Току що го пробвах, духа на стъклото и страничните, на средните/централни няма никой.
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
metoyo
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 15:13
Тук съм допуснал грешка и може би не се разбира смисъла, да се чете "...че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да духа и от централните/предни..."
metoyo
- biro
- Мнения: 2805
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от biro » 08 Мар 2022 16:21
biro
astranom
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 16:39
metoyo
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от astranom » 08 Мар 2022 17:02
Стана ми интересно и разгледах степените за духалките на различни автомобили. Обдухването на предното стъкло е или самостоятелно, или заедно с обдухване на краката. Не намерих комбинация стъкло + тяло на шофьора. Вероятно такъв е стандартът?
За мен най-предпочитаната възможност по това време в трафик, за да е топло в колата и да не се запотяват стъклата, е да пусна само обдухване на предното стъкло с вътрешен въздух (за да не дишам газовете в задръстване), като намалям силата на 1 или на 2 чертички. Така движение на въздуха в колата почти не се усеща, става топло (ако го направиш на 19 градуса или повече, с пуснат A/C), стъклата са кристал и всичко е 6. Някак си топлината се разнася равномерно в купето.
Въобще възможните настройки на мен ми се струват достатъчни, за да го направя Точно както го искам и до момента не съм чувствал дискомфорт от течение в колата, недостатъчна топлина, бавно загряване, топло отляво и студено отдясно или нещо подобно.
astranom
- biro
- Мнения: 2805
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от biro » 08 Мар 2022 18:23
Чистете си колите или намаляйте скоростта на вентилатора. Моята нищо не раздухва.
biro
Krachunov
-
- Мнения: 5712
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 08 Мар 2022 21:27
А иначе – предполагам се знае, но да се направя на знаещ


(След като се "поизсуши" конденза върху стъклата, ще е добре да се изключи климатика - все пак той и охлажда постъпващия към тях въздух, докато го "осушава".)
Hursa
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Mcl » 08 Мар 2022 22:03
Mcl
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от metoyo » 09 Мар 2022 08:40
Да, означенията на духалките са стандартни, но винаги при обдухване предно стъкло е излизал и поток от средните централни, ако искаш си ги затваряш/поне при други марки автомобили/. Което между впрочем го има и при королата, но само режим AUTO и то в топли дни т.е. на охлаждане. Вчера го пробвах, на AUTO не обдухва от средните централни, но като намалих температурата на LO почна да обдухва и от тях. Така че тази комбинация явно работи само на охлаждане, на AUTO обдухва стъкло-крака и всички от таблото към тялото. А каква е логиката на отопление да не действа...

Току що пробвах на два автомобила, Версо и Пежо 3008, еми при обдухване на предно стъкло излиза топло и от средните духалки.
metoyo
-
- Мнения: 5712
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 09 Мар 2022 11:14
През зимата - вижте къде е най-добре да разположим отоплителните тела в помещенията - под прозорците (където топлоизолиращите способности на "преградите", които ни отделят от външната среда са най-слаби) и по "външните" стени. Там където имаме топлинни загуби. Ако ги разположим в дълбочина на помещението, примерно до вътрешната стена, противоположна на стената с прозорците - се образува сравнително по интензивна конвективна циркулация на въздуха (което не е желателно), издигащи се струи около и над отоплителното тяло и низходящи, около външната стена с прозорците. Поради това областите от помещението (както и повърхностите там), около прозорците ще бъдат доста по-хладни от областите около отоплителното тяло. Доста по-студено ще бъде и около пода. (Така при "нормална" за нас средна температура в помещението - в "половината" около прозорците ще ни е студено, евентуално дори ще чувстваме "течение", което допълнително ще ни охлажда, евентуално ще се образува и конденз по прозореца и стената под него, а в "половината" около отоплителното тяло - ще ни е "горещо".) Обратно - когато отоплителното тяло е под прозореца - прави "завеса" от конвективно издигащия затоплен въздух. Така отоплението е много по-добре разпределено по помещението. Повърхностите също са много по-равномерно загрети - няма силно охладени и относително по нагрети повърхности. В купето - всички ограждащи стени са външни и с "прозорци". Затова подавайки затопления въздух в средата, ще се образуват низходящи, сравнително по охладени потоци около прозорците. Така ще ни е относително по-топло от към едната страна (към средата на купето) и относително по-хладно от към вратите.
През лятото – топлопреминаването (постъпването на топлина от вън, от външния въздух) е по-малко и чувствително отстъпва на постъпването на топлина от слънцегреенето през деня. Купетата на автомобилите са значително „по-остъклени” по сравнение с помещенията в които живеем (обикновено). Видимата част от спектъра на слънчевото излъчване (макар и относително много „тясна”) носи до над 50% от енергията, голяма част от енергията се носи и от „късовълновата” (високоенергийна) инфрачервена област близка до видимата. А за цялата тази област от спектъра - стъклото е прозрачно, пропуска много голяма част от тази енергия, без да я отразява или поглъща. (Прозорците на домовете ни са обикновено вертикални , което намалява ефективната им площ спрямо слънчевата светлина постъпваща директно през по-голямата част от деня, намалява и проникването на светлината през стъклото поставено „под ъгъл” спрямо лъчите, увеличава се отражението. Също така прозорците в домовете ни са често засенчени от „високото” лятно слънце от стрехи, козирки, тенти, тераси, щори, храсти и дървета – както от директната слънчева светлина, така и от разсеяната. Освен това обикновено са на вътрешната повърхност на стената и поради това, също са частично засенчени, особено при дебели стени и малки прозорци. Обратно, остъклението на купето - предното и задно стъкло (дори страничните), са относително големи по площ (спрямо обема на купето), обикновено са под наклон, особено ако имаме и „стъклен” таван – и така често повърхността им е близо до перпендикулярно положение спрямо непосредственото слънчево излъчване и практически нищо не ги засенчва. Има прозорци от всички страни и така независимо от къде "пече" слънцето все има стъкла, през които прониква голямо количество непосредствена слънчева енергия.) Докато слънчевата светлина попадаща върху (непрозрачни) външни повърхности – частично се поглъща, частично се отразява, то слънчевата светлина попаднала на вътрешните повърхности, отразената от тях светлина с голяма вероятност попада отново на вътрешни повърхности и поради това в помещенията и в купетата на автомобилите се поглъща много по-голяма част от енергията проникнала през „остъклението”. Поради всичко това – в купето през деня при слънчев ден – много повече енергия прониква със слънчевата светлина. И тази „слънчева светлина” нагрява вътрешните повърхности при поглъщането и – и те на свой ред започват да излъчват, както и да топлят контактуващия с тях въздух.
Докато през зимата за да подобрим комфорта е „достатъчно” да „поставим” въздушна завеса около най-студените повърхности на стъклата (и да затоплим въздуха в купето). То през лятото тези нагрети повърхности са разпространени вътре в купето. Затова и струята от средните „отвори” на „климатика” е добре да работят също интензивно, заедно със страничните – подавайки струи охладен въздух към тавана, обазувайки „естествено падаща пелена”, която да охлажда пътниците (вместо да ги обдухва директно, локално и концентрирано), както и затоплените излъчващи повърхности (и повърхностите с които контактуваме).
Hursa
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от metoyo » 10 Мар 2022 09:54
- IMG_20220310_093824 1.jpg (137.96 KiB) Преглеждано 1665 пъти
Ако дам "назад" се появява този екран
- IMG_20220310_093957 2.jpg (128.52 KiB) Преглеждано 1665 пъти
- IMG_20220310_094009 3.jpg (121.11 KiB) Преглеждано 1665 пъти
Извинявам се за качеството, но ги щракнах набързо и срещу слънцето.
metoyo
Krachunov
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от metoyo » 10 Мар 2022 13:27
1. При натискане на answer изписва CALL ENDED и екрана се връща на това което е било/горните снимки/, НО връзката е налице и провеждам разговор, но не мога да го прекратя от медията, а само от моб. телефон.
2. При натискане на answer показва че се провежда разговор и вече може да се прекрати от екрана-има икона END.
Когато аз набирам няма такива драми.
metoyo
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта