Налягане на гуми - ТТ данни ?
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
А за Тойота Версо-с 2014 бензин, какво трябва да бъде налягането?
Каквото искам, обичам да го постигам/или живота ме глези, и ми го дава/.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Има ги тези налягания на табелка залепена на щофьорската или на пасажерската колонка, в ръководство на потребителя или отвътре на капачката на резервоара (това на капачката е малко вероятно - не е Опел или Шкода).
Наляганията варират според размера на гумите, колко товар/хора има натоварени в купето. При мен на Авенсиса по табелка са между 2.2 и 2.4 атмосфери, за 16" гуми.
Наляганията варират според размера на гумите, колко товар/хора има натоварени в купето. При мен на Авенсиса по табелка са между 2.2 и 2.4 атмосфери, за 16" гуми.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Прерови ръководството, от 500...стр., има само как се ползва комплекта за аварийно ремонтиран на спукана гума. Ще погледна на колонката и капачка та на резервоара. Благодаря!
Каквото искам, обичам да го постигам/или живота ме глези, и ми го дава/.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
В началото има съдържание... Отзад има index of pages. PSI и другите съкращения за мерни единици са едни и същи на английски, френски, немски, холандски, датски, италиански, даже мисля и на иврит, китайски, японски и корейски, но се съмнявам колата да е внос от там и да е на тия езици книжката. Чисто визуално ще ги намерите
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Благодаря! Намерих табелката в... жабката... 2,3 на 2,3.
Каквото искам, обичам да го постигам/или живота ме глези, и ми го дава/.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
Когато мечтая - чувствам, че живея.Когато нямам мечта съм смазана.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Едно време като си купих карина е-то 185 65 14 пишеше да се помпят 1.9 2.1 задни предни. Изглеждаха ми малко мекички. Не съм карал много с този размер, защото беше много ниска колата. Минах на 195 60 15. Това е най-добрият размер като поведение за колата, има го и в размерите за гуми за това купе за по-мощния мотор. 2.2, 2.3 е идеално налягане за тях. От дачия табелка.
По принцип над 160 км/ч или натоварена кола имат предписание за по-високо налягане.
Сега имам и камри от актуалния модел, там пише 2.4, 2.4 без някакви условности като висока скорост и свръх товар. Което ми харесва като возия. Ако ги напомпя 2.5 се усеща по-твърдо при неравности с по-ниска скорост. Но 2.4 е идеалния баланс.
Обобщено преди 30 години предписаното налягане беше ок само за градско и мека возия. Сега предписаното налягане е ок за всякакви условия.
Ако някой не може да намери иделния баланс на налягането, нека да спазва най ниско допустимо налягане за градско и допустимо високо по табелка на колата, не максимално допустимо за гумата за магистрала и извънградско.
П. С. Обобщението е лично мнение, в което съм включил разликата в налягането за различен размер гуми.
По принцип над 160 км/ч или натоварена кола имат предписание за по-високо налягане.
Сега имам и камри от актуалния модел, там пише 2.4, 2.4 без някакви условности като висока скорост и свръх товар. Което ми харесва като возия. Ако ги напомпя 2.5 се усеща по-твърдо при неравности с по-ниска скорост. Но 2.4 е идеалния баланс.
Обобщено преди 30 години предписаното налягане беше ок само за градско и мека возия. Сега предписаното налягане е ок за всякакви условия.
Ако някой не може да намери иделния баланс на налягането, нека да спазва най ниско допустимо налягане за градско и допустимо високо по табелка на колата, не максимално допустимо за гумата за магистрала и извънградско.
П. С. Обобщението е лично мнение, в което съм включил разликата в налягането за различен размер гуми.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Това е универсално налягане и аз карам с подобно, просто защото ме мързи... Но ако трябва да бъда педантичен или да подходя професионално, на тези 2,4 бара за магистрално каране бих добавил 0,2-0,3 бара, а ако това са зимни гуми плюс магистрала, бих добавил още 2-3 десети, в зависимост от тежестта на колата, по-тежките с 3 десети... И това все пак е някакво универсално балансиране, което се опитва да намери правилното съотношение между тегло, скорост, температурен режим в зависимост от сезона, качеството на гумата, дори марката, мощност на колата, динамика на шофиране, асфалт и т.н. Аз имам изработен мой личен критерий, който не съм измислил аз, но го прилагам безотказно. Той всъщност е много прост и лесно приложим и се нарича наблюдение и леки корекции. Целта за оптималното налягане е гумата да има оптимален контакт, т.е. оптимален отпечатък. Това лесно се вижда, ако гумата се износва в средата, налягането е малко множко и леко се коригира, ако износването е в двата края - тогава леко се увеличава. Просто и ефикасно, особено при постоянни маршрути. Разбира се, базовите данни на производителя са важни, но в практиката налягането се движи около тях... 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Да, имам такова устройство за измерване на протектора, но вече ме мързи да го правя. Поне по три измервания на различни места по окръжността, отделно от това новите гуми са най-дълбоки е средата. Това прави 9 измервания на гума, които да сравниш с референтни за новите гуми и осреднена стойност. 

Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 01 Фев 2023 16:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris XP210 1.5 6MT
- Получена благодарност: 3 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Хора, имам въпрос. В момента си карам Ярис-а с гуми 185/65R15 и налягане 2.3 отпред, 2.2 отзад, както си пише в ръководството. Смятам да ги сменя с 205/45R17, и гледам пише да се напомпат до 2.2 отпред, 2.0 отзад. Бях останал с впечатлението че по-нископрофилните гуми имат нужда от по-високо налягане за да не си потрошиш джантите по дупките. Защо ръководството препоръчва по-ниско налягане отколкото при високопрофилните?
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Нископрофилните гуми имат и повишен тегловен и скоростен индекс. В 99% от случаите това се постига с допълнителен материал. Това означава , че стените на гумата са по-твърди и реално нископрофилната гума няма да си промени височината въпреки по-ниското налягане. Това е трик , за да се запази донякъде качеството на возията въпреки ниския профил. Носи своите рискове разбира се.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
От страна на комфорта е идеята. За дупки и бордюри никой не си дава сметка освен самите ние - другите не знаят колко са ни големи и ръбести. 

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Не ги сменяй, тотално ще умре колата в баирите.klisurovi4 написа: ↑05 Юни 2023 11:44 Хора, имам въпрос. В момента си карам Ярис-а с гуми 185/65R15 и налягане 2.3 отпред, 2.2 отзад, както си пише в ръководството. Смятам да ги сменя с 205/45R17, и гледам пише да се напомпат до 2.2 отпред, 2.0 отзад. Бях останал с впечатлението че по-нископрофилните гуми имат нужда от по-високо налягане за да не си потрошиш джантите по дупките. Защо ръководството препоръчва по-ниско налягане отколкото при високопрофилните?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Заради ширината ли, защото външният диаметър мисля, че се запазва?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Да, заради ширината. Разходът също ще скочи много, може би с над литър. Ако е само заради красота, не си струва. При мен разликите са следните, 225/65/17 7л/100
235/55/18 7.3/100
205/55/16 5л/100
215/50/17 6л/100
205/50/17 5.1-5.2/100.
235/55/18 7.3/100
205/55/16 5л/100
215/50/17 6л/100
205/50/17 5.1-5.2/100.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта