Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2023 07:56

Това имах предвид - на друга марка просто си сваляш файловете през интернет на флашка и пробваш и така.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 30 Апр 2023 12:45

Здравейте. Май ми умря акумулатора :( днес като пробвах да запаля и започна едно мигане на няколко лампи по таблото и на бутона за ръчната. Едвам прибира и огледалата при заключване. Знаете ли дали има някаква специфика при подаването на ток?

P.s.: видях в книжката, че може да се дава и подадох. Запали си, но се чудя сега в тойота да ходя ли да го погледнат
Corolla E12;
Corolla E210

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 30 Апр 2023 23:05

И моя почна да сдава багажа началото на тези година. Давал съм и ток и от друг автомобил и от jump starter батерия вече няколко пъти - не знам дали има някаква специфика (освен че дава грешки за парктрониците след паленето, които се изчистват малко след 1 км каране). Долях течност в акумулатора - от тогава не съм имал проблем. Но със сигурност ще го сменя акумулатора преди зимата.

Corolla_E12_hs
Мнения: 402
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Corolla_E12_hs » 01 Май 2023 10:46

Вземете си необслужваеми, не от евтините разбира се. Изкарват 5-6 години и се сменят. Няма логика кола на 2-3 години да й замине акумулатор при нормална употреба. И не пускайте отопление на седалки без да е запалена колата, точат много ток от малкия акумулатор ;)

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 01 Май 2023 11:12

На камрито е с капачки хибрид 19 година. Вчера долях малко, но нямаше нужда. Не повече от 100 мл за всички клетки. Нямаше сухи, по 2 мм. надолу от палеца за нивото. Японците ме изумяват, преди имах мазда cx5 дизел, старт/стоп и тя беше с капачки, висок клас юаса акумулатор, но не AGM.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 01 Май 2023 14:38

Ами и при мен нямаше сухи клетки, но съм долял малко над 200 мл (и не съм сигурен, че съм напълнил всички до FULL чертата, защото не съм смъквал акумулатора). Моята е произведена март 2019 (въпреки, че съм я взел края на октомври) - т.е. акумулатора е вече на 4+ години.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 02 Май 2023 15:16

Corolla_E12_hs написа: 01 Май 2023 10:46 Вземете си необслужваеми, не от евтините разбира се. Изкарват 5-6 години и се сменят. Няма логика кола на 2-3 години да й замине акумулатор при нормална употреба. И не пускайте отопление на седалки без да е запалена колата, точат много ток от малкия акумулатор ;)
на жИната яриса хибрид е с 9 годишен акумулатор. И почна да умира като сложихме аларма... след като повече от 2 седмици не се кара.

А това да пускаш каквито и да е консуматори на хибрид без да си запалил guns.gif guns.gif guns.gif guns.gif

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 03 Май 2023 20:50

Искам да споделя някои неща, които съм забелязал в работата на хибридната система, както и да задам няколко въпроса пак относно нея.
1. Понякога, когато колата стои на място в режим P и стартирана хибридна система, като запали ДВГ леко сякаш се опитва да се премести колата за момент щото се чува прискърцване сякаш се опитва да преодолее дръпната ръчна спирачка. Това нещо не се случва всеки път и реално не мисля, че е проблем, но просто ми е интересно дали и вие сте го забелязали.
2. При спускане по надолнище и когато батерията се напълни до горе, вдига оборотите на ДВГ доста. Предполагам спира да зарежда?
3. Отново при спускане по надолнище, при напълно загрял ДВГ до работна темепература, над половината заряд на батерията продължава да държи ДВГ включен на около 1000 оборота и не преминава в режим EV. По принцип в режим на генератор държи около 1200-1300 оборота.
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.

Въпроси:
1. Какво показват двата сини бара в полето CHG EV ECO PWR?
20230503_192620.jpg
20230503_192620.jpg (388.18 KiB) Преглеждано 2320 пъти
2. Режим PWR означава, че в него разхода е доста висок?
3. Винаги ли електродвигателя подпомага ДВГ при движение или понякога (при ниска батерия например) работи само ДВГ?
4. Когато ДВГ работи в режим на генератор на 1200-1300 оборота и колата засилва без да вдига оборотите означава, че използва само електродвигателя за задвижване, а ДВГ само зарежда нали?

Благодаря!

Enwor
Мнения: 179
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 03 Май 2023 23:13

1 до 4 всичко е нормално. Разклащането е заради неразделната връзка в механизмите. Развъртането на двг се предава и към колелата, просто се обира малко от ръчната, останалото го поема МГ-то. 1000та оборота са idle режим с цел по-бързо постигане на по-високи обори при нужда (да не развърта всеки път от 0). Иначе при спускане за да не презареди батериите използва излишната енергия с MG2, като двг се явява товар. При Еко и Нормален режим достига при мен 3к оборота. В Спортен съм виждал и 4,5к.

Барчетата са описани в книжката, но накратко в първата 1/3 еко е основно на електричество. Втората 1/3 включва двг като основен източник В последната 1/3 pwr, електрото подпомага двг. Дали и кога зарежда зависи от нуждата - при едно и също положение на педала ако пътя е нагоре надолу режимите се сменят. Анимацията си показва достатъчно информативно, макар и закъсняло какво се случва
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 04 Май 2023 08:40

То май човек трябва да защити докторат по електроника, за да влезе в час... tooth.gif

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Май 2023 21:39

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 05 Май 2023 19:07

Доста изчерпателен отговор. Браво.
Hursa написа: 04 Май 2023 21:39 tonystz написа: ↑03 Май 2023 20:50
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.

4. Може би има причина – любопитно каква.
То освен заряд в батерията темп на двигателя, може да има още 100 фактора, които вероятно се припокриват с нещата, които Hursa е написал. Претоварване на МГ1/2, презареждане на хибридната батерия и тн.Включено парно...

Според мен, тоя бутон си е чист маркетинг за да може да приближава усещането до EV МПС. А реално си е чисто МПС с двигател вътрешно горене.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Май 2023 20:37

Май
Krachunov написа: 05 Май 2023 19:07 Включено парно...
това е причината smile.gif Особено имайки предвид, че автомобила е от 22 година и "излязохме" от зимния сезон. smile.gif
(Бутона EV съм го "натискал" май само два три пъти и то преди около 10 години на ауриса smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 07 Май 2023 15:28

И каква е тази карма ли съдба ли, чета тук за акумулаторите малко по напред в темата и незнма от това ли от друго ли, викам си нещо май по-трудно пали напосшедък, мисля и преди това ми е минавало през ума ама си пали, викам сигурно се филмирам от прочетеното, но замерих с мултицет и показа под 12 и така днес преди обяд местя колата паля я два пъти викам си със сигурност е за смяна, след 2 часа тръгвам на път (минава ми през ума сега прибирам се и отивам да си купя акумулатор) и хоп не пали, с кабели запали веднага и разликата беше усезаема, та и аз съм изненадан колата е корола седан бензин 3 г и 4 м, на яриса ми който е дизел оригиналния изкара 7 г някъде, но явно не всички са така, този в колата е някаква марка mutlu намерих ги в нета ама не съм ги чувла до сега, мисля да си взема варта същата мощност 44ah с по висок стартов ток
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 07 Май 2023 18:28

Проверявал ли си дали е обслужваем и дали има течност вътре, че аз все се каня и не стигам до него
Corolla E12;
Corolla E210

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта