Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от biro » 21 Апр 2023 11:40
По твоята логика ако използваш 16А предпазител трябва да имаш отделен токов кръг за всеки контакт.
biro
- FearSoft
- Мнения: 591
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от FearSoft » 21 Апр 2023 16:51

ПП. Ама то малко се обърна на уроци по електротехника

FearSoft
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от Krachunov » 21 Апр 2023 18:34
Няма моя логика. Контакта и в повечето случаи кабела до него (2.5мм) е сметнат до 16А. И съответно кръговете как и на колко да се вържат се изчисляват според предполагаемите консуматори и някакъв коефициент - за конкретна формула или може да гугълваш или да питаш ел. етхници.
Защото е много малко вероятно (ако правилно са сметнати кръговете) да натовариш по едно и също време всичките контакти до лимита. По твоята логика направо един главен предпазител да перем 63 ампера за всичко и да не си играем с отделни, като съберем всички осветления, контакти, бойлери и прочее.
Ако е постоянно натоварването на един токов кръг на всички контакти едновременно, значи не е добре направено.
От късо ще пази, само че какво се случва с нагряването на кабелите ? Или те като се запалят ще окъсят ?
Предпазителя в таблото трябва да е предвиден да пази най - тънкия кабел по трасето. Това че магистралните ти ще са 4 па ако ще и 6 да са, като имаш 2,5 разклонение някъде имаш ли гаранция, че няма да го претовариш точно този контакт?
ако искаш сложи и 63 за контакт, то и пожарникарите са хора трябва да ядат.
Да се върнем на темата. Тази седмица ще се навършат 2 месеца откакто подписах договор за присъединяване и почти 3 седмици откакто ми прокараха кабеляците до таблото за трифазен и чакам да ме извикат за окончателно подписване на договор за продажба на електроенергия. Така че ако някой се чуди дали/ама как/кога/..... да започва... защото започнах да бутам в тази посока от преди нова година
Krachunov
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от Mcl » 21 Апр 2023 21:37
Mcl
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от biro » 21 Апр 2023 21:43
Пълни глупости са това.
Пак да изясня - няма консуматор с щепсел шуко и повече от 16А. Така че няма да ти се запали отклонението за 16А контакт.
biro
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2023 22:25

Относно 1мм за контакт - ами убедил съм се, че инсталацията не се прави за конкретна цел, а по принцип. И най-добре е да има запас. При смяната на инсталацията на сегашният апартамент видях например как кабел бе останал без никаква изолация в стената - изолацията отдавна се е стопила, защото са включвали голям консуматор в контакта. Навсякъде пуснах як мостовак и вече 10г не съм имал нито проблем, нито притеснения за включването на какъвто и да е товар. При по-голяма дистанция особено при 'външен' или 'сложен' монтаж бих използвал кабел с повече жила - ако се повреди някое, може да се прехвърли тока към друго, неизползвано жило.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от Krachunov » 21 Апр 2023 23:07
Токов кръг за контакти се прави с 2.5мм... че може с 1, с 0.75 (виждал съм - даже бяха пуснали такъв за пералня

Принципно:
осветлението се пуска с 1.5мм
контакти 2.5мм
силови 4мм
че може да се пусне с каквото си решиш е факт, но по логически смислено би било да си сметнеш кръговете и да сложиш правилните прекъсвачи, отколкото да бичиш дебели кабели (по - добрия вариант) или па да набичиш дебели предпазители на тънки кабели... предпазителя трябва да пази най тънкия кабел в кръга. Без значение кви консуматори колко може да са това, имало ли нямало ли... не е въпрос на дискусия.. Ако слагаш 32 ампера предпазител провери какво сечение на кабела е минималното което е нужно.
По принцип токов кръг ако е сметнат правилно няма проблем да си пуснеш навсякъде 2,5 и от таблото до разпределителните кутии и от тях до контактите. "магистралните"-тези до разпределителните кутии може да ги пуснеш 4мм вместо 2.5 с цел точно да греят по - малко, когато включиш на няколко места повече и по - големи консуматори.
Токов кръг с 4мм се прави за силовите - готварски печки индукционни котлони, проточни бойлери точно за да не се стопят.
Ако магистралния ти е 2.5 да речем и ти пуснеш две по 16, какво ще се случи? ОКЕЙ слагаш 4ка навсякъде, де се казва имаш пари угаждаш си.
Някой по - технически запознат ако има, да коментира но то хубаво няма консуматор с повече от 16А, но това не значи че не може да се повреди нещо и да си стопиш/запалиш инсталацията.
Точно това мислех да пиша на колегата,който каза по рано че винаги главния му пада.... значи нещо по трасето не е както трябва.
п.п.
https://elkom-express.bg/%D1%81%D1%8A% ... %82%D0%B8/
от там насетне, не става дума за светоусещане или аз или някой друг съфорумник, какво мисли. Де стана модерно покрай пандемията ВСЕКИ САМ СИ ПРЕЦЕНЯ. Кеф ти 1 квадрат на 32 ампера, кеф ти 16мм. Ти си знаеш. Само, че с тея неща таш*к не става... и се мре бързо.Препоръчително е използването на сечение
5А – квадрат,
10А квадрат и половина,
16А два квадрата и половина,
25А четири квадрата,
35А шест квадрата – за кабели от типа ПВВ като токовете са минималните за тези кабели, но и най сигурните.
6 квадрата може да издържи до 63А но не продължително време и то ако има възможност за охлаждане на кабела…
Гъвкавите многожични проводници издържат с около 10-15% по-големи токове.
Krachunov
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2023 00:05
Не... Предпазителите също са няколко типа според бързодействието им и възможност за претоварване...
Някои например могат да издържат доста проценти претоварване по-продължително (относително) време, непозволяващо изключването при пикове, стартове и т.н...
Докато други сработват за милисекунди... Просто има различни типове предпазители с различни криви на параметрите (претоварване/време)..
Някои например се ползват за предпазване на ел-двигатели и т.н. (позволяващи сериозно претоварване по-дълго време), а други - сработват бързо дори на малко претоварване.
Пише го в характеристиките на всеки тип предпазител.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от Mcl » 22 Апр 2023 07:10
Нещо не си ме разбрал правилно, аз казвам от магистралния кабел сиреч разклонителната кутия тръгва 1мм² . Защото знам какво ще включвам там , преценил съм че няма нужда от по голямо сечение на кабела. Не съм казвал да си пускат хората навсякъде такива кабели.
Mcl
biro
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от Mcl » 22 Апр 2023 07:32
Mcl
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от BOz » 22 Апр 2023 17:14
Как 10А предпазител на силов проводник.
Само като дойде Коледа и печката напича 20А доволно.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Mcl
Оги
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мнение от BOz » 23 Апр 2023 18:45
Не го вярвам. Освен ако не си вързал всеки котлон към отделен предпазител.

Ето ти простата печка като я напрегнеш колко харчи:

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта