Избор на семеен автомобил
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Ако "избор на семеен автомобил" в конкретния случай включва и изискване превоз на малки деца, бих споделил мнението ми за багажника на Коната. Миналата година продадох моята Шкода Йети, докато чаках Равката да я регистрират в КАТ и затова бях останал за 10 дена без кола. В този период ми се наложи да пътувам извън София за една сватба и реших да си наема за ден една електрическа Кона. Коната е със същите външни размери като Йетито, та се надявах да успея да побера безпроблемно багажа за една нощувка за двама възрастни и две малки деца. Е, не беше безпроблемно - обемистата бебешка количка, разглобена на максимум с махнати колела, зае абсолютно целия багажник на Коната, като ми отне известно време да измисля как да завъртя всичките части на "тетриса", за да може изобщо да побера само тази количка във въпросния скосен обем (естествено с махната кора за багаж). Единственият сак с дрехи, който имахме за въпросната сватба, трябваше да го пратя на задната седалка между двете деца. За сравнение - Йетито, за което съм чел много мрънкания по темата колко му бил малък багажника, като му махнеш кората събира вертикално цялата бебешка количка от едната страна на багажника и другата половина на багажника остава абсолютно свободна, побираща не един, а два сака и още 2-3 раници/чанти, пълни с багаж. Както споменах - двете коли са с еднакви външни размери, но фактът, че багажникът на Шкодата отзад е без скосявания (тип "баничарка") помага значително за увеличаването на използваемия обем до тавана. Не знам дали има разлика (по-скоро бих се изненадал ако е голяма) между багажника на електрическата Кона, за която споделям опит, и бензиновата от офертата в предходните постове.
Ако трябва да сравним с багажника на сегашната ми Rav4 - еми обемът му е почти два пъти по-голям от този на предишното ми Йети. Въпреки, че и при Равката се губи обем от скосяването на покрива, все пак дълбочината на багажника е значително повече от на Шкодата. Това разбира се е за сметка на по-широк и по-дълъг външен размер на сегашното поколение Rav4, спрямо въпросните Hyundai Kona и Skoda Yeti.
Относно Kia Sportage - тя е доста по-близка до размерите на Rav4, така че очаквам там багажникът да е с достатъчен обем и по-практични пропорции от на Коната.
Относно дали да е хибрид или не - спомена, че колата ще се кара предимно градско. Аз също карам преобладаващо градско и откакто минах на ток не мога да си представя, че ще си купя кола, която да харчи двуцифрени литри на сто километра градско. Rav4 Hybrid харчи към 4 литра на 100 км градско. Може да си сметнеш разликата в горивото, в зависимост от километрите, които ще навъртиш и да прецениш след колко време би ти се изплатила по-скъпата хибридна кола, като според мен е по-коректно да се сравнява разликите между покупна и продажна цена (след години), а не с колко в момента бензиновата е по-евтина от хибридната (тя ще е и по-евтина, когато я продаваш). Също бих посъветвал все пак да помислиш дали няма опция за закупуване на гараж в някакъв разумен радиус от местоживеенето ти. Аз лично имам притеснения да оставям нова кола на улицата в софийските нощи. Осъзнавам, че това си е сериозен разход при сегашните цени, но истината е, че и цените на гаражите няма да паднат, а дори напротив. Аз моя гараж го купих преди 8 години и в момента струва тройно (без преувеличение). Това би дало възможност в някакъв бъдещ момент (ако не и сега) да помислиш за опцията за нещо на ток, което за мен си остава най-добрият избор за кола, карана предимно градско.
Ако трябва да сравним с багажника на сегашната ми Rav4 - еми обемът му е почти два пъти по-голям от този на предишното ми Йети. Въпреки, че и при Равката се губи обем от скосяването на покрива, все пак дълбочината на багажника е значително повече от на Шкодата. Това разбира се е за сметка на по-широк и по-дълъг външен размер на сегашното поколение Rav4, спрямо въпросните Hyundai Kona и Skoda Yeti.
Относно Kia Sportage - тя е доста по-близка до размерите на Rav4, така че очаквам там багажникът да е с достатъчен обем и по-практични пропорции от на Коната.
Относно дали да е хибрид или не - спомена, че колата ще се кара предимно градско. Аз също карам преобладаващо градско и откакто минах на ток не мога да си представя, че ще си купя кола, която да харчи двуцифрени литри на сто километра градско. Rav4 Hybrid харчи към 4 литра на 100 км градско. Може да си сметнеш разликата в горивото, в зависимост от километрите, които ще навъртиш и да прецениш след колко време би ти се изплатила по-скъпата хибридна кола, като според мен е по-коректно да се сравнява разликите между покупна и продажна цена (след години), а не с колко в момента бензиновата е по-евтина от хибридната (тя ще е и по-евтина, когато я продаваш). Също бих посъветвал все пак да помислиш дали няма опция за закупуване на гараж в някакъв разумен радиус от местоживеенето ти. Аз лично имам притеснения да оставям нова кола на улицата в софийските нощи. Осъзнавам, че това си е сериозен разход при сегашните цени, но истината е, че и цените на гаражите няма да паднат, а дори напротив. Аз моя гараж го купих преди 8 години и в момента струва тройно (без преувеличение). Това би дало възможност в някакъв бъдещ момент (ако не и сега) да помислиш за опцията за нещо на ток, което за мен си остава най-добрият избор за кола, карана предимно градско.
Последно промяна от Monster на 21 Мар 2023 08:03, променено общо 1 път.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Избор на семеен автомобил
Компактен СУВ и багажник са две взаимноизключващи се понятия
.Децата растат бързо ,аз съм събирал количка за близнаци в хечбек.За това на такива коли се вижда често багажник на покрива тип куфар.

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Истината е, че има и доста по-компактни варианти за бебешка количка, стига да нямаш претенциозна жена, която да не се е фиксирала върху определен модел заради големите му гуми, подходящи за софийските офроад тротоарни условия.
Като изключим проблема с бебешката количка и аз вярвам, че едно семейство може да успее да си натъпка багажа и в багажника на кола тип VW Polo. Въпрос на организация е кое може да се "ореже" и кое наистина е необходимо за пътуването.

Като изключим проблема с бебешката количка и аз вярвам, че едно семейство може да успее да си натъпка багажа и в багажника на кола тип VW Polo. Въпрос на организация е кое може да се "ореже" и кое наистина е необходимо за пътуването.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Избор на семеен автомобил
По темата за товаренето - не отписвайте комбитата. В багажника ми влиза огромна детска количка, къс бойлер 80 литра с кашона и готварска печка с кашона. Това е без да свалям седалките и щората (даже се закопчава с количката) в повечето случаи. Покрай количката отстрани, ми остава площ от сорта на 3 кашончета принтерна хартия, за тротинетката на голямото "малко" и разни дреболии зад нея от сорта на пазарска чанта с играчки, стек минерална вода 12х0.5л и черната чанта със спрейове, миризливки, микрофибърни кърпи и т.н. (тая от снимката).
Бебешката количка на "малкото малко" е тази:
https://sweet-baby.co.uk/products/kamil ... 6873627815
Бебешката количка на "малкото малко" е тази:
https://sweet-baby.co.uk/products/kamil ... 6873627815
► Виж съдържание
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Избор на семеен автомобил
Аз съм виждал във Волво 850 комби как влизат мебелите на една гарсониера
.Човека иска компактен сув ,което значи лично за мен "хечбек на стероиди"....жените масово са препаткали по тоя тип купе не знам кво ги привлича .Аз ако трябва да избирам ще търся 1.6 или 2.0 асматик с mpi горивна система подходяща за ГИ ....Хонда,Хондай,Киа,Рено ,Нисан.
Вагаджийките на тая възраст са тотален кошмар за поддръжка и обслужване,само за да смениш антифриза ти трябва специализирано оборудване -системата е с 4 кръга ,вакуумира се ....абе висша математика.

Вагаджийките на тая възраст са тотален кошмар за поддръжка и обслужване,само за да смениш антифриза ти трябва специализирано оборудване -системата е с 4 кръга ,вакуумира се ....абе висша математика.
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Избор на семеен автомобил
Брей! Не знаех, че са ме ебали лудите! Добре, че беше колегата Крачунов да ми отвори очите. Сигурно е успял да ги отвоти на още много хора, които са имали благоразумието да си изберат една от най-продаваните коли в България и безспорно най-продаваната такава в света.
Истината е, че до преди няколко години Корола можеше да се купи за около 30000лв. И на мен ми изглеждаше абсурдно да се дадат 60000лв за такъв автомобил. Преди няколко години си говорих с шефовете в Тойота и той много се притесняваше, как ще успеят да продават тези коли.
Доста неща се промениха през последните години и тепърва ще се променят. Когато ти нямаш възможност да произвеждаш толкова автомобили, колкото хората искат да си купят. Когато цените на суровините са нараснали 2-3 пъти. Когато цената на труда е нараснала. Когато логистичните разходи са нараснали. Когато трябва да плащаш, заплати, ток, за чистене и всякакви други режийни, а не можеш да продаваш толкова, колкото преди. Когато ти налагат изисквания за екологичност и сигурност. Когато трябва да инвестираш много в развитие на нови техногии, софтуер, ресурси. Когато те пристискат инвеститорите за печалба и резултати. Просто някой трябва да покрие разходите! Не може една компания дълго да работи на загуба просто защото ще фалира.
Това е ефекта да живееш в пазарна икономика, където важи принципа на търсенето и предлагането. Ако не сте доволни от това, може да се обърнете към цялата популистка паплач, дето напоследък говори, че ще налага тавани на какво ли не. Ефектът ако не е никакъв, ще е влошаване на услугите. А може да се опитате да изкарате повече пари и да свикнете с новата реалност.
Да оставим на страна това лирично отклонение.
До скоро Тойота по всички класации беше производителя с най-ниската инфлация. Просто защото бяха най-подготвени за новите екологични стандарти, не плащаха глоби и не им се налагаше толкова много да инвестират в технологии, които оскъпяват автомобилите. Сега вече може и да не е така, поради догонването от другите производители. Почти всички предлагат хибридни модели.
Истината е, че ако ставниш един автомобил от преди 10 години и актуален модел на същия автомобил, ще видиш един качествено различен продукт. Това вероятно също допринася за 2-ното увеличение на цените.
Сравнението просто на разликата в цената на моделите е доста плосък подход. Има едно нещо, което се нарича TCO (Total Cost of Ownership или Цена на Притежаване). Това включва доста компоненти. Цената за закупуване е само първия компонент. Разходът за гориво/енергия е съществена част от TCO, но там влизат и застраховки, такси за ремонт и цената на самият актив след време, в случай, че решите да го препродадете. Предвид на това, че Тойота пази най-много от цената си, вероятно TCO на Toyota e по-ниска от тази на Кия, Шкода, Хюндай и т.н.
Автомобилът е нещо, което при много хора създава емоция. Така че често същия се купува със сърцето. Нямам друго обяснение защо някой иначе може да си купи новите модели на BMW.
Ходи, тествай, гледай и вземи автомобила, който най-добре пасва на твоите нужди!
Истината е, че до преди няколко години Корола можеше да се купи за около 30000лв. И на мен ми изглеждаше абсурдно да се дадат 60000лв за такъв автомобил. Преди няколко години си говорих с шефовете в Тойота и той много се притесняваше, как ще успеят да продават тези коли.
Доста неща се промениха през последните години и тепърва ще се променят. Когато ти нямаш възможност да произвеждаш толкова автомобили, колкото хората искат да си купят. Когато цените на суровините са нараснали 2-3 пъти. Когато цената на труда е нараснала. Когато логистичните разходи са нараснали. Когато трябва да плащаш, заплати, ток, за чистене и всякакви други режийни, а не можеш да продаваш толкова, колкото преди. Когато ти налагат изисквания за екологичност и сигурност. Когато трябва да инвестираш много в развитие на нови техногии, софтуер, ресурси. Когато те пристискат инвеститорите за печалба и резултати. Просто някой трябва да покрие разходите! Не може една компания дълго да работи на загуба просто защото ще фалира.
Това е ефекта да живееш в пазарна икономика, където важи принципа на търсенето и предлагането. Ако не сте доволни от това, може да се обърнете към цялата популистка паплач, дето напоследък говори, че ще налага тавани на какво ли не. Ефектът ако не е никакъв, ще е влошаване на услугите. А може да се опитате да изкарате повече пари и да свикнете с новата реалност.
Да оставим на страна това лирично отклонение.
До скоро Тойота по всички класации беше производителя с най-ниската инфлация. Просто защото бяха най-подготвени за новите екологични стандарти, не плащаха глоби и не им се налагаше толкова много да инвестират в технологии, които оскъпяват автомобилите. Сега вече може и да не е така, поради догонването от другите производители. Почти всички предлагат хибридни модели.
Истината е, че ако ставниш един автомобил от преди 10 години и актуален модел на същия автомобил, ще видиш един качествено различен продукт. Това вероятно също допринася за 2-ното увеличение на цените.
Сравнението просто на разликата в цената на моделите е доста плосък подход. Има едно нещо, което се нарича TCO (Total Cost of Ownership или Цена на Притежаване). Това включва доста компоненти. Цената за закупуване е само първия компонент. Разходът за гориво/енергия е съществена част от TCO, но там влизат и застраховки, такси за ремонт и цената на самият актив след време, в случай, че решите да го препродадете. Предвид на това, че Тойота пази най-много от цената си, вероятно TCO на Toyota e по-ниска от тази на Кия, Шкода, Хюндай и т.н.
Автомобилът е нещо, което при много хора създава емоция. Така че често същия се купува със сърцето. Нямам друго обяснение защо някой иначе може да си купи новите модели на BMW.

Ходи, тествай, гледай и вземи автомобила, който най-добре пасва на твоите нужди!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 20 Мар 2023 16:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Избор на семеен автомобил
Уха, за една сутрин доста писане е паднало 
Причината, за да търся компактен SUV са точно размерите и багажника. Сегашния ни Нисан Микра е стар и в добро състояние. При тези цени не искам да го сменяме, но просто ни става прекалено малък. Отзад е скосен, купето е просторно за градска кола, но полезният обем е на багажника е минимален. Hundai Kona е около 4.20 на дължина, Kia Sportage = 4.52, Rav4= 4.60m. Багажниците на Тойотата и Кията са сходни, но изненадващо, корейците са го направили даже по-голям на по-малки размери автомобил. Кона просто е друг клас, вариант на Хюндай с тези габарити е Tucson.
Под семеен автомобил разбирам нещо, което да побере: по един сак за майка и баща, компактна бебешка количка, грамадно столче отзад, още доста неща за бебето ... и планове за друго дете без да е с размери на камион заради навалицата от автомобили в София. Така че кола с дължина 4.50-4.60 е оптимална. Поради тази причина отхвърлихме като вариант комбитата. Същински SUV-ненужно голям, а и много по-скъп във всичко.
Гаражът не е опция, колкото и да ми се иска. Живеем в район, където има големи паркинги зад блоковете, но за сметка на това почти няма гаражи. Погледнах от любопитство-в момента в целия квартал се продават два, като става въпрос за минимум 300-400м разстояние от нас. Виждал съм седани за значително повече пари, които спират на същите паркинги (даже има и две нови Rav4), така че се надявам да няма проблем
Относно Total Cost of Ownership и Retain Value: и тях съм гледал. Калкулирани спрямо САЩ, Honda CR-V и Kia Sportage са на едно ниво, а сумата за Rav4 е малко повече. За сметка на това Rav4 и CR-V запазват около 55% от стойността си след 5г, Кията-50%. В Европа Sportage е автомобил на годината и доста по-популярен, така че предполагам тук стойностите са съвсем еднакви.
Общо взето масово статии и тестове дават лек превес на някоя от Sportage, Rav4, Honda CR-V, Nissan Rogue или Quashqai (да му имам и името...), разминават се коя е на първо място, но наистина съветват, че е до предпочитание и тези автомобили са малко или много сходни до еднакви. Затова и питам тук-ако някой има лични впечатления и мнения

Причината, за да търся компактен SUV са точно размерите и багажника. Сегашния ни Нисан Микра е стар и в добро състояние. При тези цени не искам да го сменяме, но просто ни става прекалено малък. Отзад е скосен, купето е просторно за градска кола, но полезният обем е на багажника е минимален. Hundai Kona е около 4.20 на дължина, Kia Sportage = 4.52, Rav4= 4.60m. Багажниците на Тойотата и Кията са сходни, но изненадващо, корейците са го направили даже по-голям на по-малки размери автомобил. Кона просто е друг клас, вариант на Хюндай с тези габарити е Tucson.
Под семеен автомобил разбирам нещо, което да побере: по един сак за майка и баща, компактна бебешка количка, грамадно столче отзад, още доста неща за бебето ... и планове за друго дете без да е с размери на камион заради навалицата от автомобили в София. Така че кола с дължина 4.50-4.60 е оптимална. Поради тази причина отхвърлихме като вариант комбитата. Същински SUV-ненужно голям, а и много по-скъп във всичко.
Гаражът не е опция, колкото и да ми се иска. Живеем в район, където има големи паркинги зад блоковете, но за сметка на това почти няма гаражи. Погледнах от любопитство-в момента в целия квартал се продават два, като става въпрос за минимум 300-400м разстояние от нас. Виждал съм седани за значително повече пари, които спират на същите паркинги (даже има и две нови Rav4), така че се надявам да няма проблем

Относно Total Cost of Ownership и Retain Value: и тях съм гледал. Калкулирани спрямо САЩ, Honda CR-V и Kia Sportage са на едно ниво, а сумата за Rav4 е малко повече. За сметка на това Rav4 и CR-V запазват около 55% от стойността си след 5г, Кията-50%. В Европа Sportage е автомобил на годината и доста по-популярен, така че предполагам тук стойностите са съвсем еднакви.
Общо взето масово статии и тестове дават лек превес на някоя от Sportage, Rav4, Honda CR-V, Nissan Rogue или Quashqai (да му имам и името...), разминават се коя е на първо място, но наистина съветват, че е до предпочитание и тези автомобили са малко или много сходни до еднакви. Затова и питам тук-ако някой има лични впечатления и мнения
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Избор на семеен автомобил
Питайте и в другите форуми.
Тук, както се вижда - има изказани силно предубедени мнения - нима може да се доверите на фенщина.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Избор на семеен автомобил
Аз не мога да си представя да дам десетки хиляди лева отгоре за кола, която зор ще стигнеш до морето. Сметки, схеми и какво ли не да стигнеш до станция па да се молиш да работи и/или да няма 5 човека пред теб, че тогава 30 минути, отиват на 5 часа.Monster написа: ↑21 Мар 2023 07:30 която да харчи двуцифрени литри на сто километра градско. Rav4 Hybrid харчи към 4 литра на 100 км градско. Може да си сметнеш разликата в горивото, в зависимост от километрите, които ще навъртиш и да прецениш след колко време би ти се изплатила по-скъпата хибридна кола,
Да не говорим че разликата в парите, спокойно ще си караш на бензин. Това че не даваш на бензиностанцията кеп веднага, не значи че е електриката е по - евтина. Да не говорим че вече почнаха да махат безплатните зареждачки. Електриката е супер за града но ако имаш истинска кола.
Хибрида до преди 3 години беше ОК. между 3 и 5-6 хиляди разклика и според карането може да успееш да избиеш парите. В момента хибрид спрямо друг ти е 10k отделно че НЯМА нехибриден рав... не че няма. В България няма
до преди 3 години, някъде около 5 години, бяха нужни за да ти се избие разхода. Сега е ПОНЕ двойно
хахаха колега, чета ти поста и преди да видя снимката си викам, това съм го правил ама с предишната (307 комби)
четем избирателно ми се струва, а кой какво те е не е моя работа.StRaTeGa написа: ↑21 Мар 2023 10:14 Брей! Не знаех, че са ме ебали лудите! Добре, че беше колегата Крачунов да ми отвори очите. Сигурно е успял да ги отвоти на още много хора, които са имали благоразумието да си изберат една от най-продаваните коли в България и безспорно най-продаваната такава в света.
НАЙ - продавания автомобил Е за 2022 година ~3800 бройки.
За тази за тримесечието е 180~ така че, ако сте купили кола сега - положението е имАли сте, дАли сте.
Королата която взех преди 3 години, в моемнта е сузуки и струва 10 хилки отгоре. А НЕ Е станала по - хубава. 100% същата кола е
Съгласен съм, само че леко не отговаря с действителността. Всички вдигнаха цените - НОРМАЛНО. Тойота вдигнаха на вдигането и са се осрали. И да попитам САМО в България ли РАЗВИВАТ нови технологии и другите глупости дето изписахте? Защото само тук, тукашните мишоци са надули цените толкова.
Логиката е желязна... изкарай повече пари за да тъпчеш гушите на някакви хора дето са зле запознати с математиката. Отговора е НЕ.... не че човек не трябва да се стреми към усъвършенстване. Но не трябва да робува на някакви измислени идеали. И пазара ЯСНО го показа НАЙ - продаваната кола изпадна от класацията, не защото е станала по - лоша. А защото стана ЯКО надценена.
За това съм напълно съгласени за това да дадеш 3-5-6к отгоре за хибрид е ОК. защото в рамките на 5 години ги избиваш кажи речи парите. Но когато тези 3-6к станат 10+ тия глупости може да си ги говорим до утре във форума
Ами ето, аз казах същото само, че по - цинично. "секс с луди " - "сърце"..... все в г*з и все в на купувача.
Относно спестяването на разхода, ми то трицилиндровия на королата дава разход колкото хибрида, от какво пестим тук?
Преди да се отплеснете какъв съм и тн, да кажа че карам тойота хибрид в момента. Но политиката им на представителствата в България не може да бъде оправдавана..
Тойота надуха цените и си мислят че са станали премиум....

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Избор на семеен автомобил
Krachunov, съгласен съм с теб за ценовото безумие..Само с едно уточнение- НЕ Е САМО при Тойота. От интерес погледнах в конфигуратора, без изобщо да се задълбочавам- Корола седан от 41 250лв, Корола Хетчбек от 49 250лв (защо има разлика и с какви двигатели са стартовите нива не погледнах). Опел Астра стартира от 45 465 лв (там мернах, че е с ръчка и 1,2 мотор). Е, прави си сам изводите. Просто е факт, както е факт поскъпването на всичко. На скоро един Колега (с Мерцедеса, когото споменавам тук от време на време) гледа новия бус на ФВ, че му се роди трето дете и Е-Класата му омаля. Цената на буса е 100 000 Евро!!!! 200 000 лв за семеен бус. Вярно, че пълно оборудване, и е бус, но това е просто един семеен бус, въпреки всичко. Сто бона в Евро. Това ме застреля!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Избор на семеен автомобил
Да бе всички са надули, няма спор. Само че ако преди да речем за 50к ~ избираш между корола комби екзекютив да речем и няква друга октавия ли, например... Разликата беше сносна.. едната няма да има едно, другата друго...
В момента разликата е МНОГО голяма. Буквално за 10к отгоре корола...грешка СУЗУКИ, не предлагат нищо по различно. Имам и скриншот от 7ми март струва 58, 10 дена по късно вече е 60... 10 дена по късно октавията която сравнявам не е мръднала.
Та ако искам паркинг сензори в коро...сузуки там кво беше... отивам на 65... ами за 65 получаваш корола 122 коня верно хибрид.. от друга страна за сходни пари взимаш 150 коня 4 по 4 матрични фарове пръскалки на фаровете.
Много са се надули и не е да кажеш, че предлагат повече/.. Просто са вдигнали двойно цените на останалите,. И да не говорим за идиотските решения на тукашния тойота, да не предлагат бензин.
Колегата горе говореше за сърце.. ма това са тотални глупости. КОЛКО от единия процент нови автомобили, движещи се в България са такива хора. Да не говорим, че огромна част от този процент са служебки.
Та сърце сърце, ма сиренето е с апри. И когато ти продават сирене което до вчера струваше 10 лева а днес вече е 20... ми не са много баламурниците, които продсто имат парите да си угодят и да напълнат гушичките на дилърите.
така че към днешна дата, тойота е най - лошия вариант от към икономическа гледна точка. Супер коли са , да. държат цена... НО ККАКВО МИ ПУКА, като за тази цена ще получа 8 пъти повече неща... Или пък за над 30% по - евтино ще взема същото... Па те тойота нека си държат цената на старо. Когато дадеш 100 хилки за джипче предно предаване или ПСВЕДО 4 по 4 хибридно и после го продадеш за 50 или някой друг си купи алтернатива за 60 и я продаде за 30. КАКВО ми пука че тойотата вървяла по - висока цена.
Тук сърцето е да не ти пука че някой те клати и те лъже, че си премиум наложница.
В момента разликата е МНОГО голяма. Буквално за 10к отгоре корола...грешка СУЗУКИ, не предлагат нищо по различно. Имам и скриншот от 7ми март струва 58, 10 дена по късно вече е 60... 10 дена по късно октавията която сравнявам не е мръднала.
Та ако искам паркинг сензори в коро...сузуки там кво беше... отивам на 65... ами за 65 получаваш корола 122 коня верно хибрид.. от друга страна за сходни пари взимаш 150 коня 4 по 4 матрични фарове пръскалки на фаровете.
Много са се надули и не е да кажеш, че предлагат повече/.. Просто са вдигнали двойно цените на останалите,. И да не говорим за идиотските решения на тукашния тойота, да не предлагат бензин.
Колегата горе говореше за сърце.. ма това са тотални глупости. КОЛКО от единия процент нови автомобили, движещи се в България са такива хора. Да не говорим, че огромна част от този процент са служебки.
Та сърце сърце, ма сиренето е с апри. И когато ти продават сирене което до вчера струваше 10 лева а днес вече е 20... ми не са много баламурниците, които продсто имат парите да си угодят и да напълнат гушичките на дилърите.
така че към днешна дата, тойота е най - лошия вариант от към икономическа гледна точка. Супер коли са , да. държат цена... НО ККАКВО МИ ПУКА, като за тази цена ще получа 8 пъти повече неща... Или пък за над 30% по - евтино ще взема същото... Па те тойота нека си държат цената на старо. Когато дадеш 100 хилки за джипче предно предаване или ПСВЕДО 4 по 4 хибридно и после го продадеш за 50 или някой друг си купи алтернатива за 60 и я продаде за 30. КАКВО ми пука че тойотата вървяла по - висока цена.
Тук сърцето е да не ти пука че някой те клати и те лъже, че си премиум наложница.

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Избор на семеен автомобил
Комбита:
Avensis T27/2015- : 4.82m
Corolla e210, 2022: 4.65m
Auris II, TS 2015- : 4.595m
Verso 2013: 4.46m
"ЖиБове":
RAV4 Prime 2020-: 4.595m
RAV4 2020- : 4.60m
Corolla Cross 2021-: 4.46m
Yaris и CH-R примерно също не са с малки багажници, но предполагам са извън идеята, предимно заради по-малкото пространство отзад.
За мен разликата между SUV и комби е съвсем минимална без да има ясен кандидат. Може би сверката на литрите на багажниците би натежала, но е малко относително. По спомен на баща ми Зафирата имаше повече литри от Авенсиса за багажник, но не събра кашона с бойлера, просто защото "литрите са натрупани нагоре", докато на Авенсиса височината е малка, но площта е повече.
Не натискам за конкретни марк, модел и моделна година - просто малко ми се разминават фактите и твърденията. Комбито като квадратура на паркинга заема вероятно същата или по-малка площ - и на дължина и на ширина.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Същите критерии, по които и аз търсех кола. Като добавим и че сегашният ми гараж светлата му дължина е 4.95м и Равката с нейните 4.60 влиза "тамън" - не бих взел и с 10 см по-дълга кола. И това важи не само за моя гараж, а и за масовите паркоместа в зелена/синя зона в София, които и без друго са трудно откриваеми, за да трябва да пропускаш малкото налични, само заради невъзможността да се наместиш с неудобно дълъг за града автомобил. Честно казано дори сега с Равката ми се налага да пропускам места, в които бих влязъл с предишното ми Йети - "само" 40 см по-късо, но понякога тези сантиметри се оказват сериозен фактор при паркирането. Добре, че сегашните коли идват с повечко камери и асистиращи сензори, та успявам да вмъкна колата в случаите, в които ми остават 10 см от предната кола и 10 см от задната, но и това паркиране си е с риск някой от съседчетата да ме "забърше" при излизането.
За мен освен възможността за приличен багажник при по-малка дължина на колата и просветът е фактор при тъсенето на SUV спрямо "стандартните" модели. Не защото смятам, че масовите SUV имат просвет за истински офроад (дори да имаха не бих подкарал нова кола за една торба пари в горски условия, за да я надера и изпочупя), а защото смятам, че "стандартните" модели са с недостатъчен просвет за българските пътища и условия, в които ми се налага ежедневно да шофирам - дупки, ремонти, бордюри (да, има официални паркоместа, изискващи катеренето на такива), "добре охранени" легнали полицаи, разорани селски пътища, снежни коловози (макар че последните зими това си е истинска рядкост).
Няма да те лъжа- не е особено практично да е толкова далече и това го споделям от личен опит, тъй като моят гараж също е на такова разстояние, което е около 5 минути пеша. Това и други неудобства в градското ми пребиваване ме мотивират в последно време да обмислям варианти за преместване в къща, но и там са едни сметки и със сигурност не всичко е по мед и масло.

-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Избор на семеен автомобил
Не мисля, че чета избирателно. По-скоро чета внимателно и въпреки забелязаните фактически грешки, се опитвах да не те коригирам.
За втори път пишеш, че има продадени 3800 Короли за миналата година, което просто НЕ е истина. Може би толкова са всички продадени Тойоти през 2022.
Конкретно Корола е продадена 1230 пъти. Следващите модели след нея са Дачия Дъстер (1100) и Сандеро (1029).
Ето ти статия от може би най-авторитетната БГ медия по темата: https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -prez-2022
Четейки съседната тема за доставка на автомобили и как хората бедстват там, мисля че е повече от ясно, че са щели и много повече да продадът, ако можеше да ги произведат и доставят. Това разбира се е глобален проблем, а не конкретно на Тойота и/или Корола.
Именно защото модела е най-търсения мисля, че вулгарния начин за изразяване може да обиди някои по-чувствителни хора. Не ми се струва, че пасва на духа на форума, а вероятно и нарушава някои правила. За това си има модератори в крайна сметка.
Опитах се и аргументирано да обясня, какво причинява вдигането на цените, но няма как да споря с необорим аргумент от вида "Тези се осраха"!
Относно притежаването на автомобил. Аз съм от хората, които НЕ искат да притежават автомобила. Предпочитам да го използвам като услуга.
Говоря за т.нар. оперативен лизинг или дългосрочен наем. Плащаш си някаква такса, в която влизат определен брой километри месечно и нямам никакви други разходи, освен горивото/енергията.
По твоите "модерни" разбирания, това може да го тълкуваш като да пълниш гушите на още повече изедници.
Моята елементарна логика е, че това ще ме избави от едно бреме, което ще ми позволи да произвеждам повече и покачествени услуги, които мога да продавам на по-висока цена.
Единственият проблем е, че тази услуга не е достъпна за физически лица, а само за фирми. Ползвал съм автомобил по този начин, но го върнах доброволно, защото имам доста други коли. Може би съм единственият човек отказал се от най-хубавата кола - служебната
Историята със Сузуки пък е съвсем различна.
Сузуки правят бадж инженеринг с моделите Corolla/Swace или RAV4 PHEV/Accross, за да си намалят вредните емисии на марката в Европа и да плащат по-ниски глоби.
Между другото най-поскъпналите коли като процент са точно тези на Сузуки, защото техните модели са малки и при тях хибридизацията процентно се отразява най-силно. На баща ми Игнис 4х4 2018г. го купих за 25000лв., а сега наближава 40000лв. Наистина за абсолютно същия автомобил с добавени псевдо хибрид глупости и намалена мощност 90->82к.с. Това изключително много намали продажбите на Сузуки в Европа.
При липсата на налични RAV4 PHEV и Корола Комби и чакане по над 1г. без да имаш идея, кога реално и дали ще си получиш колата, в един момент се оказа, че може да си вземеш същата с леко издължени фарове (даже тези повече ми харесват) по-бързо. Еми има принцип на търсене и предлагане. В крайна сметка фирмите не са благотворителни дружества. Ако нещо може да го продадеш по-скъпо, защо да не го направиш? Ако трябва да си платиш разходите и заплатите, едва ли ще кажеш "Аааа не, благодаря. Аз искам да фалирам".
Клиентите с които аз работя всячески се опитвам да гу убедя, че не е в техен интерес да продавам по-евтино от цената, на която мога да съществувам и да се развивам нормално. Защото това значи да си влоша услугата и даже в един момент да не успявам да я доставям.
Всичко е въпрос на разбирания и гледна точка. Моята очевадно е различна от тази на по-голямата част от обществото. Ще я аргументирам, но няма да тръгна да я налагам с обиди на останалите.
Дали съм бил прав? Времето ще покаже.
За втори път пишеш, че има продадени 3800 Короли за миналата година, което просто НЕ е истина. Може би толкова са всички продадени Тойоти през 2022.
Конкретно Корола е продадена 1230 пъти. Следващите модели след нея са Дачия Дъстер (1100) и Сандеро (1029).
Ето ти статия от може би най-авторитетната БГ медия по темата: https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -prez-2022
Четейки съседната тема за доставка на автомобили и как хората бедстват там, мисля че е повече от ясно, че са щели и много повече да продадът, ако можеше да ги произведат и доставят. Това разбира се е глобален проблем, а не конкретно на Тойота и/или Корола.
Именно защото модела е най-търсения мисля, че вулгарния начин за изразяване може да обиди някои по-чувствителни хора. Не ми се струва, че пасва на духа на форума, а вероятно и нарушава някои правила. За това си има модератори в крайна сметка.
Опитах се и аргументирано да обясня, какво причинява вдигането на цените, но няма как да споря с необорим аргумент от вида "Тези се осраха"!
Относно притежаването на автомобил. Аз съм от хората, които НЕ искат да притежават автомобила. Предпочитам да го използвам като услуга.
Говоря за т.нар. оперативен лизинг или дългосрочен наем. Плащаш си някаква такса, в която влизат определен брой километри месечно и нямам никакви други разходи, освен горивото/енергията.
По твоите "модерни" разбирания, това може да го тълкуваш като да пълниш гушите на още повече изедници.
Моята елементарна логика е, че това ще ме избави от едно бреме, което ще ми позволи да произвеждам повече и покачествени услуги, които мога да продавам на по-висока цена.
Единственият проблем е, че тази услуга не е достъпна за физически лица, а само за фирми. Ползвал съм автомобил по този начин, но го върнах доброволно, защото имам доста други коли. Може би съм единственият човек отказал се от най-хубавата кола - служебната

Историята със Сузуки пък е съвсем различна.
Сузуки правят бадж инженеринг с моделите Corolla/Swace или RAV4 PHEV/Accross, за да си намалят вредните емисии на марката в Европа и да плащат по-ниски глоби.
Между другото най-поскъпналите коли като процент са точно тези на Сузуки, защото техните модели са малки и при тях хибридизацията процентно се отразява най-силно. На баща ми Игнис 4х4 2018г. го купих за 25000лв., а сега наближава 40000лв. Наистина за абсолютно същия автомобил с добавени псевдо хибрид глупости и намалена мощност 90->82к.с. Това изключително много намали продажбите на Сузуки в Европа.
При липсата на налични RAV4 PHEV и Корола Комби и чакане по над 1г. без да имаш идея, кога реално и дали ще си получиш колата, в един момент се оказа, че може да си вземеш същата с леко издължени фарове (даже тези повече ми харесват) по-бързо. Еми има принцип на търсене и предлагане. В крайна сметка фирмите не са благотворителни дружества. Ако нещо може да го продадеш по-скъпо, защо да не го направиш? Ако трябва да си платиш разходите и заплатите, едва ли ще кажеш "Аааа не, благодаря. Аз искам да фалирам".
Клиентите с които аз работя всячески се опитвам да гу убедя, че не е в техен интерес да продавам по-евтино от цената, на която мога да съществувам и да се развивам нормално. Защото това значи да си влоша услугата и даже в един момент да не успявам да я доставям.
Всичко е въпрос на разбирания и гледна точка. Моята очевадно е различна от тази на по-голямата част от обществото. Ще я аргументирам, но няма да тръгна да я налагам с обиди на останалите.
Дали съм бил прав? Времето ще покаже.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Избор на семеен автомобил
Най-продаваната - защото на другите пазари, значително по-големи от европейския - тойота се продава на цената на дачия тук. Това, че тук надуват толкова цените на марката - не я прави по-добра. Прави я неадекватен избор.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: homie и 4 госта