Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Здравейте колеги,
Пускам тема с въпрос към вас относно няколко проблема, които са описвани в някои други теми, но не и с едновременни симптоми.
Накратко колата е Рав 4 - 2008 - Д-4Д 136кс. като преди 1800км е минала пълно обслужване и проверка в специализиран сервиз.
Имам запазен час за проверка на тези проблеми (три може би взаимно свързани), но ще се радвам да получа мнение и от вас.
1) Няколко пъти колата ми изгасна на светофар (два за 1000км.) като работеше без никакви проблеми (стандартно изреди всички сигнализации на таблото като Check VSC System / Check 4x4 system / Check engine system ) - палиш и никакви симптоми за проблем.
2) Загуба на мощност до 2000об. като след рестарт на двигателя всичко си идва на място (последните 200-300км след обслужването), направи го 3-4 пъти.
3) Два пъти ми излезна грешка "low pressure oil" преди да загасне, като веднъж беше под наклон, а другия път след вдигане на 3000об. и освобождаване от скорост (опитах отново да го предизвикам но не стана ). И двата пъти след рестарт на двигателя всичко се оправя. Маслото е на макс, на диагностика няма абсолютно никакви грешки по равката.
Автомобилът има записан час за проверка на налягане на маслото и оглед (евентуално може би ще сменят и датчика) , но силно ме съмнява да намерят нещо. Това е доста дразнещо и за това търся съвет. От всичко изчетено заподозряни са SCV, EGR, вакууми,но може ли да са обвързани тези проблеми? Трябва ли силно да се притеснявам за сериозен ремонт, защото не съм запознат много с тези проблеми
Добавям,че колата имаше ДПФ,който се оказа проблемен и беше премахнат софтуерно и хардуерно 200км след закупуването в добър сервиз (занимават се само с това). Няма никакви пушаци след тяхната намеса, както и се свързах с тях за проверка дали тези проблеми не са свързани с премахването на филтъра. Ами казаха,че не са
Поздрави на всички и благодаря предварително за всеки съвет!
Пускам тема с въпрос към вас относно няколко проблема, които са описвани в някои други теми, но не и с едновременни симптоми.
Накратко колата е Рав 4 - 2008 - Д-4Д 136кс. като преди 1800км е минала пълно обслужване и проверка в специализиран сервиз.
Имам запазен час за проверка на тези проблеми (три може би взаимно свързани), но ще се радвам да получа мнение и от вас.
1) Няколко пъти колата ми изгасна на светофар (два за 1000км.) като работеше без никакви проблеми (стандартно изреди всички сигнализации на таблото като Check VSC System / Check 4x4 system / Check engine system ) - палиш и никакви симптоми за проблем.
2) Загуба на мощност до 2000об. като след рестарт на двигателя всичко си идва на място (последните 200-300км след обслужването), направи го 3-4 пъти.
3) Два пъти ми излезна грешка "low pressure oil" преди да загасне, като веднъж беше под наклон, а другия път след вдигане на 3000об. и освобождаване от скорост (опитах отново да го предизвикам но не стана ). И двата пъти след рестарт на двигателя всичко се оправя. Маслото е на макс, на диагностика няма абсолютно никакви грешки по равката.
Автомобилът има записан час за проверка на налягане на маслото и оглед (евентуално може би ще сменят и датчика) , но силно ме съмнява да намерят нещо. Това е доста дразнещо и за това търся съвет. От всичко изчетено заподозряни са SCV, EGR, вакууми,но може ли да са обвързани тези проблеми? Трябва ли силно да се притеснявам за сериозен ремонт, защото не съм запознат много с тези проблеми
Добавям,че колата имаше ДПФ,който се оказа проблемен и беше премахнат софтуерно и хардуерно 200км след закупуването в добър сервиз (занимават се само с това). Няма никакви пушаци след тяхната намеса, както и се свързах с тях за проверка дали тези проблеми не са свързани с премахването на филтъра. Ами казаха,че не са
Поздрави на всички и благодаря предварително за всеки съвет!
- mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Цедката в картера гледана ли е?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Не, това предложих да направят след прочетеното тук, но ми казаха първо да замерят налягането и да видят датчика.
- veso_hds
- Мнения: 1432
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
На колко хил. км. е колата.Възможна причина е SCV.Симптомите, които си описал, водят натам.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Колата по километраж е на 180 000км. 2019 е била на 170 000км, но не е карана (евентулно ) Ако е върната не е повече от 50к.
Възможно ли е и трите симптома да са на SCV? Ниското налягане на маслото излиза точно преди да загасне самостоятелно за 1сек. Пали и нищо - поне грешка да записваше.
Колата върви доста прилично, като може би си въобразявам,но когато е студена е по-мудна. Студения старт е безпроблемен, забелязах веднъж оборотите да са малко по-високи от нормалното при загрял двигател (може би до първото превключване на скорост). Няма видим ход на стрелката (за неравномерни обороти).
Възможно ли е и трите симптома да са на SCV? Ниското налягане на маслото излиза точно преди да загасне самостоятелно за 1сек. Пали и нищо - поне грешка да записваше.
Колата върви доста прилично, като може би си въобразявам,но когато е студена е по-мудна. Студения старт е безпроблемен, забелязах веднъж оборотите да са малко по-високи от нормалното при загрял двигател (може би до първото превключване на скорост). Няма видим ход на стрелката (за неравномерни обороти).
- veso_hds
- Мнения: 1432
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
SCV се хващат трудно, често не дават грешки при диагностика.Като гледам километрите, вече са си за смяна( при теб май е един клапана).Това на първо четене.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
В сервизното ръководство за модела и съответния двигател има диапазон на приемливи стойности, които излизат на техстрийма. Закачете я на техстрийм и сверете стойностите които излизат с тези от ръководството. Започнете от там - колкото и индиректно да изглежда. Ще ви изчисти част от картинката и най-малкото ще ровите по-малко детайли.
На тоя мотор, мисля че излизаха target common rail pressure и common rail pressure стойности. SCV или хлабави дюзи ще ви направят разлика над +/-10% по спомен (това ми се върти по спомен като допуск).
На тоя мотор, мисля че излизаха target common rail pressure и common rail pressure стойности. SCV или хлабави дюзи ще ви направят разлика над +/-10% по спомен (това ми се върти по спомен като допуск).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Подкрепям - почва се от малкото и лесно за проверка - да се види дали информацията е коректна...embata_toyota написа: ↑14 Юли 2022 19:40 но ми казаха първо да замерят налягането и да видят датчика.
Ако няма налягане - тогава вече се почва 'разглобяването'
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Твърде вероятно е да е от SCV ,който е един в случая.От това ,че остава в неправилно положение,което става на случаен принцип и не може лесно да се хване,двигателя гасне и се задейства "коледната елха" и при падане оборотите логично пада и налягане масло за да излезе грешка "LOW OIL PRESSURE".
Трудно или за хващане ще кажат мастерите но този SCV преди да извика за смяна обикновено си сменя цвета( посинява метала от прегряване).
Трудно или за хващане ще кажат мастерите но този SCV преди да извика за смяна обикновено си сменя цвета( посинява метала от прегряване).
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Здравейте отново,
Вчера това се замислих,което е написал колегата memorex, а именно да изписва тази грешка поради падането на оборотите и загубата на мощност. Бях с колата цял ден, като два-три пъти ми изгуби мощност. Прави го само на ниска скорост и ниска предавка- или до 1-ва, или м/у 1-ва и -2-ра. Загуби ми мощност до 2000об., след гасене и палене се оправи. Доста е неприятно и с нетерпение чакам да я вземат за проверка.Говорих с майсторите и за сега ше измерят само налягане на маслото и датчик, което не ме зарадва , защото после ще чакам нов час .
Намерих още един човек, с който ще се видим веднага след горепосочените майстори за да проверим дали ще хване scv или нещо друго…
Вчера това се замислих,което е написал колегата memorex, а именно да изписва тази грешка поради падането на оборотите и загубата на мощност. Бях с колата цял ден, като два-три пъти ми изгуби мощност. Прави го само на ниска скорост и ниска предавка- или до 1-ва, или м/у 1-ва и -2-ра. Загуби ми мощност до 2000об., след гасене и палене се оправи. Доста е неприятно и с нетерпение чакам да я вземат за проверка.Говорих с майсторите и за сега ше измерят само налягане на маслото и датчик, което не ме зарадва , защото после ще чакам нов час .
Намерих още един човек, с който ще се видим веднага след горепосочените майстори за да проверим дали ще хване scv или нещо друго…
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
На ниски обороти пада налягане на маслото при проблеми с лагерите и помпата. Най-вероятно си за смяна на основни и биелни лагери. Все пак колата е 2008ма и не си първи собственик. Спокойно може да е милионник. Дизел се взима на запад да се кара. Бензиновите са за до магазина.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Urb, това със замерване на налягане на мотора ще се хване или?
Колата няма никакви симптоми за толкова лош ремонт,а и както написах по-горе беше проверена за последно обслужване на 170 000 км в тойота през 2019 (до тогава има история там) - сигурен съм, че не е милионник
Колата няма никакви симптоми за толкова лош ремонт,а и както написах по-горе беше проверена за последно обслужване на 170 000 км в тойота през 2019 (до тогава има история там) - сигурен съм, че не е милионник
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Провериха изцяло колата и всичко е перфектно и в норми.
Остава тази вечер за смяна на датчика, смяна на горивен филтър и чистене на ЕГР.
Ще пиша, ако има развитие
Остава тази вечер за смяна на датчика, смяна на горивен филтър и чистене на ЕГР.
Ще пиша, ако има развитие
- ufer
- Мнения: 2619
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Сигналът за ниско налягане е възможно най-лошата информация за един мотор. Аз бих присъствал при замерването на налягането, за да съм сигурен поне в него... Юнашкото доверие отдавна ме напусна...
- embata_toyota
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Юни 2019 13:00
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Да, напълно си прав. Написах отгоре,че я провериха и всяка стойност включително налягането са в норма.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта