[Решен] - Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Аватар
batececo
Мнения: 619
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 365 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от batececo » 21 Фев 2024 21:38

Не, винаги със заводските 15ки с гуми 195/65/15. Не помня на 8мата или 9тата година взехме алуминиеви със същия размер ЕТ и същия размер гуми. Само централния отвор беше по-голям, та сложихме втулки.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от mapamop » 21 Фев 2024 22:11

Някой да е пипал някоя или и двете помпи на съединителя, или педала на съединителя малко преди тая аномалия?
Мисълта ми е да не е разбутан педал, или да засяда някоя помпа и да стои недозацепен съединителя. Нямам свежа идея как се проверява.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от memorex » 21 Фев 2024 22:35

Може да сяда мастер/гл. цилиндър и от там да не стига налягане за спомагателния ,но явно не стига флуид.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

tora
Мнения: 1026
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от tora » 22 Фев 2024 08:37

batececo написа: 21 Фев 2024 19:03 Вилка има (или на мен така ми изглежда).
Явно е друга конструкцията на моя Аурис. С лагер-помпа е.
55.jpg
55.jpg (51.23 KiB) Преглеждано 13843 пъти

Аватар
batececo
Мнения: 619
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 365 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от batececo » 22 Фев 2024 09:36

mapamop написа: 21 Фев 2024 22:11 Някой да е пипал някоя или и двете помпи на съединителя, или педала на съединителя малко преди тая аномалия?
Мисълта ми е да не е разбутан педал, или да засяда някоя помпа и да стои недозацепен съединителя. Нямам свежа идея как се проверява.
Не. От ден едно (15 години), не е пипано нищо в тази част.

Аватар
batececo
Мнения: 619
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 365 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от batececo » 02 Дек 2024 11:09

Проблемът се реши със смяна на съединител.

Цяла пролет, лято и топлите дни на есента нямаше проблем, не успявах и целенасочено да възпроизведа буксуването, освен постоянно твърдия педал и високото отделяне.
Може и да си внушавам или да е съвпадение, но щом застудя, започна пак да приплъзва понякога. След още около месец започна след всяка смяна на предавка да пробуксува...
Консултирах се с опитен механик на място и диагнозата беше ясна - съединител.

След смяна на съединител комплект, не мога да позная колата (в положителен смисъл):
- Буксуването изчезна.
- Педалът стана осезаемо по-лек на натиск.
- Зацепването става в началото (преди да се отпусне до средата).

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

[Решен] - Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Мнение от dracunculus » 03 Дек 2024 11:19

Същият проблем беше и при нашия Авенсис……С напълно същите симптоми, появи се на ок. 170 000км. Развитието по темата е същото. Колата взе даже да върви осезаемо повече след смяната, защото тягата не се губи в буксуване на съединителя. Единствено странното беше, че механикът сподели, че съединителят е бил доста износен, но НЕ толкова, че да буксува, но явно феродото е било загладено/подпалено и е правило проблема. Само ми е интересно, НЕ помня (и жена ми) да сме си ``палили´´ съединителя tooth.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта