Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 10:25
Имам да сменя 2 ударени леко врати със здрави, които са в гаража и това ще е последното нещо което правя по тая кола.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
iovkito
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 11:37
В момента чакам да ми мине яда и злобата, за да мога спокойно да се хвана да дооправя оптичните забележки, без да ги претупвам и я ритам на вторичния пазар.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от max-2 » 11 Авг 2022 12:57
Едната ми кола, карина е с 4афе двигател от 200000 е на газ. Научих я да работи на 1000 оборота на газ с потенциометър на датчика за температура на двигателя за компютъра. Все едно не е загряла напълно, защото на газ работеше на 550, а на бензин на 700. Този потенциометър се включва в системата само ако си на газ.
Ако сместа на газ стане богата, ако свърши газта и не прехвърлиш навреме на бензин, или ако караш на бензин не само в началото, а докато загрее колата работата на двг се обърква. Започват да пропадат оборотите през няколко секунди с детонация през ауспуха, или остават трайно ниски. Това ми се случва крайно рядко, може би 1 в годината. Оправя се с изваждане на бушон EFI за няколко минути.
Първия път и аз като теб ръчках стандартни неща включително настройка на дросела с омметър, но колата си е изправна. Просто компа си прави адаптация и като не вижда резултат от нея(все пак карам на газ, а компа ръчка бензина) нещата се влошават. А като му е наред сместа, няма проблем с години.
Ако си с газов инжекцион, който не е настроен добре-пак проблем.
Ако караш само на бензин, забравих дали имаш газова, някоя дреболия кара колата да работи с неправилна смес и това е резултатът. Защото при теб проблемът се получава с натрупване от няколко седмици. Работи добре и след това започват да играят оборотите.
max-2
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от iovkito » 11 Авг 2022 13:03
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 13:58
Няма гаСС, не е имала никога.
Уловката че днес температурата навън беше според дисплея на километража 22-23 градуса, и бях дал в купето да прави 22. Предполагам че като изравни температурите климатика и се насира накъде да отиде.
Има някаква игра с климатика когато стигне до гранично равни температури и трябва да превключи режимите. Когато навън е 35-43 градуса, и температурата е настроена на 22 не тресе.
Само че вече ми писна да ровя кое не му е наред на климатика на тоя кенеф и ще оставя забавлението на следващия собственик да го намери. Знам че мога да сменя и радиаторчето в купето, с датчика за температурата на изпарителя, но ми свърши търпението и желанието. В момента си мисля как да (не) я нацепя с брадвата и да я хвърля където ѝ е мястото - за разглобяване и вторични суровини.
Там какво точно се случва?
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от iovkito » 11 Авг 2022 14:06
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 14:28
На топло, на студено или няма значение?
Оня лайняния дунапрен в канистъра клати оборотите само на топъл мотор. Симптома е че като не е наблъскан с мизерия, резервоара съска едва-едва и мирише на бензин ако изсъска. Ако е задръстен в повечето случаи съска силно и рядко мирише на бензин, защото резервоара се е вакуумирал. На високите предавки вече натоварването на мотора е по-сериозно и вероятно не си играе интензивно с парите от резервоара през VSV клапана. Това беше последната Тойотска простотия дето я открих и е недокументирана в сервизното как и защо (не) работи.
Както и да е - надявам се скоро да не се занимавам изобщо с никакви Тойотски простотии....
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от iovkito » 11 Авг 2022 15:17

Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 11 Авг 2022 15:42

ufer
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 17:49
На предавка или на изключен климатик не мърда. Само когато се влачи на свободна по инерция и климатика му скимне да ми сговни деня.
Не ме кефи да карам непрекъснато на скорост, че мотора не е загубил компресия и ме спира на пета скорост по дългите наклони. Отделно навика ми е да се влача в града в над 50% от времето на свободна. И си вдига разхода когато е на предавка непрекъснато до нива, до които пак си мисля да я продавам че разлива много бензин.
Има един на дросела (сменян дросел), един в датчика на разпределителния вал (мит, мерен), един в датчика на коляновия вал (мит, мерен). Нямам сериозна идея климатика има ли датчик за свръх обороти да се гаси, когато му дойде много тягата.
Открих че като постои 2-3 минути с газ до ламарината на прекъсвач и се кротва тъпия климатик. Това са някъде между 6800 и 7200 оборота....
Нещо с климатика е като цяло, защото като е спрян кочината не прави тези мизерии. Ама едното от условията за покупката няма да е спазено. Условията бяха:
- няма значение от марката
- да си носи климатика, без да се налага да го спирам за да не ме блъснат отзад по светофарите
- да гори в литри като астрата. Което почти не е спазено, но при текущия разход мога да си замълча.
- да има по-голям багажник от Астрата.
Ако я карам на скорост непрекъснато ще отиде над 10-11 градско, което съпоставено със 7.7-8.5 на градския разход на Астрата не излиза сметката.
Ако си дръпна бушона на климатика - ми мога да си купя велорикша, която също няма климатик. Или някой френски или италиански боклук, за да го знам защо е вечно гладен за пари. Не че и тоя барутник не е гладен за много пари ...
Честно казано съм доста афектиран днес и май не ми се отдава да мисля трезво. Но съм сигурен че не я искам тая кола вече, и много вероятно няма да повторя с марката.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 11 Авг 2022 18:03
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 18:14
Масления клапан за газоразпределението? Нов Койотски, оригинален на няма и 3 месеца е.... нещо от сорта на 100 лева беше по спомен.
VSV клапана е нов на 6 дена, китайски, но и стария си се държеше по същия начин. Панела на климатика е сменен преди 3 дни с друг, който е със заменящ номер.
Щеше да се е*ава и без климатик....
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 11 Авг 2022 18:18
Спомена нещо и за " recycling "
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 11 Авг 2022 18:35
Сменен е целия компресор заедно с шайбата и клапана, който е на корпуса му с нов - 790 лева. Септември месец 2021 година.
От компресорната инсталация не са сменяни тръбите между компресора и кондензатора и изпарителя в купето. Кондензатора е нов сменен заедно с компресора. Датчика за налягането на фреона е въртян и той със втора употреба.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 1 гост