... Например:
Движим се с 80 km/h по надолнище. Нека да е такова надолнището, че когато сме в обикновен автомобил и сме на 5-та предавка и си махнем крака от педала на газта, тогава колата пак ще се движи с 80 km/h. Ако сме в електричката и в този случай сме на D и си махнем крака, тогава ще се държи като нормалния автомобил. Но ако сме на B, и си махнем крака тогава ще започне да намаля скоростта си не рязко, но плавно и е една перфектна двигателна спирачка. Това е все едно с нормален автомобил да се намалят предавките 5-4-3-2 и така се използва ДВГ за спиране: пак двигателна спирачка. И така в електричката като сме на B и по този същия наклон, за да имаме пак 80 km/h, то само поддържаме педала на газта на същата позиция с крака и така има временен разход 0 kW (нека пренебрегнем отоплителните и климатични устройства). Ако надолнището започне да става по-малко, тогава за да поддържаме същата скорост 80 km/h леко натискаме педала на газта и има положителен разход на енергия. А ако надолнището стане по-стръмно тогава за 80 km/h леко отпускаме педала на газта и имаме отрицателен разход на енергия, т. е. тогава има регенерация.
Но за пестене на енергия се препоръчва да не си променяме позицията на педала на газта. В този случай ако има изкачване ще се движим с по-малка скорост отколкото по-равно, но ако има спускане ще се движим с по-висока скорост.
С електричка, ако се преценява правилно пътната обстановка и не сме се засилили преди завой прекалено, то може да се премине например Петрохан без да се използва педала на спирачката - шофиране с един педал
