Сигурност при Тойота
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Сигурност при Тойота
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... ki-minivan
Ако е вярна тази статия......аз лично нямам думи, коментарите ги запазвам за себе си.Разлика в цената 3 пъти, разлика в сигурността.......четящите да кажат.Добре е да се обърне внимание на последното изречение.И за тия , които ще извадят от 9 дола вода -японски производител с колосални традиции в автомобилостроенето, не залязващ (като Мицубиши,Нисан), срещу китайски производител, който в Европа дори не е чуван най-вероятно.....не срещу френски или немски ван????Въпреки, че и за тях вече не бих се учудул ако се представят в пъти по-зле от no name китаеца. Нещото след тенекията и цената разбира се, което ми направи най-силно впечатление е това "Също така задните врати на японския модел бяха блокирани, докато от китайския миниван можеше да се излезе." - копирал съм го директно, преди, когато силно се интересувах от безопасност на автомобилите при краш тестове, най-много точки (след защитата на пътниците в купето) се вземаха именно заради това, че вратите не се отварят след удара, което възпрепятства ваденето на хората отвътре, губи се ценно време и е животозастрашаващо. От статията не ми става ясно следното - вратите задните са блокирани поради електрониката, която ги заключва или по-скоро не ги е отключила, ако след 20км/ч автоматично се заключват или не са се отворили поради посукване на купето от удара? Но същината е, че от китайския no name ван е МОГЛО ДА СЕ ИЗЛЕЗЕ.
Ако е вярна тази статия......аз лично нямам думи, коментарите ги запазвам за себе си.Разлика в цената 3 пъти, разлика в сигурността.......четящите да кажат.Добре е да се обърне внимание на последното изречение.И за тия , които ще извадят от 9 дола вода -японски производител с колосални традиции в автомобилостроенето, не залязващ (като Мицубиши,Нисан), срещу китайски производител, който в Европа дори не е чуван най-вероятно.....не срещу френски или немски ван????Въпреки, че и за тях вече не бих се учудул ако се представят в пъти по-зле от no name китаеца. Нещото след тенекията и цената разбира се, което ми направи най-силно впечатление е това "Също така задните врати на японския модел бяха блокирани, докато от китайския миниван можеше да се излезе." - копирал съм го директно, преди, когато силно се интересувах от безопасност на автомобилите при краш тестове, най-много точки (след защитата на пътниците в купето) се вземаха именно заради това, че вратите не се отварят след удара, което възпрепятства ваденето на хората отвътре, губи се ценно време и е животозастрашаващо. От статията не ми става ясно следното - вратите задните са блокирани поради електрониката, която ги заключва или по-скоро не ги е отключила, ако след 20км/ч автоматично се заключват или не са се отворили поради посукване на купето от удара? Но същината е, че от китайския no name ван е МОГЛО ДА СЕ ИЗЛЕЗЕ.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
малко не ми се вярва за Тойотата да не се отварят някакви врати. Това от опит със 2 Авенсиса Т25 вкарани смазани за разглобяване. И по моргите не съм виждал блъснат Авенсис и да не му се отварят вратите. Едната която съм виждал се беше правила пируети и нямаше сериозно смачкано само по тавана. 4 врати бяха със следи от сериозен удар. Задната врата на комбито беше смачкана. Преден ляв носач беше обърнат назад, като полуоската беше със сгънат на 90 градуса, и счупен през средата прът. Мотора беше почти паднал на земята и беше отместен с поне 1 педя назад. Всички еърбези бяха отворени и вратите се отваряха и затваряха като на хладилник. В момента има една охлузена отдясно - мотора е мръднал с 3-4 пръста наляво, десния калник го няма, носача е крив навътре в горната част, двете десни врати не се затварят добре, но се отвориха много лесно.
Аурис 2008 - влязъл е под камион с десния калник до дясната колонка - от калника и реброто на купето нищо не става - спукано предно стъкло и дясна предна врата е със изкривени панти, но се отваря и затваря със лек шут.
И това са коли които са вече в зоната на ретро концепцията.
И преди съм писал - Тойотската клетка за пътниците се реже много трудно, освен ако не я докопаш със сабления трион през заварките и шевовете на купето. Но и там си светва в жълто ръба на ножчето на триона.
Има го и момента че може и да са успели да намерят подходящо място да я ударят Тойотката, така че да сгъне панти и релси и от там да заседнат вратите.
Ето ти снимка от миналата година от моята като я праснаха в последните 2 врати, и ми вкараха частично пантите навътре, че се наложи да дърпам панти, да излезе долния ръб на нивото на прага:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Гледайки клипа се вижда, че едната странична врата се отваря, въпроса е (ако превода е верен), защо пътниците в 3 пъти по-евтиния китаец са с по-малко наранявания?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Нараняванията зависят от много фактори, например конкретно къде по колата ще е удърът, как ще се разпредели по купето , как седят пасажерите вътре и куп други фактори. Някои от тях чисто случайни. Реално е напълно възможно, ако пак засилят същите ванове един срещу друг, резултатът да е коренно различен.
Последно промяна от dracunculus на 07 Дек 2023 10:32, променено общо 3 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Дали японският клип би бил аналогичен
Ама с произведен в Япония екземпляр
И още - масата си казва думата при челен удар...
Приемам го повече като търговска реклама, особено като видя 'симпатяга' с показалка да ми показва къде трябва да гледам - чакам да изкара гълъбите от другия ръкав


Приемам го повече като търговска реклама, особено като видя 'симпатяга' с показалка да ми показва къде трябва да гледам - чакам да изкара гълъбите от другия ръкав

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Добре за масата.....,но нали са в един и същ клас?
Тоя с показалката ...... незнам какво те притеснява.
Добре би било такъв тест да се извърши на независима територия, например EuroNCap.
Драконе, не променяш събираемите в едно уравнение, как да получиш различен резултат?
Тоест - същите ванове, скорост и трактория, същите манекени, същата сила на удара?????
Дано да е пък САМО с рекламна цел.......
Тоя с показалката ...... незнам какво те притеснява.
Добре би било такъв тест да се извърши на независима територия, например EuroNCap.
Драконе, не променяш събираемите в едно уравнение, как да получиш различен резултат?
Тоест - същите ванове, скорост и трактория, същите манекени, същата сила на удара?????
Дано да е пък САМО с рекламна цел.......
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Това имах предвид... Защото тестовете могат да са с много различен резултат ако знаеш как да удариш или да не удариш конкретният автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Някой го беше споменал и реших да проверя:
2022 Voyah Dreamer 82 kWh (435 Hp) 4WD Electric - 2620kg
2023 Toyota Alphard IV 2.5 (182 Hp) 4WD Super CVT-i - 2120kg
2023 Toyota Alphard IV 2.5 (190 Hp) Hybrid E-Four e-CVT - 2220-2290 kg

Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Доколкото имам спомен, винаги е бил проблемен диагоналния удар в някой ъгъл на купето... без значение от марка, модел, материали и т.н. Там е много сериозно посукването на купето, и е изключително трудно да се отведе на безопасно място кинетичната енергия. Предполагам там е и донякъде "въпрос на късмет" - дали ребрата на купето "ще се сгънат наляво или надясно". И там влияе дори малка девиация в посоката и местоположението на удара.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Да това се има предвид - събираемите са същите, но няколко знака след десетичната запетая играят тука дали ще те боли и колко 




-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Е, точно това имах предвид и азslowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 11:07 Предполагам там е и донякъде "въпрос на късмет" - дали ребрата на купето "ще се сгънат наляво или надясно". И там влияе дори малка девиация в посоката и местоположението на удара

Ааа, сори ма цитатът отиде по адрес на Slow, не знам защо...това се случва от известно време
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
С две думи - да си мисля, че теста е нагласен в полза на китайския ван?slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 11:07Това имах предвид... Защото тестовете могат да са с много различен резултат ако знаеш как да удариш или да не удариш конкретният автомобил...
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
"китайската стомана е по-дебела и твърдостта е по-висока."
Мисля, че подобни тестове не ги признават. Макар, че са по реални от колкото стандартизираните краш тестове за които дават "звезди". Ако обаче е нагласено - тойота задължително трябва да оспорят теста, защото ако не го направят - излиза, че са съгласни с резултата. Ако е нагласен, може би дори трябва да ги съдят, дори теста да е само с рекламна цел - така създават антиреклама насочена към конкурента.

Мисля, че подобни тестове не ги признават. Макар, че са по реални от колкото стандартизираните краш тестове за които дават "звезди". Ако обаче е нагласено - тойота задължително трябва да оспорят теста, защото ако не го направят - излиза, че са съгласни с резултата. Ако е нагласен, може би дори трябва да ги съдят, дори теста да е само с рекламна цел - така създават антиреклама насочена към конкурента.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Сигурност при Тойота
На тази група тестери съм им изгледал всичките видеа. Имат много интересни резултати. Предвид, че резултатите не са в посока, която не ни изнася, като в този тест, навежда на мисълта, че има някаква възможност за доза обективност, а не явно пристрастие.
Да покриеш краш теста с 20% по-голямо тегло, структурата трябва да е направена така, че да може да поеме съответната кинетична енергия. Съответно е напълно очаквано при 20% разлика в масата да има донякъде и такъв резултат. Няма значение дали автомобилите са в един клас. И двете структури са изчислени и направени така, че да покриват стандарти, съобразявайки се със собствената си маса. И накрая ако 4 тона кола получи 5 звезди за безопасност, и ултра модерната 2 тона кола получи пак 5 звезди, то двете като се млатнат една в друга резултата ще е плачевен за 2 тонната нищо, че и двете уж са получили отлична оценка за безопасност. Просто физика.
п.п. Тези имат и тестове/сравнение, включвайки и корозията на алтернативни "известни" и да кажем китайски марки, в тон с тази тема.
Да покриеш краш теста с 20% по-голямо тегло, структурата трябва да е направена така, че да може да поеме съответната кинетична енергия. Съответно е напълно очаквано при 20% разлика в масата да има донякъде и такъв резултат. Няма значение дали автомобилите са в един клас. И двете структури са изчислени и направени така, че да покриват стандарти, съобразявайки се със собствената си маса. И накрая ако 4 тона кола получи 5 звезди за безопасност, и ултра модерната 2 тона кола получи пак 5 звезди, то двете като се млатнат една в друга резултата ще е плачевен за 2 тонната нищо, че и двете уж са получили отлична оценка за безопасност. Просто физика.
п.п. Тези имат и тестове/сравнение, включвайки и корозията на алтернативни "известни" и да кажем китайски марки, в тон с тази тема.

Последно промяна от BOz на 07 Дек 2023 13:50, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Сигурност при Тойота
МНОГО МОЛЯ да се избягва офтопика в темите.... Тази тема е ТРЕТА ПРЕВАРКА - от тема за РАВ4, през боядисване и ръждясване, та сега - здравина при удар
Който иска да разисква нещо извън текуща тема - да провери дали не е разсискван въпроса и ако не е - просто да пусне нова тема с интересуващият го въпрос...

Който иска да разисква нещо извън текуща тема - да провери дали не е разсискван въпроса и ако не е - просто да пусне нова тема с интересуващият го въпрос...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Jorjeta Bogoeva и 6 госта