Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
silkosam
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Lwerewolf » 24 Мар 2023 23:53
Да, капризни са на:
-Масло (low-SAPS)
-Гориво (примерно лимитите за сярата)
-Режими на каране (какво градски дизел и има ли почва някъде)
...но това е положението.
За тойотовските дизели основно съм чел или нормални неща (пиезо дюзите - няма неизревала марка), или локални "безумия" (EGR колекторът на 2AD, буталата на KD, що годе всичко на VD).
Еко нормите са за ВРЕДНИ емисии, не за парникови газове (CO2) и не знам колко милиона пъти трябва да се повтори това нещо. Дизеловите двигатели има фундаментални проблеми със пълното изгаряне. Някои бензинови (FSI и подобни "stratified") - също.
Lwerewolf
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Hursa » 27 Мар 2023 14:14
Всъщност бензиновите двигатели имат по-големи проблеми с пълното изгаряне – затова и отделят около два пъти повече въглероден окис, както и значително повече не изгорели и частично разложени въглеводороди. Дизеловите двигатели отделят повече азотни окиси (но не много повече). И повече при някой режими т. н. в „евростандартите“ – „фини прахови частици“. Като количествата на последните се увеличаваше в резултат на използваните системи за рециркулация на изгорелите газове – поради влошеното в резултат на това изгаряне. Но както се вижда в най-съвременните дизели – поради използването на системи за т. н. „селективна каталитична неутрализация“ (ограничаваща нуждата от използване на егр) – отделяните азотни окиси и „фпч“ бе значително снижено и практически изравнено с отделяните от „бензиновите“ двигатели. Всъщност „дизелите“ вече могат да покрият дори стандарта – „евро 7“ (да се надяваме „евросъюза“ да се осъзнае и да не го приеме). За разлика от тях - „бензиновите“ все още не могат да покрият „същия“ по отделяния въглероден окис, та дори и въглеводороди. „Бензиновите“ двигатели вече се оборудват с филтри за прахови частици, двигателите с „предкамерно“ впръскване също се налага да бъдат оборудвани с такива (например такива двигатели на тойота) за да покрият „евро 6“. Преекспонираше се вредата от азотните окиси и „фпч“ за да се ударят дизелите първо. Но бе ясно, че след това ще последва абсурден натиск от тези т. н. „евронорми“ и срещу „бензиновите“ двигатели.
Иначе да – у нас се продават и са търсени повече „дизелите“ – просто защото от тях повече изкарват до пробега при който се продават много евтино автомобилите. От една страна „дизели“ се продаваха около и над два пъти повече по сравнение с бензинови. От друга – натиск от абсурдни т. н. „еко“ ограничения в градове и не само. Всичко това им сваля цените на вторичния пазар – прави ги по-достъпни и желани на бедни „пазари“, като нашия.
Тойота така и не успя да предложи конкурентни дизелови двигатели – достатъчно динамични, достатъчно икономични и поради това достатъчно чисти – за да съперничат на европейските. Все пак те са по-сложни и по-технологични – явно не е по силите на всеки производител да създаде добри такива и не успелите се отказаха.

Hursa
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Lwerewolf » 27 Мар 2023 15:22
Всъщност бензините ако работят на по-бедна смес нямат абсолютно никакви проблеми със горното. Дизелите на каквато и смес да работят, имат и от двете. Познай защо.
Ти що не си взе шкодичка дизелче в крайна сметка? Не те кефи гениално простото и съвършенно "технологично" решение от два EGR кръга + оксидиращ катализатор + DPF + LNT + SCR? Да не си чул нещо от някой собственик?Hursa написа: ↑27 Мар 2023 14:14 Тойота така и не успя да предложи конкурентни дизелови двигатели – достатъчно динамични, достатъчно икономични и поради това достатъчно чисти – за да съперничат на европейските. Все пак те са по-сложни и по-технологични – явно не е по силите на всеки производител да създаде добри такива и не успелите се отказаха.![]()

Аз да се плаша ли със 380к и неотварян мотор? Щото е бензин, а на сумати познати по дизелите все им има нещо въпреки изкормените "абсурди" (пожелавам ти да караш кабрио плътно зад такъф ке---такова изпълнение - и да не забравиш да ти хареса) им правеха ревизии не само на турбо и горивна система? Предполагам трябваше вече да съм метнал нещо. Язък, само радиатор на 330к.
Я кажи кои производители правят нещо по въпросът за емисиите, излизащи директно от двигателят? Жокер: няма европейски.
Не, че от теб се очаква нещо друго.
Lwerewolf
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Hursa » 27 Мар 2023 15:56
Hursa
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Lwerewolf » 27 Мар 2023 16:07
Я дай някакво доказателство. Примерно някое от изследванията на тема "емисии на бензин при различни смеси". На любимите ти немци FSI моторите тип "правим се на дизел" не ги броим.
Викаш това при дизелите липсва. Или май не беше баш така?
Поясни. Какво имаш впредвид И какво намекваш.
Lwerewolf
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Hursa » 27 Мар 2023 16:28
Сравнете времената за които изгаря горивната смес при едните и другите.
Сравнете нормите заложени в евростандартите за въглеродния окис и въглеводородите за двата типа двигатели.
Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от dracunculus » 27 Мар 2023 16:55

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Hursa » 27 Мар 2023 18:05

Hursa
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от wizarda » 27 Мар 2023 21:16
И още нещо - авангардната технология за изключване на цилиндри, я ползват доста производители, от поне 3 петилетки(примерно Honda VCM). Макар в началото проблемите покрай нея многократно да надхвърлят ползите. Пък и не виждам, защо толкова въздишаш по това решение, като и твоята ниско технологична Toyota, си деактивира всички цилиндри

wizarda
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от dracunculus » 27 Мар 2023 21:51
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Hursa » 27 Мар 2023 21:55
Опитваха се да погребат дизеловите двигатели с абсурдно завишени еко изисквания – това относително завиши разхода им (което най-вече свидетелстваше за абсурдността на налаганите норми), повиши цената им, компрометира надеждността и създаде проблеми при експлоатацията им - но въпреки това постигнаха само частичен успех. Завишиха изкуствено с административни мерки цената на дизеловото гориво – което е по-евтино за производство (като производството е и по-екологично) при сравнение с бензина. Но подобрената икономичност с развитието на технологиите при дизелите компенсира и тази мярка. Затова последваха допълнителни административни ограничение с абсурдна обосновка на мерките. И въпреки целия този натиск - дизеловите двигатели остават привлекателни за потребителите със своите характеристики. Сега, след като постигнаха този частичен успех с ограничаване на дизелите, след като тези ограничения така или иначе засегнаха и бензиновите двигатели - рестрикциите се пренасочват към автомобилите въобще с ДВГ, което показа истинския обект на тези мерки. То и в самото начало бе ясно - да се постигне поетапно ограничаване привлекателността и конкурентността на ДВГ, оскъпяването автомобилите с такива двигатели и освобождаване на пазара за неконкурентните електроавтомобили. Като цената за всички тези мерки се заплаща предимно и най-вече от потребителите, от нас (производителите извлякоха определени ползи от всичко това, от замяната на автомобили например). Потребителите плащат за всичко - със значително завишените цени на автомобилите на европазара, със завишените цени за подръжка, със завишената амортизация, със завишените цени на консумативи, със силно завишените цени на горива поради абсурдните акцизи и с "еко" изискванията към тях.
И пак за манипулациите на фолксваген.
Без да държа, че съм прав - смятам, че нормите на емисиите в налаганите т. н. „евростандарти“ са абсурдно занижени. За това, като потребител – не ме интересува, че някой ги нарушава, ако с това нарушение автомобила, който предлага е едновременно по-динамичен и по-икономичен. При това – допълнително, заобикалянето на мерките – намалява проблемите и амортизацията на двигателя и на неговите системи, удължава срока му на експлоатация, като потребител това разбира се ме устройва, след като отричам абсурдните рестрикции по отношение на дизеловите двигатели.
Авангардната технология за изключване на цилиндри дава свои предимства и не могат да бъдат компенсирани напълно с изключване на двигателя при хибрида – тъй като автомобила през това време (за да остане в движение) потребява получената и съхранена със загуби енергия, като при това реализира допълнителни загуби.
Hursa
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от Lwerewolf » 28 Мар 2023 00:35
Ама пак ми е интересно със това мислене оти си не взе едно 535d.
Lwerewolf
silkosam
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас
Мнение от vfr800 » 28 Мар 2023 17:55
Само като видя някое такова и гледам или да мина някакси пред него или да изостана на поне 500 метра, че в момента който реши да покаже на околните колко върви и започвам да си търся старата ковид маска из жабката

vfr800
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта