Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 10 Авг 2022 11:59

method81 написа: 10 Авг 2022 08:47 Например няма да натисне спирачка, ако карате с 20 км в час и пред вас има спрял автомобил, но пък с 50 би го направило.
Мисля че над 30 работят тези неща, но може и да е по - малко.
method81 написа: 10 Авг 2022 08:47 Другото, което съм забелязал, е че ако да даваш малко газ или спирачка тази система не се задейства изобщо и те оставя да се оправяш.
За да сработи ти трябва да подаваш газ а колата от пред да намалява или да е спряла.
method81 написа: 10 Авг 2022 08:47 Не очаквам някаква магическа self-driving система в корола, но за момента случаите, в които може да се предотврати инцидент, са за доста малко и стандартни.
То инцидентите стават при стандартни ситуации, освен ако не си друсал цяла нощ и не караш с 200 (не че се е случвало)
Но става когато блееш в телефона или каката покрай която минаваш а пред теб спират рязко.
FearSoft написа: 10 Авг 2022 10:33 И какво се оказва сега? Тези системи за сигурност могат да ни докарат големи неприятности. И трябва аз да се съобразявам с тях, а не те - с мен! Колко хубаво си ни беше навремето, когато знаехме, че единствено ние казваме какво да прави колата и само ние сме си виновни, ако стане беля :D
Доказано статистически са ефективни тези системи и малкото странични случаи не са определящ.
Ако все пак много ти липсва китното минало. те ти русия вече прави ИСТИНСКИ коли, че и без АБС

Hursa
Мнения: 5666
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Авг 2022 12:44

Не съм бил на кк. Пътя там е планински, но нито бе стръмно, нито завоя бе остър, нито скоростта бе висока и пътя съвсем не е тесен. Спокойно бих взел завоя (дори с ауриса) и с към 15-20 километра по-висока скорост, съвсем спокойно шофиране, "разхождахме се". Затова и бе толкова неочаквано (и затова предполагам, ако имаше автомобил зад мен - би станало опасно, не би очаквал така на плавен завой да "забия" спирачки, условията въобще не го предполагаха). Подхлъзване не съм усетил, а и пътя бе напълно сух, не бе и с пясък, чист асфалт (сорри smile.gif), добър и равен. На няколко пъти при изпреварване - по друго време - ми е присветвало, но без да задейства спирачки. В случая - педала на "газта" бе напълно отпуснат и стана за момент, изписука едновременно задейства относително рязко и не слабо спирачките и веднага ги отпусна. ЕСП съм усещал да ми задейства спирачка на задно вътрешно колело, но шофирах относително бързо в завои. В случая си бе доста различно.
Последно промяна от Hursa на 10 Авг 2022 12:56, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 10 Авг 2022 12:50

Hursa, намали чувствителността. И на двете ни коли караме на 2 от 3 чертички чувствителност на системата и фалшивите аларми са сведени до абсолютния минимум...като и никога не си позволява да ми задейства спирачките ненужно, само приписква, но съвсем рядко и то наистина в критични ситуации. Бях скептичен преди и очаквах точно такива ситуации, които ти описваш с PCS, но с правилните настройки си функционира съвсем добре системата
Последно промяна от dracunculus на 10 Авг 2022 12:52, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Митхат
Мнения: 3826
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Митхат » 10 Авг 2022 12:51

Това трасе Кричим -Девин е много подвеждащо и човек се отпуска и кара екстремно .
Един с едно ауди непознаващ пътя се заби в един подобен завой в кемпер движещ се отсреща.Уби двама невинни.Асфалта е гладък и често има следи след дъждовете от прах.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2022 13:14

max-2 написа: 10 Авг 2022 10:54 Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата
При мен твърдо приоритета бе на спирачката - усети ли, че трябва да удря спирачка газта въобще не играе - можеш да даваш колкото си искаш газ - колата сама отнема газта и удря спирачката... Та нали точно това е идеята на тази система - дори и да даваш газ, усети ли опасност от удар - да те предпази...
Аз също бях настроил системата на най-агресивният режим, защото в голям град е дразнещо да ти се намесва при всяко престрояване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от VDK » 10 Авг 2022 14:26

Понякога, ако зад теб има друг на малка дистанция, може да ти изиграе номер системата за сигурност. Преди два дни карам в дясното платно и виждам как между два блока в дясно от мен по стръмно надолнище се спускат две хлапета с велосипеди. Първото стигна до тротоара и направи рязък завой по него. Когато второто се спускаше, още преди да стигне тротоара Яриса реши, че ситуацията е опасна и буквално ме залепи на стъклото. Ако имаше някой зад мен, директно ми влизаше в багажника.
Yaris Hybrid XP210

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2022 14:42

VDK написа: 10 Авг 2022 14:26 Ако имаше някой зад мен, директно ми влизаше в багажника.
Реално точно и единствено в подобна ситуация (в момент на ускорение от светофар, предходния автомобил наби рязко спирачки, защото пред него изскочи друг) съм усещал как тази система превъзхожда човека в реакцията...
Видях какво става и реагирах моментално (реално в който осъзнах, че другият автомобил ще ни пресече пътя), но докато премествах крака си от газта към спирачката вече усещах спирането... И въпреки, че настигах предходния преди случката (започвам спиране от по-висока скорост) реално спирането бе напълно безопасно и спрях преди предходния автомобил (в момента на натискане на спирачката педалът вече бе твърд заради започналото спиране и системата разбра, че наистина се иска моментално спиране, добавяйки налягане до макс).. Реакциите ми съвсем не са бавни - просто не може човек да се мери с електрониката за време на реакция tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от VDK » 10 Авг 2022 15:05

За бързината на реакцията си прав.
И мен ме спаси още на първото излизане от работа към дома. Включвам се в двулентов път и понеже положението ми е малко косо спрямо пътя, се получава едно мъртво петно между колонката и дясната облегалка за глава. Поглеждам наляво и надясно и правя ляв завой. В този момент автоматично газта се отнема и рязка спирачка. Другият водач мина на метър от мен с поне 80 км/ч.
Yaris Hybrid XP210

Аватар
FearSoft
Мнения: 585
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от FearSoft » 10 Авг 2022 16:42

► Виж съдържание
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 10 Авг 2022 17:35

slowtraveler написа: 10 Авг 2022 13:14
max-2 написа: 10 Авг 2022 10:54 Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата
При мен твърдо приоритета бе на спирачката - усети ли, че трябва да удря спирачка газта въобще не играе - можеш да даваш колкото си искаш газ - колата сама отнема газта и удря спирачката... Та нали точно това е идеята на тази система - дори и да даваш газ, усети ли опасност от удар - да те предпази...
Аз също бях настроил системата на най-агресивният режим, защото в голям град е дразнещо да ти се намесва при всяко престрояване...
В режим адаптивен круиз контрол подаването на газ работи при неправилни сработвания, т. е. другия автомобил не е централно пред теб, а системата смята, че има опасност и започва да спира. Но тогава на дисплея се показват едни много интересни картинки като череп и кости и надписи от подобен характер. Може би има значение кога натискаш газта. Аз съм свикнал да започна леко натискане на газта преди да реши колата че трябва да спира. Този начин ми помага да скъсявам дистанцията до предния автомобил преди да е започнала моята кола да намаля скоростта.
Иначе без включен круиз при ускорение почти от спряло положение с цел бързо престрояване зад спрял автомобил ме е спирала още преди да отпусна газта и да започна да спирам.
Carina E 4AFE LB 1992

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 10 Авг 2022 19:34

FearSoft- ами не баш, колега. Вниманието винаги трябва да е на пътя, вярно..Но има ситуации, в които тези системи помагат. Пресен пример от преди 1 час- Аутобан с 2 ленти. Карах в ляво, на прилична дистанция до предния- към 60-70м, с около 130. Задминавайки десния, трябваше да се престоя пред него и погледнах в дясното огледало. И точно в този момент колоната пред мен заби зверски аварийни спирачки, по някаква причина. Моят PCS ми изписка веднага, привлече ми вниманието и така успях баш на косъм да предотвратя сериозен инцидент. Стана всичкото за около секунда, в която вниманието ми беше в огледалото. Ситуации се случват и лично аз не бих се отказал от подобни системи, въпреки опита ми от 18г и над 380 000км за сега. :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2022 21:22

max-2 написа: 10 Авг 2022 17:35 В режим адаптивен круиз контрол
Ясно - не съм те разбрал правилно... Мислех че говорим за аварийното удряне на спирачки...
За нормалната работа на адаптивният КК - да, така си е... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 11 Авг 2022 11:41

FearSoft написа: 10 Авг 2022 16:42 Глезотии от типа
То ясно, че улесняват доста. Но ако направиш и сравнено с първите, които които са палили с манивела, тези от преди 30 години тия дето са карали с манивелите ще кажат, не са истински и липса на умения.
Както колегата преди мен е написал, вниманието и уменията не са за сметка на системите. Системите подпомагат предните при екстремни ситуации. Това че има изключение не променя факта.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2022 11:46

Почнал съм да карам автомобил без АБС и сервоусилвател, с карбуратор и механичен регулатор на динамото ... И с манивела съм палил ... Въпреки това винаги приветствам новите системи, стига да не са прекалено натрапчиви...
Позволяват по-малка умора, коригират известни грешки и т.н. и т.н... Удобни са ми автоматичните фарове, климатроника, АБС, автоматичните чистачки, адаптивният КК... Да, в някои случаи не са съвсем подходящи, но затова и има човек зад волана - превключва в друг режим и след това се връщаш в първия режим когато условията позволят...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Оги » 11 Авг 2022 12:12

Полудявам заради намесата на ел.усилвателя в управлението. Идва ми да я тресна тая кола в някоя скала и да стане цялата на трески и смачкани железа. Точно при изпреварване с висока скорост най-много искам това. Трябва ми 5 м. свободен път за да мина с 1,50 м. кола. Отвратителна промяна в поведението на волана при различни скорости. По планински пътища с много завои и променливи скорости също гадория. Казано накратко не върви накъдето я караш. Веднъж така, веднъж иначе. Направено за жени, дето да могат да се домъкнат от тук до там, ако има как по-добре някой да ги вози.
-Абе, и аз много искам. Често карам през финала на рали хеброс и тез новите коли все са ми куци. Педалите за газ също са им зле.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост