Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Доста си афкетиран очевидно ............заради този климатроник ,според мен преди да решиш да се разделяш с возилото намери някой читав сервиз за автоклиматици в Русе и обясни каквъ е проблема и какво си сменял и правил .Може и да е нещо дребно ,което ти убягва в цялата картинка .
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Да не е нещо с управлението на разхода, който дава компресора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
През три съм минал досега Иво, и ме дундуркат да ходя на сервиз да гледали мотора, на електричар да гледал кабелите, до Тойота да я ровели. В Никком като минах, казаха "диагностика и неизвестно време за разследване на проблема", което за потенциално никакъв резултата и сметка гонеща цената на още една такава бангия на старо е грубо развитие на ситуацията.
Идеята беше да го реставрирам тоя автомобил и да го карам и поддържам "по книга", обаче ми свършиха ината и търпението да го завърша нацяло. Даже не знам има ли шанс да го завърша и струва ли си упорството.
А и напоследък като чуя за части за Тойота и нещо ми остава един кисело-горчив вкус в устата. Били им евтини частите и не гниели . Два абсолютно лъжливи мита. Гният, и са им безумни цените на разни части. Евентуално може и да не се чупят толкова много като френските боклуци, но за това имам много къса история и не мога да го потвърдя или отхвърля.... Факт е че на произволна марка каквото и да сменя ще изкара 2-3 години някак си.
Не те разбрах...
Ако искам да не трепери трябва да забравя да карам по инерция. Което си е градски разход от порядъка на 10-14/100км.
Астрата навън съм я свалял на 4.8, и градско в последните ѝ месеци се въртеше между 6.5 и 7.5 без да я жаля особено. Тая със някои условности я свалям на 5.3-6.2 навън и 8.3-9.3 градско. 10-14/100 ми излизат от финансовата рамка и пак е за продан, заради лакомията ѝ.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Явно си уцелил проблемен екземпляр и вече ти е писнало до гуша........аз не абсолютизирам от към марки ,имал съм рено 1.8 моно и мога да кажа че от към силова група проблеми нямах ,но беше внос от Германия и червената чума я тръшна та за тва отиде на скраб .Аз имам съсед с т25 1,8 vvti но е особняк и не говори много ,но е доволен от колата си .След 2004-5 години масовката от автомобили не е това ,което беше всичко си имат някакви драматични болежки и детски болести дори и премиум класа .Щом на ново ВМW M5 му чух да свирят спирачките на студено ,а в сервиза на приятел видях Рейндж Роувър на под 100 хил км с избило бутало........Това е реалността ,за тва орел или народен автомобил .......там поне части бол за всеки джоб 

- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
За направените ремонти ако наистина я продадеш тази кола това ще е равносилно но подарък за новия собственик. Но него въобще няма да му пука за оборотите, само ще се прави за да свали цената. Та ти си сменил почти всичко, Той ще си сложи 1но АГУ и ще сменя само маслата.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Аз съм кофти търговец... Не обичам да ми чупят от цената.
Утре ще смятам колко пари съм потрошил по нея, свалям някаква сериозна цифра в моите очи от реалната ѝ стойност и да си стои обявата, докато някой я оцени че си струва. Мразя я тая кола вече и не искам да я виждам.
Който каквото иска да прави с нея след като я осребря - ако иска да я запали, да я нацепи с брадвата.... Не е мой проблем.
Утре ще смятам колко пари съм потрошил по нея, свалям някаква сериозна цифра в моите очи от реалната ѝ стойност и да си стои обявата, докато някой я оцени че си струва. Мразя я тая кола вече и не искам да я виждам.
Който каквото иска да прави с нея след като я осребря - ако иска да я запали, да я нацепи с брадвата.... Не е мой проблем.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Сега, сещам се нещо, никога не съм го пипал и не знам дали го имаш. Клапанче електрическо, което пуска въздух в смукателния колектор малко преди да тръгне компресора на климатика. На него има винт за регулиране на преминаващия въздух. Нещо 1400 оборота ми се виждат много дори в движение, на празен ход по инерция и климатик. Не знам дали го има при теб, карината е кола на болтове, всичко е ремонтопригодно. Намира се в лявата задна част на коша, близо до казанчето на спирачките.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Управлява ли се разхода на компресора при вас? (Подобно на "инверторните" стационарни климатици, но при автомобилите управлението (на производителността) е в много по широки граници, тъй като компресора се задвижва от двигателя, а неговите обороти могат да се изменят в много широки граници независимо от нуждите на климатика.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Датчиците са особени животни, особено тези на Хол...




- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Така ... още факти за паркинсона на стрелката:
- сутринта бръмчах из града. Според дисплея външната температура беше в границите на 22-24 градуса. Климатика беше на 22 градуса. Вентилатора е на "автомат" и беше в ниските степени. На 2 до 4 чертички по скалата му от 8 мисля. Режима беше охлаждане/средните духалки. И Паркинсона от 1000-1400 оборота си дойде на момента в който мотора се стопли до работна температура.
- Ходихме докъдето трябваше с хлапето, колата беше паркирана през това време (изстина с една черта под работна температура), и потеглихме, температурата навън вече беше 26-27-28 градуса. Климатика се наду на средната степен, мотора загря и паркинсона го нямаше. Минахме по две сенчести улици, температурата навън падна пак до 23-24 градуса и паркинсона си дойде, но започна да се успокоява след 1-2 такта.
- за мен има някаква аномалия с управлението на климатика когато външната, вероятно вътрешната и целевата температури са близки по стойност.
Пиша ги тези неща, за следващия който ще се бори с тая простотия след мен. Аз още мисля че тая кола не е моята, и много вероятно ще я лангъркам така докато се продаде....
Но във случая ако спра климатика от копчето (т.е. изключа притока на фреон към купето, че е зацепен постоянно към мотора) никога не е треперила и оборотите са железни 680-8000 без да мърдат.
Някой има ли идея с манометъра за гумите дали ще хвана текущото налягане на фреона в двата кръга на ниското и високото налягане? Става дума за двете цивки с клапаните тип "игла за гума". Евентуално е опция да си мисля да закача нещо което да мери налягането и да го чета в движение. Ако не намеря читав заместник на кенефчето. Не ме притеснява факта че ще я разкарам, притеснява ме факта че пак ще отиде един месец за четене да си избера следващият моргаджийски боклук.... Не че за тоя като четох и се покриха надеждите за него де ... даже ми стана гадно, като разбрах че всъщност е по-голям боклук в моите очи, отколкото го представят....
- сутринта бръмчах из града. Според дисплея външната температура беше в границите на 22-24 градуса. Климатика беше на 22 градуса. Вентилатора е на "автомат" и беше в ниските степени. На 2 до 4 чертички по скалата му от 8 мисля. Режима беше охлаждане/средните духалки. И Паркинсона от 1000-1400 оборота си дойде на момента в който мотора се стопли до работна температура.
- Ходихме докъдето трябваше с хлапето, колата беше паркирана през това време (изстина с една черта под работна температура), и потеглихме, температурата навън вече беше 26-27-28 градуса. Климатика се наду на средната степен, мотора загря и паркинсона го нямаше. Минахме по две сенчести улици, температурата навън падна пак до 23-24 градуса и паркинсона си дойде, но започна да се успокоява след 1-2 такта.
- за мен има някаква аномалия с управлението на климатика когато външната, вероятно вътрешната и целевата температури са близки по стойност.
Пиша ги тези неща, за следващия който ще се бори с тая простотия след мен. Аз още мисля че тая кола не е моята, и много вероятно ще я лангъркам така докато се продаде....
Разбира се - на празен ход подава IDLE-UP сигнал на горивния Денсовски боклук да вдигне оборотите (или би трябвало, видимо не усещам това да работи кадърно). Климатичния компютър получава сигнали за обороти на мотора, скорост, натискана ли е спирачката, дръпната ли е ръчната, колко градуса е навън, колко е топло в купето (четох че май датчика за температурата в купето е и за влажност на въздуха). Съответно климатичния компютър реагира на тези сигнали, и подава команди на горивния да вдигне оборотите или да налее гориво примерно, ако набия спирачката рязко изключва климатика да ми освободи мотора, ако направя кикдаун спира компресора за да не ми убие ускорението, на празен ход ако е стабилна скоростта подава сигнал на горивния да вдигне празния ход за да не изхълца като зацепи компресора и да изгасне. И всичко това е през BEAN протокол, който няма връзка с диагностиката и може само да гадаем какво се случва вътре в тая затворената мрежа.
Знам че са склонни да се сговнят когато се стоплят - на братовчеда Инфинитито с преебан датчик на разпределителния вал (4.2 V6, бензин), умираше и не палеше само на сгорещен мотор. И не палеше докато не изстине мотора напълно.
Но във случая ако спра климатика от копчето (т.е. изключа притока на фреон към купето, че е зацепен постоянно към мотора) никога не е треперила и оборотите са железни 680-8000 без да мърдат.
Някой има ли идея с манометъра за гумите дали ще хвана текущото налягане на фреона в двата кръга на ниското и високото налягане? Става дума за двете цивки с клапаните тип "игла за гума". Евентуално е опция да си мисля да закача нещо което да мери налягането и да го чета в движение. Ако не намеря читав заместник на кенефчето. Не ме притеснява факта че ще я разкарам, притеснява ме факта че пак ще отиде един месец за четене да си избера следващият моргаджийски боклук.... Не че за тоя като четох и се покриха надеждите за него де ... даже ми стана гадно, като разбрах че всъщност е по-голям боклук в моите очи, отколкото го представят....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не - управлява ли се обемния разход на един оборот. Ако това управление се прецака, евентуално ще се опитва да го компенсира и да бърка управлението на оборотите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
идея нямам - всичко е налучкване. В сервизното има отгоре-отгоре как работи климатика, в ел.схемата има на кой крак на буксата какъв/какви сигнали вървят и работата на компютъра е "черна кутия" - нещо прави нещо си, под влияние на околните фактори. И дори не може да бъде директно наблюдавано че е затворена мрежа.
Майната ѝ на кочината. И без това е пътник. Някой друг да се бори с недостатъците ѝ, защото аз абдикирам от нея самата и проблема ѝ.
Майната ѝ на кочината. И без това е пътник. Някой друг да се бори с недостатъците ѝ, защото аз абдикирам от нея самата и проблема ѝ.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
А ако проблема е действително само в климатика, както предполагате.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Следващия собственик ако сподели ще разберем.... Не ми се наливат повече време и пари, в кола която се надявам скоро да не е моя. Или поне в момента я мразя достатъчно много, за да не искам да се занимавам с нея.
Зависи колко време ще се продава - може и да ми мине яда в някой момент, и да се заровя пак в червата ѝ, но към момента нямам нагласата да влагам повече ресурси в тоя боклук. Достатъчно много го реставрирах, и е време да си починем един от друг.
Зависи колко време ще се продава - може и да ми мине яда в някой момент, и да се заровя пак в червата ѝ, но към момента нямам нагласата да влагам повече ресурси в тоя боклук. Достатъчно много го реставрирах, и е време да си починем един от друг.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Поне ще има с кого да се заяждаме, при положение че новият собственик кацне тук, или пък да го съжаляваме... 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта