На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 370 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BladeBG
- Мнения: 68
- Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И при Королата е така:slowtraveler написа: ↑02 Яну 2022 09:57 На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
Неоторизиран достъп до автомобила е предотвратен чрез спиране на функцията за отключване на вратите както отвън, така и отвътре. Автомобилите, използващи тази система, имат етикети на прозорците на двете предни врати.
Изключете двигателя, изкарайте всички пътници от автомобила и се уверете, че всички врати са затворени.
Използване на функцията за достъп (в зависимост от оборудването): натиснете сензорната повърхност върху външната дръжка два пъти в рамките на 5 секунди.
От дистанционното: натиснете "заключване" два пъти в рамките на 5 секунди.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2, по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2, по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И аз забелязах,че през деня често ми включва фаровете.И аз така ги изключвам.Това да няма ръчно изключване е тъпо.Откъде се намалява чувствителността на сензора?Hursa написа: ↑03 Яну 2022 17:23 То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2 по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пише, че от медията. Но не съм го правил.
Предполагам, че тук:
"1 Изберете бутона “SETUP” (настройки).
2 Изберете “Vehicle” (автомобил).
3 Изберете желания функция, която да се настрои."
Стр. 52 от инструкцията за мултимедийната система.
Предполагам, че тук:
"1 Изберете бутона “SETUP” (настройки).
2 Изберете “Vehicle” (автомобил).
3 Изберете желания функция, която да се настрои."
Стр. 52 от инструкцията за мултимедийната система.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За много години и безаварийни километри колеги. 
Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?

Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
По повод на споменатото от Hursa "приспиване" на ключа на безконтактното запалване с цел предпазване от ретранслиране на сигнала- това го ИМА, четох го в немския форум. Функционира като при заключена кола (без значение с дистанционното или със самата дръжка) натиснеш и задържиш на дистанционното бутона за заключване и едновременно с това два пъти този за отключване. Лампичката на дистанционното примигва 4 пъти и ключът е неактивен. Активира се като просто натиснеш което и да е копче. Странното е, че при Авенсисът ми НЕ действа, при Лексуса обаче си действа и си го използвам, когато паркирам на потенциални места, където би се случила подобна схема
Пробвайте го и споделете, би било интересно
PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва


PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
Последно промяна от dracunculus на 03 Яну 2022 21:35, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Какво ще рече "по един и същ начин"?
Ако си задал лимит на скоростта, при подаване на газ стигайки лимита спира да ускорява, докато не натиснеш докрай педала. В същото време ако пък се спускаш ползва двигателната спирачка за да намали скоростта до/под лимита.
Темпомата поддържа скоростта при спускане по същия начин, с двигателна спирачка.
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При темпомата, като се спускаш, минава сама като че ли в "B" режим, вдига оборотите на двигателя, двигателната спирачка ползва както си написал. Обаче май не ползва спирачките, което значи че оборотите може да се покачат доста, за да задържи скоростта.
Днес обаче не ми се караше на темпомат и за пръв път съм сложил ограничителя. Спускам се надолу, колата сама държи зададената скорост като чук без да пали двигателя, и мисля ползва спирачките (не знам стоповете светят ли, нямам си опашка да каже

Та по тези мои бакалски сметки, май има разлика в кой режим как пази зададената скорост.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- BladeBG
- Мнения: 68
- Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При мен го има Sedan Luxury макар да няма някакъв стикер - като се натисне бутона за заключване на дръжката на колата втори път - има светлинен сигнал с аварийните и допълнителен звук за заключване на вратите.
Да, работи си функцията за "приспиване" на ключа и пестене на енергия - ползвам я основно на резервния ключ, който ползвам много рядко.dracunculus написа: ↑03 Яну 2022 20:31 Пробвайте го и споделете, би било интересно
PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
И има звуков сигнал ако тръгне да превишава зададена скорост при спускане - т.е. ако двигателната спирачка не е достатъчна да се намали скоростта до зададената.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това с функцията „заспиване” на ключа я има и при королата. Но при „двойното” заключване мислех, че може част от процедурата да протича без обмен при заключване, например (или с излъчване на „лъжливи” кодове). (А е дадено, че може и допълнително да се промени според желанието на клиента.) Но едва ли процедурата ще трябва да е описана подробно в инструкцията. Жалко, че я няма тази екстра при мен.
Задържането на зададената скорост (до колкото разбирам) протича преимуществено, чрез увеличаване на регенерацията. При достигане на максималната допустима мощност на регенерираната енергия (а тя дава по-голям ефект отколкото същата мощност, отдавана при ускорение), предполагам задържането се увеличава, чрез увеличаване оборотите на ДВГ, чрез симулиране превключване на „ниска предавка” (евентуално - чрез развъртането на ДВГ (развъртането на ДВГ, не означава, че го "пали"), ако до тогава то е било в покой, както и ако батерията се зареди до зададения си максимум). При спуск по-много стръмен наклон и зададена относително ниска скорост, може би се включват и спирачките, но трябва да се провери. Май някъде срещнах, че спирачките не се използват, т. е. при такава ситуация не би поддържала зададената скорост. Дали по еднакъв начин реагира при зададена максимална скорост и при зададена скорост на круиз контрола – при спуск – не знам (може при втория случай да е допустимо да използва спирачките – ще е любопитно да се провери). (При напълно заредена батерия – евентуално електродвигателя може да работи в „спирачен режим” консумирайки ел енергия, има такъв режим при ел двигателите – но дали се използва при хибрида, не знам.)
пс
Задържането на зададената скорост (до колкото разбирам) протича преимуществено, чрез увеличаване на регенерацията. При достигане на максималната допустима мощност на регенерираната енергия (а тя дава по-голям ефект отколкото същата мощност, отдавана при ускорение), предполагам задържането се увеличава, чрез увеличаване оборотите на ДВГ, чрез симулиране превключване на „ниска предавка” (евентуално - чрез развъртането на ДВГ (развъртането на ДВГ, не означава, че го "пали"), ако до тогава то е било в покой, както и ако батерията се зареди до зададения си максимум). При спуск по-много стръмен наклон и зададена относително ниска скорост, може би се включват и спирачките, но трябва да се провери. Май някъде срещнах, че спирачките не се използват, т. е. при такава ситуация не би поддържала зададената скорост. Дали по еднакъв начин реагира при зададена максимална скорост и при зададена скорост на круиз контрола – при спуск – не знам (може при втория случай да е допустимо да използва спирачките – ще е любопитно да се провери). (При напълно заредена батерия – евентуално електродвигателя може да работи в „спирачен режим” консумирайки ел енергия, има такъв режим при ел двигателите – но дали се използва при хибрида, не знам.)
пс
Ще трябва да проверя, не бе дадена в описанието на екстрите (всъщност дори за "стикерите" не съм поглеждал) - в инструкцията е описано задействането на "двойното заключване" по друг начин. Може да е само при седана, при това ниво или при Luxury + май има и "следене на "мъртвата" точка.
Последно промяна от Hursa на 03 Яну 2022 22:53, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При адаптивен круиз ,си поддържа дистанцията и скоростта като ползва спирачката.
LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, до колкото си спомням в инструкцията бе споменато, че в такъв случай използва и спирачките, ако се налага.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако надолнище аз понякога ускорявам малко и така ползвам инерцията вместо да натиска спирачка
Toyota Corolla 1.6 e210
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това на круйз контрол ли?
Иначе тази система поддържа скоростта по отклонение, до колкото знам.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 4 госта