Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Да, нещо такова. Ако съм на Б и не натисна спирачката накрая, то колата ще продължи да си пъпли сама с около 8 km/h.
Първата електричка, която шофирах беше Нисан Лийф и когато за първи път се сблъсках с регенеративно спиране, казах на представителя на колата, който седеше до мен да го изключи, че ме дразни. И така колата започна да се "носи", както си бях привикнал от старата Корола, която имах.
Обаче после със Зои-то свикнах много бързо с режима на регенеративно спиране.
... Отиваш в някой дилър и го пробваш реално в тест драйв
Първата електричка, която шофирах беше Нисан Лийф и когато за първи път се сблъсках с регенеративно спиране, казах на представителя на колата, който седеше до мен да го изключи, че ме дразни. И така колата започна да се "носи", както си бях привикнал от старата Корола, която имах.
Обаче после със Зои-то свикнах много бързо с режима на регенеративно спиране.
... Отиваш в някой дилър и го пробваш реално в тест драйв
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
... Например:
Движим се с 80 km/h по надолнище. Нека да е такова надолнището, че когато сме в обикновен автомобил и сме на 5-та предавка и си махнем крака от педала на газта, тогава колата пак ще се движи с 80 km/h. Ако сме в електричката и в този случай сме на D и си махнем крака, тогава ще се държи като нормалния автомобил. Но ако сме на B, и си махнем крака тогава ще започне да намаля скоростта си не рязко, но плавно и е една перфектна двигателна спирачка. Това е все едно с нормален автомобил да се намалят предавките 5-4-3-2 и така се използва ДВГ за спиране: пак двигателна спирачка. И така в електричката като сме на B и по този същия наклон, за да имаме пак 80 km/h, то само поддържаме педала на газта на същата позиция с крака и така има временен разход 0 kW (нека пренебрегнем отоплителните и климатични устройства). Ако надолнището започне да става по-малко, тогава за да поддържаме същата скорост 80 km/h леко натискаме педала на газта и има положителен разход на енергия. А ако надолнището стане по-стръмно тогава за 80 km/h леко отпускаме педала на газта и имаме отрицателен разход на енергия, т. е. тогава има регенерация.
Но за пестене на енергия се препоръчва да не си променяме позицията на педала на газта. В този случай ако има изкачване ще се движим с по-малка скорост отколкото по-равно, но ако има спускане ще се движим с по-висока скорост.
С електричка, ако се преценява правилно пътната обстановка и не сме се засилили преди завой прекалено, то може да се премине например Петрохан без да се използва педала на спирачката - шофиране с един педал
Движим се с 80 km/h по надолнище. Нека да е такова надолнището, че когато сме в обикновен автомобил и сме на 5-та предавка и си махнем крака от педала на газта, тогава колата пак ще се движи с 80 km/h. Ако сме в електричката и в този случай сме на D и си махнем крака, тогава ще се държи като нормалния автомобил. Но ако сме на B, и си махнем крака тогава ще започне да намаля скоростта си не рязко, но плавно и е една перфектна двигателна спирачка. Това е все едно с нормален автомобил да се намалят предавките 5-4-3-2 и така се използва ДВГ за спиране: пак двигателна спирачка. И така в електричката като сме на B и по този същия наклон, за да имаме пак 80 km/h, то само поддържаме педала на газта на същата позиция с крака и така има временен разход 0 kW (нека пренебрегнем отоплителните и климатични устройства). Ако надолнището започне да става по-малко, тогава за да поддържаме същата скорост 80 km/h леко натискаме педала на газта и има положителен разход на енергия. А ако надолнището стане по-стръмно тогава за 80 km/h леко отпускаме педала на газта и имаме отрицателен разход на енергия, т. е. тогава има регенерация.
Но за пестене на енергия се препоръчва да не си променяме позицията на педала на газта. В този случай ако има изкачване ще се движим с по-малка скорост отколкото по-равно, но ако има спускане ще се движим с по-висока скорост.
С електричка, ако се преценява правилно пътната обстановка и не сме се засилили преди завой прекалено, то може да се премине например Петрохан без да се използва педала на спирачката - шофиране с един педал
Последно промяна от Filbor на 22 Яну 2022 21:39, променено общо 1 път.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2619
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Това се нарича да галиш педала на газта с перце. Дано да нямаш дупки по маршрута, че тогава заниманието ще крайно интересно и ще трябва да мислиш само за това, без да обръщаш внимание на гаджето до себе си...
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ако има неравности/дупки и минаваш през тях, разбира се с ниска скорост, тогава колата може носово да ти проговори на чист български :
Внимание! Незастлан път.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 2101
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Хахаха... Мдаа, за такова време и пеша може
Това разбира се трябва да се приеме като шега, но безспорно би било доста... продължително пътуване... Дори с тежката джипка (неудобна за завои) от Берковица до околовръстното на София бе около 50 минути ако няма прекалено много трафик/камиони, нарушаващи забраната..
Предполагам при такъв режим с един педал времето би било с половин час отгоре..
Това разбира се трябва да се приеме като шега, но безспорно би било доста... продължително пътуване... Дори с тежката джипка (неудобна за завои) от Берковица до околовръстното на София бе около 50 минути ако няма прекалено много трафик/камиони, нарушаващи забраната..
Предполагам при такъв режим с един педал времето би било с половин час отгоре..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Някой да има впечатление от електрическата Дачия. Ако има и бонус за електромобил ще е интересно предложение.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Браво, БОз. Как го изкопа!
За късмет моята не е произведена от 13/01/2021 до 22/02/2021, ами на 4/10/2021. Нито има информация в приложението. Но въпреки това ще питам дилъра.
За късмет моята не е произведена от 13/01/2021 до 22/02/2021, ами на 4/10/2021. Нито има информация в приложението. Но въпреки това ще питам дилъра.
- Прикачени файлове
-
- ProductionDate.JPG (9.67 KiB) Преглеждано 1632 пъти
-
- ServiceDue.jpg (63.54 KiB) Преглеждано 1632 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Интересно какво ще правят на електричката по време на ТО? Филтър купе и батерия ако има такъв за вентилацията и?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Аз я тествах. Става за градско, дръвце е. 3+1 места. Ако няма субсидия си е скъпа за това, което представлява. Много е вероятно да няма предвид управляващите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
А коя алтернативна електричарка може да вземеш за относително същите пари?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Принципно на автомивка и после в подземен гараж:
- Прикачени файлове
-
- На Автомивка.jpg (140.5 KiB) Преглеждано 1566 пъти
-
- В Гараж.jpg (70.65 KiB) Преглеждано 1566 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ето тези са най-евтините:
- Прикачени файлове
-
- Най-евтини_1.JPG (67.52 KiB) Преглеждано 1542 пъти
-
- Най-евтини_2.JPG (87.28 KiB) Преглеждано 1542 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Едно е да са най-евтините, друго е да са съпоставими като цена, а съвсем трето е да може да отидеш сега и да имаш възможност да си ги поръчаш.
Иначе за Смарта за мен въобще не е в тази категория. Доскоро имаше хубави оферти за Айоник, от първите, нови.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост