Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 07 Фев 2024 15:21

Параход 3.2 -

r34c7
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2024 18:52
Ивайло Димов
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 07 Фев 2024 19:39
До 1993 Тойота нямат собствен стандарт за АТФ, а до 1998 го прилагат само за една-две трансмисии, за това в ръководството от предните постове е цитиран Dexron. В ръководството на Т22 за хидравликата също е цитиран Dexron III (1998-ма).
Някъде след това (може би 1999?) въвеждат T-IV, който е доста подобен на Dexron.
Явно не е така. С 0W20 мотор 4А-FE почва да трака във високите, според пробвали. Два пъти по-рядкото трансмисионно масло обаче не изглежда като да вреди на трансмисията по някакъв начин. Е, да сипеш АТФ или някаква странна бъркоч вече е извращение и не е нормално.Ивайло Димов написа: ↑07 Фев 2024 18:52 При двигателните масла може да се проявява въображение и творчество

Параход 3.2 -

r34c7
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от vfr800 » 08 Фев 2024 11:33
vfr800
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 08 Фев 2024 12:39
По отношение на корозията тестовете са еднозначни, че АТФ няма да изяде синхронизаторите, защото почти всички от съвременните АТФ масла са с оценка 1а/1b по ASTM D130 при 100 градуса C, centil е качил критерия на теста. Някои производители даже сами тестват на 150 градуса, вместо на 100, а резултатите са същите, та в това отношение нямам притеснения.
Кои според вас са основните претенденти за най-подходящ АТФ в ръчна скоростна кутия? Няколко опции ми се струват приемливи за употреба в ръчни скоростни кутии:
Toyota T-IV (ниско съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W, може би по-близък до Ravenol MTF-2)
Toyota WS (почти 0 съдържание на сяра, вискозитет доста по-нисък от 75W)
Amsoil Signature Series Fuel-Efficient Synthetic ATF (високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W)
Mobil ATF Multi-Vehicle (средно към високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на WS)
Като свойства Амсойла ми се струва най-подходящ, но е най-скъп и бутиков по нашите географски ширини. Мобила от не-ОЕМ маслата изглежда подходящ. Моторкрафт също би бил ОК, но не съм го включил в сравнението, защото не знам колко лесно мога да намеря, също както екземпляри на Валволин и Red Line.

Параход 3.2 -

r34c7
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от Ивайло Димов » 08 Фев 2024 13:35
Ивайло Димов
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от vfr800 » 08 Фев 2024 13:55
vfr800
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от centil » 08 Фев 2024 14:00
От изброените аз бих се спрял на Toyota T-IV и Amsoil Signature Series Fuel-Efficient Synthetic ATF. Ако аз трябва да правя избор между двете, то бих купил Amsoil.
В ato24.de е само 0,66€ по-скъп от Toyota WS.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 08 Фев 2024 14:19
Предполагам същото, което се случва в кутиите на милиони автомобили с вложено масло 75W LV или Toyota WS в трансмисията - нищо особено. Сигурен съм, че повечето собственици дори не подозират какво има налято в трансмисията на колата им. Лятото с MTF-2 имам 4 пътувания между 30 и 38 градуса над 500км по магистрала, две от тях по 1200км. Не съм забелязал трудно включване на предавките или странни шумове, нито пък другия, който е карал колата в подобни условия.Ивайло Димов написа: ↑08 Фев 2024 13:35 Зимата добре ам лятото кът стане 35+ градуса кво се случва с тая АТФ чорбасъ в кутията ?
Чакам прИмоция в ато24, например черен петък и поръчвам 2 литра от някое за проба. Дано навреме се сетя да проверя кога ще е промоцията.
От моя страна може да очаквате ъпдейт при следващите студове, в който ще опиша как се държи Castrol Transmax Manual FE 75W, по всяка вероятност безупречно и няма да намеря разлика с Ravenol MTF-2, така че ще е скучен ъпдейт. В средата или края на следващата зима ще се налее ATF в тая трансмисия и ще видим кон боб яде ли

За сега извода ми е, че масло с по-нисък вискозитет лекува трудното превключване на предавките при студена ръчна трансмисия C250 без последици.

Параход 3.2 -

r34c7
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
- Местоположение: Yambol
- Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от cnc82 » 08 Фев 2024 15:00
Преди Равенола, докато беше с 75W90 проблемите с по-трудното превключване само на студено ли бяха ?
Защото при мен няма никаква разлика на студено или топло, просто понякога трябва една идея повече сила да се приложи на лоста.
Но направя ли малко по-голяма пауза м/у превключването от една към друга скорост и лоста влиза лесно (в повечето случаи).
cnc82
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 08 Фев 2024 15:10

С по-ниския вискозитет при всички случаи лоста влиза по-лесно, и на топла, и на студена кола.

Параход 3.2 -

r34c7
WoLF
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 08 Фев 2024 18:38

Параход 3.2 -

r34c7
WoLF
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мнение от r34c7 » 08 Фев 2024 20:32

Параход 3.2 -

r34c7
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост