Общо Бургас - София (в моя случай е 395 км) 50.59 лв
На Кауфланд в Бургас съм заредил безплатно, някой от предишните дни и така тръгвам.
После...
Първо спиране: 14.53 лв
Тук по време на зареждането нещо си бръкнах в джоба на дънките да си извадя телефона. Но там беше и ключа за колата и сигурно съм натиснал по-продължително бутона за отключване и зареждането взе, че прекъсна. Наложи се втора сесия, а в ЕлДрайв значи още 50 стотинки
Второ спиране: 26.53 лв.
Обаче на втората спирка почти от другата страна на магистралата е безплатната зареждачка на Еко, но не ми се обикаляше в обратна посока.
Трето спиране, което може и без него: 9.53 лв.
Т. е. могъл съм да си спестя парите за второто и третото зареждане и без 50 стотинки от първото. Значи би било: 14.03 лв.
Не позна Снощи ходих да наливам минерална вода на Княжево за тъщата и тъста
После по пътя за центъра минах през Еко на България и заредих безплатно от 29% до 95% за 1 час.
Дали ще чакам за безплатна вода или безплатен ток все тая (как звучи само)
Ето малко лоши снимки, но се вижда добре:
Менюто на Зоуито е на български. Впечатлих се. Шкодата не го уважава този език. За Тойота също бих се изненадал ако са го добавили в опциите. Не че ми е проблем да си работя на английски и все пак.
Гласовото упътване от вградената навигация също е на български, но на моменти е странен и с грешни ударения на думите. Най-"трудно" и забавно изговаря улици, в които имена има думите: "Цар", "Царица", "Цариградско", "Цариградска"
Изпитанието е направено на обществената пътна мрежа в Германия, Швейцария, Италия и Франция, като в края на пътуването е имало достатъчно заряд за още 140 км.
...
Mercedes вече обяви, че част от технологиите в EQXX ще влязат в серийно производство. Една от тях е батерията с пасивно въздушно охлаждане и уникален химичен състав. Очаква се това да стане през 2024 г. със следващите поколения A- и B-Class, които ще стъпят на новата компактна платформа MMA.
- Зинделфинген, Германия - Касис, Франция. Дистанцията е 1008 км.
- Средна скорост 87,4 км/ч, максималната е била 140 км/ч.
- Средната консумация на ток е 8,7 kWh/100 км.
Това вече е впечатляващо . Само можеше да махнат страничните огледала, както е honda e. Чак да скрият задните колела, няма да им предлагам, за да не ни обвинят в екстремизъм .
При такава ефективност, батерия 50квч ще ми е достатъчна. Сега, само остава да убедим масовият потребител, че такъв тип купе е красиво и модерно...
Демонстрационен модел е едно, съвсем друго е серийния. В демонстрационния модел няма много от това, което трябва да има в серийния. В демонстрационния модел не е необходимо и батерията да не се разрежда дълбоко, както и да не се "презарежда" - та той ще направи само няколко пътувания с няколко зареждания. Вижте "еднолитровите" автомобили с ДВГ - колко серийни постигат разход от литър на сто. И най-вече - това си изглежда, като реклама на бъдещи модели, посредством концептуален образец, а в наше време никой не държи сметка за подвеждане в реклама.
Това ми напомни рекорда за най-икономичен автомобил с ДВГ... Бяха изминали доста над 1500км със стоков автомобил... Ама вратите облепени с тиксо, климатик/вентилация изключена (бяха оплезили езиците, че бе лятото) и т.н.
Да, рекорда бе поставен, ама едва ли много хора се движат така
Ах, не знаех, че тази тема е само за Renault Zoe 2020- ..
Понеже и аз също се интересувам от доста време от ел. коли, то според мен няма проблеми при употребата им с дневен пробег до 100км и наличие на къща с гараж(и). Точно поради тези причини за мен са много по-интересни инфромациите при използване на ел. коли при дълги пътувания. За целта следя няколко канала в youtube. Един от тях е Nico Pliquett DE, който няколко пъти вече пътува Хамбург - Сибиу с електрички:
1. Хамбург - Виена - Сибиу с Tesla Model 3 през 2020
2. Хамбург - Будапеща - Сибиу с Porsche Taycan през 2021
И съвсем скоро Хамбург - Копенхаген с Tesla Model Y Performance, която е една от първите произведени в Германия, като лично Elon Musk я предаде на 22.03.2022
Разход от 22kWh/100km в равнинна Дания..
Всички тези пътувания ми дават реална представа за дълги пътувания. За сравнение последното ми пътуване до България ми отне 20:00 часа за 2050км до Русе. По време на пътуването заредих дизел два пъти, минах през Карпатите (няма магистрала) и още една граница (Румъния-България). Ако моето пътуване го правя с Tesla Model Y Long Range, то може би ще ми трябват още около 5:30 часа (Сибиу-Русе, 340км за около 4:00 часа и поне 1:30 часа за зареждане) спрямо показаното във видео 3. Хамбург - Сибиу с Tesla Model Y Long Range през 2021, 1700км за 21:20 часа или общо около 27:00 часа. И ако все още мога да шофирам 21-22 часа без да преспивам, то в никакъв случай няма да мога да издържа 27:00 часа без да преспя, което от своя страна означава около 36:00 часа до Русе.
П.П.: За тези, които немския език е неразбираем, може да си включват субтитри и автоматичен превод на английски. Автоматичния превод на български е много неточен (за тези около 2мин, в които го тествах) и аз не го препоръчвам.
centil написа: ↑15 Апр 2022 13:24
Ах, не знаех, че тази тема е само за Renault Zoe 2020- ..
Е, разбира се че не е. Но Zoe 2020- имам и Zoe 2020- мога точно да коментирам. Какво някой е направил и показал чудесно:
Ето на Бьорн Ниланд 1000 км-вото предизвикателство: https://www.google.com/search?q=bjorn+n ... 4&dpr=1.25
Само, че в България би било по-бавно, защото нямаме 350 кВ зареждачки.
То на Зое-то пак щеше да е такъв посредствен резултат, защото то и без това не може повече от 50 кВ да поема.