Приус 2ра генерация - помощ и съвети
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 15 Яну 2024 19:57
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Мисля, че така не е желателно. 500 м за тези батерии не са особено малко. И така батерията е относително доста разредена. Постоянно оставяна в такова състояние (особено, ако няма да ползвате колата няколко дена) - мисля, че не и се отразява добре.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Hursa,
То, ако батерията е с недостатъчен заряд, колата няма да позволи EV Drive, ще каже, че не е достъпен. Като цяло, да се подкара хибрид в такъв режим, не е толкова лесно и често. Иначе - за другото си прав.
Всъщност, ако батерията е добре заредена, то колата сама си се прибира в гаража на EV. Поне при мен е така, в над 80% от случаите. Ама сутрин забрави да тръгне така, в това време на годината...
То, ако батерията е с недостатъчен заряд, колата няма да позволи EV Drive, ще каже, че не е достъпен. Като цяло, да се подкара хибрид в такъв режим, не е толкова лесно и често. Иначе - за другото си прав.
Всъщност, ако батерията е добре заредена, то колата сама си се прибира в гаража на EV. Поне при мен е така, в над 80% от случаите. Ама сутрин забрави да тръгне така, в това време на годината...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Разговора е за ръчното включване и си има ред условия за позволяване на такъв режим, но акцентирам на избягването на използването му като начин за икономия... Не е икономично, а обратното. Този заряд иска възстановяване, а това става само от рафинирана блатна растителност на милиони години 
Аз го ползвам ако трябва да местя колата из паркинги/гаражи и т.н., за да не пали двигателя при положение, че няма да ползвам колата да се транспортирам някъде

Аз го ползвам ако трябва да местя колата из паркинги/гаражи и т.н., за да не пали двигателя при положение, че няма да ползвам колата да се транспортирам някъде

Последно промяна от WoLF на 24 Яну 2024 13:30, променено общо 1 път.



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Зависи до колко е заредена, когато се опитате да включите ев режима. Може да позволи и след триста метра да се изключи и да стартира двигателя. Може и самата система в момента да задвижва автомобила от батерията. Според мен, преди да паркираме не е желателно да включваме този режим и така да "принуждаваме" системата евентуално да разреди батерията по-дълбоко от колкото е заложено да го прави в режим драйв.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 15 Яну 2024 19:57
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Благодаря на всички за мненията.
Размисли на човек който до вчера е карал кола с карбуратор и все още има една в гаража.
Режима ЕВ е с отделно копче, което навежда на мисълта, че има моменти в които този
режим се ползва без компютъра да се меси и пали мотора. Естественно, когато батерията
свърши, превишиш 45км/ч или подадеш рязко газ, компютъра се намесва и пали. Защо обаче го
има все пак. Може би в закрити гаражи, места където се изисква пазене на тишина, както спомена колега,
при преместване на паркинга за да не пали. Вепроса наистина за мен е не толкова за икономия на гориво,
а защо го има режима. Дали някой няма книжка към колата, може да е описано кога и как.
Размисли на човек който до вчера е карал кола с карбуратор и все още има една в гаража.
Режима ЕВ е с отделно копче, което навежда на мисълта, че има моменти в които този
режим се ползва без компютъра да се меси и пали мотора. Естественно, когато батерията
свърши, превишиш 45км/ч или подадеш рязко газ, компютъра се намесва и пали. Защо обаче го
има все пак. Може би в закрити гаражи, места където се изисква пазене на тишина, както спомена колега,
при преместване на паркинга за да не пали. Вепроса наистина за мен е не толкова за икономия на гориво,
а защо го има режима. Дали някой няма книжка към колата, може да е описано кога и как.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Коментирано е скоро + снимка от страницата, поразрови форума. Копчето го нямат само колите за Калифорния, че там искат по-дълга гаранция на батерията (намигване към Hursa). Накратко, режима го има, защото физически е възможно да го има и практически има случаи, в които е полезен. Да палиш двигател, когато не е нужен е безсмислено, а ако имаш и по-голяма афтърмаркет батерия, направо си с електрическа кола в града с този режим. 




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
И според мен е основно да отличи т. н. "пълен хибрид" от т. н. "мек хибрид" при който електромотора само подпомага задвижването (или от автомобил със старт/стоп система). При "пълния хибрид" имаме "чисто ел режим", а с бутона ни се дава малко повече свобода - ние да определим, кога да работи в такъв режим, а не системата. Наистина - в подземен гараж, при вкарване/изкарване от гаража, при потегляне на светофар - виждате например, че сте спрели до чакащите хора, да не ги одимите, оставяте децата на детска градина/училище - също да не ги одимите при потегляне. (За съжаление при тойота, свободата която ни се дава за управление на системата е сравнително ограничена, според мен.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 15 Яну 2024 19:57
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Привет,
днес за втори път от както имам колата и отворих резервоара да заредя гориво.
Имам навика да си следя винаги разхода за да мога да хвана ако се повиши, че
нещо нередно става. Та значи имам две засичания, едно градско за 620 със 38л.
Другото е извинградско карано по правилник и ограничения, магистрала с 115км/ч
445км със 19,0л. И двата замера са с гориво до преливане от тръбата а не при изключване на пистолета.
Демек градско 6,2л/100км при показание на таблото 5,9л. Извънградското е 4,2л/100км при показание
на таблото 4,6л
Хората с по дълъг опит могат да кажат как е. Чувал съм легенди за 4л градско, но май трябва специално обучение
как да се кара такава кола.
Счупих си дръжката на задната врата и утре ще магаря нещо, че нова е към 80лв и се чака а после и боя.
Втора употреба ми поискаха 100лв с периферията, била уж здрава, но пак трябва боя. Намерих една с инплантирана
метална дръжка под пластмасата, но пък е към 160лв и пак боя. Та ще се опитам да изкопирам идеята за метална дръжка за по-здраво.
Видео как си е решил проблема един меко казано американски непукист.
днес за втори път от както имам колата и отворих резервоара да заредя гориво.
Имам навика да си следя винаги разхода за да мога да хвана ако се повиши, че
нещо нередно става. Та значи имам две засичания, едно градско за 620 със 38л.
Другото е извинградско карано по правилник и ограничения, магистрала с 115км/ч
445км със 19,0л. И двата замера са с гориво до преливане от тръбата а не при изключване на пистолета.
Демек градско 6,2л/100км при показание на таблото 5,9л. Извънградското е 4,2л/100км при показание
на таблото 4,6л
Хората с по дълъг опит могат да кажат как е. Чувал съм легенди за 4л градско, но май трябва специално обучение
как да се кара такава кола.
Счупих си дръжката на задната врата и утре ще магаря нещо, че нова е към 80лв и се чака а после и боя.
Втора употреба ми поискаха 100лв с периферията, била уж здрава, но пак трябва боя. Намерих една с инплантирана
метална дръжка под пластмасата, но пък е към 160лв и пак боя. Та ще се опитам да изкопирам идеята за метална дръжка за по-здраво.
Видео как си е решил проблема един меко казано американски непукист.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Нагласи си 780 лева за нов канистър. Черна кутия някъде около задния мост, или резервоара.
Потърси тук как се ремонтира тоя боклук на Авенсис Т25.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Толкова струва нов канистър на Авенсис Т25 - реално е кутия с гранули активен въглен, и серия от клапани вътре.
Ролята му е да акумулира бензиновите пари от резервоара, и да ги изпуска в мотора когато работи.
Като напълниш бензин до калника, а не да спре пистолета, течен бензин навлиза през вентилационните тръби във канистъра. От там гранулите се разкисват, стават на кал, и като изсъхнат си имаш непоправимо запушен филтър.
И на Авенсис Т25 не може да се шунтира или байпасне, че отива празния ход.
Потърси за charcoal canister в нета.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Приус 2ра генерация - помощ и съвети
Да не говорим за смачкване на резервоара от препълване...
Разхода си е в норми.
Дръжката и моята е счупена, слабо място е. Аз съм я залепил декоративно и вдигам багажника от долния ръб. Нямам притеснения така, че нещо ще ми остане в ръцете. Опитал съм няколко вида ремонти, но дори и чисто ново да е всичко, на следващото залепване на уплътнението пак ще я счупиш...
Разхода си е в норми.
Дръжката и моята е счупена, слабо място е. Аз съм я залепил декоративно и вдигам багажника от долния ръб. Нямам притеснения така, че нещо ще ми остане в ръцете. Опитал съм няколко вида ремонти, но дори и чисто ново да е всичко, на следващото залепване на уплътнението пак ще я счупиш...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта