[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Да, гуми които сутрин на около 10-12 градуса са 2,2 бара - т.е. точно колкото е по книжка, следобед в движение с около 90 при външна около 25 градуса ми показват 2,5-2,6 бара - това и с манометър и според датчиците в колата.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Не бих казал, че са по-нестабилни... От години ползвам датчици за атмосферно налягане с батерийно захранване - ами точността им е такава, че 'нестабилността' е далеч от порядъка на точност на нормален манометър.. Едва ли отклонение десетохилядни от атмосферата би оказала влияние на отчета

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Но напрежението в мрежата на колата и напрежението на батерия колкото хапче се държат доста различно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Напрежението в мрежата на колата няма никакво отношение към сензорите.
P.S.
P.S.
Словения... Абе - Sava в скъпа опаковка

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Добре ги загряваш! Иначе, по принцип промяна на температурата на гумата респ. въздуха в нея с 10 градуса, променя налягането с около 0.07 бара. Това само за информация.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Нямам спомен колко е градиента, но ми е правило впечатление разлика 0.2бара само от това дали дадена гума е от слънчевата страна или не.
Иначе на магистралата държат някъде около 45С
Иначе на магистралата държат някъде около 45С

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Няма как температурното разширение да е фиксирана стойност. Вероятно това е някаква усреднена стойност при налягане 250kpa примерно.Двигателист написа: ↑02 Окт 2023 21:56 Добре ги загряваш! Иначе, по принцип промяна на температурата на гумата респ. въздуха в нея с 10 градуса, променя налягането с около 0.07 бара. Това само за информация.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Напротив, има как и ще се опитам да го обясня. А и не става въпрос за температурно разширение, а за повишаване на налягане.
Всичко тръгва от законът за идеалния газ – р.V=T . р е налягане, V е обем, Т е температура. Дотук добре...
Термодинамичният процес на нагряване на въздуха в автомобилната гума, може с известни уговорки, които ще спомена по-надолу, да се приеме за изохорен (V=const, постоянен обем). При този процес важи законът на Шарл – p1/T1=p2/T2 , което се извежда лесно от закона за идеален газ при който обeмът V не се променя (константа е). Където p1 и Т1 са съответно начално налягане и начална темепратура, а р2 и Т2 са съответно крайно налягане и крайна температура. Тоест търсеното налягане р2=(р1*Т2)/Т1. За да стане по-лесно за смятане я преработваме така:
рх=(ро*(273.15+tx))/273.15 ,
където рх ни е търсеното налягане, а ро е налягане при 0 градуса целзий, а тх е температура при която искаме да определим рх. Може да се използва и неопростения вариант за всякакви температури.
Сега вече може лесно да се сметне и ще видите какво се получава. Може да си направите една екселска табличка и графика. Ясно е, че зависимостта е от проста, по-проста (линейна).
Относно уговорките. Първо въздухът не е идеален газ, но в този случай няма да ни обърка сметките, все пак затова написах „около“ 0.07 бара, а дали ще е 0.065, 0.075, предполагам няма да го правите на въпрос, не че не може да се изчисли и по-точно но формулата става...
Второ – процесът не е баш изохорен (с постоянен обем), защото колкото и да са „корави“ съвременните гуми все пак при изменение на налягането им (около работното) си променят обема в някаква минимална степен, но както казах по-нагоре затова съм писал „около“ 0.07 бара.
Формулата е приложима за широк диапазон от налягания и температури, но в екстремни стойности, вече самият закон за идеален газ не коректен, но това надали е проблем, защото в нашия случай не ни интересуват температури под -200 градуса и нялягания над 200 бара, например.
Всичко тръгва от законът за идеалния газ – р.V=T . р е налягане, V е обем, Т е температура. Дотук добре...
Термодинамичният процес на нагряване на въздуха в автомобилната гума, може с известни уговорки, които ще спомена по-надолу, да се приеме за изохорен (V=const, постоянен обем). При този процес важи законът на Шарл – p1/T1=p2/T2 , което се извежда лесно от закона за идеален газ при който обeмът V не се променя (константа е). Където p1 и Т1 са съответно начално налягане и начална темепратура, а р2 и Т2 са съответно крайно налягане и крайна температура. Тоест търсеното налягане р2=(р1*Т2)/Т1. За да стане по-лесно за смятане я преработваме така:
рх=(ро*(273.15+tx))/273.15 ,
където рх ни е търсеното налягане, а ро е налягане при 0 градуса целзий, а тх е температура при която искаме да определим рх. Може да се използва и неопростения вариант за всякакви температури.
Сега вече може лесно да се сметне и ще видите какво се получава. Може да си направите една екселска табличка и графика. Ясно е, че зависимостта е от проста, по-проста (линейна).
Относно уговорките. Първо въздухът не е идеален газ, но в този случай няма да ни обърка сметките, все пак затова написах „около“ 0.07 бара, а дали ще е 0.065, 0.075, предполагам няма да го правите на въпрос, не че не може да се изчисли и по-точно но формулата става...
Второ – процесът не е баш изохорен (с постоянен обем), защото колкото и да са „корави“ съвременните гуми все пак при изменение на налягането им (около работното) си променят обема в някаква минимална степен, но както казах по-нагоре затова съм писал „около“ 0.07 бара.
Формулата е приложима за широк диапазон от налягания и температури, но в екстремни стойности, вече самият закон за идеален газ не коректен, но това надали е проблем, защото в нашия случай не ни интересуват температури под -200 градуса и нялягания над 200 бара, например.
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Hankook Kinergy 4s2: резултат за 1г., 20х.км.
Съжалявам, че не замерих дълбочината на протектора когато ги купих.
На стр.8 съм качил снимка като нови.
Миналата зима имаше само три дни сняг при нас , тъй че не мога да кажа как ще се справят примерно на Пампорово.
Нормално спокойно шофиране 70%градско.Съжалявам, че не замерих дълбочината на протектора когато ги купих.
На стр.8 съм качил снимка като нови.
Миналата зима имаше само три дни сняг при нас , тъй че не мога да кажа как ще се справят примерно на Пампорово.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 25 Фев 2016 16:40
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV 4 HYB AWD
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Здравейте колеги!
От скоро съм собственик на нова Рав 4 Хибрид 4х4 . Тя дойде с летни гуми BRIDGESTONE ALENZA 001225/65 R17 102H
В дилема съм,дали да не взема всесезонни гуми? Най-вече,защото много ми се иска да спестя целия "панаир" покрай смяната на гуми 2 пъти в годината.
Живея в София и зимата имам няколно ходения на ски. Имам и течни вериги,които съм се убедил,че работят много добре при нужда.
Умерен шофьор съм, за който най- важното за шофирането в зимни условия е спазването на дистанция и галенето на газта.
Ще съм благодарен за съвет от хора с опит,особенно от собственици на РАВ 4 4х4.
Поздрави!
От скоро съм собственик на нова Рав 4 Хибрид 4х4 . Тя дойде с летни гуми BRIDGESTONE ALENZA 001225/65 R17 102H
В дилема съм,дали да не взема всесезонни гуми? Най-вече,защото много ми се иска да спестя целия "панаир" покрай смяната на гуми 2 пъти в годината.
Живея в София и зимата имам няколно ходения на ски. Имам и течни вериги,които съм се убедил,че работят много добре при нужда.
Умерен шофьор съм, за който най- важното за шофирането в зимни условия е спазването на дистанция и галенето на газта.
Ще съм благодарен за съвет от хора с опит,особенно от собственици на РАВ 4 4х4.
Поздрави!
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Колега, няколко пъти съм писал във форума по този въпрос.С две ръце съм за всесезонките.От 30г. карам само с такива.И моята равка е 4х4, макар и доста стара-няма никакъв проблем.Особено щом си умерен шофьор.Взимай едни хубави всесезонки, примерно Мишлен кросс климат 2, и няма да имаш ядове.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
veso_hds, И аз така съм решил .Чакам да застудее и взимам MICHELIN CROSSCLIMATE 2. https://www.michelin.bg/auto/tyres/mich ... climate-2#
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Изобщо няма да сгрешиш.Гумите са страхотни, ще останеш очарован.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Някакви мнения за Firestone MultiSeason Gen 02? Оригиналният ми размер е 225х45х17, но мисля евентуално да взема 225х50х17, като цената им е към 230 лв. и ми се струва добра. Michelin Crossclimat 2 са 315 лв., а пък и са доста кът в момента.
На близка цена има и Hankook Kynergy 4S и Kleber Quadraxer2. Опитът ми с Клебер е положителен, ама с летни и отпреди години. Пък нещата се променят, та знае ли човек...
На близка цена има и Hankook Kynergy 4S и Kleber Quadraxer2. Опитът ми с Клебер е положителен, ама с летни и отпреди години. Пък нещата се променят, та знае ли човек...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Според калкулатора за гуми тези два размера са несъвместими.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта