Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Дехидратора е сменен със кондензаторния радиатор, заедно с компресора преди година и нещо. Принципно ако не беше като прострелян като с ловна пушка радиатора, можеше да сменя и само дехидратора. На тапа е отстрани на радиатора, и го има по каталог като отделна част. На NRF по спомен беше под 20 лева. Не намирам директна заменка из каталозите, според ОЕМ номера от Тойотския каталог. Обаче пък имам 2 свалени, и след час, ще сляза в гаража да ги запозная с рулетката и шублера.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
През почивните дни смених изпарителя на климатика със продухан такъв във кофа с вода. Новия клапан Denso DVE50001 не пасна - отвора за тръбата за високото налягане е по-широк с около поне 2 мм в диаметър и не го монтирах по очевидни причини. Смених клапана със втора употреба, както писах във другата тема. Вчера напълнихме системата с фреон и по манометрите излезе първоначално високо налягане в ниското налягане. Не запомних стойности, но по спомен при 2 нормално излизаше 2.5 до 3 kPa (по спомен като мерна единица на манометрите). Братовчеда я изфорсира на 2-3 пъти до 2000 оборота и се отпуши ниското налягане до нормални стойности на празен ход. Наложи ми се да изляза извън града и отрицателния резултат си беше налице - тресе оборотите, при продължително задържанене (над 1-2 минути) на оборотите над 2200 и настройка на климатика за температури над 20 градуса. На 19.5 градуса не успях да го накарам да тресе, при 26-30 градуса външна температура и почти 300 километра пробег.
Едното за което си мисля е че и другия клапан си е бил повреден...
Другото което ме смущава, и не знам за какво служи е тази битумната лепенка, която и аз прехвърлих на другия клапан.
Някой да има идея за какво служи?
Ако трябва да я махна, ще се наложи да махна наново вентилатора на парното и да се гърча в теснотията с двата винта на капачката.... Ясно е че пак ще се разкоства там, но няма да е тия дни.
Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
Едното за което си мисля е че и другия клапан си е бил повреден...
Другото което ме смущава, и не знам за какво служи е тази битумната лепенка, която и аз прехвърлих на другия клапан.
Някой да има идея за какво служи?
Ако трябва да я махна, ще се наложи да махна наново вентилатора на парното и да се гърча в теснотията с двата винта на капачката.... Ясно е че пак ще се разкоства там, но няма да е тия дни.
Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Въпросната лепенка е най-вероятно за изолиране на терммембраната от температурата на околната среда,което от друга страна е предимство на Термо клапана (разширителни клапан без кап.тръбичка).
Дали обаче препятства свободния ход на иглата и от там регулировката не може да се каже директно.
Дали обаче препятства свободния ход на иглата и от там регулировката не може да се каже директно.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Тая лепенка така или иначе се беше поразпаднала и я смених с подобна от същия материал. Имам си стария клапан, имам нов, който не мога да го монтирам. Мисля си да лепна една такава лепенка на новия, клапан и да видя каква е разликата със/без. После същото упражнение със стария ми клапан, и втория моргаджийски който имам ресто в кашона.
Обаче как се тества проклетия клапан, без да го монтирам никъде?
После е ясно че ще има още един демонтаж на вентилатора на парното... което е болезнено упражнение за дълго време.
Обаче как се тества проклетия клапан, без да го монтирам никъде?
После е ясно че ще има още един демонтаж на вентилатора на парното... което е болезнено упражнение за дълго време.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
На нормална температура (20-30 градуса) като духнеш през малкия отвор, трябва да може относително свободно да минава въздух към изпарителя. След това взимаш и го буташ в камерата за 15-на минути да изстине добре. Трябва клапана да затвори до толкова, че почти да не можеш да духнеш с уста през отвора. След това със затоплянето трябва леко и прогресивно да започне да отваря до топлото му състояние.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
така е.
Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Като цяло вътре има заседнала чернилка. Мога и да я изчистя, но предполам че няма да успея да натегна пружината на вярното усилие на сгъване, вероятно е и мембраната да не мести оста, било то защото ѝ е свършил живота, било защото затяга оста от чернилката. Всъщност тоя клапан е извадения, и е вече прежален.
Разглобих го и въпреки спрея за промиване на климатици, контактен спрей, индустриалния чистител на Motip изглежда така вътре:
► Виж съдържание
Схемата няма много компоненти - компресор със електромеханичен клапан, алуминиева тръба до кондензаторния радиатор (сменени с нови), на изхода кондензаторния радиатор има датчик за налягането на фреона, тънка алуминиева тръба до разширителния клапан от снимките, клапана е боднат на изпарителя в купето, и от него/изпарителя излиза широка алуминиева тръба до компресора.
Изпарителя струва 1046 лева, и няма аналог от други марки, но го надувах на 3 атмосфери с компресора потопец целия в кофа с вода - не диша, и не се съмнявам в него. Остава под въпрос разширителния клапан, защото новия Denso DVE50001, нямаше пукнат надпис по него самия и е със по-широк отвор за високото налягане отдолу. Може и авточастите да са го подменили, може и да е така от фабриката ама си го имам за тежест, да подпирам вратата с него. Та се наложи да сложа "някакъв да запълни дупката" и той беше, уж работещ от моргата - което в общи линии не е сериозна промяна в моите очи.
За тези които ще го четат това след мен: Номера по каталог е 88515-21040, Denso 447500-3050, влаган е в Corolla Verso CUR10/AUR10/ZNR1, Avensis T25 ADT250/ADT251/CDT250/ZZT250/AZT250(LHD/RHD), Prius NHW20, Lexus RX300/330/350 MCU3# (LHD/RHD).
Ужким аналога който намерих досега е Denso DVE50001, ама поне от това което имам в багажника не е.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Вярно, че го изстива това пръскане, но все пак бутни го на студено в камерата да видиш дали ще притвори.
Ама в крайна сметка аз съм убеден, че клатенето на оборотите не е свързано с този клапан. Той е толкова ленив, че няма как да отваря-затваря толкова рязко, че да видиш клатене на оборотите, в следствие на рязко повишаване/понижаване на товара върху компресора => ДВГ. Единствената логика би била ако клапана не затваря, компресора работи под голям товар, изпарителя замръзва, или по-скоро се доближава до температурата на замръзване, датчика, който трябва да стои върху изпарителя отчита температура, да кажем под 2 градуса, компресора изключва насилствено, ДВГ се освобождава, изпарителя леко затопля до 3-4 градуса, компресора се включва => ДВГ товар, в този момент пропадат оборотите за момент и така в лууп. Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора, свързано с моментно падане/колебание на оборотите.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Но при подобен цикъл, колебанията пак ще са с относително голям период. (Ако е с електронен управляващ клапан - компресора не се изключва. Разхода би паднал бързо, но не би се чуло прищракване, според мен.)
Самия клапан може да е наред (управляващия), но дали няма проблем с блокът за управление на климатика, управляващ работния цикъл посредством този електронно управляван клапан.
Самия клапан може да е наред (управляващия), но дали няма проблем с блокът за управление на климатика, управляващ работния цикъл посредством този електронно управляван клапан.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Щрак откъде се чува?
На еднакъв път на мисли сме. На диагностика не излизат никакви данни за климатичната система, защото убитаците които са я мислили, са го правили със задниците си. Забавянето по комуникационната шина мисля гонеше секунда и единственото смотано показание от рода на AC SIG си е винаги на ON, без значение дали трепери или не. Единствения вариант да отиде стабилно на OFF е да обърне на отопление, или да изключа от бутона, да не се ползва компресора.
Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Факт е че на много ниски градуси (каквото и да означава това), което е свързано с по-голяма консумация на фреон (предполагам налягане), мотора не трепери. Най-много трепери на близки температури отвън и като настройка на дисплея. Доближи ли до целевата температура, да започне да препръсква / пулсира за да поддържа температурата и трепери почти безотказно.
Блокът за управление е самият модул с дисплея под радиото. Този е четвъртия подред, или трети бензинов ако не броим тоя от дизелака който бях взел за проба. Всичките 4 да са сговнени, ми идва малко в сферата на фантастиката.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Няма да гръмне. Затова ти е сензора за налягане, който, примерно при 25 бара изключва компресора. Ако регулиращия клапан е запушен, тогава на манометри ще имаш много голяма разлика между ниско и високото налягане. Ниското дори може да отива към вакуум, защото компресора "гълта" всичко, което е след клапана и го нагнетява => пада изключително много ниското налягане, защото няма фреон, който да циркулира с необходимия дебит. Това означава запушване на системата => заподозрян въпросния клапан.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
BOz,
По спомен от оня ден, ниското налягане беше високо. Някъде на 2.5 единици (КПа?) на манометъра, а братовчеда каза че трябва да е около или под 2.0. Мисля че каза "че не затваря ТРВ-то, което изглежда като на система неработила отдавна". Това след смяната с моргаджийския екземпляр, който действително си е постоял някъде към 7 месеца на място, и незнайно колко дълго без фреон, но да кажем че не е по-малко от 3 месеца.
По спомен от оня ден, ниското налягане беше високо. Някъде на 2.5 единици (КПа?) на манометъра, а братовчеда каза че трябва да е около или под 2.0. Мисля че каза "че не затваря ТРВ-то, което изглежда като на система неработила отдавна". Това след смяната с моргаджийския екземпляр, който действително си е постоял някъде към 7 месеца на място, и незнайно колко дълго без фреон, но да кажем че не е по-малко от 3 месеца.
Сменен е преди около година и малко с друг. Моят "неработещия" мисля да се търкаля в един Авенсис от около година, по софийските улици... Даже мисля че го мерих с батериите, както беше по ръководство.... А и ако той прави някакви мизерии самодиагностиката, вероятно щеше да изпищи с грешка за него.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Освен проблемен ТРВ повишеното налягане на входа на компресора може да е от недостатъчно охл. на хл.агент в кондензатора.Който е нов , но дали потока на охл.течност е достатъчен.
Другия заподозрян както намекна Hursa а и понеже е често срещан причинител на подобни проблеми,както и SCV на ГП е
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... QF6BAgEEAQ
Другия заподозрян както намекна Hursa а и понеже е често срещан причинител на подобни проблеми,както и SCV на ГП е
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... QF6BAgEEAQ
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Този клапане т.нар. ТРВ(термо регулиращ винтил/клапан).А тази лепенка служи само за предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 3 госта