Често включване на перката.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Често включване на перката.
Мнение от Ивайло Димов » 09 Окт 2023 08:06
Ивайло Димов
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Често включване на перката.
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2023 09:01
Вероятно си прав - масовото 'затъпяване' продължава... Преди нямаше нужда да се обяснява на масовият потребител че 'горещата повърхност ще те опари', и всеки шофьор не само знаеше какво е температура на охладителната течност, но и внимателно я следеше особено по баириДвигателист написа: ↑08 Окт 2023 18:07 И по-добре, че иначе все ще се търси проблем от масовия потребител.

Досега не съм имал автомобил без реална индикация на температура на антифриза (май съм карал само Корола Версо, Ярис и някакъв опел със синя/червена лампа вместо по-точна индикация)... Да, имал съм и с доста по-подробна информация в допълнение (температура на масло, температура на трансмисия и т.н.)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1445
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 348 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Често включване на перката.
Мнение от gena_bs » 09 Окт 2023 09:19
Когато светне индикацията в червено или съответното съобщение на дисплея на автомобила вече е прекалено късно. Пораженията по възлите се отстраняват само и единствено в сервиз. Съответно са нужни скъпоструващи части и консумативи, някои само оригинални, механични обработки, високо платен труд и прочие.
С две думи целта е да се купуват нови автомобили. И не само...
Важното е раята да затъва в заеми, дългове и да не мисли за "глупости", като политики, закриване на отрасли, печалби на умнокрасивите... Точно като в казармата.
p.s.Отдавна искам да питам Офтопик и Скрий съдържание как се задава в поста?
gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Често включване на перката.
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2023 09:27
Съвсем не е късно.... Просто обикновено прегряване се получава заради друг проблем, който логично изисква ремонт... Личният ми опит - два пъти съм затягал двигател заради прегряване.... (това ми припомни, че съм имал автомобил без стрелкови индикатор - Голф 1 - едно мъничко светодиодче, което не се вижда ако е осветено от слънцето)... След охлаждане и междинно превъртане на ДВГ за да се охлажда равномерно - колата се експлоатираше без последващи проблеми...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1445
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 348 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Често включване на перката.
Мнение от gena_bs » 09 Окт 2023 13:15
Това, че автомобилът се е движил въобще не означава, че не е било нужно да се прави сложен и скъп ремонт.
Сегашните еднодневки спичат биелни лгери, превъртат и чупят кобилици. Последните направо разбиват блока.
Кой да се сети да провери етикетите на иконките

gena_bs
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Често включване на перката.
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2023 13:35
Аз имах предвид обратното (разликата между причината и следствието) - за да излезе индикацията за налягане на маслото - двигателят вече е бил заминал и се нуждае от сериозен ремонт....
Или поне има нужда от незабавни действия за лимитиране на последствията... При мен едното затягане бе заради гръмнал голям тръбопровод на изхода от водната помпа (моментално оставя ДВГ без охлаждане)... Вторият път бе заради малък допуск на цилиндри/бутала след ремонт и натискане на автомобила без да му е дадено време да се напасне без термостат

П.С. има колеги, работили с друг тип двигатели и ще потвърдят, че запуска на изправен двигател става с хронометър, точна последователност и внимателно непрекъснато следене на температурата по време на запуск, която може да излезе в червеният сектор за секунди, а това изисква незабавно спиране на процеса..Не вземеш ли незабавни мерки - изправен двигател 'изгаря'... Това го правят професионалисти, подготвени за такива действия... 'Обикновен автомобилист' е нормално да причини повече повреди заради бавна реакция, нерешителност и т.н...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Често включване на перката.
Мнение от Двигателист » 09 Окт 2023 13:42
Чакайте малко. Нали говорим за реална индикация? Реална.Не съм писал, че няма прибор със стрелка, или подобно, а че това, което показва тази стрелка е много далече от реалността и с почти нищо не превъзхожда лампичката. Та кои са тези автомобили, след 2000-та година с реална индикация на стрелката? Да, някои имат по-свободни сервизни менюта с температури на дисплей, но точна стрелкова (без значение виртуална и реална стрелка) индикация… Интересно ми е кой ли е модела?slowtraveler написа: ↑09 Окт 2023 09:01► Виж съдържаниеОфтопикВероятно си прав - масовото 'затъпяване' продължава... Преди нямаше нужда да се обяснява на масовият потребител че 'горещата повърхност ще те опари', и всеки шофьор не само знаеше какво е температура на охладителната течност, но и внимателно я следеше особено по баириДвигателист написа: ↑08 Окт 2023 18:07 И по-добре, че иначе все ще се търси проблем от масовия потребител.
Досега не съм имал автомобил без реална индикация на температура на антифриза (май съм карал само Корола Версо, Ярис и някакъв опел със синя/червена лампа вместо по-точна индикация)... Да, имал съм и с доста по-подробна информация в допълнение (температура на масло, температура на трансмисия и т.н.)...
Двигателист
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Често включване на перката.
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2023 13:49
Виждаш дали даден режим покачва температурата над нормалната и т.н...
Промяната на нормалната температура при нормална експлоатация не в чак такъв голям диапазон - затова и имаш термоСТАТ... Вероятно - 3-4 градуса... При екстремно шофиране може да се повиши с 10-15С, ама това е то...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Често включване на перката.
Мнение от Двигателист » 09 Окт 2023 14:02
Двигателист
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Често включване на перката.
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2023 14:48


Като се замисля - на времето Вартбурга имаше 4 или 5 светодиода за температура (оранжеви, зелени, червен) и ми бяха достатъчни... Реално значенията им бяха от рода 'студена' (изгаснали), 'хладна'(почти загряла - оранжев), нормална ниска-зелен, нормална висока-зелен , внимание - оранжев, прегряване - червен... Което също бе достатъчно информативно... Светнат ли до горният зелен светодиод - значи си я претоварил или антифриза е малко

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- FearSoft
- Мнения: 591
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Често включване на перката.
Мнение от FearSoft » 09 Окт 2023 15:31
Например Спейс Стар. Има си датчик, свързан директно и само със стрелката и отделен, даващ информация на компютъра и видим през обикновен ELM327, например. Стрелката си стои малко под средата и всичко е 6. Мине ли нагоре - ето ти сигнал за потенциална опасност. Е, има и червена лампа Стоп, ама тогава вече е малко късно

Правил съм засичания и отчитанията са ОК. Даже веднъж се бях филмирал, че става нещо лошо (без стрелката да го показва), защото ми светна чека и като мушнах OBD-то ми показа 98 градуса. Изтръпнах! А после се оказа, че това е абсолютна норма за този двигател и прегряването започва от 105 нагоре. Просто двигателят така си е изчислен.
А проблемът (съобщение water temperature too high) се оказа грешна трактовка на OBD софтуера. При закачане на хубава диагностика описанието беше съвсем различно и свързано с ламбда сондата... Смяна с нова и всичко е ток!
FearSoft
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Често включване на перката.
Мнение от memorex » 09 Окт 2023 17:44
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
ico1
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Често включване на перката.
Мнение от BOz » 10 Окт 2023 13:20
Всеки си говори за неговите си неща. Двигателиста поддържа тезата, че стрелката съвсем не показва реалната температура, а ориентировъчна такава.slowtraveler написа: ↑09 Окт 2023 13:49 Имах предвид, че индикацията е реална и съответстваща на реалността.
И отдавна е така. Отдавна бяха времената, когато като изкачваш баир и антифриза вдигне 98 градуса, това го виждаш по стрелка. И като се спускаш след това и спадне на 93, то отново да се забелязва. Или накратко стрелката да отбелязва реалната температура, а не допустима граница на работната такава, ако може така да се каже.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта