Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Май 2023 16:38

Дехидратора е сменен със кондензаторния радиатор, заедно с компресора преди година и нещо. Принципно ако не беше като прострелян като с ловна пушка радиатора, можеше да сменя и само дехидратора. На тапа е отстрани на радиатора, и го има по каталог като отделна част. На NRF по спомен беше под 20 лева. Не намирам директна заменка из каталозите, според ОЕМ номера от Тойотския каталог. Обаче пък имам 2 свалени, и след час, ще сляза в гаража да ги запозная с рулетката и шублера.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 10:49

През почивните дни смених изпарителя на климатика със продухан такъв във кофа с вода. Новия клапан Denso DVE50001 не пасна - отвора за тръбата за високото налягане е по-широк с около поне 2 мм в диаметър и не го монтирах по очевидни причини. Смених клапана със втора употреба, както писах във другата тема. Вчера напълнихме системата с фреон и по манометрите излезе първоначално високо налягане в ниското налягане. Не запомних стойности, но по спомен при 2 нормално излизаше 2.5 до 3 kPa (по спомен като мерна единица на манометрите). Братовчеда я изфорсира на 2-3 пъти до 2000 оборота и се отпуши ниското налягане до нормални стойности на празен ход. Наложи ми се да изляза извън града и отрицателния резултат си беше налице - тресе оборотите, при продължително задържанене (над 1-2 минути) на оборотите над 2200 и настройка на климатика за температури над 20 градуса. На 19.5 градуса не успях да го накарам да тресе, при 26-30 градуса външна температура и почти 300 километра пробег.
Едното за което си мисля е че и другия клапан си е бил повреден...
Другото което ме смущава, и не знам за какво служи е тази битумната лепенка, която и аз прехвърлих на другия клапан.
Някой да има идея за какво служи?
Ако трябва да я махна, ще се наложи да махна наново вентилатора на парното и да се гърча в теснотията с двата винта на капачката.... Ясно е че пак ще се разкоства там, но няма да е тия дни.
Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
clipboard_image_b209a1ca.jpg
clipboard_image_b209a1ca.jpg (62.69 KiB) Преглеждано 1984 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 04 Юли 2023 11:41

Въпросната лепенка е най-вероятно за изолиране на терммембраната от температурата на околната среда,което от друга страна е предимство на Термо клапана (разширителни клапан без кап.тръбичка).
Дали обаче препятства свободния ход на иглата и от там регулировката не може да се каже директно.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 12:16

Тая лепенка така или иначе се беше поразпаднала и я смених с подобна от същия материал. Имам си стария клапан, имам нов, който не мога да го монтирам. Мисля си да лепна една такава лепенка на новия, клапан и да видя каква е разликата със/без. После същото упражнение със стария ми клапан, и втория моргаджийски който имам ресто в кашона.
Обаче как се тества проклетия клапан, без да го монтирам никъде?
После е ясно че ще има още един демонтаж на вентилатора на парното... което е болезнено упражнение за дълго време.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 09:25

На нормална температура (20-30 градуса) като духнеш през малкия отвор, трябва да може относително свободно да минава въздух към изпарителя. След това взимаш и го буташ в камерата за 15-на минути да изстине добре. Трябва клапана да затвори до толкова, че почти да не можеш да духнеш с уста през отвора. След това със затоплянето трябва леко и прогресивно да започне да отваря до топлото му състояние.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 11:43

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 11:47

BOz написа: 05 Юли 2023 09:25 На нормална температура (20-30 градуса) като духнеш през малкия отвор, трябва да може относително свободно да минава въздух към изпарителя
така е.
BOz написа: 05 Юли 2023 09:25 Трябва клапана да затвори до толкова, че почти да не можеш да духнеш с уста през отвора.
Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Като цяло вътре има заседнала чернилка. Мога и да я изчистя, но предполам че няма да успея да натегна пружината на вярното усилие на сгъване, вероятно е и мембраната да не мести оста, било то защото ѝ е свършил живота, било защото затяга оста от чернилката. Всъщност тоя клапан е извадения, и е вече прежален.
Разглобих го и въпреки спрея за промиване на климатици, контактен спрей, индустриалния чистител на Motip изглежда така вътре:
► Виж съдържание
Hursa, Тоя клапан който управлява компресора е сменен заедно с компресора, което като пари е почти 700 лева. В момента е на около 2 години вече. Няма как на нов компресор клапана да е също толкова дефектен, като стария.
Схемата няма много компоненти - компресор със електромеханичен клапан, алуминиева тръба до кондензаторния радиатор (сменени с нови), на изхода кондензаторния радиатор има датчик за налягането на фреона, тънка алуминиева тръба до разширителния клапан от снимките, клапана е боднат на изпарителя в купето, и от него/изпарителя излиза широка алуминиева тръба до компресора.
Изпарителя струва 1046 лева, и няма аналог от други марки, но го надувах на 3 атмосфери с компресора потопец целия в кофа с вода - не диша, и не се съмнявам в него. Остава под въпрос разширителния клапан, защото новия Denso DVE50001, нямаше пукнат надпис по него самия и е със по-широк отвор за високото налягане отдолу. Може и авточастите да са го подменили, може и да е така от фабриката ама си го имам за тежест, да подпирам вратата с него. Та се наложи да сложа "някакъв да запълни дупката" и той беше, уж работещ от моргата - което в общи линии не е сериозна промяна в моите очи.

За тези които ще го четат това след мен: Номера по каталог е 88515-21040, Denso 447500-3050, влаган е в Corolla Verso CUR10/AUR10/ZNR1, Avensis T25 ADT250/ADT251/CDT250/ZZT250/AZT250(LHD/RHD), Prius NHW20, Lexus RX300/330/350 MCU3# (LHD/RHD).
Ужким аналога който намерих досега е Denso DVE50001, ама поне от това което имам в багажника не е.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 12:56

mapamop написа: 05 Юли 2023 11:47 Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Вярно, че го изстива това пръскане, но все пак бутни го на студено в камерата да видиш дали ще притвори.
Ама в крайна сметка аз съм убеден, че клатенето на оборотите не е свързано с този клапан. Той е толкова ленив, че няма как да отваря-затваря толкова рязко, че да видиш клатене на оборотите, в следствие на рязко повишаване/понижаване на товара върху компресора => ДВГ. Единствената логика би била ако клапана не затваря, компресора работи под голям товар, изпарителя замръзва, или по-скоро се доближава до температурата на замръзване, датчика, който трябва да стои върху изпарителя отчита температура, да кажем под 2 градуса, компресора изключва насилствено, ДВГ се освобождава, изпарителя леко затопля до 3-4 градуса, компресора се включва => ДВГ товар, в този момент пропадат оборотите за момент и така в лууп. Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора, свързано с моментно падане/колебание на оборотите.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 13:34

Но при подобен цикъл, колебанията пак ще са с относително голям период. (Ако е с електронен управляващ клапан - компресора не се изключва. Разхода би паднал бързо, но не би се чуло прищракване, според мен.)
Самия клапан може да е наред (управляващия), но дали няма проблем с блокът за управление на климатика, управляващ работния цикъл посредством този електронно управляван клапан.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 13:44

BOz написа: 05 Юли 2023 12:56 Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора
Щрак откъде се чува?
На еднакъв път на мисли сме. На диагностика не излизат никакви данни за климатичната система, защото убитаците които са я мислили, са го правили със задниците си. Забавянето по комуникационната шина мисля гонеше секунда и единственото смотано показание от рода на AC SIG си е винаги на ON, без значение дали трепери или не. Единствения вариант да отиде стабилно на OFF е да обърне на отопление, или да изключа от бутона, да не се ползва компресора.
Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Факт е че на много ниски градуси (каквото и да означава това), което е свързано с по-голяма консумация на фреон (предполагам налягане), мотора не трепери. Най-много трепери на близки температури отвън и като настройка на дисплея. Доближи ли до целевата температура, да започне да препръсква / пулсира за да поддържа температурата и трепери почти безотказно.
Hursa написа: 05 Юли 2023 13:34 блокът за управление на климатика
Блокът за управление е самият модул с дисплея под радиото. Този е четвъртия подред, или трети бензинов ако не броим тоя от дизелака който бях взел за проба. Всичките 4 да са сговнени, ми идва малко в сферата на фантастиката.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 13:50

mapamop написа: 05 Юли 2023 13:44 Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Няма да гръмне. Затова ти е сензора за налягане, който, примерно при 25 бара изключва компресора. Ако регулиращия клапан е запушен, тогава на манометри ще имаш много голяма разлика между ниско и високото налягане. Ниското дори може да отива към вакуум, защото компресора "гълта" всичко, което е след клапана и го нагнетява => пада изключително много ниското налягане, защото няма фреон, който да циркулира с необходимия дебит. Това означава запушване на системата => заподозрян въпросния клапан.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 14:13

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 14:40

BOz,
По спомен от оня ден, ниското налягане беше високо. Някъде на 2.5 единици (КПа?) на манометъра, а братовчеда каза че трябва да е около или под 2.0. Мисля че каза "че не затваря ТРВ-то, което изглежда като на система неработила отдавна". Това след смяната с моргаджийския екземпляр, който действително си е постоял някъде към 7 месеца на място, и незнайно колко дълго без фреон, но да кажем че не е по-малко от 3 месеца.
Hursa написа: 05 Юли 2023 14:13 Освен, ако не е сменен и този датчик
Сменен е преди около година и малко с друг. Моят "неработещия" мисля да се търкаля в един Авенсис от около година, по софийските улици... Даже мисля че го мерих с батериите, както беше по ръководство.... А и ако той прави някакви мизерии самодиагностиката, вероятно щеше да изпищи с грешка за него.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 05 Юли 2023 16:33

Освен проблемен ТРВ повишеното налягане на входа на компресора може да е от недостатъчно охл. на хл.агент в кондензатора.Който е нов , но дали потока на охл.течност е достатъчен.
Другия заподозрян както намекна Hursa а и понеже е често срещан причинител на подобни проблеми,както и SCV на ГП е
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... QF6BAgEEAQ
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 05 Юли 2023 19:44

mapamop написа: 04 Юли 2023 10:49 Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
clipboard_image_b209a1ca.jpg
Този клапане т.нар. ТРВ(термо регулиращ винтил/клапан).А тази лепенка служи само за предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 3 госта