Какво имаш предвид? Какво според теб трябва да се направи още?
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
За по-дребните консуматори, да ползва тока от акумулатора. Сега останах с впечатлението, че си дърпа от хибридната батерия.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Явно не сте вникнали в това как точно работи хибридната система и защо това е идеалният вариант...
Когато хибридната система е включена, голямата батерия доставя енергия за всички консуматори, включително и за зареждане на малката батерия...
Малката батерия затова е малка, защото се използва само за стенд-бай режим (заключен автомобил, изключена хибридна система и т.н..). През останалото време 12V се доставя през инвертор от голямата батерия, и това е най-нормалното и логично, имайки предвид, че единственият източник за заряд на малката батерия е инвертор от голямата.
Продължителното използване дори на радио при изключена хибридна система ще доведе до изтощаване на малкото акумулаторче и невъзможност в последствие да стартираш хибридната система...
Когато хибридната система е включена, голямата батерия доставя енергия за всички консуматори, включително и за зареждане на малката батерия...
Малката батерия затова е малка, защото се използва само за стенд-бай режим (заключен автомобил, изключена хибридна система и т.н..). През останалото време 12V се доставя през инвертор от голямата батерия, и това е най-нормалното и логично, имайки предвид, че единственият източник за заряд на малката батерия е инвертор от голямата.
Продължителното използване дори на радио при изключена хибридна система ще доведе до изтощаване на малкото акумулаторче и невъзможност в последствие да стартираш хибридната система...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Ето това подробно разяснение, очаквах! Благодаря ти и имаш една скара и бира от мен 

Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Радвай се, че не я ползва, че ще я сменяш през ден. Акумулатора на хибридите е миниатюрен и често сдава багажа, когато се закачи нещо допълнително (примерно видеорегистратор в режим паркинг) или не се пали по-дълго време.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Това е другият проблем, за който наскоро разбрах - калпавия акумулатор! Даже обмислям да си взема един Jump starter, за всеки случай.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
И това е малко пресилено.
Има не малко стандартни автомобили, които имат същия акумулатор, пък си го ползват пълноценно като стартерен такъв. Пример за автомобил, който работи със същия акумулатор като капацитет на хибрида:

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Отпечатайте си я на хартия тогава. Ако нямате достъп до принтер, във всеки град има поне едно място-копирен център, книжарница, някоя от големите вериги от сорта на "Офис 1"- които предлагат такава услуга. Ако не ви пречи по-дребен шрифт, спокойно можете да съберете две страници portrait на една landscape, и така на един лист ще имате четири страници. Обикновено ви таксуват на брой листи, така че тези 700 от оригиналния файл ще излязат на 180 листа.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Многоктатно коментирано в много теми... Не знаем какво не знаеш




Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Аз забелязах че, при мен в последно време на таблото ми показва че батерията се зарежда/разрежда за чувствително по-кратко време. Това някаква индикация ли е. Бях чел че това е признак за проблем в някоя от клетките...но не съм сигурен.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Накратко - да. Надълго - може би
Закачи си я и виж дали има двойка с чувствително по-ниско напрежение. Ако намериш такава (нищо чудно предвид набора на клетките) има варианти 





Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Това с OBD букса ли да го направя?
Бях чел че OBD не показва точно за диагностика, тъй-като всички останали клетки помагали на слабите и "замазвали" цялостната картина.
Бях чел че OBD не показва точно за диагностика, тъй-като всички останали клетки помагали на слабите и "замазвали" цялостната картина.
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Ще пробвам все пак и ще пиша какъв е резултата. Още като взех колата /преди 9 години/ замерих с OBD буксата и тогава ми показваше минимална разлика между напрежението на клетките. Може би 0,3 на една клетка и 0,2 на още две други в сравнение с останалите. Ако днес ми остане време ще ги закача да видим какво ще покаже.
Между другото след 3-4 дни ми предстои дълго пътуване, това дали ще е някакъв проблем?
Между другото след 3-4 дни ми предстои дълго пътуване, това дали ще е някакъв проблем?
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Зависи, но няма да те остави, даже и да регистрира грешка. В най-лошия случай ще си само на бензин и с осезаемо по-тромава кола. От личен опит ти казвам, всички сценарии съм изиграл 
Но както ми сочи и моята статистика - на около 200к им идва време за "освежаване"

Но както ми сочи и моята статистика - на около 200к им идва време за "освежаване"




- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
По принцип се счита за нормално макс. разлика в напрежението - Δ V (делта) да е 200 mV. При по-големи стойности се препоръчва изравнителен заряд и циклиране, което в доста от случаите помага. Не е лошо да се направи първо това. Естествено, изисква се умение и внимателност, все пак се работи с високо DC напрежение. Най-лесно е да се свали батерията, да свържат всички клетки в паралел (важно !) и да се остави така за 24 часа. След това следва циклиране заряд-разряд-заряд и т.н. Но ако не разбирате от материята, най-добре се обърнете към читав сервиз/електричар. Не е сложно, но си иска инструменти и оборудване.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта