[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
След 3 зими и 40х.км с оригиналните летни гуми-Мишлен Праймаси , използвани целогодишно, реших, че е време за всесезонни гуми на Камрито. През този период се наложи 2-3 пъти да използвам другата кола със стари Мишлен Кроскл. плюс, заради опасения от снеговалеж. Умилявам се когато се говори за компромис и качества на всесезонните, особено добрите такива. В края на соца не знаехме, че има зимни гуми, карахме по планински курорти като млади шофьори с летни гуми, по много по-лошо поддържани през зимата пътища. Все си мисля, че противниците на всесезонните никога не са имали досег с тях.
По-важното-впечатленията от Кроскл. 2. Значително по-тихи от летния Мишлен и много по-комфортно поемане на дребни неравности. Същото впечатление беше при старите Кросклайм плюс-тихи и комфортни. Грайферът като нови е 6.5мм. Най-разочарован съм бил от нови Мишлен Алпин преди 20г.- неубедително представяне на сняг, но може би очакванията са били големи.
По-важното-впечатленията от Кроскл. 2. Значително по-тихи от летния Мишлен и много по-комфортно поемане на дребни неравности. Същото впечатление беше при старите Кросклайм плюс-тихи и комфортни. Грайферът като нови е 6.5мм. Най-разочарован съм бил от нови Мишлен Алпин преди 20г.- неубедително представяне на сняг, но може би очакванията са били големи.
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Не сравнявай едновремешните гуми със сегашните летни. Нямат нищо общо. Опитай се сега да катериш Козница, когато е заснежена, с летни гуми. На мен ми се е случвало. Само един път. Никога повече... 

-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
И аз така оня ден в един проход, като гледах чичкото с бмвто как беше забуксувал баш с нови мишелини ал сизън/Бънди или там нещо си.planetarydrive написа: ↑21 Дек 2023 19:31 Умилявам се когато се говори за компромис и качества на всесезонните
Защо противници? Напротив, много хора са съгласни с всичко казано но просто не ги ползват, защото за техните цели са компромис. Аз съм един от тях. И компромис с това дали ще се прибера вкъщи или ще спя във виелицата не правя.
Най-ми е любима комбинацията електрически автомобили с всесезонни гуми. Познат ползва точно нея, но кара от Банкя до София и обратно. От един в друг гараж. На контакта...и не прави компромис с нищо в случая. Обаче на морето се ходи с дизеловия мерц щото нали...

И така.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Аз продължавам да съм доволен от всесезонните - достатъчно тихи са (което е и недостатък, защото почваш да чуваш потропването на биалетки или шенкел
)...
Все още не съм ги срещал със сняг - ще видим 'като му дойде времето'... При всички случаи усещането е много по-добро отколкото със 'оригиналните' зимни на колата...

Все още не съм ги срещал със сняг - ще видим 'като му дойде времето'... При всички случаи усещането е много по-добро отколкото със 'оригиналните' зимни на колата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Според мен различно от компромис е наличие на вериги, качествени-намерих такива с по-тънки звена. Наличие в багажника на лопата-голяма, хидравличен крик и надеждна подложка за крика. А и челник и работни дрехи. Само тогава виелицата има по-малко шанс да ни остави на пътя. Впрочем такава беше системата при онези дефицитно намиращи се гуми навремето-лоши гуми с груби вериги. Тогава Мерцедес 123 бензин автомат със сликове Файърстоун-чисто летни и по сегашните разбирания, се превръщаше в танк и нямаше спиране в дълбок сняг. Слагането на вериги отнема при добра тренираност около 15 мин.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Надежден колан и/или въже също
Някои хора обаче се плашат от минимално влошаване на времето. Просто трябва да се съобразяваме с условията и толкова... Тръгването е планирано, пристигането - според късмета...
Винаги трябва да имаш резервен план и то да не те плаши да промениш плановете си...
Случвало ми се е да тръгвам с летни гуми във виелица, където затваряха цяла северна България. По него време мобилни телефони нямаше
Посредата на маршрута се наложи промяна - затворен изцяло път... Върнах се няколко десетки километри и продължихме по друг маршрут... Ако и там не станеше - щяхме да намерим подслон в някое село или град и на сутринта/след няколко дни - да продължим... Просто ме учудва страха в България - тук е населено доста начесто... Не е да изминаваш стотици километри без да има жива душа... А и това второто го прави приятел с мотор из доста странни държави (някои преходи - над 4х.метра надморска височина)... Правилна планировка и спокойно движение според обстановката..

Винаги трябва да имаш резервен план и то да не те плаши да промениш плановете си...
Случвало ми се е да тръгвам с летни гуми във виелица, където затваряха цяла северна България. По него време мобилни телефони нямаше

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Офтопик
Явно не си бил в Англия, когато започна да им вали сняг, да видиш там какво се нарича ужас и пълен колапс при 2-3 см сняг

- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Тъй де, в UK. Ама тук не е като да не сме виждали и карали в тежки зимни условия, не 2-3 см. 

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Като гледам от вчера и прогнозата за близките 10 дни май трябва да се слагат пак летните
Весели празници



LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Включвам се с едно видео по темата за всесезонните гуми. На немски е (швейцарски тестъри). Интересно е- сравнение между зимни, летни и всесезонни- с конкретни цифри. Излиза, точно както е и моето мнение, че в критична ситуация си е кофти да си с всесезонни. При директно сравнение 100-0кмч на сухо колата с летни гуми спря напълно, в момент, в който тази с всесезонните беше с над 50кмч остатъчна скорост. Това ме изненада най-много и най-негативно, с две думи. Пускам го с чисто информативна цел, мисля, че е добро. Не ми е целта да отварям дискусия от типа "редно ли е да се кара с всесезонни"- това си решава всеки за себе си.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Безусловно всяка гума е някакъв компромис... Това, че всесезоната е имала остатъчна скорост над 50км/ч при спиране на сухо спрямо летните от 100км/ч го отдавам на избор на някакви силно 'странни' всесезонни гуми... Защото всички други публикувани тестове показват много близки стойности в тази дисциплина между летните и всесезонните гуми... Моите лични впечатления от експлоатацията на съвременните всесезонки са същите - предоставя много добро сцепление 
А тръгнем ли да издребняваме 'за условията' - доникъде няма да стигнем
Щото ще се появят други дребни фактори, влияещи на резултата... Например за какво сцепление е настроен АБС (на колата ми настройките на АБС също се променяха в зависимост от избраната повърхност), или каква е грапавината на асфалта и т.н. и т.н... И да сменяш гумите според това
Затова е шофьорът - да адаптира шофирането си към текущото сцепление така, че автомобилът винаги да бъде под контрол и пътуването - безопасно

А тръгнем ли да издребняваме 'за условията' - доникъде няма да стигнем


Затова е шофьорът - да адаптира шофирането си към текущото сцепление така, че автомобилът винаги да бъде под контрол и пътуването - безопасно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
С две думи- казаха, че има два вида всесезонни- базирани на еквивалентия летен или зимен вариант гума. Сравнението при теста на сухо беше между летни и всесезонни-базирани върху зимния вариант. Може би на това се дължи разликата....Но пък тези всесезонни имат по-добри качества на сняг- също споменато във видеото. А в крайна сметка всесезонните ги купуваш, че да ги караш при ВСЯКАКВИ условия, нали това е смисъла.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Така е, обаче посоченият от теб тест май показва всесезонните в по-лоша светлина и от летните и от зимните.
Докато всяка нормална логика сочи, че те биха се представяли някъде посредата в граничните за тях условия, и по-добре в междинните/преходните за другите гуми условия.. Което се вижда и при другите тестове..
Според мен дори не е правилно да се казва 'базирани на летни или зимни' - за мен няма два различни вида всесезонни (лятно или зимно ориентирана)... Там резултатът е 'аналогов', а не бинарен... Въпросът е какви параметри е решил да вложи производителя в гумата. И резултатът е някъде между зимните и летните... Затова за севера си има зимни-зимни (nordic както ги пишеха), и спокойно може да се спори дали трябва да се купува зимна или нордик гума, щото виждаш ли техните тестове показвали хубав резултат...
Докато всяка нормална логика сочи, че те биха се представяли някъде посредата в граничните за тях условия, и по-добре в междинните/преходните за другите гуми условия.. Което се вижда и при другите тестове..
Според мен дори не е правилно да се казва 'базирани на летни или зимни' - за мен няма два различни вида всесезонни (лятно или зимно ориентирана)... Там резултатът е 'аналогов', а не бинарен... Въпросът е какви параметри е решил да вложи производителя в гумата. И резултатът е някъде между зимните и летните... Затова за севера си има зимни-зимни (nordic както ги пишеха), и спокойно може да се спори дали трябва да се купува зимна или нордик гума, щото виждаш ли техните тестове показвали хубав резултат...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Да, ясно е това. Просто ми направи впечатление теста, все пак. Конкретни числа. Тестът показва като цяло, че в крайните ситуации всесезонната си има съответния недостатък спрямо летната/зимната гума (било то и малък), което е и логично и нормално. Дали е правилно подбрана тестваната всесезонна гума и дали на това не се дължи не толкова добрия резултат- ами може. Също както може и в реални условия клиентът да я подбере по същия начин грешно и да се удари с тези 50кмч остатъчна скорост. Също както може да подбере и грешната зимна или летна гума. Всичко е въпрос на правилно подбиране 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Вземайки точно тези числа, базирайки се на числата от много други тестове, този тест изглежда неуместен, защото никой друг тест не показва такава разлика. Ясно се вижда разлика от около 15 метра в спирачния път на сухо, което е прекалено много, за да е обективно.slowtraveler написа: ↑24 Дек 2023 15:14 Просто ми направи впечатление теста, все пак. Конкретни числа.
Интересно е да се види измерено разстояние от уред в колата, а не визуален.
Защото така поднесено за скоростта от 50 км/ч, то са се базирали на измерено разстояние между двете коли и обърнато в необходим спирачен път за съответната разлика, което вкарва вече възможност за грешка на измерването.
Затова се използват уреди отчитащи времето за негативно ускорение отнесено към времето, за да се изчисли доста прецизно спирачния път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта