

E то логчните детайли са сменяни вече, някои от тях по 2 пъти. Всчъщност по климатика май не останаха детайли които да не съм пипал, освен вентилатора на купето, въпросния регулатор на степените (резистор) и самото тяло (буре) на парното. То май и малко неща изобщо в тоя кенеф не са ми минавали през ръцете....
mapamop написа: ↑29 Фев 2024 13:01Едва ли ще е валидно за ZZ-FE и следващите мотори. Причини в моите очи много:
Няма ремонтен комплект сегменти на практика,
блока е така направен че ризи не се сменят или обработват,
една камара от периферията на мотора е нарочно направена да се сговни - емблематичен пример е дросела, на който няма гумено/силиконово уплътнение на капачката, обаче има канал за него
Кондезаторите в горивния компютър са със 1000 часа гарантиран живот. Да Панасоник са, да AEC-Q200 са като сертификация, но са от средния до ниския клас от полимерните, и са 85 градусови повечето. В евтините дъна за компютри има по-сериозни на 105 градуса, има и такива AEC-Q200 със 2000-3000-5000 часа живот.
Във компютъра на климатика са електролитни кондензатори, пак на Панасоник, но нищо особено. И са тикнати в кутия така че да не се проветряват. За капак и тоя контролер, който е предвиден за охлаждане са го забили във въздуха без вентилация. За капак платката не е лакирана, както и тази на километража. А добре знаеш какви температури и условия има в купето през дълбоката зима и горещото лято. Остави настрана прахоляците и другата мизерия.
Така че милион е много космическа цифра за ширпотребата, която са сътворили. Чудо е че дотикват до 300К електрониките.
Веригата ми на 300К, както и клапаните ги чувам че се обаждат.
Главата е мека алуминиева, клапаните са със тънки стебла и знаеш че се разпъват.
Пестили са от материали и са си подложили да не изкара мотора над примерно 500К пробег, без сериозно набиване на пари.
За D4D печките едва ли има такива които да не са хвърлили поне дюзи на 250-350К.
Така че в общи линии дори и желязото да остиска над 250-300К някоя периферия ще роди дотогава. А и да дотика до над 300К като не ти работи електрониката, пак си е скрап за вторични суровини.
Старите мотори може и да изкарат до милион, но не и тези след 2000-2003 година. Там вече са ги правили счетоводителите. И не е само Тойота, за протокола.
И всичко това по-горе е валидно, ако все още мотора не е паднал на земята от изгнилото купе.
Предния Авенсис Т22 преди моя няма нищо общо откъм ръжда и ламарини. И говорим за "англичанка", произведена 2000-та година, със същия мотор като моята, и пробег на газ от сорта май на 80-90000.
Грешиш, сервизното ръководство друго казва и за двете граници:
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта