Именно. Това се опитват много хора да обяснят. Но...dracunculus написа: ↑24 Дек 2023 15:24 в крайните ситуации всесезонната си има съответния недостатък спрямо летната/зимната гума
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Повечето каращи всесезонни, знаем за критичните ситуации и значението на гумите. Незначителен фактор може да направи така, че най-скъпата и нова лятна или зимна гума да излезе далеч от възможностите си и да се стигне до инцидент.От изобилните ревюта и клипове, които съм гледал за Мишлен Кроклимат оставам с впечатление, че в много от дисциплините се справят наравно или с незначително отстъпление спрямо зимни и летни. Разбира се, че не може да се вярва, но едно е ясно за мен- загубата на контрол на добрите всесезонни е много, много близо до среден клас от същата марка зимни и летни. И най-важният фактор остава внимаването.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Ето и "недостатъка". Аз с всесезонките си минах отново без проблем, пред мен колата отново едвам издрапа. Имах вече и възможността да видя конкретно гумите на колата пред мен - Fulda Kristall Montero 3 с ДОТ от 20-та година и приличен грайфер:
Дали новите всесезонни гуми са алтернатива на зимните? От моя личен опит смело твърдя да. И на реално усещане не може да се усети, че се прави някакъв компромис в зимни условия, спрямо зимната гума за нашите ширини. А и както на клипчетата от личен опит се вижда, че може би дори и да има предимство.
Дали новите всесезонни гуми са алтернатива на зимните? От моя личен опит смело твърдя да. И на реално усещане не може да се усети, че се прави някакъв компромис в зимни условия, спрямо зимната гума за нашите ширини. А и както на клипчетата от личен опит се вижда, че може би дори и да има предимство.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Днес имаше доста лед по пътя (заради ВИК аварии - не заради друго
) - всесезонните се държаха прекрасно... Не усетих разлика в сравнение със зимните...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Тези Фулда верно са много зле, корава смес, а даже имах наскоро някакви made in germany, на втората година вече бяха шейна. Стават сигурно за по-скоростно каране по аутобан, може би като загреят е друго.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Виж подписа
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Fulda-та си се води нисък клас гума.
Има Китайски които се представят на по високо ниво.
Има Китайски които се представят на по високо ниво.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Дали е нисък клас гума, пак си е гума, която не е менте и си е абсолютно "нормална" зимна гума. Но пък в случая сравняваме пряко отново с бюджетната ми гума (Ханкук).
И както се вижда, всесезонната гума не отстъпва на зимната гума фрапантно (да не кажа, че тук в частност се забелязва дори обратното). Да не изпадаме в подробности, че вече два месеца караме основно по сухи пътища, където да караш със зимни гуми си е компромис, ако ги сравняваш с всесезонните.
И както се вижда, всесезонната гума не отстъпва на зимната гума фрапантно (да не кажа, че тук в частност се забелязва дори обратното). Да не изпадаме в подробности, че вече два месеца караме основно по сухи пътища, където да караш със зимни гуми си е компромис, ако ги сравняваш с всесезонните.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Нее - това не е доказателство. Тоя с коравата фулда разрина леда като с вериги 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Тука вече реално застъпваме най-важната харектеристика на гумата, а именно кога е произведена. Твоите всесезонни гуми са по-нови от зимните 20та година и логично се справят по-добре. Каучука си старее както и еластомерите. При гумите две години реално са доста време. Затова предпочитам по-честичко да сменям всесезонни отколкото да карам с 10 годишни зимни или летни. Който кара по 50К на година може и да си сменя зимни летни за мен обаче не е оправдано. С моя годишен пробег карането с всесезонни реално е по-безопасно отколкото да подменям зимни летни, защото те просто ще остареят с много протектор. А пък ако трябва да хвърлям гуми с протектор 6-7 милиметра на всеки 3-4 години няма да ми излезе сметката

-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Фулдата са си много хубави гуми. ДОТ 2418, 5-ти сезон, никакви проблеми на Пампорово тази седмица. Явно си зависи от задкормилното устройство...
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Карал съм служебни Ford Tourneo Connect с Fulda Crystal Montero 2 и 3, Dacia Logan MCV и Dokker с Debica Frigo2.
Честно казано не бях очарован. Въпреки, че Debica са с шарка на Sava Eskimo 3 от 2008, които се представиха перфектно при тежки зимни условия
Имам летни Fulda Ecocontrol Made in Turkey - посредствени са.
В момента карам с всесезонни Debica Navigator 3 - доволен съм. Онзи ден на лед, рехав сняг и замразени локви отработиха перфектно. На мокро са по-добре за моя размер от Fulda Ecocontrol. За ценовия си клас са ОК.
Честно казано не бях очарован. Въпреки, че Debica са с шарка на Sava Eskimo 3 от 2008, които се представиха перфектно при тежки зимни условия
Имам летни Fulda Ecocontrol Made in Turkey - посредствени са.
В момента карам с всесезонни Debica Navigator 3 - доволен съм. Онзи ден на лед, рехав сняг и замразени локви отработиха перфектно. На мокро са по-добре за моя размер от Fulda Ecocontrol. За ценовия си клас са ОК.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2024 - Да се споделя само личен опит
Закупих комплект FULDA MULTICONTROL 175/65 R14 82T - DOT 0824 - от офиц. вносител.
Ще се ползват на 27 годишно корейско комби, с което си пренасяме семейните менажерии.
След 1 година по това време ще дам отзив, като ще се постарая да съм максимално непредубеден.
Иначе грайферът е интересен.
Също така ми направи впечатление, че им трябваха минимално количество тежести за баланса.
Ще се ползват на 27 годишно корейско комби, с което си пренасяме семейните менажерии.
След 1 година по това време ще дам отзив, като ще се постарая да съм максимално непредубеден.
Иначе грайферът е интересен.
Също така ми направи впечатление, че им трябваха минимално количество тежести за баланса.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2024 - Да се споделя само личен опит
Зимно ориентирани са тези всесезонни гуми ,за това и такъв грайфер.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2024 - Да се споделя само личен опит
Засега след половин година експлоатация съм доволен от Гудиъра...
Също съм доволен от устойчивостта на аквапланинг...
Тук последните дни има някакви големи наводнения пред Евксиноград (ВИК аварии разбира се
), и гледам, че доста хора намаляват сериозно след първоначалното влизане... Докато тези гуми се държаха доста далеч от аквапланинга...
За мен движението при дъжд /дълбоки локви винаги е имало 'предупреждение' преди аквапланинга...
Общо взето - три фази на движение:
1. Движиш се все едно няма вода по пътя - гумата изхвърля успешно водата от контактното петно и има още запас. Само чуваш плискащата се и миещата колата вода.
2. Почваш да усещаш 'удари', опити за завиване и спирателно усилие (асиметрията му води до опитите за завиване) - гумата е на границата и често започва да не успява да изхвърли водата. Това е фазата, в която трябва да се замислиш да намалиш...
3. Изплуваш в аквапланинг - изведнъж рязко всичко 'олеква' и за известно време няма да имаш никакво управление... Пускаш спирачка, натискаш съединител (ако има такъв, иначе на автоматик се стараеш да запазиш същите обороти на колелата както при влизане), не въртиш волана и чакаш...
При сериозните локви и наводнен път с около 70км/ч Гудиъра си бе твърдо в първата фаза...
Също съм доволен от устойчивостта на аквапланинг...
Тук последните дни има някакви големи наводнения пред Евксиноград (ВИК аварии разбира се

За мен движението при дъжд /дълбоки локви винаги е имало 'предупреждение' преди аквапланинга...
Общо взето - три фази на движение:
1. Движиш се все едно няма вода по пътя - гумата изхвърля успешно водата от контактното петно и има още запас. Само чуваш плискащата се и миещата колата вода.
2. Почваш да усещаш 'удари', опити за завиване и спирателно усилие (асиметрията му води до опитите за завиване) - гумата е на границата и често започва да не успява да изхвърли водата. Това е фазата, в която трябва да се замислиш да намалиш...
3. Изплуваш в аквапланинг - изведнъж рязко всичко 'олеква' и за известно време няма да имаш никакво управление... Пускаш спирачка, натискаш съединител (ако има такъв, иначе на автоматик се стараеш да запазиш същите обороти на колелата както при влизане), не въртиш волана и чакаш...
При сериозните локви и наводнен път с около 70км/ч Гудиъра си бе твърдо в първата фаза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2024 - Да се споделя само личен опит
И на мен ми се случи веднъж много сериозно пързаляне и то на четирилентов немски аутобан, в най-лявата лента със скорост 170-180 км/ч. Средно силен дъжд, но изведнъж локва, дълга около 40 м...
Само натиснах съединителя и зачаках съдбата да реши. Вероятно ме спаси обстоятелството, че бях с танк...
Форд Гранада с двигател V6. Но 10-ина секунди бях в шоуто "Париж върху лед"... 



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта