Често включване на перката.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Често включване на перката.
Днес си направих експеримент с моята кола при 11 градуса температура ,10 минути лумкане на място и 5 минути каране и при паркиране пред офиса включи перките .А при мен всичко е ново ,така че няма място за драми.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Често включване на перката.
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Често включване на перката.
Проблемът не е в затъпяването на ползвателите, а в политиката на производителите.
Когато светне индикацията в червено или съответното съобщение на дисплея на автомобила вече е прекалено късно. Пораженията по възлите се отстраняват само и единствено в сервиз. Съответно са нужни скъпоструващи части и консумативи, някои само оригинални, механични обработки, високо платен труд и прочие.
С две думи целта е да се купуват нови автомобили. И не само...
Важното е раята да затъва в заеми, дългове и да не мисли за "глупости", като политики, закриване на отрасли, печалби на умнокрасивите... Точно като в казармата.
p.s.Отдавна искам да питам Офтопик и Скрий съдържание как се задава в поста?
Когато светне индикацията в червено или съответното съобщение на дисплея на автомобила вече е прекалено късно. Пораженията по възлите се отстраняват само и единствено в сервиз. Съответно са нужни скъпоструващи части и консумативи, някои само оригинални, механични обработки, високо платен труд и прочие.
С две думи целта е да се купуват нови автомобили. И не само...
Важното е раята да затъва в заеми, дългове и да не мисли за "глупости", като политики, закриване на отрасли, печалби на умнокрасивите... Точно като в казармата.
p.s.Отдавна искам да питам Офтопик и Скрий съдържание как се задава в поста?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Често включване на перката.
Съвсем не е късно.... Просто обикновено прегряване се получава заради друг проблем, който логично изисква ремонт... Личният ми опит - два пъти съм затягал двигател заради прегряване.... (това ми припомни, че съм имал автомобил без стрелкови индикатор - Голф 1 - едно мъничко светодиодче, което не се вижда ако е осветено от слънцето)... След охлаждане и междинно превъртане на ДВГ за да се охлажда равномерно - колата се експлоатираше без последващи проблеми...
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Често включване на перката.
Имах предвид, че докато излезе индикацията за ниско ниво или налягане на маслото, двигателят вече е заминал.
Това, че автомобилът се е движил въобще не означава, че не е било нужно да се прави сложен и скъп ремонт.
Сегашните еднодневки спичат биелни лгери, превъртат и чупят кобилици. Последните направо разбиват блока.
Това, че автомобилът се е движил въобще не означава, че не е било нужно да се прави сложен и скъп ремонт.
Сегашните еднодневки спичат биелни лгери, превъртат и чупят кобилици. Последните направо разбиват блока.
Офтопик
► Виж съдържание
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Често включване на перката.
Аз имах предвид обратното (разликата между причината и следствието) - за да излезе индикацията за налягане на маслото - двигателят вече е бил заминал и се нуждае от сериозен ремонт....
Или поне има нужда от незабавни действия за лимитиране на последствията... При мен едното затягане бе заради гръмнал голям тръбопровод на изхода от водната помпа (моментално оставя ДВГ без охлаждане)... Вторият път бе заради малък допуск на цилиндри/бутала след ремонт и натискане на автомобила без да му е дадено време да се напасне без термостат

П.С. има колеги, работили с друг тип двигатели и ще потвърдят, че запуска на изправен двигател става с хронометър, точна последователност и внимателно непрекъснато следене на температурата по време на запуск, която може да излезе в червеният сектор за секунди, а това изисква незабавно спиране на процеса..Не вземеш ли незабавни мерки - изправен двигател 'изгаря'... Това го правят професионалисти, подготвени за такива действия... 'Обикновен автомобилист' е нормално да причини повече повреди заради бавна реакция, нерешителност и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Често включване на перката.
Чакайте малко. Нали говорим за реална индикация? Реална.Не съм писал, че няма прибор със стрелка, или подобно, а че това, което показва тази стрелка е много далече от реалността и с почти нищо не превъзхожда лампичката. Та кои са тези автомобили, след 2000-та година с реална индикация на стрелката? Да, някои имат по-свободни сервизни менюта с температури на дисплей, но точна стрелкова (без значение виртуална и реална стрелка) индикация… Интересно ми е кой ли е модела?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Често включване на перката.
Имах предвид, че индикацията е реална и съответстваща на реалността. Друг е въпроса, че не са нанесени числа за температура, но това не променя факта, че виждаш промените в температурата и имаш син/червен сектор...
Виждаш дали даден режим покачва температурата над нормалната и т.н...
Промяната на нормалната температура при нормална експлоатация не в чак такъв голям диапазон - затова и имаш термоСТАТ... Вероятно - 3-4 градуса... При екстремно шофиране може да се повиши с 10-15С, ама това е то...
Виждаш дали даден режим покачва температурата над нормалната и т.н...
Промяната на нормалната температура при нормална експлоатация не в чак такъв голям диапазон - затова и имаш термоСТАТ... Вероятно - 3-4 градуса... При екстремно шофиране може да се повиши с 10-15С, ама това е то...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Често включване на перката.
Там е работата е, че няма нищо общо с реалността. Седи на едно място в доста широк интервал 70-100, че повече градуси, например. Това, ако ви е реалност, ок, няма какво да добавя. При прегряване, скача доста рязко и на практика не е по-информативна от светване на червената лампа. Но пък не се чувствате затъпяли, или американци.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Често включване на перката.
Да се върнем на въпроса на темата - вентилатор може да се включва по няколко причини, като най-често срещаната из форумите е включен климатик

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Често включване на перката.
Този Ярис да няма Ел.подгрев който да е включен?!?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Често включване на перката.
В крайна сметка нормална бензинова кола, която се кара. Напълно очаквано като спреш и перката веднага да се пусне, за да я охлажда.
И отдавна е така. Отдавна бяха времената, когато като изкачваш баир и антифриза вдигне 98 градуса, това го виждаш по стрелка. И като се спускаш след това и спадне на 93, то отново да се забелязва. Или накратко стрелката да отбелязва реалната температура, а не допустима граница на работната такава, ако може така да се каже.
Всеки си говори за неговите си неща. Двигателиста поддържа тезата, че стрелката съвсем не показва реалната температура, а ориентировъчна такава.slowtraveler написа: ↑09 Окт 2023 13:49 Имах предвид, че индикацията е реална и съответстваща на реалността.
И отдавна е така. Отдавна бяха времената, когато като изкачваш баир и антифриза вдигне 98 градуса, това го виждаш по стрелка. И като се спускаш след това и спадне на 93, то отново да се забелязва. Или накратко стрелката да отбелязва реалната температура, а не допустима граница на работната такава, ако може така да се каже.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта