МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тия KYB и масла ли правят вече?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА


- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Не знам дали си гледал едно клипче, в което една жена наля течност за чистачки в двигателя на работещо ауди, което беше сравнително ново. Докато налее половината туба двигателя задра и затегна. Ако го направя с карината просто на другия ден маслото ще е станало на майонеза.slowtraveler написа: ↑03 Юни 2024 09:17 Не съм съгласен с max-2...
Искрено би ме учудило официален сервиз да има проблеми с нови автомобили заради това, че са налели масло по спецификация...
Вероятно някой си е прикривал задника, или са решили 'да успокоят' клиентите че са взели мерки за нещо, в което съвсем не е била причината за проблема...
Като се замисля - почти на всеки автомобил съм сменял марките масла, които съм наливал през годините... И на Авенсиса след като запече маслени сегменти на 30х.км... Да, проблемът не бе в маслото, а в заводски дефект, ама след ремонта смених марката масло за всеки случай (май бях минал на Кастрол)... И да - докато установят реалният проблем, се чуваха приказки, че в Тойота наливат калпаво масло![]()
Напълно съм съгласен с Двигателист - изправен двигател няма да има каквито и да е терминални проблеми независимо каква марка масло му налееш, стига да е по спецификация...
Ако двигателят е износен - тогава колкото и да обвиняваш марката масло - няма да ти ремонтира или 'спаси' двигателя
П.с. Като се замисля през колко марки масла е минал Кашкая, дето не се слави със здравина или пък дългоходовият му двигател да е 'вечен... Кашкая вече подмина 17 години, като сериозна част бе с изключително неприятна за техниката експлоатация - рядко шофиране на кратки разстояния... Сипвал съм му и LongLife масла по него време, защото ги сменях на 2г... Та казвате - ако съм сипвал 'специалната марка масло' ще издържи 30г без ремонт? Ами съмнява ме![]()

Сервиза не е официален за дадена марка, но има различни сертификати за ремонти и надграждане на луксозни и спортни коли, като обслужва някои от тях.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 02 Апр 2013 21:33
- Местоположение: КОЗЛОДУЙ
- Автомобил: TOYOTA COROLLA 1,6 2018
- Благодарил/а: 3 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
АБСОЛЮТНО СЪГЛАСЕН!!!Ивайло Димов написа: ↑03 Юни 2024 13:39 400 мл за близо 10 хил км не се води дори и за разход на масло ,особено за кола на над 350 хил .За мен е непонятно и нелогично да изгори такова количество за първите 500-1000 км и следващите 8-9000 да няма никакъв разход ,това не е нормално .Обикновено се случва обратния вариант .
А ти сигурен ли си ,че си налял правилното количество до max. на щеката ? Щото ако е било на средата и си решил да допълниш ,възможно е да си помислиш че го е изгорила .
Масло се мери на идеално равно място ,10-15 минути след като е изгасен ДВГ ,не сутринта или след 5-6 часа .И тия тъпотии да се налива до средата ги оставете,ако колата събира 5 литра заедно с филтъра и се сипва 4.8-4.9 .Като има лек нюанс ,при някои ДВГ картера е правен от психично болни и извратени люде и вътре остава до 5-600 мл несливаем остатък ,та като се налива новото масло трява да се следи щеката .1мм под максимума е ок като количество.

Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2010
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Все пак говорим за масло, а не за всякакви течности

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Ами да, това исках да кажа всъщност. Старите бойни железа се справят, но част от новите никак 
Така че са капризни и към маслото.

Така че са капризни и към маслото.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тя механиката не се е променила толкова.. Хондичката с препарата за чистене на двигателя май бе някъде 1999... Пробваха я и със спирачна течност вместо масло 
Да, не блокира (и изми двигателя, барабар с боята на картера
Което бе и логичният резултат...
Ако под 'капризни към маслото' искаш да кажеш - масло с препоръчаните параметри - да, на абсолютно едно мнение сме, че с такова масло не би имал проблеми... С друго масло не е гарантирана безпроблемността при дългосрочна експлоатация... Но ако трябва да се върнеш отнякъде и нямаш друг избор - можеш да го направиш без да има проблем в дългосрочен план (освен евентуално катализатор/ДПФ ако спецификацията на налятото не включва такива еко-изделия)..Това съм го правил и на Авенсиса, когато гореше масло - просто се наложи да налея три марки масло (нямам спомен дали бяха от два вискозитета) за да има масло и да се прибера от път... Работеше си като часовник (3ZZ-FE)..

Да, не блокира (и изми двигателя, барабар с боята на картера


Ако под 'капризни към маслото' искаш да кажеш - масло с препоръчаните параметри - да, на абсолютно едно мнение сме, че с такова масло не би имал проблеми... С друго масло не е гарантирана безпроблемността при дългосрочна експлоатация... Но ако трябва да се върнеш отнякъде и нямаш друг избор - можеш да го направиш без да има проблем в дългосрочен план (освен евентуално катализатор/ДПФ ако спецификацията на налятото не включва такива еко-изделия)..Това съм го правил и на Авенсиса, когато гореше масло - просто се наложи да налея три марки масло (нямам спомен дали бяха от два вискозитета) за да има масло и да се прибера от път... Работеше си като часовник (3ZZ-FE)..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Вчера гледах един, поне за мен, изключително полезен клип на руски.
Конкретно за горивата и маслата. Жалко, че не бяха засегнали новите "еко" измами като Addblue!
Клипът е 1 час, така, че вие си решавате дали да го гледате:
Само един изключително показателен факт от него - двигателят на Ferrari F40 е проектиран да използва полусинтетично масло 10W40!!!
Гледайте и слушайте с разбиране, както се казва. Иначе просто няма смисъл да си губите времето...
Конкретно за горивата и маслата. Жалко, че не бяха засегнали новите "еко" измами като Addblue!
Клипът е 1 час, така, че вие си решавате дали да го гледате:
Само един изключително показателен факт от него - двигателят на Ferrari F40 е проектиран да използва полусинтетично масло 10W40!!!
Гледайте и слушайте с разбиране, както се казва. Иначе просто няма смисъл да си губите времето...
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Ужасно тегав клип! Едно и също нещо го повтарят ли, повтарят... Издържах до 10-тата минута и го махнах.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Руското монотонно дрънчене връща в 1978г,все едно гледам пропаганден клип преди филма в киносалона .
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Добро утро! Не знам дали теорията на относителността на Айнщайн е вярна, но със сигурност теорията на масления клин е...
Лошото е, че новите машинки ги правят за кратка употреба, мамка... 


- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Нормално, какво те учудва, имайки предвид И това "Ферари F40 е суперавтомобил, произвеждан от Ферари между 1987 и 1992 г." - за времето си това масло с този вискозитет е било супер - дупер.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Само че тва ферари реално е без сяква съвременна екология
,няма EGR,едва ли има и катализатор и КПД-то му в отношение кубатура и въртящ момент е коренно различен .Най-тежките проблеми в съвременния автопарк са еко периферията и силната форсировка на малолитражни Двг ,турбиниране,малък обем на картера и секви извратености .
Минералните масла тип monograde или 15W40 биха навредили на еко периферията и то в дългосрочен план ,но на самите карантии вътре в двигателя нищо нема им стане.
Тия термини "синтетика,полусинтетика " са маркетингови названия нямащи нищо общо с процеса синтез .Има 3 групи минерални масла с различна степен на изчистване от вредни примеси та в тия процеси няма никъв синтетично .Все едно да кажеш ,че дейонизираната вода е синтетична щото е идеално пречистена чешмянка

Минералните масла тип monograde или 15W40 биха навредили на еко периферията и то в дългосрочен план ,но на самите карантии вътре в двигателя нищо нема им стане.
Тия термини "синтетика,полусинтетика " са маркетингови названия нямащи нищо общо с процеса синтез .Има 3 групи минерални масла с различна степен на изчистване от вредни примеси та в тия процеси няма никъв синтетично .Все едно да кажеш ,че дейонизираната вода е синтетична щото е идеално пречистена чешмянка

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тоест извода (ЗА МЕН) от всички коментари е:
Няма проблем всеки един автомобил произведен и до момента вкл. да се кара с М10Д, стига количеството да е същото - няма да нанесе абс.никакви механични повреди в мотора, дори и в дългосрочен план, единствено въпросното М10 би навредило на периферията свързана с ЕКО шитните.?
А как ще навреди, освен ако не го гори? Картерни газове?
При мен имам една булшитна изгъзица, която мисля няма нищо общо с еко замисъла на тоя мотор, наречена ВАЛВМАТИК, на нея тази грес няма да се отрази? Или бъркам, тук въобще не намесвам тънките маслени магистрали, допуски и хлабини - предполагам доста различни от кола от 90-те?
Няма проблем всеки един автомобил произведен и до момента вкл. да се кара с М10Д, стига количеството да е същото - няма да нанесе абс.никакви механични повреди в мотора, дори и в дългосрочен план, единствено въпросното М10 би навредило на периферията свързана с ЕКО шитните.?
А как ще навреди, освен ако не го гори? Картерни газове?
При мен имам една булшитна изгъзица, която мисля няма нищо общо с еко замисъла на тоя мотор, наречена ВАЛВМАТИК, на нея тази грес няма да се отрази? Или бъркам, тук въобще не намесвам тънките маслени магистрали, допуски и хлабини - предполагам доста различни от кола от 90-те?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Странно защо въпросът се измести от 'каква марка', до 'всички масла са допустими'...
В края на краищата отговорите са що годе следните:
1. Всяка марка е допустима стига използваното масло да е с правилните параметри (вискозитет, сертификат).
2. Практически с всяко масло (различен клас, вискозитет в много широки граници - 'стига да тече') ДВГ ще си работи и няма да блокира. Но такъв подход не гарантира безпроблемна работа. Не значи, че задължително няма да работи безпроблемно, а че не гарантира това (т.е. е ВЪЗМОЖНО да създаде проблеми при дългосрочна експлоатация)... Затова и трябва винаги да се избягва използването на масла от тип (не марка), непрепоръчан от производителя. Факт е, че някои производители препоръчват конкретна марка масло за конкретни цели. Но това е по-скоро изключение и рядко срещано при масовите модели.
3. Винаги частици масло изгарят - в ДВГ няма вариант маслото да не попада в горивният тракт... Затова и поставяне на масло, например 'отравящо' DPF (т.е. - тип, непрепоръчан от производителя) и т.н. би могло бързо да доведе до деградация на тези еко-системи, защото там работят химични процеси на изключително тънък каталитичен слой. Който ако се 'отрови' - системата спира да работи...
В края на краищата отговорите са що годе следните:
1. Всяка марка е допустима стига използваното масло да е с правилните параметри (вискозитет, сертификат).
2. Практически с всяко масло (различен клас, вискозитет в много широки граници - 'стига да тече') ДВГ ще си работи и няма да блокира. Но такъв подход не гарантира безпроблемна работа. Не значи, че задължително няма да работи безпроблемно, а че не гарантира това (т.е. е ВЪЗМОЖНО да създаде проблеми при дългосрочна експлоатация)... Затова и трябва винаги да се избягва използването на масла от тип (не марка), непрепоръчан от производителя. Факт е, че някои производители препоръчват конкретна марка масло за конкретни цели. Но това е по-скоро изключение и рядко срещано при масовите модели.
3. Винаги частици масло изгарят - в ДВГ няма вариант маслото да не попада в горивният тракт... Затова и поставяне на масло, например 'отравящо' DPF (т.е. - тип, непрепоръчан от производителя) и т.н. би могло бързо да доведе до деградация на тези еко-системи, защото там работят химични процеси на изключително тънък каталитичен слой. Който ако се 'отрови' - системата спира да работи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 4 госта