2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

sasho_toyota
Мнения: 1
Регистриран на: 17 Мар 2024 21:43
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от sasho_toyota » 17 Мар 2024 21:48

Здравей колега,

имам същият проблем ,смених всичко , водна помпа,термостат,антифриз ,и пак вдига 98 градуса, и като вдигна над 3 000 оборота, градусите падат.
Маркуча на термостата е студен.
Кажи как го оправи твоят проблем.

Предварително ти благодаря !

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от memorex » 17 Мар 2024 22:06

Има вероятност да не е обезвъздушена системата.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
Митхат
Мнения: 3826
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от Митхат » 18 Мар 2024 07:23

Или да е скъсана демпферната шайба и да превърта в нея.

bobiborisov
Мнения: 2
Регистриран на: 04 Мар 2024 19:12
Местоположение: Перник
Автомобил: RAV 4
Благодарил/а: 2 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от bobiborisov » 22 Мар 2024 11:50

Здравейте колеги,
и аз се присъединявам в темата с почти същия проблем. От известно време при движение с 80/90, без натоварване на прав участък, при спиране на кръстовище перката е включена и това при температура на въздуха 10°, маркуча към термостата е студен. Смених температурен датчик и термостат, правих анализ за газове в системата (няма), същата работа.
Миналата година сменях ремък, ролки и водната помпа... и дали точно помпата не е сдала багажа?
Благодаря предварително за мненията.

Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от itzoa » 22 Мар 2024 13:41

С един вагаджийски дизел имах същия проблем, пускаше се перката и при студен двигател и то на макс. Странното е че се оправи сам след смяна на акумулатора, който си беше доста заминал, а и автомобила се караше много на кратки разстояния и явно е стоял все недозареден и от там май се се бъркали и датчиците, които при проверка си работеха всичките.

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от mapamop » 22 Мар 2024 13:48

За тия коли мисля да имаше 1-2 релета за вентилаторите, и не съм сигурен дали няма боднат резистор за степените на вентилаторите на лявата надлъжна греда на купето под левия фар. Там гледано ли е за кофти контакти или износени релета?
По спомен ако изчезне резистора и компютъра директно включва перката на макс.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от memorex » 22 Мар 2024 14:36

Подкрепям мнението за релетата.Май бяха три на брой .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от mapamop » 22 Мар 2024 14:43

memorex написа: 22 Мар 2024 14:36 Подкрепям мнението за релетата
И за да няма излишни разходи за гориво до близките морги, релетата май бяха три еднакви и от своя страна да бяха еднакви с тези двете на фаровете или на "бибипката" (клаксона). Може да се въртят - майната ѝ на свирката.
Ако има резистор - хвърлен е в най-голямата мизерия, химия и вода. Не е невъзможно да са му кипнали конекторите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

bobiborisov
Мнения: 2
Регистриран на: 04 Мар 2024 19:12
Местоположение: Перник
Автомобил: RAV 4
Благодарил/а: 2 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от bobiborisov » 02 Апр 2024 18:45

Благодаря за съветите.

mitkomeg
Мнения: 7
Регистриран на: 24 Авг 2019 00:49
Местоположение: Добрич
Автомобил: Corolla verso 2.2 d4d 136
Получена  благодарност: 1 път

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от mitkomeg » 06 Юли 2024 14:03

Здравейте, и при мен е същия проблем със студен долен маркуч и високатемпература на антифриза. Пак така държи около 94-98гр и на високи обороти се офлажда. Също като на клипчето качено по-горе. Някой открил ли е проблема...ако е проблем де. Сменил съм термостат, водна помпа и радиатор. На какви градуси се включват 1ва и 2ра степен на вентилатора?

mitkomeg
Мнения: 7
Регистриран на: 24 Авг 2019 00:49
Местоположение: Добрич
Автомобил: Corolla verso 2.2 d4d 136
Получена  благодарност: 1 път

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от mitkomeg » 03 Дек 2024 08:08

mitkomeg написа: 06 Юли 2024 14:03 Здравейте, и при мен е същия проблем със студен долен маркуч и високатемпература на антифриза. Пак така държи около 94-98гр и на високи обороти се офлажда. Също като на клипчето качено по-горе. Някой открил ли е проблема...ако е проблем де. Сменил съм термостат, водна помпа и радиатор. На какви градуси се включват 1ва и 2ра степен на вентилатора?
Никой ли не чете този форум? За близо 6 месеца нито един отговор...а има хора със съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как!

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от mapamop » 03 Дек 2024 09:15

mitkomeg написа: 03 Дек 2024 08:08 съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как
Да нямаш запушване по охладителната система? Пусни някоя химия за промивка примерно. Датчика за температурата пробва ли да го смениш, ако ще и с моргаджийски - няма да е "изморен" колкото твоя. Виж как ще се променят нещата. Мисля че вентилаторите (май са 2?) гои командва централно горивния компютър, на база показанията на термодатчика. Това със единия студен маркуч ми навява мисли или за запушване поради натрупани отлагания от несменен навреме и по спецификация антифриз, или датчика е амортизиран и лъже компютъра. Повече си мисля за запушване. Парно има ли тая кола като свят? Моделите от тия години нямат спирателен кран или клапан да спрат парното, и за капак мисля че парното е вързано директно на малкия кръг - ако е запушен радиатора в купето, няма да има парно и ще ти се гъбарка циркулацията на антифриза.
Включването на перката не е причина, а е следствие от нещо друго.
Със бензинов двигател съм, един вентилатор и той си се включва по спомен на около 85-86 градуса. Така че гадая, и се опитвам да ти хвърля някаква идея.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

r34c7
Мнения: 302
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от r34c7 » 03 Дек 2024 09:41

mapamop написа: 03 Дек 2024 09:15 Пусни някоя химия за промивка примерно.
Това не го прави. Източваш, промиваш с дейонизирана вода, ако трябва два пъти, после наливаш антифриз и разреждаш, колкото е необходимо.
mitkomeg написа: 03 Дек 2024 08:08 студен долен маркуч
Според мен, признак за въздушен джоб в системата.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2024 11:16

mitkomeg написа: 03 Дек 2024 08:08 Никой ли не чете този форум? За близо 6 месеца нито един отговор...а има хора със съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как!
Ами понякога има колеги, които влизат във форума само за да си решат проблема, и след като го решат - забравят да споделят....
Относно температурата на антифриза - че това не е ли напълно нормална температура за двигателя?
Щом отдолу е студен маркуча, това може да е признак за две неща:
1. Чист радиатор, който успява да охлади достатъчно антифриза. Реално през радиатора особено при хладно време преминава изключително малко антифриз (може да е само напълване на горната тръба), защото голяма част от охлаждането става през корпуса на двигателя, маслото, и разбира се - парното в автомобила... Знаете някои дизели имаха бутон за 'зимен режим' само и само да успеят да поддържат нормална температура на ДВГ, защото при затворен термостат ДВГ пак не успяваше да загрее...
2. Лоша циркулация... Но тогава температурата под товар (например магистрала) ще е доста над 100С :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

r34c7
Мнения: 302
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Мнение от r34c7 » 03 Дек 2024 13:35

Колкото и да е студено зимата (сега са по-скоро есенни температурите), при отворен термостат долния маркуч трябва да е минимум топъл на пипане, над телесна температура. За да е студен маркуча, то разликата между Т.вход (до колкото разбрах 95 градуса) и Т.изход трябва да е поне 55 градуса...което практически е невъзможно. Според мен реалистично делта Т между двете е по-скоро 25-30 градуса.

Температурата при високи обороти пада, защото преодолява твърдо запушване някъде в системата или размества за момент въздушния джоб.

Парното духа ли топло?
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта