Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 24 Яну 2024 14:31

Уфер, под заточване разбирам преден или заден ръб на ламелите остър, т.е. усеща се с ръка, а другия не. Ако не се усеща значи са равни и гумата е безшумна и работи добре при спиране и тръгване.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 24 Яну 2024 14:43

Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца. Те придават по-високо качество за захващане на гумата върху сняг, дори с малко лед. Върху чист лед - няма какво да говорим. Такива ламели изобрети преди много, много години (може би 30 и повече) Мишелин, а след тях започнаха и други производители. Но не всички прилагат тази технология. Някои съчетават профил без тези фини ламели с подходяща смес, за да е ефективна гумата. При Мишелин е характерна правилно подбраната смес, за да функционират ламелите ефективно. Иначе ако ламелите са гладки е вярно, че гумата е безшумна и има по-голяма контактна площ, но ефектът на качествените ламели се усеща, когато трябва да се качи при зимни условия някоя по-стръмна отсечка. Не бих искал да пиша повече тук, за да не е оффтопик, има тема за зимните гуми... :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 24 Яну 2024 14:46

ufer написа: 24 Яну 2024 14:43 Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца.
Замисли се от какво би се получил такъв ефект... Дали не е заради 'мек материал', който при подаване на газ позволява огъване на ламелите така, че 'задният им ръб' да се износва доста повече... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 24 Яну 2024 14:58

Жоро, аз говоря за неща от практиката, а вече не ми се мисли за теория, защото взе да ми става досадно от някои глупави забележки. За тези технологии си има лаборатории, които задават общия тон, но те не дават много, много някой да им наднича в канчето. И те преценят, какво може да се пусне като информация или реклама за масова консумация... :thumbsup:

Аватар
gimara
Мнения: 1713
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от gimara » 24 Яну 2024 15:47

Аз само не разбрах, какво има всичко това със заглавието на темата. bash.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 24 Яну 2024 16:00

Аз лично се "подхлъзнах" по мнението на (astranom » Пон Яну 22, 2024 5:30 pm) и оттам тръгна, за което съжалявам и се извинявам... :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 24 Яну 2024 19:35

Последно, ако гумата е равна ламелите се огъват при натоварване и в двете посоки,спиране и тръгване и пускат ноктите, тоест ръбчетата. Ако често тръгваш с въртежи ръбчетата, които работят при ускорение са по малки и неефективни, защото са по износени и гумата също е неравна и шумна. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 24 Яну 2024 20:19

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 28 Яну 2024 13:11

Corolla 1.8 hybrid MY22. Понякога като загрява започва да държи 1500rp, а не както обиковено около 1300. З си помислих, че евентуално има връзка с външната температура ама на 8 външна го е правила на под нулата - не. Играх си и с климатроника да превключвам всички режими да видя дали има връзка ама ме успях да намеря. Идеята ми беше ако има връзка с настройка, да я пускам, че да загрее още по-бързо, когато искам. При вас случва ли се това?

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 28 Яну 2024 18:53

Възможно ли е батерията да е била по-разредена, когато е държала по-високи обороти?

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 28 Яну 2024 19:21

По-скоро беше доста заредена даже. Като включа на D, но без да тръгвам падат, а на P държи към 1500 оборота. Това до сега ми се е случвало само 4-5 пъти от както имам колата от Септември 2022. Веднъж както работеше на 1300 оборота натиснах бутона S-FLOW и веднага станаха 1500, ама друг път не се вдигат като го натисна. Бях си помислил, че има връзка с климатроника по някакъв начин.

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 14 Фев 2024 22:09

Здравейте! След малка драма с акумулатора днес го смених. Стария беше Mutlu 46 Ah 360A. Вчера звънях в Тойота. Нямаха налични и момчето по телефона ми обясни, че няма проблем и аз да си сложа някакъв, просто трябва да внимавам да е със сходни параметри. В един магазин ми предложиха FAAM 55Ah 480А. Като замериха стария казаха, че е дефектирал. Нищо не свети по таблото :) не се нулираха настройки, единствено трябваше да оправя настройките. Не изчаках Тойота по две причини - двойно по-ниска цена и умирането на статия, съответно нямаше яснота кога точно ще имат наличност
Corolla E12;
Corolla E210

Dimitar38
Мнения: 64
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 3 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 16 Мар 2024 10:53

Здравейте, и при мен акумулатора е за смяна. Снощи се наложи да подаваме ток заради слаб заряд. След като запалих , на таблото ми светнаха индикаторите на chek engine, TCS, индикатора за предотвратяеане на удар и спирачките. Някой ако се е сблъсквал с такъв проблем, ще съм благодарен за съвет. Днес е събота и сервиза на Тиксим Пловдив не работи

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 16 Мар 2024 13:10

Dimitar38 написа: 16 Мар 2024 10:53 Здравейте, и при мен акумулатора е за смяна. Снощи се наложи да подаваме ток заради слаб заряд. След като запалих , на таблото ми светнаха индикаторите на chek engine, TCS, индикатора за предотвратяеане на удар и спирачките. Някой ако се е сблъсквал с такъв проблем, ще съм благодарен за съвет. Днес е събота и сервиза на Тиксим Пловдив не работи
Пробвал ли си днес дали все още светят индикаторите? При мен се беше случило същото като акумулатора беше слаб (за смяна) - при стартиране не стига тока за всички системи и те почват да дигат грешки (колата е доста неприятна за каране в това положение :)). Щях да откачам акумулатора да може да се рестартира всичко, но не се наложи, защото като заключих колата и я запалих след 45 мин беше изчистила грешките. Та ако все още светят индикаторите - може да се пробваш да откачиш акумулатора и да изчакаш няколко минути преди да го закачиш обратно.

Dimitar38
Мнения: 64
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 3 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 16 Мар 2024 14:16

Да, проблемът се оправи след като махнах плюса на акумулатора за 15 мин. и след това го закачих отново. Благодаря за съвета

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта