Това не е възможно.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Т. е. в движение режимът N не е достъпен? Странно какъв е проблема, особено след като мотора е с възбуждане на ротора, което може да се изключи и да няма повишен задържащ момент (това си му е голямо предимство, според мен) подобно на синхронните двигатели с „постоянни” магнити. Липсва (почти) напрежение при свободното му въртене, липсват „паразитни” токове в статора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Лоста си стои винаги в средно положение. След като е местен напред или назад той пак се връща в средно положение. Ако се движиш на "B" или "D" и го бутнеш веднъж напред все едно да стане "N", то нищо не става. Ако го бутнеш двойно напред все едно да включиш за задна пак нищо не става, но на таблото "R" премигва веднъж.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
А когато сте спрели? Може ли да се включи на "N"? След като е в средно положение - при бутането на пред - не е ли все едно да се включи на "R"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Safety first - при движение да не можеш да изключиш... При автоматиците просто не можеш да включиш на задна, но можеш да изключиш от предавка ако например ДВГ се повреди и т.н.....
Тук - технически няма никакъв проблем, но навярно от гледна точка на безопасност този режим е забранен..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Но защо тогава на хибрида може (при това с електромотор, при който изключването е по-нежелано)? А и обезопасяването могат да го направят, например с натискане на педала да мине на "D". Все пак тези режими в случая са "софтуерни" - управленски, дали да е захранен или натоварен, като генератор. Или да е освободен и да се върти, като маховик.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Щото хибрида има ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
И какво. По отношение на МГ2 пак си е като при ел автомобила. Както на ел автомобила може да му се наложи да ускори, когато е на неутрал, така и на хибрида. Просто при включване на неутрал се избягва нежелано задържане - като режима всеки момент може да се "изключи". Например, много автоматици, дори в ръчен режим превключват на по-висока предавка, ако се вдигнат прекалено оборотите. При много автомобили - дори формално изключено ЕСП - се намесва при определени ситуации.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Човек се ориентира на каква предавка е в момента по това коя буква свети "по-силно" (за Зое е в бяло, а неактивните са в сиво) на таблото.
Другото място е до скоростния лост коя буква свети по-силно. Но да се гледа там по време на движение е опасно.
Ако си спрял и си на B/D, то веднъж напред става N.
Ако си спрял, но преди това си се движил назад и си на R, то веднъж назад става пак N.
Правя го интуитивно без да мисля и теоретизирам как го правя, а само гледам на таблото дали съм уцелил това, което ми трябва, като на лост за компютърна игра

- Прикачени файлове
-
- Gear Control 01.PNG (236.74 KiB) Преглеждано 6295 пъти
-
- Gear Control 02.PNG (306.53 KiB) Преглеждано 6295 пъти
-
- Gear Control 03.PNG (119.38 KiB) Преглеждано 6295 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Знаеш, че при електричките това е симулирано софтуерно... Реално чисто програмно няма никакъв проблем да няма 'нежелано задържане'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Именно - не виждам, какъв е проблема да не е допустим в движение при ел автомобил.
При хибрида на тойота - въпреки, че в много случай е нежелателен, както заради ДВГ (при стартиране, а и така или иначе той е постоянно присъединен, поне да зарежда или да задвижва, поне в малка степен, когато работи), така и поради спецификата на хибридната система (твърде високите обороти на МГ1 при висока скорост и неподвижен ДВГ - заради което се налага евентуално да се симулира "неутрал") - пак може да се включи такъв режим.
В много случай липсата на задържане - "свободно" движение по инерция е за предпочитане (при трабант и варбург бе реализирано, при това без превключване
). Също понякога и липсата на задвижване - като се пусне спирачката. При електрокарите са реализирани и двата случая - пускаш педала, движи се по инерция или стои спрял, натискаш педала, тръгва. 
При хибрида на тойота - въпреки, че в много случай е нежелателен, както заради ДВГ (при стартиране, а и така или иначе той е постоянно присъединен, поне да зарежда или да задвижва, поне в малка степен, когато работи), така и поради спецификата на хибридната система (твърде високите обороти на МГ1 при висока скорост и неподвижен ДВГ - заради което се налага евентуално да се симулира "неутрал") - пак може да се включи такъв режим.
В много случай липсата на задържане - "свободно" движение по инерция е за предпочитане (при трабант и варбург бе реализирано, при това без превключване


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Споко - сигурно скоро ще почнат да се пускат опън-сорс код за контролерите и ще можеш да си го 'флашваш'... А на ГТП специално ще проверяват вместо газове, дали софтуерът ти е оригинален 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

https://www.openmotors.co/product/tabbyevo/
TABBY EVO
€13.880,00 – €24.961,00
The ready to use platform for your EV project, completely modular, open-source, available to everyone.
TABBY EVO is an open-source hardware platform for electric vehicle prototypes / pre-series / manufacturing.
- Прикачени файлове
-
- OSVehicle_TABBY_EVO_3-4.jpg (433.15 KiB) Преглеждано 6154 пъти
-
- Tabby.PNG (340.99 KiB) Преглеждано 6150 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Как е реално изчислен пробега по WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure):
https://www.electrive.com/2022/05/23/ho ... alculated/
Евродиректива:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=EN
https://www.electrive.com/2022/05/23/ho ... alculated/
Евродиректива:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=EN
- Прикачени файлове
-
- WLTP.png (294.94 KiB) Преглеждано 6137 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ел. автобус в Париж.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта