Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Здравейте!
От известно време, наблюдавам аномалии, в заряда на хибридната батерия. Зарежда се напълно и след 30 минути престой, беше на половина. Това нормално ли е ?
Дори понякога пали на ток и след малко заработва бензиновия двигател (отново няма достатъчно заряд батерията). Рядко запълва всички чертички, но под 3 не е падала. Колата е Corolla 1.8 2023. Ще се радвам също, някой да сподели от 1ва ръка, какво разстояние е изминал само на ток.
От известно време, наблюдавам аномалии, в заряда на хибридната батерия. Зарежда се напълно и след 30 минути престой, беше на половина. Това нормално ли е ?
Дори понякога пали на ток и след малко заработва бензиновия двигател (отново няма достатъчно заряд батерията). Рядко запълва всички чертички, но под 3 не е падала. Колата е Corolla 1.8 2023. Ще се радвам също, някой да сподели от 1ва ръка, какво разстояние е изминал само на ток.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Колата е гаранционна, така че бегом в сервиза
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Нормално е.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
От тойота ми обясниха, че това е нормално и заряда който се показва на таблото, бил чисто информативен. Едва ли не, ей така само да запълни място и да отбие номера 

Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
С литиева батерия ли си или никелова, знаеш ли? Принципно, ако колата не е plug-in няма голяма батерия. Не се използва за продължително шофиране на ток, а само за подпомагане на бензиновия мотор. Като каза аномалии, как се е държала до сега батерията? Къде намираш разлики?



- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
T.e. - сега са се появили за разлика от преди, или просто сега забелязвате тази особеност на новият Ви автомобил?
Добре е да прочетете как работи хибридната система - писано е доста във форума. Ако се замислите - работи изключително логично, но не и за хора, които си мислят, че са си купили електрически автомобил.
Една от целите на хибридната система е НИКОГА да не зарежда докрай батерията, защото това обезсмисля идеята на хибридната система - няма да има къде да съхраниш енергия при спиране, която иначе можеш да усвоиш като заряд...
Единственият случай, при който можеш да заредиш докрай батерията е когато има много продължително спускане с ползване на спирачки - тогава 'излишната' енергия е толкова много, че ще стига за всички консуматори и за заряд на батерията.. След което хибридната система ще ползва енергия предимно от батерията докато не нормализира средното ниво на заряд.
30 минути покой (т.е. - стоите в автомобила при пусната хибридна система ) или 30 минути престой - изключен автомобил?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
А защо при по-дълги и стръмни спускания не включва EV режим? Дори и след натискане на бутона EV, не иска да го включи. Обаче пък не виждам защо тогава да не ползва електромотора, за да не се препълва батерията? Освен да ползва двигателя за спирачка.....?slowtraveler написа: ↑23 Авг 2023 09:40 Една от целите на хибридната система е НИКОГА да не зарежда докрай батерията...
Това го забелязах при спускания от Шипка и Узана и то на няколко пъти... Разхода накрая е наистина смешен, но все пак....
Говоря за каране в режим D, не B, защото B е прекалено бавно...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Поне веднъж прочете ли си книжката за експлоатация на този автомобил?
Като пример имаш някакъв подобен текст:

Като пример имаш някакъв подобен текст:

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Брей, аз точно за това го ползвам, а то даже и в книжката го има






-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Книжката я изчетох, още преди да получа колата. Наясно съм как работи EV mode-a и за какво се ползва, но честно казано точно 1 път съм го пробвал и не останах впечатлен от пробега. Има една друга комбинация (ECO + EV), която скоро мисля да пробвам, но това вече е извън темата.
Ползвам D (B много рядко и то само за пробата), а когато се спускам или чакам на световара, си преминава автоматично на батерия.
Примера който дадох, е пресен и батерията се зареди от спускане посока Обзор-Слънчев бряг. След това се отбих при един приятел и през цялото време, си беше на аварийни. Ако аварийките смучат от батерията и то толкова много, това вече е друго. И все пак, виждам разлика - в началото колата палеше на ток и за кратък период си карах бавно на ток. Сега обаче, паля на ток и като я оставя да поработи малко (5мин) и прехвърля на бензин. Дори и това не го прави всеки път. Абе алгоритъма си решава различно и може би е заради жегите и постоянната работа на климатик.
Най-вече ми е странно, защо показва голям заряд на хибридната батерия и след известно време, същия спада. Не е ли логично този заряд, да си остава там и да се ползва, само когато колата се кара
Ползвам D (B много рядко и то само за пробата), а когато се спускам или чакам на световара, си преминава автоматично на батерия.
Примера който дадох, е пресен и батерията се зареди от спускане посока Обзор-Слънчев бряг. След това се отбих при един приятел и през цялото време, си беше на аварийни. Ако аварийките смучат от батерията и то толкова много, това вече е друго. И все пак, виждам разлика - в началото колата палеше на ток и за кратък период си карах бавно на ток. Сега обаче, паля на ток и като я оставя да поработи малко (5мин) и прехвърля на бензин. Дори и това не го прави всеки път. Абе алгоритъма си решава различно и може би е заради жегите и постоянната работа на климатик.
Най-вече ми е странно, защо показва голям заряд на хибридната батерия и след известно време, същия спада. Не е ли логично този заряд, да си остава там и да се ползва, само когато колата се кара

Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
И през това време, колата докато стои на едно място, да харчи ток от слънцето, защото ти искаш да си остава заряда в батерията, за да може да се возиш с него? 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия



Близко е до акъла, че когато консумираш енергия от акумулатора - заряда му ще спада... Само климатикът 'смуче' сигурно доста над 1кВт.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Пак казвам, батерията е малка в случая с хибридите без външно зареждане, а и се използва малко над половината от капацитета. Техническо решение с определена цел и ограничения. Не е квантова физика и за много кратко време няма да останат неясноти кога какво ще направи и защо 




- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Аз ако я имах на хартия щях! Но пдф 700 страници, рових го доста пъти, ама зор се чете страница по страница на монитора или на телефона такъв обем от информация.
Благодаря за скрийншота, обаче нищо не пише за спускането и защо не минава сама на EV както става на леки спускания и без много натискане на газ по равно. Ясно ми стана де - не работи само на ток, а явно ползва И двигателя за спирачка.
По темата:
Наскоро бях в 2-часово (поредно доколкото разбрах) задръстване около Аспаруховия мост. Колата беше на D, на hold, на климатик, на еко режим и климатика и еко режим на колата. Охлаждаше си адекватно при 33 градуса навън (зададени 22-23 вътре) и двигателя се палеше сам средно на 5 минути някъде за по около минута макс. Останалото време на батерия климатикът си работеше. Ако е в нормален режим автомобила и климатика не е на еко, предполагам ще пада по-бързо батерията и ще се пали по-често. Може би от там е "проблемът" на колегата.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Бързо спадане заряда на на хибридната батерия
Все пак трябва да сме ECO-friendly. Винаги можеш, да си разпечаташ ръководството
Имат още какво да направят, по въпроса с резпределянето на товара.

Имат още какво да направят, по въпроса с резпределянето на товара.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!
Карай смело и се радвай на живота!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта