Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 15:11

biro написа: 08 Мар 2022 12:04 Натисни бутона за премахване на влага от предното стъкло и спри A/C
Току що го пробвах, духа на стъклото и страничните, на средните/централни няма никой.
Последно промяна от metoyo на 08 Мар 2022 15:15, променено общо 1 път.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 15:13

metoyo написа: 08 Мар 2022 11:05 Друг недостатък за мен е, че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да не духа и от централните/предни отвори, а само от левия и десния.
Тук съм допуснал грешка и може би не се разбира смисъла, да се чете "...че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да духа и от централните/предни..."

Аватар
biro
Мнения: 2799
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 08 Мар 2022 16:21

По принцип няма логика при отопление да духа от централните отвори, защото топлия въздух се издига нагоре и духане в краката е най-ефективно за отопление на купето. Освен тва духане в краката праща топло и на пътниците на задната седалка.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 08 Мар 2022 16:33

Негативът е, че така раздухва прахоляка от стелките и хората в купето го дишат.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 16:39

Незнам за логиката, но не съм бил досега в автомобил в който/опита ми е с френски, италиански и немски/, като духа на предното стъкло или предното и в краката да не духа и от средните централни, ако искаш да не духа просто ги врътваш на затворено. За задните пътници има отделни въздуховоди, между предните седалки. Надали от предните въздуховоди в краката ще се случи нещо на задния ред. В други автомобили за задните седалки въздуховодите са под предните седалки, тогава има логика да топли пътниците отзад. Ако трябва отзад да се топлят от предните в краката на шофьора... горките крака на шофьора.

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 08 Мар 2022 17:02

metoyo написа: 08 Мар 2022 16:39 не съм бил досега в автомобил в който, като духа на предното стъкло или предното и в краката да не духа и от средните централни
Стана ми интересно и разгледах степените за духалките на различни автомобили. Обдухването на предното стъкло е или самостоятелно, или заедно с обдухване на краката. Не намерих комбинация стъкло + тяло на шофьора. Вероятно такъв е стандартът?

За мен най-предпочитаната възможност по това време в трафик, за да е топло в колата и да не се запотяват стъклата, е да пусна само обдухване на предното стъкло с вътрешен въздух (за да не дишам газовете в задръстване), като намалям силата на 1 или на 2 чертички. Така движение на въздуха в колата почти не се усеща, става топло (ако го направиш на 19 градуса или повече, с пуснат A/C), стъклата са кристал и всичко е 6. Някак си топлината се разнася равномерно в купето.

Въобще възможните настройки на мен ми се струват достатъчни, за да го направя Точно както го искам и до момента не съм чувствал дискомфорт от течение в колата, недостатъчна топлина, бавно загряване, топло отляво и студено отдясно или нещо подобно.

Аватар
biro
Мнения: 2799
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 08 Мар 2022 18:23

За да духа от въздуховодите под предните седалки струята трябва да е в краката. Ако струята е от центъра в краката на задноседящите духа ***ец.
astranom написа: 08 Мар 2022 16:33 Негативът е, че така раздухва прахоляка от стелките и хората в купето го дишат.
Чистете си колите или намаляйте скоростта на вентилатора. Моята нищо не раздухва.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 08 Мар 2022 18:52

Към чистенето, добавете и гумени стелки.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 08 Мар 2022 21:27

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 08 Мар 2022 22:03

То и за това в автоматичен режим обдухва предното стъкло страничните духалки и в краката. Това е най рационалното, а средните духалки"въздуховоди" не се използват много, защото действат директно. А след като достигне зададената температура климатроника и намали въздуха ще се усети дискомфорт.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 09 Мар 2022 08:40

astranom написа: 08 Мар 2022 17:02 Стана ми интересно и разгледах степените за духалките на различни автомобили. Обдухването на предното стъкло е или самостоятелно, или заедно с обдухване на краката. Не намерих комбинация стъкло + тяло на шофьора. Вероятно такъв е стандартът?
Да, означенията на духалките са стандартни, но винаги при обдухване предно стъкло е излизал и поток от средните централни, ако искаш си ги затваряш/поне при други марки автомобили/. Което между впрочем го има и при королата, но само режим AUTO и то в топли дни т.е. на охлаждане. Вчера го пробвах, на AUTO не обдухва от средните централни, но като намалих температурата на LO почна да обдухва и от тях. Така че тази комбинация явно работи само на охлаждане, на AUTO обдухва стъкло-крака и всички от таблото към тялото. А каква е логиката на отопление да не действа... unsure.gif
Току що пробвах на два автомобила, Версо и Пежо 3008, еми при обдухване на предно стъкло излиза топло и от средните духалки.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 09 Мар 2022 11:14

През лятото, действително е различно и тогава е добре да подава охладен въздух и през "средните" отвори (според мен, което не оправдава липсата на настройки, които потребителя би пожелал).
През зимата - вижте къде е най-добре да разположим отоплителните тела в помещенията - под прозорците (където топлоизолиращите способности на "преградите", които ни отделят от външната среда са най-слаби) и по "външните" стени. Там където имаме топлинни загуби. Ако ги разположим в дълбочина на помещението, примерно до вътрешната стена, противоположна на стената с прозорците - се образува сравнително по интензивна конвективна циркулация на въздуха (което не е желателно), издигащи се струи около и над отоплителното тяло и низходящи, около външната стена с прозорците. Поради това областите от помещението (както и повърхностите там), около прозорците ще бъдат доста по-хладни от областите около отоплителното тяло. Доста по-студено ще бъде и около пода. (Така при "нормална" за нас средна температура в помещението - в "половината" около прозорците ще ни е студено, евентуално дори ще чувстваме "течение", което допълнително ще ни охлажда, евентуално ще се образува и конденз по прозореца и стената под него, а в "половината" около отоплителното тяло - ще ни е "горещо".) Обратно - когато отоплителното тяло е под прозореца - прави "завеса" от конвективно издигащия затоплен въздух. Така отоплението е много по-добре разпределено по помещението. Повърхностите също са много по-равномерно загрети - няма силно охладени и относително по нагрети повърхности. В купето - всички ограждащи стени са външни и с "прозорци". Затова подавайки затопления въздух в средата, ще се образуват низходящи, сравнително по охладени потоци около прозорците. Така ще ни е относително по-топло от към едната страна (към средата на купето) и относително по-хладно от към вратите.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 10 Мар 2022 09:54

Имам питане с работата с телефон през медията. Когато ме търсят и медията е на този екран
IMG_20220310_093824 1.jpg
IMG_20220310_093824 1.jpg (137.96 KiB) Преглеждано 1597 пъти
след като приема обаждането, отново се връща същия екран и не мога да прекъсна обаждането. Няма икона на екрана, от волана слушалката също е неактивна.
Ако дам "назад" се появява този екран
IMG_20220310_093957 2.jpg
IMG_20220310_093957 2.jpg (128.52 KiB) Преглеждано 1597 пъти
като натисна върху него се появява този
IMG_20220310_094009 3.jpg
IMG_20220310_094009 3.jpg (121.11 KiB) Преглеждано 1597 пъти
и в крайна сметка аз не мога да прекъсна обаждането, единствения начин е от моб. телефон да прекъсна или отсрещната страна да прекъсне, което не е ок. Бъг ли е при мен или става въпрос за настройки?
Извинявам се за качеството, но ги щракнах набързо и срещу слънцето.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 10 Мар 2022 13:08

На мен ми се е случвало няколко пъти, но е било точно преди да вържа или разкача от андорид аутото. С какъв телефон си?
С блутут или андорид/епъл?

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 10 Мар 2022 13:27

С нокиа, при свързване с блутут. Пак си играх да търся настройки и забелязах друго. Моментният екрана не е от значение, при отговор на повикване се случват две неща:
1. При натискане на answer изписва CALL ENDED и екрана се връща на това което е било/горните снимки/, НО връзката е налице и провеждам разговор, но не мога да го прекратя от медията, а само от моб. телефон.
2. При натискане на answer показва че се провежда разговор и вече може да се прекрати от екрана-има икона END.
Когато аз набирам няма такива драми.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: jorfii и 11 госта