Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
От късо съединение пази, за да не изключи главния предпазител, след който има други важни кръгове. Обаче на 32А можеш да включиш 2 консуматора по 16А в контакти на различни отклонения от 4мм2 трасе.
По твоята логика ако използваш 16А предпазител трябва да имаш отделен токов кръг за всеки контакт.
По твоята логика ако използваш 16А предпазител трябва да имаш отделен токов кръг за всеки контакт.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Дали е 10, 16, 25 ампера или по-голям, по законите на Мърфи винаги пада и главният
Макар и той да е 63 А (а често е 50). Че даже пада и външния, което е по-голямата беля. Затова АП имат и други характеристики. За да сте поне малко по-сигурни, че ще падне само конкретният предпазител, трябва той да е с крива В, а главният Ви - с крива С.
ПП. Ама то малко се обърна на уроци по електротехника

ПП. Ама то малко се обърна на уроци по електротехника

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Няма моя логика. Контакта и в повечето случаи кабела до него (2.5мм) е сметнат до 16А. И съответно кръговете как и на колко да се вържат се изчисляват според предполагаемите консуматори и някакъв коефициент - за конкретна формула или може да гугълваш или да питаш ел. етхници.
Защото е много малко вероятно (ако правилно са сметнати кръговете) да натовариш по едно и също време всичките контакти до лимита. По твоята логика направо един главен предпазител да перем 63 ампера за всичко и да не си играем с отделни, като съберем всички осветления, контакти, бойлери и прочее.
Ако е постоянно натоварването на един токов кръг на всички контакти едновременно, значи не е добре направено.
От късо ще пази, само че какво се случва с нагряването на кабелите ? Или те като се запалят ще окъсят ?
Предпазителя в таблото трябва да е предвиден да пази най - тънкия кабел по трасето. Това че магистралните ти ще са 4 па ако ще и 6 да са, като имаш 2,5 разклонение някъде имаш ли гаранция, че няма да го претовариш точно този контакт?
ако искаш сложи и 63 за контакт, то и пожарникарите са хора трябва да ядат.
Да се върнем на темата. Тази седмица ще се навършат 2 месеца откакто подписах договор за присъединяване и почти 3 седмици откакто ми прокараха кабеляците до таблото за трифазен и чакам да ме извикат за окончателно подписване на договор за продажба на електроенергия. Така че ако някой се чуди дали/ама как/кога/..... да започва... защото започнах да бутам в тази посока от преди нова година
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Тук колегата е прав, при направата на инсталация трябва да се вземе на предвид консумацията . Аз съм си пуснал и 1мм² за контакти ,но знам че там ще включвам зарядно за таблет ,лаптоп или телефон. За това не ми трябва по-голямо сечение, на 1мм² сечение кабел можеш да пуснеш 2kw консуматор без да претоварваш инсталацията
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Тогава защо се прави токов кръг от 4мм2 като може и с 2.5?
Пълни глупости са това.
Пак да изясня - няма консуматор с щепсел шуко и повече от 16А. Така че няма да ти се запали отклонението за 16А контакт.
Пълни глупости са това.
Пак да изясня - няма консуматор с щепсел шуко и повече от 16А. Така че няма да ти се запали отклонението за 16А контакт.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
За предпазителите - зависи и колко бързи са... Преди няколко дни бях объркал връзването на една техника, и реално включих в разклонител на пълно късо съединение... Не прехвръкна и искра. Бушоните в апартамента - не мръднаха (25А на контакта). Падна главния бушон - явно е бил много бърз 
Относно 1мм за контакт - ами убедил съм се, че инсталацията не се прави за конкретна цел, а по принцип. И най-добре е да има запас. При смяната на инсталацията на сегашният апартамент видях например как кабел бе останал без никаква изолация в стената - изолацията отдавна се е стопила, защото са включвали голям консуматор в контакта. Навсякъде пуснах як мостовак и вече 10г не съм имал нито проблем, нито притеснения за включването на какъвто и да е товар. При по-голяма дистанция особено при 'външен' или 'сложен' монтаж бих използвал кабел с повече жила - ако се повреди някое, може да се прехвърли тока към друго, неизползвано жило.

Относно 1мм за контакт - ами убедил съм се, че инсталацията не се прави за конкретна цел, а по принцип. И най-добре е да има запас. При смяната на инсталацията на сегашният апартамент видях например как кабел бе останал без никаква изолация в стената - изолацията отдавна се е стопила, защото са включвали голям консуматор в контакта. Навсякъде пуснах як мостовак и вече 10г не съм имал нито проблем, нито притеснения за включването на какъвто и да е товар. При по-голяма дистанция особено при 'външен' или 'сложен' монтаж бих използвал кабел с повече жила - ако се повреди някое, може да се прехвърли тока към друго, неизползвано жило.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Токов кръг за контакти се прави с 2.5мм... че може с 1, с 0.75 (виждал съм - даже бяха пуснали такъв за пералня

Принципно:
осветлението се пуска с 1.5мм
контакти 2.5мм
силови 4мм
че може да се пусне с каквото си решиш е факт, но по логически смислено би било да си сметнеш кръговете и да сложиш правилните прекъсвачи, отколкото да бичиш дебели кабели (по - добрия вариант) или па да набичиш дебели предпазители на тънки кабели... предпазителя трябва да пази най тънкия кабел в кръга. Без значение кви консуматори колко може да са това, имало ли нямало ли... не е въпрос на дискусия.. Ако слагаш 32 ампера предпазител провери какво сечение на кабела е минималното което е нужно.
По принцип токов кръг ако е сметнат правилно няма проблем да си пуснеш навсякъде 2,5 и от таблото до разпределителните кутии и от тях до контактите. "магистралните"-тези до разпределителните кутии може да ги пуснеш 4мм вместо 2.5 с цел точно да греят по - малко, когато включиш на няколко места повече и по - големи консуматори.
Токов кръг с 4мм се прави за силовите - готварски печки индукционни котлони, проточни бойлери точно за да не се стопят.
Ако магистралния ти е 2.5 да речем и ти пуснеш две по 16, какво ще се случи? ОКЕЙ слагаш 4ка навсякъде, де се казва имаш пари угаждаш си.
Някой по - технически запознат ако има, да коментира но то хубаво няма консуматор с повече от 16А, но това не значи че не може да се повреди нещо и да си стопиш/запалиш инсталацията.
Точно това мислех да пиша на колегата,който каза по рано че винаги главния му пада.... значи нещо по трасето не е както трябва.
п.п.
https://elkom-express.bg/%D1%81%D1%8A% ... %82%D0%B8/
от там насетне, не става дума за светоусещане или аз или някой друг съфорумник, какво мисли. Де стана модерно покрай пандемията ВСЕКИ САМ СИ ПРЕЦЕНЯ. Кеф ти 1 квадрат на 32 ампера, кеф ти 16мм. Ти си знаеш. Само, че с тея неща таш*к не става... и се мре бързо.Препоръчително е използването на сечение
5А – квадрат,
10А квадрат и половина,
16А два квадрата и половина,
25А четири квадрата,
35А шест квадрата – за кабели от типа ПВВ като токовете са минималните за тези кабели, но и най сигурните.
6 квадрата може да издържи до 63А но не продължително време и то ако има възможност за охлаждане на кабела…
Гъвкавите многожични проводници издържат с около 10-15% по-големи токове.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Не... Предпазителите също са няколко типа според бързодействието им и възможност за претоварване...
Някои например могат да издържат доста проценти претоварване по-продължително (относително) време, непозволяващо изключването при пикове, стартове и т.н...
Докато други сработват за милисекунди... Просто има различни типове предпазители с различни криви на параметрите (претоварване/време)..
Някои например се ползват за предпазване на ел-двигатели и т.н. (позволяващи сериозно претоварване по-дълго време), а други - сработват бързо дори на малко претоварване.
Пише го в характеристиките на всеки тип предпазител.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Нещо не си ме разбрал правилно, аз казвам от магистралния кабел сиреч разклонителната кутия тръгва 1мм² . Защото знам какво ще включвам там , преценил съм че няма нужда от по голямо сечение на кабела. Не съм казвал да си пускат хората навсякъде такива кабели.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Това не е въпрос към теб.
Колко ти е сечението на магистралния кабел и към какъв предпазител си го свързал?
Колко ти е сечението на магистралния кабел и към какъв предпазител си го свързал?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
При мен от електромера до моето табло идва 6мм² за силовите кабели съм пуснал 4мм². Като всеки един тръгва директно с предпазител 10 ампера. За всяка стая според нуждите ,магистрален кабел 4мм² и от него с по малко сечение според това какви консуматори съм предвидил да се включват. В някои стаи са 10амперови в други са 6 ампера .Според мен най важното е да не се слагат по голями предпазители, а да бъдат сметнати точно спрямо консуматорите в този токов кръг. Аз съм разделил с предпазител всички стаи и дори осветлението е разделено. С цел ако се случи някъде нещо да не увисна без ток, към всяка стая ходи от другата по един контакт за резерва.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Как 10А предпазител на силов проводник.
Само като дойде Коледа и печката напича 20А доволно.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Ами вече доста коледи минаха пък проблем не съм имал.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Те ако падат могат да се сменят. Изглежда не са натоварвани.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Не го вярвам. Освен ако не си вързал всеки котлон към отделен предпазител.

Ето ти простата печка като я напрегнеш колко харчи:
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта