Налягане на гуми - ТТ данни ?
Налягане на гуми - ТТ данни ?
Здравейте колеги, темата не е кой знае колко важна... и все пак!
КОИ, КОЛКО СИ ПОМПИ ГУМИТЕ?
аз на моя авенсис с размери на гумите /летни/ 195/60/15 - 2.4 !!! - добре ли е ????
КОИ, КОЛКО СИ ПОМПИ ГУМИТЕ?
аз на моя авенсис с размери на гумите /летни/ 195/60/15 - 2.4 !!! - добре ли е ????
Последно промяна от Akima на 06 Юни 2023 17:50, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Корола 1999 г. + Авенсис 2001 г. - карани/продадени
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Опитах това:
SFINKS написа:
SFINKS написа:
и останах доволнаМда , само дето нормалното предписано налягане не е предписвано за нашите кирливи пътища . С нормалното предписано налягане из нашите юнашки дупки и окачване и купе си заминава много бързо . Затова по-добре малко по-ниско налягане за градски условия - около 2.0 или даже 1.8 . По добре малко по-рано да поизносиш гумите отколкото да си съсипеш окачването и цялото купе.
Да не говорим за комфорта който се постига с малко по-меки гуми.
За извънградско от друга стране е по добре по високо от предписаното налягане защото се подобрява стабилноста и разхода на гориво
така си карам аз всичките коли от доста годин и съм доволен , единстеното неудобство е че като влизаш/излизаш от град изпускаш или помпиш съответно .
Авенсиса ми е с 215/45/17 и го карам с 2.9 налягане. По простата причина че не искам да си купувам нови гуми ден през ден. Вече купих една преди 4 месеца, а карах с 40-50 км през една дупка и се сцепи гумата. После ми се появи балон на втора и сега откакто съм на 2,9 съм много доволен. един приятел си кара аудито а6 на 3.2
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Пренапомпаните гуми водят до допълнително натоварване на окачването (вибрациите, които иначе биха били поети от гумата, биват поети от амортисьорите)...
Авенсиса 195/60/15 го карах 2.2/2.2...
Сега Маздата 215/50/17 я карам 2.4/2.4 и не съм имал проблем с дупките.
Зимата с 205/65/16 ги карах на същото налягане..
Авенсиса 195/60/15 го карах 2.2/2.2...
Сега Маздата 215/50/17 я карам 2.4/2.4 и не съм имал проблем с дупките.
Зимата с 205/65/16 ги карах на същото налягане..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ
Колега, на вътрешната страна на жабката имаш един стикер с размера на гумите и налягането, до което се помпат.angellov написа:Здравейте колеги, темата не е кой знае колко важна... и все пак!
КОИ, КОЛКО СИ ПОМПИ ГУМИТЕ?
аз на моя авенсис с размери на гумите /летни/ 195/60/15 - 2.4 !!! - добре ли е ????
В нашият случай Авенсис 195/60/15 за скорост до 160км/ч - 2,2/2,2, над 160км/ч 2,2/2,4
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Малко отклонение от темата, ако ми позволите........че ми изникна един въпрос към колегата
Защо размера на гумите и джантите са различни за сезоните, специално по някакви причини?slowtraveler написа: Сега Маздата 215/50/17 я карам 2.4/2.4 и не съм имал проблем с дупките.
Зимата с 205/65/16 ги карах на същото налягане..
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Причината е в различните изисквания за различните условия.Raya написа:Малко отклонение от темата, ако ми позволите........че ми изникна един въпрос към колегата
Защо размера на гумите и джантите са различни за сезоните, специално по някакви причини?
Лятото при по-висока скорост е добре да се ползват по-нископрофилни гуми, които дават по-точно водене на автомобила и по-сигурно преминаване на завоите.
Зимата скоростите са по-ниски, но затова пък пътя е по-неравен (ледени парчета, сняг, скрити дупки и т.н.). Затова зимата ползвам по-високопрофилни гуми, които имат по-голямо разстояние между протектора и джантата, съответно имат по-голяма възможност да демпферират и да намалят възможността за повреда на джантата.
За да се запази външния диаметър на колелото(изискване на производителя на автомобила), се преминава на друг размер джанта при промяна на височината на профила на гумата.
Минималния възможен диаметър на джантата обикновено е ограничен от диаметъра на спирачните апарати (при мен минималния разрешен е 16')...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Otvariah djapkata na Avensisa i tam ima edna lepenka na koiato sa dadeni za dvata razmera gumi s koito izliza ot zavoda proizvoditel i gledah za tvoia zarmer gumi pri kakvi natovarvania kolko triabva da sa napompani gumite .A nai-dobre gi napompi na sredna stoinost ot na-malkoto i na-golimoto natovarvane zahtoto ako se rykovodih po tazi tablica tribva vseki pyk kagato vozih primerno 4 duhi tribva da pompah gumite a kogato si sam da gi spadah
обаче ако са ти по-меки гумите, много по-лесно кривиш джанти и гуми, а изправянето на джанта не е евтино да се прави постоянно.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

засега не съм му оправял нищо:) обаче колко джанти съм изправял, сигурно съм ги платил още един път:). не искам да кажа нищо по-различно -> всяко нещо за сметка на друго! намираш си баланса който си е най-добър за твоята кола. нито мно напомпени, нито мно меки, да ти вози добре и това е, то се чувства, не да се плъзгаш над неравностите заради пренапомпени гуми. абе всеки си намира за своята кола, най-добре заводските настройки, или маалко отгоре, това е моята техника. виж, при положение че сменяш цолаж и гумата е друга височина си говорим друго.
успех на всички по дупките във варна и други градове




stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

Изправявне на джанти е едно на ум, ами сцепените гуми какво ги правиш???? Голям филм е. една гума лятна, китайска фиренза ми струва 150 лева аз като сцепя 3 гуми и ей къде ти е ремонта на окачването, ами неудобството някъде на път да сменяш гума, ами да търсиш същите гуми. ами да си купиш две за отпред щото да са с еднакъв грайфер??? ЛУДА работа. По добре да правя окачване отколкото гуми и джанти през ден. С нашите европейски пътища ще е така. Затова гумите на 2.9 за да не бера ядове.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта