Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 05 Авг 2022 19:19

method81 написа: 05 Авг 2022 16:58 Следващата "екстра" от алиекспрес най-после пристигна - амортисьорчета за багажника. За щастие не ги задържаха на митница. :whistle:
За момента работят доста добре. Затварянето е малко по-трудно от преди, но се търпи.
Те пратки под 150евро не задържат на митниците защото от алиекспрес директно ти начисляват ДДС.Аз си взех кожен калъф за подлакътник,че на старата кола нямаше изпиране.

Dimitar38
Мнения: 64
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 3 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 05 Авг 2022 21:14

method81 написа: 05 Авг 2022 16:58 Следващата "екстра" от алиекспрес най-после пристигна - амортисьорчета за багажника. За щастие не ги задържаха на митница. :whistle:
За момента работят доста добре. Затварянето е малко по-трудно от преди, но се търпи.
Колко ги търсих тези амортисьори, прати линк на продавача

method81
Мнения: 106
Регистриран на: 25 Май 2020 16:16
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210 1.6
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от method81 » 05 Авг 2022 21:47


Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 06 Авг 2022 00:06

Това явно работи добре, аз бях си поръчал едни прожини за тази работа, но не беше добре, но по назад съм постнал намерих клипче със свински опашки се стяга на две места механизма и вече година и половина можеби работи без отказ
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
venciru
Мнения: 223
Регистриран на: 09 Юли 2020 15:21
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla 1.6 CVT 2020
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от venciru » 08 Авг 2022 11:22

Това с вдигането на капакът изцяло през ДУ или с натискане на "копчето" отзад става идеално само с презацепване на фабричните оригинални пружини. Без абсолютно никакви капиталовложения и трудни монтажи. Вече почти 2 години при мен работи без грешка. Е, естествено затварянето е малко по хард, но си струва удобството при отварянето.
Горното е изцяло мое лично мнение, с което не ангажирам никое друго лице. И казаното от мен в никакъв случай да не се счита за категорична препоръка и/или провокация към други лица.
Corolla 1.6 CVT 2020 132hp бивша; DS7Crossback 2.0 2020 180 hp

Hursa
Мнения: 5666
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 09 Авг 2022 21:25

Днес след Кричим рязко ми задейства спирачките. В завой. Доста неочаквано и много гадно, не до спиране, но доста свали скоростта. Добре, че нямаше никой зад мен. В насрещното се движеше лек автомобил, в дясно има сравнително висока укрепваща склона стена, но лентата не е тясна. Не знам на кое реагира - на стената или на насрещния. Не бях близо до стената. И нито аз, ни насрещния бе близо до осевата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2022 21:36

Да не би да си се хлъзнал - ESP понякога сработва доста активно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 10 Авг 2022 00:09

На мен ми е реагирала така с намаляване на скоростта, ако на магистралата има завой и, докато се движа в лява лента, бързо настигам примерно камион в дясната лента. Тогава в едид момент муцуната на колата сочи точно към камиона, докато карам със 130 примерно, и понякога ми сработва адаптивният круиз контрол. В тази връзка, с влючен круиз контрол ли беше в ситуацията или сработи аварийното спиране?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2022 07:33

astranom написа: 10 Авг 2022 00:09 в едид момент муцуната на колата сочи точно към камиона, докато карам със 130 примерно, и понякога ми сработва адаптивният круиз контрол
Би било тъжно ако Тойота не са прецизирали КК... С години съм наблюдавал КК на друга марка точно в такава ситуация - магистрала, настигайки трафик с много висока скорост, сравнително остър завой (например завоите на Девня по АМ Хемус) - нито веднъж не се е лъгало по автомобил в съседна лента, въпреки, че муцуната е сочила точно натам и то на сравнително малка дистанция... Предполагам вземаше информация и от камерата и от положението на волана.
Да, 'настъпя' ли съседната лента - реагира дори и да съм в завой, пред муцуната няма нищо, но в завоя в моята лента има автомобил (който ми се пада встрани 'от муцуната')..
Тъй-като това е доста обичаен сценарий, все пак предполагам, че Тойота са си свършили работата и наблюденията на колегите не са били съвсем точни - например са настъпвали съседна лента в завой и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 10 Авг 2022 08:14

Hursa написа: 09 Авг 2022 21:25 Днес след Кричим рязко ми задейства спирачките. В завой. Доста неочаквано и много гадно, не до спиране, но доста свали скоростта. Добре, че нямаше никой зад мен. В насрещното се движеше лек автомобил, в дясно има сравнително висока укрепваща склона стена, но лентата не е тясна. Не знам на кое реагира - на стената или на насрещния. Не бях близо до стената. И нито аз, ни насрещния бе близо до осевата.
Коя година е колата?
Подобен случай са ми казвали за камри с предходната Toyota safty system. 2019-2020 королите мисля че са със TSS 2.0
Лично при мен никога не се е случвало подобно нещо, 3-5 пъти ми е пищяло за спирачки 3 от които се движа в квартална улица супер бавно и движейки се между колите (ако пред мен има друга), в даден момент се открива спряла такава.

method81
Мнения: 106
Регистриран на: 25 Май 2020 16:16
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210 1.6
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от method81 » 10 Авг 2022 08:47

Малко извън темата, но при мен TSS 2.0 въобще не работи както по "филмите", които излъчват от euro NCAP.
Разбира се съм нямал случки, в които е било крайно нужно, но това с аварийните спирачки ми се струва, че работи от дадена скорост нагоре.
Например няма да натисне спирачка, ако карате с 20 км в час и пред вас има спрял автомобил, но пък с 50 би го направило.
Другото, което съм забелязал, е че ако да даваш малко газ или спирачка тази система не се задейства изобщо и те оставя да се оправяш.
Не очаквам някаква магическа self-driving система в корола, но за момента случаите, в които може да се предотврати инцидент, са за доста малко и стандартни.
Това са си мои наблюдения де, може би другите колеги имат различно мнение за системата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2022 09:03

Пипнеш ли спирачката - на всички автомобили системата се изключва... Да, ако усети аварийно спиране от твоя страна (рязко и силно натискане), то ще добави още малко усилие за максимално спиране, но ако само си погалил спирачката - системата ще се е изключила. Точно тази логика използвам много често в града предимно когато пред мен някой завива за да не сработи системата (системата усеща рязко намаляващ или 'спрял' автомобил, все още заемащ моята лента) - пипвам спирачката, колкото да сработи 'стоп' светлината, защото ПРЕДПОЛАГАМ че автомобила ще приключи маневрата и няма да има нужда от промяна на моята скорост(но имам и безопасен резервен вариант - например заобикаляне без нужда от намаляване на скоростта).. Системата обикновено работи 'по време' - например 0.5 сек от удара при дадена скорост. При ниска скорост това време е толкова малка дистанция, че просто никой не изчаква до такава дистанция... Иначе да - системата не работи при ниски скорости , но ниски някъде под 8км/ч (поне така бе на друг модел)... Не говоря за системата за предпазване на пешеходци - тя работи практически до 0км/ч :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 585
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от FearSoft » 10 Авг 2022 10:33

И какво се оказва сега? Тези системи за сигурност могат да ни докарат големи неприятности. И трябва аз да се съобразявам с тях, а не те - с мен! Колко хубаво си ни беше навремето, когато знаехме, че единствено ние казваме какво да прави колата и само ние сме си виновни, ако стане беля :D
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 10 Авг 2022 10:54

Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата когато има място да мина, а някой е спрял за ляв завой. Иначе на магистралата се държи прилично засега.
Carina E 4AFE LB 1992

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 10 Авг 2022 10:54

При мен това с намаляването в завой заради камион в другата лента не се случва винаги и мисля, че по-скоро действа някакъв допълнителен фактор. Например усещането ми е, че ако воланът е добре навит, за да минеш по геометричната среда на лентата, няма да го направи. Не е изключено да съм настъпвал осевата линия, както казва slowtraveler... Аз лично не намирам някакъв проблем в това, напротив, винаги разчитам на адаптивния круиз контрол на магистрала и ми е много отмарящо да знам, че колата намалява скоростта си спрямо предната кола, и то винаги (без изключения) и от доста голяма и сигурна дистанция. Моята е 2019 и нивото на функциониране на автономните системи в реални ситуации е на много високо ниво, то просто повече едва ли може да се очаква. Но да, трябва да се съобразяваш - например ако напускаш лента без мигач прави леко (и лесно преодолимо) усилие на те върне обратно, или пък адаптивният круиз контрол сработва твърде отдалеч, или пък колата продължава да намалява скоростта секунда примерно, след като предната кола вече се е отстранила от лентата, или пък изчаква известнно време лентата да е свободна, за да започне да набира пак до зададената скорост, или се бърка, ако пресича някаква изостанала стара напречна маркировка, или ако светлината е лоша или има залепени мушички на сензора отпред и т.н. Но все пак това са просто асистенти и за такива от 2019 в кола за 40к работят просто невероятно и са много много полезни и облекчаващи шофьора при дълго каране. Пък и повечето могат да се изключат...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта