Toyota C-HR PHEV
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota C-HR PHEV
Съгласен съм с BOz... Доста от последните ми автомобили са със стъклен таван, с покрития и т.н... Проблемът не е само топлото, което влиза отгоре, а и светлината, която при определен интензитет дразни и пречи (всичките са били с черни на вид почти непрозрачни стъкла).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota C-HR PHEV
Преди малко открих нещо, което май не го видях написано в тази тема, а именно, че PHEV версията на CH-R няма опция за AWD, а се предлага само с предно задвижване. Ако човек държи на AWD може да го получи само с HEV версията на новия C-HR. Знам, че и при новия Prius ситуацията е такава понеже нямало как да сместят голяма батерия и заден електромотор, но при C-HR честно казано очаквах да си има опция за задвижване на всички колела при плъг-ин хибрида, дори това да коства малко орязване на багажното пространство. Ако липсата на задна чистачка е нещо, което бих неглижирал, то липса на AWD е нещо, което лично мен би ме отказало дори да обмисля въпросния модел като вариант за покупка.
И все пак C-HR май не попада точно в SUV сегмента и вероятно за голяма част от таргет групата му AWD е без значение. 


- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Toyota C-HR PHEV
При 9-10К разлика между цената на PHEV и HEV версиите за едно и също ниво на оборудване, PHEV версията е тотално безсмислена и не бих я обмислял, дори и да имаше вариант с AWD. При сегашните цени на горивата, 10К разлика са 4000 л безнин, с които при 5/100 разход, HEV версията ще измине 100К км, т.е. с handycap от 10К лв, на PHEV му трябват 80-100К км, за да "избиеш" по-високата покупна цена и то ако не гори абсолютно нищо! А той ще си гори и бензин, и ток и в крайна сметка ще трябва да го караш минимум 200К км, за да излезеш на 0, та все тая дали има или няма AWD. Да не говорим колко от тези, които изобщо биха обмислили покупкатана на PHEV, биха имали инсталацията, за да зареждат PHEV. Ако пък го зареждаш само на обществени зарядни станции, цената за 100 км на ток е по-висока от тази на бензин.
П.С. Отделно от това, просветът на C-HR е 130 mm, при положение, че Auris-ът е със 140 mm, та този AWD е само, за да те "измъкне" от някой заледен участък на асфалт, а не да катериш баири с него.
П.С. Отделно от това, просветът на C-HR е 130 mm, при положение, че Auris-ът е със 140 mm, та този AWD е само, за да те "измъкне" от някой заледен участък на асфалт, а не да катериш баири с него.
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota C-HR PHEV
Рошко, аз съм с PHEV но PAV4. Тези който сме си купили такива автомобили ,не сме прости да не можем да направим .като твоята сметка. Явно има други 5-10 причини да го направим,които тебе явно не те касаят и не можеш да ги видиш. Когато 10 хил не са проблем ,може би ще ги намериш,сега зорлем търсиш негативи! .
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota C-HR PHEV
И аз съм съгласен, че финансовата причина не е единственият фактор при избор на PHEV версията (например разликата в конските сили на двете версии може да е фактор за някого, макар че при C-HR тя е по-скоро малка). Що се отнася до сметките - след колко хиляди километра ще се "избият" парите от разликата в разхода зависи от съотношението градско/извънградско. Плъг-ин хибрида концепцията му е да караш на евтиния ток в града и около града, а на по-дълги извънградски маршрути да не трябва да се занимаваш с публични зарядни станции, а да си го караш като обикновения хибрид на бензин. В моя случай такава разлика от 10 хил. лв ще я "избия" за 4 години, а колата е с 10 години гаранция (или 200 хил. км), та мисля да я покарам повече от 4 години (може би до към 6 години, зависи кога ще излезе следващ модел, който да мотивира с някакви по-нови технологии да сменя колата). Ето и малко по-конкретно обосновани моите сметки:
- Правя по 50 км на ден градско, което е 1500 км на месец, съответно 18 000 км на година само градското. С разход 5л на 100 км бензин това са 900 литра спестени на година само от градското шофиране. Като пари това са около 9000 лв спестени от бензин за 4 години само от градското шофиране.
- Извънградско повечето маршрути, които имам са на разстояние между 100 км и 200 км от София (Панагюрище 100 км, Лом 160 км, Габрово 200 км). Като тръгна с пълна батерията половината или повече от половината от тези маршрути пак ги взимам изцяло с евтиния ток, та и от там можем да добавим някакви спестени литри бензин спрямо обикновения хибрид.
- Продажната цена на плъг-ин хибрида ще е по-висока от продажната на обикновения хибрид, така че тези 10 хил лв разлика в първоначалната цена, всъщност няма да са 10 хил. лв за "избиване", а ще са по-малко (примерно 8 или 7, може и по-малко - въпрос на пазарлък).
- Цената на тока не съм я сложил в уравненията, тъй като лично за мен той е напрактика безплатен. Сметката ми за гаража е около и под 5 лв на месеца, тъй като през повечето време зареждам на безплатни станции, но дори да зареждах изцяло в гаража сметката пак нямаше да е по-висока от 40 лв на месец.
- Плъгин хибрида си зарежда цялата батерия за 6-7 часа от обикновен контакт, така че може да се зарежда изцяло на евтината нощна енергия без да е необходима инвестиция в специална зарядна инфраструктура. А дори някой да реши да си изгради по-бърза домашна зарядна инфраструктура (като мен например
), аз това не го разглеждам като разход за тази конкретна кола, тъй като същата зарядна станция ще я използвам за всички електрически коли, които ще карам и в бъдеще.
- Правя по 50 км на ден градско, което е 1500 км на месец, съответно 18 000 км на година само градското. С разход 5л на 100 км бензин това са 900 литра спестени на година само от градското шофиране. Като пари това са около 9000 лв спестени от бензин за 4 години само от градското шофиране.
- Извънградско повечето маршрути, които имам са на разстояние между 100 км и 200 км от София (Панагюрище 100 км, Лом 160 км, Габрово 200 км). Като тръгна с пълна батерията половината или повече от половината от тези маршрути пак ги взимам изцяло с евтиния ток, та и от там можем да добавим някакви спестени литри бензин спрямо обикновения хибрид.
- Продажната цена на плъг-ин хибрида ще е по-висока от продажната на обикновения хибрид, така че тези 10 хил лв разлика в първоначалната цена, всъщност няма да са 10 хил. лв за "избиване", а ще са по-малко (примерно 8 или 7, може и по-малко - въпрос на пазарлък).
- Цената на тока не съм я сложил в уравненията, тъй като лично за мен той е напрактика безплатен. Сметката ми за гаража е около и под 5 лв на месеца, тъй като през повечето време зареждам на безплатни станции, но дори да зареждах изцяло в гаража сметката пак нямаше да е по-висока от 40 лв на месец.
- Плъгин хибрида си зарежда цялата батерия за 6-7 часа от обикновен контакт, така че може да се зарежда изцяло на евтината нощна енергия без да е необходима инвестиция в специална зарядна инфраструктура. А дори някой да реши да си изгради по-бърза домашна зарядна инфраструктура (като мен например

- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Toyota C-HR PHEV
Aз кусури не търся... други му търсеха кусурите - чистачка нямал, щора нямал...не знам какво нямал... Аз просто изразих становище, че за мен лично по-високата цена на PHEV версията е необоснован разход. Ако някой може да зарежда безплатно и кара предимно градско, естествено, че би имала смисъл PHEV версия... Все пак ще я избие за има-няма 72000 км. Когато обаче си плащаш и тока, и харчиш бензин, а основното ти шофиране е извънградско, магистрално и планинско, PHEV версията е излишно оскъпяване, а не кусур. Повече конски сили за шофиране в предимно градски условия? Не виждам смисъл. Аз и двете си нови коли съм ги карал до малко над 100К км - първия Auris го продадох на 106, втория - на 118К км, та няма как да ми се "върже сметката" с PHEV, когато 100 км градско само на ток ще ми струват 4-4,50 лв, а на бензин 10,50 лв/100 км.Мирослав Петков написа: ↑04 Фев 2024 23:25 Рошко, аз съм с PHEV но PAV4. Тези който сме си купили такива автомобили ,не сме прости да не можем да направим .като твоята сметка. Явно има други 5-10 причини да го направим,които тебе явно не те касаят и не можеш да ги видиш. Когато 10 хил не са проблем ,може би ще ги намериш,сега зорлем търсиш негативи! .
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota C-HR PHEV
Ако си спомняш същата логика се дискутираше преди години, когато хибрида беше на върха, а се продаваха и по-евтинки Ауриси. Пак същите сравнения, че за тия пари в разликата между хибридния и обикновения Аурис, може да минеш не знам си колко си хиляди километра и т.н. Пък не малко хора си избираха хибридите и си ги карат с кеф. И не искат да мислят, че ще са на далавера след 100к.

Като примерни цени - през септември 2013-та, Аурис с 1.6 с автомат е могло да се вземе за 34к лв. Хибридния Аурис от това време е струвал най-евтино 42к лв.
Както се вижда отново говорим за разлика от 8к лв., пък има клиенти, които са ги дали за хибриден Аурис, да им се чудиш.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota C-HR PHEV
Не е точно същата логика при сравнението плъгин с "най-обикновен" хибрид. Въпреки това бих предпочел корола с тази плъгин хибридна система или камри със системата на плъгин рав, но няма - тойота вече предлагат изключително беден избор на задвижвания за моделите си. А ако клиренса на този модел е вярно само 130 140 мм - това прилича повече на недоразумение. Не знаех за обещанието им - "No more boring cars!", но ако това означава да пускат такива автомобили, като този т. н. сув, който съчетава негативите на сув с негативите на хечбека, само за да се възползват от пазара насочен към сувове - по добре да да не следват това си "мото". 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota C-HR PHEV
Никак не е скучна.... Винаги внимаваш с тоя просвет да не остане някоя броня на тротоара при паркиране, или на легналия полицай.
Аз що си мисля че махнаха на първия CH-R 4x4, още с фейслифта ?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota C-HR PHEV
Абсолютно е същата логиката. Защо да дам Х пари вместо У, като разликата ще я "избиваш" Ж време.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota C-HR PHEV
Аз идвам при тойота от висок клас автомобил,с много коне и тих като църковна мишка. Тествах хибриден Рав4 и същия PHEV. Втория ми се стори толкова шумен след 100км/ч ,че бих го изтърпял. Хибрида беше толкова нетърпимо шумен ,че разликата в парите нямаше значение. Нямаше да го взема дори и 20хил да беше разликата. 306 к.с също бяха приемливи ,има достатъчно мощност за бързо изпреварване. И не на последно място е типа ми на каране.Карам често къси разтояния,като сумирано за деня покриват обхвата на ток. Тука никой не говори ,колко вредно е за един двигател да го палиш няколко пъти на ден студен за 3-5 км и да гасиш. С PHEV тези кратки придвиждания са само на ток и пазиш мотора.
Това са най важните причини за мен при избора ми на PHEV.
Гаража ми е със собствена партида за ток и месечните сметки са 34-35лв ,като около 3-4 лв от тях са дневна,т.е за автоматичната врата и лампи.
Това са най важните причини за мен при избора ми на PHEV.
Гаража ми е със собствена партида за ток и месечните сметки са 34-35лв ,като около 3-4 лв от тях са дневна,т.е за автоматичната врата и лампи.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota C-HR PHEV
Ами не е. За да се възползва човек от най-голямото предимство на плъгин хибрида има условности - у нас, не са много тези, които имат гараж (в градовете ни, дори малките, дори в някой села, много от хората въобще имат проблеми с паркирането около дома) и още по-малко са хората с електрифициран такъв. Докато предимствата на хибрида по сравнение с по конвенционално задвижване не се ограничават само с разхода. То плъгин хибрида няма други особени предимства пред "само" хибрида. И ако ползвателя не може да зарежда у дома, както и безплатно, например в много градове не може - какво получава, значително по-скъп автомобил, с по-висок разход, с по-високи съпътстващи плащания, та дори в случая с цхр малко по-голямата мощност едва може да компенсира по-голямата маса (и това само при ускорение).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota C-HR PHEV
Едно е да кажеш, че няма да вземеш плъгин защото няма как да го използваш, съвсем друго е да кажеш, че не си заслужава, защото ще го изплащаш ххх километра.
Прочети до сега какво се дискутираше.
Прочети до сега какво се дискутираше.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota C-HR PHEV
Това, което конкретно вие коментирате си е вашето виждане и то не отговаря на дискусията.
Аз чета това, например.

Аз чета това, например.
Такъв е и моя случай, например (евентуално с още по ограничено "градско"), както и на много други шофьори от малки градове, а и от пренаселените, с лоша структура по-големи (т. е. почти всички наши). И така жъ-то изчезва. Та затова "Не е точно същата логика при сравнението" и зависи от условията.
Последно промяна от Hursa на 06 Фев 2024 10:23, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Toyota C-HR PHEV
Много умувате, кой какъвто иска автомобил да си купи. Има достатъчно голям избор 

Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта