Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 11 Авг 2023 21:22
Hursa
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:28
Двигателист
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2023 21:31
След малко като се прибера ще пусна снимки.
Режимите LO и HI са "няма не искам" там е статично всичко, и няма никакви корекциии - парното бичи жега на макс, компресора студ докато има душа. Там не тресе.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:41
Не е с поддържане на температура, но пък е неавтоматичен

Двигателист
Hursa
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:55
Ти попита това. Риторично, или не, не знам. Аз ти отговорих, че има режими, различни от напълно автоматичен, които могат да гонят само температура, без системата да е в режим AUTO. С какъв успех, вече зависи от другите условия.
Двигателист
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 11 Авг 2023 22:50
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2023 23:00
Показвам какво е поведението на климатика в режим "Авто" без значение дали е пуснат или спрян компресора. Снимките не са 100% верни, че трябваше да бутам режимите и климатика влиза в ръчен режим веднага:
В режим отопление, светят AUTO+A/C, A/C може и да е изключен, но климатика ще играе със клапите и с парното. Но дисплея изглежда така, с разликата че светят AUTO и A/C. Ползва се само парното и входящия въздух.
** В момента това което се вижда е РЪЧЕН режим - няма да пипа нито посоката на струята, нито степента на вентилатора, евентуално обаче ще играе с температурната клапа на парното и ще набива топъл въздух ако има нужда:
- HEATING.jpg (1.15 MiB) Преглеждано 2360 пъти
- COOLING.jpg (1.11 MiB) Преглеждано 2360 пъти
- BALANCED.jpg (1.11 MiB) Преглеждано 2360 пъти
- Auto.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 2360 пъти
Конкретна препратка от почистването (по същия начин се процедира и при смяна на разширителния клапан):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=30017&start=15
Термистор, зад решетката до контактния ключ, в долната част на таблото. Там където голямата маса народ си мислят "че се намира микрофона на блутута".
- thermistor-room-temp.png (547.72 KiB) Преглеждано 2358 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 705 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от WoLF » 12 Авг 2023 10:44
При Мазди-те нямат такива заблуждения, дали че няма блутут или че вентилаторчето се чува и от задната седалка




WoLF
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Авг 2023 23:12
Не са проблемни кабелите на датчика за налягането и за външната температура. Физически здрави са, на мултиметър връщат от край до край, всеки проводник 0.1-0.2 ома, което е в рамките на грешката на уреда.
Утре ще просвиря и двата на компресора, и ще промия моторчето на клапата за студената част на климатика наново.
Снимчици:
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-227f2549b99ef41736b26fb13a0c4a9dbf3a1a03acc17b1ab70b629a355e2758_be13252e.jpg (559.67 KiB) Преглеждано 2185 пъти
-
- 0-02-05-bc20d31f629cf4c3c50266fdcb06ed188aab9a563d55dd21fdb4f7f9b8bb2181_1dc213bb.jpg (532.92 KiB) Преглеждано 2185 пъти
-
- 0-02-05-0aa4233fe263c674f02e9808490f39ee65670d29f9f6790174828d0705a8cd8a_61d4014d.jpg (410.92 KiB) Преглеждано 2185 пъти
-
- 0-02-05-6e64e4b65e7e737c5e4776288e862d5d9eb2631ec5d6530454fced036ef966ff_bbea7fc8.jpg (441.92 KiB) Преглеждано 2185 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 13 Авг 2023 22:31
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след:
- 0-02-05-e6176045f167bd6d27981597381f411178ae49c4d88285d552c6e39159207e46_ca336b8.jpg (363.75 KiB) Преглеждано 2184 пъти
- 0-02-05-35504de339790048871413e455c7efe9f33af0426f4f9045d9938b37dda89c80_a25e465a.jpg (572.04 KiB) Преглеждано 2184 пъти
- 0-02-05-39b4159ee2abdae496e4afb6c4f185f00056f90e0765e50218a51e2e1d2b67ca_f48e740a.jpg (519.12 KiB) Преглеждано 2184 пъти
- 0-02-05-97065044ec5f643d74ef238bc563595fc014d7bc67d8565d962b4a3438d05bb2_1728953.jpg (552.96 KiB) Преглеждано 2184 пъти
На прясно запален двигател, но загрял подава волтаж колкото може - 12.8-13.2, и си ги държи около 1-2 до 5 минути. След това слиза на 6 волта, после на 5 и ми гасне волтметъра че не работи на под 4 волта.
В движение, на поохладеното купе пред гаража директно си се заби на 6.1-7.3 волта и си стоеше там, докато изключи компресора по някаква причина.
В движение на свободна, на охлаждане НО БЕЗ ДА ТРЕСЕ си стои на дежурните 6.1-7.3 волта.
В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ. Клапата за студения въздух мърда от напълно отворено положение, до средно - леко притворена.
В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо.
Какво става със самия клапан, не мога да кажа че е много тъпо направен без обратна връзка... предполагам че ако засядаше ще дава по-голям електрически товар, и компютъра ще бута волтажа (ако знае изобщо че е заседнал).
Предполагам че ще трябва да се закача на линията за данните на датчика за налягането и да му следя волтажа, но предвид че долната граница на волтметъра е 4 волта, предполагам че ще трябва да си разнасям мултиметър.
Вариант е километража да са го осрали докато са го превъртали, защото има следи от разглобяване по него, а мисля по схема той да се водеше "шефа на сбирщината".
Или просто жълтите мизерници от Denso толкова си могат, и толкова им е акъла...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 14 Авг 2023 07:55
Мислех че снопа (логично) би трябвало да стои по-встрани от капака на клапаните. Изкривих задната стойка, така че да се отмести настрани почти до тръбите на климатика, и ...ядец. Смотатана кора над мотора не пожела да си влезне на мястото. Оказа се че тая простотия са я сътворили миризливците от Тойота. Изместих снопа, винила го смених и ревизирах обвивката - текстилно тиксо, изолирбанд, найлонова гофра, текстилно тиксо, изолирбанд и накрая самовулканизираща лента на 3М. Смятам ще на гадния мотор ще му отнеме бая години да прегори самовулканизиращата лента и да я претрие....
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 14 Авг 2023 13:02
Т. е. волтажа към клапана отпадна?
И в двата случая волтажа към клапана е почти еднакъв? Във втория случай - също температурата е близка до зададената, т. е. я "поддържа"? И не се изменя във времето? За колко време е неизменен, колко време измервахте.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост