Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Разбираме - но това не е неавтоматичен режим за компресора със зададена температура, която да поддържа климатика.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Напротив, в положение LO и включен компресор е точно неавтоматичен режим и единственото нещо, което може да го накара да поспре за момент е евентуално обледеняване на питата на изпарителя, нищо друго.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Напротив, напротив
- това не е режим с поддържане на температурата.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
На изключен режим Auto няма да си променя позициите на струята на обдухване, няма да си променя степените на вентилатора, но ще си гони температурата играейки със парното, компресора и входящия въздух. Примерно при 15 градуса външна и 22 целева ще играе с парното, докато докара зададените 22, и ще започне да пулсира с клапата за топлата част в бурето на парното, за да я поддържа. При спрян компресор и входяща надвишаваща целевата е ясно че няма какво да направи, защото не съм сигурен че играе с клапата за рециркулацията.
След малко като се прибера ще пусна снимки.
Режимите LO и HI са "няма не искам" там е статично всичко, и няма никакви корекциии - парното бичи жега на макс, компресора студ докато има душа. Там не тресе.
След малко като се прибера ще пусна снимки.
Режимите LO и HI са "няма не искам" там е статично всичко, и няма никакви корекциии - парното бичи жега на макс, компресора студ докато има душа. Там не тресе.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не е с поддържане на температура, но пък е неавтоматичен

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Така е - но въпроса бе само и единствено за режим с поддържане на температурата 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Ти попита това. Риторично, или не, не знам. Аз ти отговорих, че има режими, различни от напълно автоматичен, които могат да гонят само температура, без системата да е в режим AUTO. С какъв успех, вече зависи от другите условия.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Има сензор/и (в зависимост дали е зонов)в купето които мерят температурата и дават обратен сигнал.Дали работят и къде са сложени не знам.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Страница 258 до страница 277 от ръководството на потребителя на Авенсис Т25 (има го в раздела с ръковоствата), предполагам че в общи линии няма да има разлика за всички Тойотски климатици / климатроници. Не знам дали има нужда да го цитирам. Режима "Авто" спира в момента в който завъртя потенциометъра за степента на вентилатора, или променя ръчно позицията на струята. Отделно мога да спра компресора и в Авто и в ръчен режим.
Показвам какво е поведението на климатика в режим "Авто" без значение дали е пуснат или спрян компресора. Снимките не са 100% верни, че трябваше да бутам режимите и климатика влиза в ръчен режим веднага:
В режим отопление, светят AUTO+A/C, A/C може и да е изключен, но климатика ще играе със клапите и с парното. Но дисплея изглежда така, с разликата че светят AUTO и A/C. Ползва се само парното и входящия въздух.
** В момента това което се вижда е РЪЧЕН режим - няма да пипа нито посоката на струята, нито степента на вентилатора, евентуално обаче ще играе с температурната клапа на парното и ще набива топъл въздух ако има нужда: В режим охлаждане. Светят AUTO и А/C. При желание мога да изключа компресора, както е изключен на снимката. При тази ситуация ще играе със посоката на клапите, степените на вентилатора и компресора (ако е включен бутона): Режим на достигната целева температура и поддържането ѝ. Светят АUTO + A/C. В този режим като влезе при активиран бутон AUTO тресе оборотите, И САМО В НЕГО над 30 км/ч.: И Напълно автоматичен режим. Предвид че навън е 26-27 градуса в момента, в купето беше 28 си е избрал да влезе в режим охлаждане. ** Мисля си дали не съм осрал клапата за студения въздух, която се намира точно в долния десен ъгъл, на жабката, като я профилактирах. Двата радиатора стоят в 2 отделни секции в долната част на бурето на парното и през клапата отдясно до коляното на пасажера се отваря/затваря една "вратичка" която допуска/спира притока на студен въздух през изпарителя към тръбите на парното нагоре. Горе-долу на същото място има същата "вратичка", от шофьорската страна, която отговаря контрола на притока на горещ въздух през радиатора на парното, към тръбите на парното. Утре ако намеря време ще разтворя и изчистя наново клапата за студения въздух, макар че я гледах че се движеше нормално в тестовия режим на климатика, и като я бутах на ръка през копчетата за температурите.
Конкретна препратка от почистването (по същия начин се процедира и при смяна на разширителния клапан):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=30017&start=15
Показвам какво е поведението на климатика в режим "Авто" без значение дали е пуснат или спрян компресора. Снимките не са 100% верни, че трябваше да бутам режимите и климатика влиза в ръчен режим веднага:
В режим отопление, светят AUTO+A/C, A/C може и да е изключен, но климатика ще играе със клапите и с парното. Но дисплея изглежда така, с разликата че светят AUTO и A/C. Ползва се само парното и входящия въздух.
** В момента това което се вижда е РЪЧЕН режим - няма да пипа нито посоката на струята, нито степента на вентилатора, евентуално обаче ще играе с температурната клапа на парното и ще набива топъл въздух ако има нужда: В режим охлаждане. Светят AUTO и А/C. При желание мога да изключа компресора, както е изключен на снимката. При тази ситуация ще играе със посоката на клапите, степените на вентилатора и компресора (ако е включен бутона): Режим на достигната целева температура и поддържането ѝ. Светят АUTO + A/C. В този режим като влезе при активиран бутон AUTO тресе оборотите, И САМО В НЕГО над 30 км/ч.: И Напълно автоматичен режим. Предвид че навън е 26-27 градуса в момента, в купето беше 28 си е избрал да влезе в режим охлаждане. ** Мисля си дали не съм осрал клапата за студения въздух, която се намира точно в долния десен ъгъл, на жабката, като я профилактирах. Двата радиатора стоят в 2 отделни секции в долната част на бурето на парното и през клапата отдясно до коляното на пасажера се отваря/затваря една "вратичка" която допуска/спира притока на студен въздух през изпарителя към тръбите на парното нагоре. Горе-долу на същото място има същата "вратичка", от шофьорската страна, която отговаря контрола на притока на горещ въздух през радиатора на парното, към тръбите на парното. Утре ако намеря време ще разтворя и изчистя наново клапата за студения въздух, макар че я гледах че се движеше нормално в тестовия режим на климатика, и като я бутах на ръка през копчетата за температурите.
Конкретна препратка от почистването (по същия начин се процедира и при смяна на разширителния клапан):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=30017&start=15
Термистор, зад решетката до контактния ключ, в долната част на таблото. Там където голямата маса народ си мислят "че се намира микрофона на блутута".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
При Мазди-те нямат такива заблуждения, дали че няма блутут или че вентилаторчето се чува и от задната седалка




- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Накратко за деня днес...
Не са проблемни кабелите на датчика за налягането и за външната температура. Физически здрави са, на мултиметър връщат от край до край, всеки проводник 0.1-0.2 ома, което е в рамките на грешката на уреда.
Утре ще просвиря и двата на компресора, и ще промия моторчето на клапата за студената част на климатика наново.
Снимчици:
Не са проблемни кабелите на датчика за налягането и за външната температура. Физически здрави са, на мултиметър връщат от край до край, всеки проводник 0.1-0.2 ома, което е в рамките на грешката на уреда.
Утре ще просвиря и двата на компресора, и ще промия моторчето на клапата за студената част на климатика наново.
Снимчици:
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-227f2549b99ef41736b26fb13a0c4a9dbf3a1a03acc17b1ab70b629a355e2758_be13252e.jpg (559.67 KiB) Преглеждано 2128 пъти
-
- 0-02-05-bc20d31f629cf4c3c50266fdcb06ed188aab9a563d55dd21fdb4f7f9b8bb2181_1dc213bb.jpg (532.92 KiB) Преглеждано 2128 пъти
-
- 0-02-05-0aa4233fe263c674f02e9808490f39ee65670d29f9f6790174828d0705a8cd8a_61d4014d.jpg (410.92 KiB) Преглеждано 2128 пъти
-
- 0-02-05-6e64e4b65e7e737c5e4776288e862d5d9eb2631ec5d6530454fced036ef966ff_bbea7fc8.jpg (441.92 KiB) Преглеждано 2128 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Тия два дни си спретнах страхотно изживяване с кенефа.
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след: И от двудневното занимание: Забучих и един китайски волтметър директно в краката на буксата на клапана в купето. Каква е ситуацията:
На прясно запален двигател, но загрял подава волтаж колкото може - 12.8-13.2, и си ги държи около 1-2 до 5 минути. След това слиза на 6 волта, после на 5 и ми гасне волтметъра че не работи на под 4 волта.
В движение, на поохладеното купе пред гаража директно си се заби на 6.1-7.3 волта и си стоеше там, докато изключи компресора по някаква причина.
В движение на свободна, на охлаждане НО БЕЗ ДА ТРЕСЕ си стои на дежурните 6.1-7.3 волта.
В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ. Клапата за студения въздух мърда от напълно отворено положение, до средно - леко притворена.
В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо.
Какво става със самия клапан, не мога да кажа че е много тъпо направен без обратна връзка... предполагам че ако засядаше ще дава по-голям електрически товар, и компютъра ще бута волтажа (ако знае изобщо че е заседнал).
Предполагам че ще трябва да се закача на линията за данните на датчика за налягането и да му следя волтажа, но предвид че долната граница на волтметъра е 4 волта, предполагам че ще трябва да си разнасям мултиметър.
Вариант е километража да са го осрали докато са го превъртали, защото има следи от разглобяване по него, а мисля по схема той да се водеше "шефа на сбирщината".
Или просто жълтите мизерници от Denso толкова си могат, и толкова им е акъла...
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след: И от двудневното занимание: Забучих и един китайски волтметър директно в краката на буксата на клапана в купето. Каква е ситуацията:
На прясно запален двигател, но загрял подава волтаж колкото може - 12.8-13.2, и си ги държи около 1-2 до 5 минути. След това слиза на 6 волта, после на 5 и ми гасне волтметъра че не работи на под 4 волта.
В движение, на поохладеното купе пред гаража директно си се заби на 6.1-7.3 волта и си стоеше там, докато изключи компресора по някаква причина.
В движение на свободна, на охлаждане НО БЕЗ ДА ТРЕСЕ си стои на дежурните 6.1-7.3 волта.
В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ. Клапата за студения въздух мърда от напълно отворено положение, до средно - леко притворена.
В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо.
Какво става със самия клапан, не мога да кажа че е много тъпо направен без обратна връзка... предполагам че ако засядаше ще дава по-голям електрически товар, и компютъра ще бута волтажа (ако знае изобщо че е заседнал).
Предполагам че ще трябва да се закача на линията за данните на датчика за налягането и да му следя волтажа, но предвид че долната граница на волтметъра е 4 волта, предполагам че ще трябва да си разнасям мултиметър.
Вариант е километража да са го осрали докато са го превъртали, защото има следи от разглобяване по него, а мисля по схема той да се водеше "шефа на сбирщината".
Или просто жълтите мизерници от Denso толкова си могат, и толкова им е акъла...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Направо някой си е оставил ръцете много надълбоко в тази кола, майсторската...



- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мислех че снопа (логично) би трябвало да стои по-встрани от капака на клапаните. Изкривих задната стойка, така че да се отмести настрани почти до тръбите на климатика, и ...ядец. Смотатана кора над мотора не пожела да си влезне на мястото. Оказа се че тая простотия са я сътворили миризливците от Тойота. Изместих снопа, винила го смених и ревизирах обвивката - текстилно тиксо, изолирбанд, найлонова гофра, текстилно тиксо, изолирбанд и накрая самовулканизираща лента на 3М. Смятам ще на гадния мотор ще му отнеме бая години да прегори самовулканизиращата лента и да я претрие....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Т. е. волтажа към клапана отпадна?
И в двата случая волтажа към клапана е почти еднакъв? Във втория случай - също температурата е близка до зададената, т. е. я "поддържа"? И не се изменя във времето? За колко време е неизменен, колко време измервахте.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта