Тойота C-HR не пали след дълъг престой
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 30 Авг 2013 15:17
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Auris 1.8HSD 2017
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от shveda » 07 Мар 2023 12:16
Колата е C-HR hybrid 1.8
След престой от 15-20дни беше паднал акумулатора на колата и след подаване на ток запалва и загасва след 10 секунди.
Интересното е че не работят дистанционни те на колата, медията, вентилатора в купето и Ел. Стъклата. Също и багажника не се отваря. На таблото светят доста лампи. Колата запалва единствено с натискане на бутона с ключа и после загасва.
Ако някой може да помогне?
shveda
biro
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от VDK » 10 Мар 2023 15:47
По Коледа след паднал акумулатор имах подобен проблем. Дисплея показваше странни индикации, в един момент не се отваряше и багажника, педала на спирачката при натискане започваше да рита крака ми.
Разликата може би с твоя случай е, че акумулатора успя да се зареди след подаване на ток от стартова батерия. В твоя случай, може акумулаторът да е свършил напълно.
Пробвай да го заредиш със зарядно и ще си покаже. Диагностика също не е излишна. При мен показа всичко ОК, но аз си зная от какво падна акумулаторът.
До колкото зная, при нормална ситуация акумулаторът се дозарежда от хибридната батерия. Не изключвам при умрял акумулатор да има защитен механизъм, който да гаси колата след няколко секунди.
VDK
shveda
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 30 Авг 2013 15:17
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Auris 1.8HSD 2017
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от shveda » 17 Мар 2023 23:25
Оказа се, че сме подали грешно ток и имаше изгорели 8 бушона и силовото реле на плюсовата клема беше гръмнало.
Казаха, че сме се разминали много леко
Колеги, внимавайте като подавате Ток че можете да си навлечете куп проблеми
shveda
FearSoft
ufer
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от Akima » 18 Мар 2023 19:27
Производителят освен стандартните "прекъсвачи" е монтирал-шина бушон - Fusible Link - за тази цел:
- fusible.png (227.87 KiB) Преглеждано 15782 пъти
Akima
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от gimara » 18 Мар 2023 20:01
Тези бустери, да не са с две черни щипки, че да ги сбъркат от бързане?
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от gena_bs » 18 Мар 2023 20:45
Пък и с кабелите има тънкости.
Аз до преди 6 месеца никога не бях подавал захранване с кабели на друг автомобил. Голям страх и и голямо четене падна на User manual.
Добре, че от Renault бяха описали най-подробно процедурата, иначе щяхме да прецакаме и двата автомобила.
gena_bs
- itzoa
- Мнения: 368
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от itzoa » 18 Мар 2023 21:32
itzoa
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от gimara » 18 Мар 2023 21:49
В ръководството на всеки автомобил ги пише тези неща.
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от zi_zi_top » 19 Мар 2023 11:45
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от centil » 19 Мар 2023 14:19

Spenderauto: кола даваща ток
Empfängerauto: кола получаваща ток
Последователност при включване: 1-2-3-4
Последователност при изключване: 3-4-1-2
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Тойота C-HR не пали след дълъг престой
Мнение от Hursa » 19 Мар 2023 16:29
В ръководството на королата пише:
„Свържете положителната клема на кабела с положителната клема на акумулатора на вашия автомобил. Свържете другия край на положителната клема на кабела за положителна клема на акумулатора на другия автомобил. След това свържете отрицателната клема на кабела с отрицателната клема на акумулатора на другия автомобил и свържете клемата в другия край на отрицателния кабел към точка D.“ Дадени са илюстрации за двата типа двигатели с всички точки А, B, C, D. Но и без схемата се разбира. Ако няма лесен достъп до акумулатора, т. е. в случая до положителната му клема – както е при стария хибриден аурис и двулитровата хибридна корола – има клема изведена в двигателния отсек, покрита с капаче (трябва да я видите къде е).
За точка D е написано:
„Твърда, неподвижна, небоядисана метална точка, далеч от акумулатора и всякакви движещи се части, както е показано на илюстрацията.“ (Твърда, неподвижна, далеч от движещи се части – за да не се увлече кабела, ако се развърти двигателя, а и да не прескочи искра, ако няма плътен контакт, небоядисана – ясно, за да има добра ел проводимост.

След това:
„Стартирайте двигателя на втория автомобил. Увеличете оборотите на работа и поддържайте това ниво за приблизително 5 минути, за да заредите 12-волтовия акумулатор на вашия автомобил.
- Отворете и затворете някоя от вратите на автомобила, когато старт бутонът е изключен.
- Поддържайте оборотите на втория автомобил и стартирайте хибридната система на вашия автомобил, като поставите старт бутона в режим ON.
- Уверете се, че индикаторът „READY” светва. Ако индикаторът не светва, свържете се с упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или друг оторизиран специалист с подходяща квалификация и оборудване.
След като хибридната система стартира, свалете кабелите в обратния ред на свързването им.“
По-добре да се разбере защо е такава последователността и тогава не е необходимо да се помни. Няма никакъв шаманизъм. (И според мен, ако се внимава – няма проблем и да не е точно такава последователността. Най-вече да внимаваме да не свържем - "плюс" с "минус", че при по следващото свързване на "плюса" с корпус или "минус" - ще бъдем много изненадани

Свързваме първо положителните клеми. Ако свържем първо отрицателните, при свързването на положителните клеми с кабела (свързан с "плюсовата" клема) – евентуално може да докоснем детайли от другия автомобил или нашия – и да окъсим акумулатора през шасито (което е свързано с „минуса“ в случая), да прескочи искра, да запалим нещо, да се изгорим (дори нещо да се „завари“) или просто да ни стресне. (Едва ли електрониката ще пострада при такъв случай.)
При изключването – изключваме първо отрицателните клеми. Ако изключим първо положителните – отново с кабела, който ги свързва, можем неволно да докоснем нещо по автомобилите с него (преди да го изключим и от втората клема), а това „нещо“ е свързано с „минуса“.
Същата е последователността, ако се ползва „стартова батерия“ – плюс свързваме с плюс, след това минус с "корпуса" (а не с клемата, за да не „затворим“ веригата „само“ през „падналия“ акумулатор), при изключването – изключваме минуса от корпуса и след това плюса от „плюса на автомобила“.
Същата е последователността, пак по същите причини - и при не хибридни автомобили.

Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост