Проблем с климатроника
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 01 Апр 2024 23:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 1.8 ZZT251
Проблем с климатроника
Мнение от PetioPetrov » 18 Юни 2024 19:23
PetioPetrov
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 18 Юни 2024 19:31
Заподозрените са:
- Дехидратор - пълен е с мизерия от системата и е за смяна - 20 лева.
- TXV клапана, забоден на радиатора (изпарителя) в купето
- Неработещ клапан на компресора. Не струва 1600 лева, а малко под 800 (да се застрелят).
- запушени кондензатор и/или изпарител.
Започвате със смяната по ред на номерата. Бих започнал с промивка на цялата система и нов дехидратор. Упражнението вече е правено миналата година на същия автомобил.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 01 Апр 2024 23:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 1.8 ZZT251
Проблем с климатроника
Мнение от PetioPetrov » 18 Юни 2024 20:01
PetioPetrov
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 18 Юни 2024 22:21
Потърсете тук за самодиагностика на климатика как се прави. Направете я - 2 бутона са и не струва пари, и не иска техника.
Има ли тракане, скърцане или стържене под таблото, като запалите колата? Ако не работи коректно дясната клапа до жабката пак няма да има студен въздух.
Обследвайте с UV лампа/фенерче системата за течове.
Промийте с препарат или на машина. Ръчната промивка е неприятно трудоемка че се вади всичко навън от купето и се промива с компресор и препрат. Машинната е скъпа като пари.
Ако не е текнал радиатора отпред сменете дехидратора
И ако пак не работи - ТРВ клапан се сменя и след това компресор. При смяна на компресор се сменя минимум дехидратор, желателно е целия преден радиатор с нов. И се промива системата, за да не замине и новия компресор.
*** За да е загубила много фреон има сериозно изпускане от някъде. Обикновено е радиатора в коша на мотора - изгнил, пробит от камъчета и бръмбари. Сервизните игли никой никога не ги сменя а се сменят на всяко пълнене, макс на 2 пълнения.
Дехидратора в радиатора отпред за около 3 години е вече сериозно набит с мизерия, при изрядна система. При вашата която е стояла незнайно колко отворена и е вероятно още отворена ще има и парцали от компресорно масло което е станало на гел/сопол от съприкосновението със въздуха и влагата във въздуха.
Голямата маса сополи са в дехидратора и във извивките на радиатора в коша на мотора.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 01 Апр 2024 23:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 1.8 ZZT251
Проблем с климатроника
Мнение от PetioPetrov » 18 Юни 2024 22:34
PetioPetrov
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 18 Юни 2024 22:45
21 AC sunlight sensor
22 AC compressor clutch lock sensor
23 AC refrigerant triple pressure switch
24 мисля че беше пак за сензора за осветеност.
21 и 24 може да ги игнорирате, ако теста е правен на недобре осветено място.
Не знам как има налягане по норма, а има грешка за датчика за налягането, което е датчик или фреон.
Пробвайте да смените датчика и засечете колко фреон ще източи машината преди смяната на датчика. Датчика при мен на 160 грама фреон, от 440 грама не вдигаше аларма за фреон. Мисля да имам някъде в гаража останал датчик ако ви затрябва на малки пари.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2024 00:27
Би трябвало да е 'на късо' при налягане от 2 до 132kgf/cm2 ...
Аналогично би могло да се измери и веригата за вентилатора между 2(+) и 3(-)...
Може просто датчикът да е отказал... Ама ми се струва, че е по-вероятно фреонът да е отлетял - щом веднъж е отлетял, пълненето не помага... Иска си диагностика и отстраняване на причината фреонът да отлети...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от Митхат » 19 Юни 2024 07:28
Тези и двете места където сте били ...не са правилните.Просто отидете на правилното место
Пълни глупости,как разбраха че компресора е заминал ,като са му добри наляганията.
И тези са същите,как разбраха че компресора е здрав като не могат да измерят налягания без наличие на фреон.
И не всяко место където някой си е купил машина за пълнене е. ....сервиз за ремонт на климатични системи.
Аз съм си купил измервателните уреди и си зареждам сам,и там по манометрите се разбира цялата работа на системата ...стига да имаш малко мозък да помислиш.
Митхат
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 19 Юни 2024 07:45
По-вероятните варианти за мен са два:
Кондензатора е изгнил и изпуска
Има запушване по системата и фреона е изтекъл през осигурителния клапан на гърба на компресора.
Може и да е 2в1.
Дефект във TXV клапана кара стрелките на манометрите да пулсират, докато работи климатика. Но трябва да се виси на главата на гайкаджиите, че не обичат да се занимават с нищо друго освен да празнят и наливат фреон.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от Митхат » 19 Юни 2024 07:51
Митхат
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 01 Апр 2024 23:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 1.8 ZZT251
Проблем с климатроника
Мнение от PetioPetrov » 19 Юни 2024 09:09
PetioPetrov
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2024 14:02
Защото кой какво е казал тук -го е казал дистанционно, докато майсторът е този, който вижда нещата пред себе си (или не ги вижда

И не е коректно 'да се правиш на умен' със знания, получени тук... Защото поне аз ако бях на мястото на служител в сервиза вероятно бих те посъветваш щом ги разбираш нещата - да си ги оправиш сам

Да вземаш информирано решение, да подпиташ ' дали не може да е еди-какво си' - да... Но не и да декларираш 'ама във форума ми казаха така'.... Тук само предполагаме и обикновено - генерираме възможни причини, но все някой трябва да си изцапа ръцете, и в твоя случай - това е служител, на който трябва да се довериш (или да потърсиш друг, на който да се довериш)...
Както е споделил колегата - грешка 21 излиза винаги, когато сензорът не е осветен от слънчева светлина (рядко можеш да го излъжеш с яко изкуствено осветление - аз поне не съм успявал да го излъжа

Тази грешка не трябва да я има САМО ако сензорът е осветен от пряка слънчева светлина. В противен случай е нещо нормално да се появи и не е сигнал за повреда, а показва статуса - че не е осветена от Слънцето...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 19 Юни 2024 15:32
Ето ти инструкцията как се проверява въпросния датчик, който вдига грешка 23:
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2024-06-19 153114.jpg (104.03 KiB) Преглеждано 4030 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от Ивайло Димов » 19 Юни 2024 16:25

Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Проблем с климатроника
Мнение от mapamop » 19 Юни 2024 16:56
Аз вече минах по тоя път, конкретно с този климатик. "Мани ги ония от Тойота - те не разбират. Маслото което източих е бистро, на о-пръстените няма какво да им стане". Това бяха последните реплики на последния гайкаджия който ми пипа по колата без да му вися на главата. Въпроса беше, че при нов климатик се промива системата и се сменят о-пръстените по "методичка". Маслото беше бистро, защото системата течеше като кошница и я бях напълнил преди месец. Резултата беше ... че системата пак си течеше като кошница, въпреки новия компресор и новия радиатор с дехидратор. Миналата година минах през братовчеда, източи фреона, вкарах я на бутане отзад в двора на сервиза и извадих всички тръби и радиатори и ги промих със химия. Не е истина каква чернилка излезе от всичките детайли. И дехидратора беше черен до средата за 2 години.Ивайло Димов написа: ↑19 Юни 2024 16:25 Не обичат те да им се обясняваш ,но пък има такива които харесват да сменят части и то здрави докато се отстрани проблема
Единствено труда е сериозна цифра като се промива на ръка че всичко излиза извън купето за 8-14 часа. Химията е 70 лева за 5 литра и имам още 2-3 литра в гаража, след тазгодишната промивка на един Авенсис Т27. Наливам я с пръскало за компресора и на 5-6 атмосфери. Със машина няма да има разглобяване и ще е по-бързо, но машините като гледам са 5-6 хиляди лева. Факт е че отнема време и не им се занимава - миналата година ме изгониха от 3 места, на чевъртото искаха 500 лева за смяна на TXV клапана само, на петото искаха 360. TXV клапан на Т25 се сменя за точно 7 часа и половина със ваденето на вентилатора на парното и смяната на клапана, че е забит на прекрасно място. На Т27 1.8 бензин ако няма да се проверява за течове радиатора в купето, става и по-бързо. Но стигне ли се до вадене на климатичния радиатор се разкоства половината кола.
Тук във случая на колегата евентуално може да заминал контролния клапан на компресора. Но и той се мери, може да се извади (ако излезе цял) и да се разцъка на 5 волта да се види дали се движи. Принципно по симптоматика е теч на фреон и евентуално TXV Valve. Поне аз на това залагам от стола в хола.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта