Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
- Местоположение: Берлин
- Автомобил: Toyota C-HR
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Здравейте, от няколко дни забелязвам нетипичен разход на гориво. Загледах се и останових, че колата ми не ползва EV Mode. Батерията се зарежда и в същото време колата не ползва хибридният заряд, а само бензин. От няколко дни температурите са около от 3 до 5 градуса, но не ми се вярва това да е причината. Колата е 2022 година и е на почти 11 000 км. Какви може да са причините? Карам я както винаги - плавно потегляне на светофаритв, плавни спирачки и я пускам по инерция. Не се показва зеленият символ EV.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Като загрее на 90 градуса пробвай отново. Няма от къде да дойде топло на ЕВ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
- Местоположение: Берлин
- Автомобил: Toyota C-HR
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Парното, подгрев на двете седалаки и волана са включени. Ако ги спра дали ще се нормализира?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Май не сте прочели дълго и широко обсъжданият тук във форума 'проблем'...
Накратко:
1. Ако искаш топло (включваш парното). ДВГ трябва да запали за да ти го даде. Т.е. ДВГ ще работи при стартиране (когато е студен, а ти искаш топло - за да подгрее антифриза)
2. Когато исканото топло е охладило антифриза достатъчно, за да трябва да подгрее ДВГ за да подгрее антифриза. Това при настройка на парното на висока температура практически е постоянно изпълнено.
Ако изключиш парното би трябвало да се включва много по-често EV режима. Подгревът на седалки и волан не би трябвало да включат ДВГ, но пък ще ти смъкнат по-бързо батерията, и по този начин пак ще предизвикаш по-често старт на ДВГ
Накратко:
1. Ако искаш топло (включваш парното). ДВГ трябва да запали за да ти го даде. Т.е. ДВГ ще работи при стартиране (когато е студен, а ти искаш топло - за да подгрее антифриза)
2. Когато исканото топло е охладило антифриза достатъчно, за да трябва да подгрее ДВГ за да подгрее антифриза. Това при настройка на парното на висока температура практически е постоянно изпълнено.
Ако изключиш парното би трябвало да се включва много по-често EV режима. Подгревът на седалки и волан не би трябвало да включат ДВГ, но пък ще ти смъкнат по-бързо батерията, и по този начин пак ще предизвикаш по-често старт на ДВГ
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
- Местоположение: Берлин
- Автомобил: Toyota C-HR
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Добре на таблото ми изписва 58% EV и тия проценти за 20 секунди падат до 0%. Колата ми показва, че има батерия и в същото време не я използва. Пробвах да карам в рамките на 15 минути с изключено парно, седалки и волан и пак същата история, Еv не се използва от колата..
► Виж съдържание
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Може би сте пробвал, но все пак - какво се случва, ако сложите колата принудително на EV mode още със стартирането? Т.е. да потеглите на ток, доколкото има такъв наличен. Като намалее капацитетът на батерията, колата сама трябва да включи двигателя.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Интересно се получава. Днес при външна температура 10-12 градуса, изключено всякакво отопление, загрял автомобил, ECO режим и равен път си работи двигателят и на компютърът не му пука, че батерията е заредена на 90%. В един момент забелязвам, че както редовно правя заради триногите на КАТ съм включил круиз контрола и скоростта се определя само по зададената и предходния автомобил. Изключих го и моментално мина на батерия.
Yaris Hybrid XP210
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Софтуер, бъгове или предварително заложени условности.
След продължително спускане без адаптив круиз, защото с него много форсира двг на принудителен празен ход, с пълна батерия паркирах и камрито реши, че трябва да работи двигателя. Изключих отоплението и след 3 минути го изгасих от бутона....
Температурата беше зададена на 24 градуса, не вярвам да е загряла толкова батерията. Навън беше 8-9 градуса.
След продължително спускане без адаптив круиз, защото с него много форсира двг на принудителен празен ход, с пълна батерия паркирах и камрито реши, че трябва да работи двигателя. Изключих отоплението и след 3 минути го изгасих от бутона....
Температурата беше зададена на 24 градуса, не вярвам да е загряла толкова батерията. Навън беше 8-9 градуса.
Carina E 4AFE LB 1992
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
По-скоро е заложено в компютъра, за да пази батерията и да покрива големия срок на гаранцията.
Yaris Hybrid XP210
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
- Местоположение: Берлин
- Автомобил: Toyota C-HR
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
Малко вероятно.
Колата е направена дурако устойчива. Няма как да я разредите или заредите повече от необходимото. Времето в тази част на годината е идеално, за да разбереш колко голяма част от времето двигателя работи само и само за да ни топли.
ДВГ работи когато
батерията е под желаното
Парното е пуснато
Някви си там неща които колата смята за нужни да са в определени граници.
Все пак при външна 5-10 градус през деня, маслото няма как да се загрее след като цяла нощ е изстивало. Така че в началото колата ще работи малко повече време.
Това какво пише - т.е. колко е заредена батерията и тия EV Mode - изобщо ги забравете. Чист маркетинг са. както казах колата нито ще ви позволи да я заредите над определен процент нито да я разредите.... това какво ви се показва на дисплея е само "усър експириънс"... това че батерията я показва напълно заредена не значи че действително е заредена на 100% както и обратното.
Редовно ми се случвало и то през лятото, заредена на "100% " батерия (според анимацията) но да не иска да мине в EV MOde, заради някакви нейни си (на колата) съображения.
Разбира се напълно е възможно, да сте запушили въздуховодите на батерията и да вдига темперетура, при което колата нормално да не минава в ЕВ реежим за да не вдига темп. Същото важи и за лятно време ако карате с отворени джамове при 30 градуса..
Колата е направена дурако устойчива. Няма как да я разредите или заредите повече от необходимото. Времето в тази част на годината е идеално, за да разбереш колко голяма част от времето двигателя работи само и само за да ни топли.
ДВГ работи когато
батерията е под желаното
Парното е пуснато
Някви си там неща които колата смята за нужни да са в определени граници.
Все пак при външна 5-10 градус през деня, маслото няма как да се загрее след като цяла нощ е изстивало. Така че в началото колата ще работи малко повече време.
Това какво пише - т.е. колко е заредена батерията и тия EV Mode - изобщо ги забравете. Чист маркетинг са. както казах колата нито ще ви позволи да я заредите над определен процент нито да я разредите.... това какво ви се показва на дисплея е само "усър експириънс"... това че батерията я показва напълно заредена не значи че действително е заредена на 100% както и обратното.
Редовно ми се случвало и то през лятото, заредена на "100% " батерия (според анимацията) но да не иска да мине в EV MOde, заради някакви нейни си (на колата) съображения.
Разбира се напълно е възможно, да сте запушили въздуховодите на батерията и да вдига темперетура, при което колата нормално да не минава в ЕВ реежим за да не вдига темп. Същото важи и за лятно време ако карате с отворени джамове при 30 градуса..
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията
При активиран КК, двигателя е активен почти през цялото време.
може да се направи наистина следната проверка - при стартиране се активира EV ръчно. Без отопление и климатик би трябвало на паркинг да стои поне няколко минути без да пали двг. За да не се мръзне излишни подгрева върши чудесна работа.

Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта