Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Аз ще имам мнение, но ще го напиша след поне 5000км, защото точно такова ще налея в близките дни. Syntrans B не знам дали ще можеш да намериш, защото май е спряно от производство и заместено от Transmax FE 75W. Точката му на застиване е -57°C.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Dextron и Mercon са спецификации на GM и Ford ,АТФ 2 все още може да се намери безпроблемно ,лично аз не бих експериментирал с подобно масло там където е строго предписано MTF .При двигателните масла може да се проявява въображение и творчество но за трансмисия и хидравлика не е здравословна самодейността....АТФ маслата имат по-ниско съдържание на противоизносни присадки ...кво ще се случи в кутията не се знае .
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
До 1993 Тойота нямат собствен стандарт за АТФ, а до 1998 го прилагат само за една-две трансмисии, за това в ръководството от предните постове е цитиран Dexron. В ръководството на Т22 за хидравликата също е цитиран Dexron III (1998-ма).
Някъде след това (може би 1999?) въвеждат T-IV, който е доста подобен на Dexron.
Явно не е така. С 0W20 мотор 4А-FE почва да трака във високите, според пробвали. Два пъти по-рядкото трансмисионно масло обаче не изглежда като да вреди на трансмисията по някакъв начин. Е, да сипеш АТФ или някаква странна бъркоч вече е извращение и не е нормално.Ивайло Димов написа: ↑07 Фев 2024 18:52 При двигателните масла може да се проявява въображение и творчество
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Напротив изобщо не е ненормално. Много американски коли от преди 90та година имат в спецификацията ATF за ръчна скоростна кутия. Някои хонди от 90те имат 10w30 в спецификацията за ръчни скоростни кутии, така че няма нищо странно. ATF може да извади някой и друг километър от някоя уморена скоростна кутия , която превключва втора и трета с неприятни звуци . Единствения минус е леко занижения живот на лагерите и синхронизаторите, но пък има други позитиви.
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Имах предвид, че не е нормално да налееш АТФ вместо препоръчаната течност и вискозитет в сервизното ръководство. Явно може да се кара едва ли не с каквото имаш под ръка, включително масло за ДВГ, към което сочат и стари ръководства за доста коли. За мен важното е в студа и когато колата е студена да мога да извадя първа (това беше проблема при мен) и да включа втора без да го мисля изобщо.
По отношение на корозията тестовете са еднозначни, че АТФ няма да изяде синхронизаторите, защото почти всички от съвременните АТФ масла са с оценка 1а/1b по ASTM D130 при 100 градуса C, centil е качил критерия на теста. Някои производители даже сами тестват на 150 градуса, вместо на 100, а резултатите са същите, та в това отношение нямам притеснения.
Кои според вас са основните претенденти за най-подходящ АТФ в ръчна скоростна кутия? Няколко опции ми се струват приемливи за употреба в ръчни скоростни кутии:
Toyota T-IV (ниско съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W, може би по-близък до Ravenol MTF-2)
Toyota WS (почти 0 съдържание на сяра, вискозитет доста по-нисък от 75W)
Amsoil Signature Series Fuel-Efficient Synthetic ATF (високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W)
Mobil ATF Multi-Vehicle (средно към високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на WS)
Като свойства Амсойла ми се струва най-подходящ, но е най-скъп и бутиков по нашите географски ширини. Мобила от не-ОЕМ маслата изглежда подходящ. Моторкрафт също би бил ОК, но не съм го включил в сравнението, защото не знам колко лесно мога да намеря, също както екземпляри на Валволин и Red Line.
По отношение на корозията тестовете са еднозначни, че АТФ няма да изяде синхронизаторите, защото почти всички от съвременните АТФ масла са с оценка 1а/1b по ASTM D130 при 100 градуса C, centil е качил критерия на теста. Някои производители даже сами тестват на 150 градуса, вместо на 100, а резултатите са същите, та в това отношение нямам притеснения.
Кои според вас са основните претенденти за най-подходящ АТФ в ръчна скоростна кутия? Няколко опции ми се струват приемливи за употреба в ръчни скоростни кутии:
Toyota T-IV (ниско съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W, може би по-близък до Ravenol MTF-2)
Toyota WS (почти 0 съдържание на сяра, вискозитет доста по-нисък от 75W)
Amsoil Signature Series Fuel-Efficient Synthetic ATF (високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на 75W)
Mobil ATF Multi-Vehicle (средно към високо съдържание на сяра, вискозитет подобен на WS)
Като свойства Амсойла ми се струва най-подходящ, но е най-скъп и бутиков по нашите географски ширини. Мобила от не-ОЕМ маслата изглежда подходящ. Моторкрафт също би бил ОК, но не съм го включил в сравнението, защото не знам колко лесно мога да намеря, също както екземпляри на Валволин и Red Line.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Зимата добре ам лятото кът стане 35+ градуса кво се случва с тая АТФ чорбасъ в кутията ?Ако тря наливам подобно масло бих се доверил на Мобил 320 или Castrol DEX 3
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Ми като стане 35 градуса кутията ще се нагрее до градусите в коша , което ще е някъде от порядъка на 100-110 градуса температурата вътре няма да е много по-висока понеже триенето на хипоидните предавки е сравнително ниско. В автомата температурите в определени случаи са доста по-високи, затова имаш и охлаждане на маслото. Нищо не му пречи на ATFa да си го сипеш в механичната кутия, но просто за нови механизми не е нужно. В определени случаи има предимства пред нормалните масла за скорости, но тези предимства могат да се ползват след като вече имаме един пробег от поне 200-300к км.
Последно промяна от vfr800 на 08 Фев 2024 14:00, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
От изброените аз бих се спрял на Toyota T-IV и Amsoil Signature Series Fuel-Efficient Synthetic ATF. Ако аз трябва да правя избор между двете, то бих купил Amsoil.
В ato24.de е само 0,66€ по-скъп от Toyota WS.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Предполагам същото, което се случва в кутиите на милиони автомобили с вложено масло 75W LV или Toyota WS в трансмисията - нищо особено. Сигурен съм, че повечето собственици дори не подозират какво има налято в трансмисията на колата им. Лятото с MTF-2 имам 4 пътувания между 30 и 38 градуса над 500км по магистрала, две от тях по 1200км. Не съм забелязал трудно включване на предавките или странни шумове, нито пък другия, който е карал колата в подобни условия.Ивайло Димов написа: ↑08 Фев 2024 13:35 Зимата добре ам лятото кът стане 35+ градуса кво се случва с тая АТФ чорбасъ в кутията ?
Чакам прИмоция в ато24, например черен петък и поръчвам 2 литра от някое за проба. Дано навреме се сетя да проверя кога ще е промоцията.
От моя страна може да очаквате ъпдейт при следващите студове, в който ще опиша как се държи Castrol Transmax Manual FE 75W, по всяка вероятност безупречно и няма да намеря разлика с Ravenol MTF-2, така че ще е скучен ъпдейт. В средата или края на следващата зима ще се налее ATF в тая трансмисия и ще видим кон боб яде ли

За сега извода ми е, че масло с по-нисък вискозитет лекува трудното превключване на предавките при студена ръчна трансмисия C250 без последици.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
- Местоположение: Yambol
- Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
r34c7,
Преди Равенола, докато беше с 75W90 проблемите с по-трудното превключване само на студено ли бяха ?
Защото при мен няма никаква разлика на студено или топло, просто понякога трябва една идея повече сила да се приложи на лоста.
Но направя ли малко по-голяма пауза м/у превключването от една към друга скорост и лоста влиза лесно (в повечето случаи).
Преди Равенола, докато беше с 75W90 проблемите с по-трудното превключване само на студено ли бяха ?
Защото при мен няма никаква разлика на студено или топло, просто понякога трябва една идея повече сила да се приложи на лоста.
Но направя ли малко по-голяма пауза м/у превключването от една към друга скорост и лоста влиза лесно (в повечето случаи).
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Същото, което описваш, но само на студена кола, например сутрин при външна температура под 1-2 градуса. Момента с паузата и при мен го имаше, двойното амбриране лекува, ама дразни, щото не карам УРАЛ. Имах Карина, на която втора влизаше от трета само с двойно амбриране, та съм си научен
С по-ниския вискозитет при всички случаи лоста влиза по-лесно, и на топла, и на студена кола.

С по-ниския вискозитет при всички случаи лоста влиза по-лесно, и на топла, и на студена кола.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Не всичко се лекува с масло, от време на време се налага и отваряне за смяна на синхронизатори...



-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
На Карината синхронизаторите май си бяха добре. Първа-втора включваше, а трета-втора не. Някога индианци сменявали съединителя, от тогава станала така. Колата мина ~250 000км така, съединителя си отиде при този, който я кара след мен и след втората смяна се оправиха нещата. Като че ли и нивото на маслото е било ниско заради теч, не мога да си спомня точно. Тая кола е още в движение и е на поне 700 000, няма такъв чук.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Ясно, между 2ра и 3та няма да е синхронизатор, но като е проблем само между 3та и 4та 




-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Бих пробвал със смяна на масло - най-евтиния вариант е, не изисква почти никакви инструменти и технически познания. Ако проблема остане и положението не се промени никак, то предположението е ясно. Не е нужно да наливаш нещо скъпо или специално, просто друго, колкото да пробваш. После винаги можеш да се върнеш към предписаното, ако не ти е спокойно.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта