Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 370 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 02 Яну 2022 09:57

Krachunov написа: 30 Дек 2021 21:08 Двойно заключване?
Има опция, при натискане на отключване да ти отключи само шофьорското място, при 2ро натискане всички останали
На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 02 Яну 2022 15:03

slowtraveler написа: 02 Яну 2022 09:57 На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
И при Королата е така:
Неоторизиран достъп до автомобила е предотвратен чрез спиране на функцията за отключване на вратите както отвън, така и отвътре. Автомобилите, използващи тази система, имат етикети на прозорците на двете предни врати.

Изключете двигателя, изкарайте всички пътници от автомобила и се уверете, че всички врати са затворени.
Използване на функцията за достъп (в зависимост от оборудването): натиснете сензорната повърхност върху външната дръжка два пъти в рамките на 5 секунди.
От дистанционното: натиснете "заключване" два пъти в рамките на 5 секунди.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 03 Яну 2022 17:23

То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2, по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 03 Яну 2022 17:32

Hursa написа: 03 Яну 2022 17:23 То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2 по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
И аз забелязах,че през деня често ми включва фаровете.И аз така ги изключвам.Това да няма ръчно изключване е тъпо.Откъде се намалява чувствителността на сензора?

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 03 Яну 2022 17:44

Пише, че от медията. Но не съм го правил.
Предполагам, че тук:
"1 Изберете бутона “SETUP” (настройки).
2 Изберете “Vehicle” (автомобил).
3 Изберете желания функция, която да се настрои."
Стр. 52 от инструкцията за мултимедийната система.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 03 Яну 2022 19:37

За много години и безаварийни километри колеги. :cheers:

Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

dracunculus
Мнения: 1437
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 03 Яну 2022 20:31

По повод на споменатото от Hursa "приспиване" на ключа на безконтактното запалване с цел предпазване от ретранслиране на сигнала- това го ИМА, четох го в немския форум. Функционира като при заключена кола (без значение с дистанционното или със самата дръжка) натиснеш и задържиш на дистанционното бутона за заключване и едновременно с това два пъти този за отключване. Лампичката на дистанционното примигва 4 пъти и ключът е неактивен. Активира се като просто натиснеш което и да е копче. Странното е, че при Авенсисът ми НЕ действа, при Лексуса обаче си действа и си го използвам, когато паркирам на потенциални места, където би се случила подобна схема :thumbsup: Пробвайте го и споделете, би било интересно :cheers:
PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
Последно промяна от dracunculus на 03 Яну 2022 21:35, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 03 Яну 2022 21:18

GringoBG написа: 03 Яну 2022 19:37 Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?
Какво ще рече "по един и същ начин"?
Ако си задал лимит на скоростта, при подаване на газ стигайки лимита спира да ускорява, докато не натиснеш докрай педала. В същото време ако пък се спускаш ползва двигателната спирачка за да намали скоростта до/под лимита.
Темпомата поддържа скоростта при спускане по същия начин, с двигателна спирачка.

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 03 Яну 2022 22:21

Krachunov написа: 03 Яну 2022 21:18 Какво ще рече "по един и същ начин"?
При темпомата, като се спускаш, минава сама като че ли в "B" режим, вдига оборотите на двигателя, двигателната спирачка ползва както си написал. Обаче май не ползва спирачките, което значи че оборотите може да се покачат доста, за да задържи скоростта.

Днес обаче не ми се караше на темпомат и за пръв път съм сложил ограничителя. Спускам се надолу, колата сама държи зададената скорост като чук без да пали двигателя, и мисля ползва спирачките (не знам стоповете светят ли, нямам си опашка да каже tooth.gif ).

Та по тези мои бакалски сметки, май има разлика в кой режим как пази зададената скорост.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 03 Яну 2022 22:23

Hursa написа: 03 Яну 2022 17:23 То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността.
При мен го има Sedan Luxury макар да няма някакъв стикер - като се натисне бутона за заключване на дръжката на колата втори път - има светлинен сигнал с аварийните и допълнителен звук за заключване на вратите.
dracunculus написа: 03 Яну 2022 20:31 Пробвайте го и споделете, би било интересно :cheers:
PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
Да, работи си функцията за "приспиване" на ключа и пестене на енергия - ползвам я основно на резервния ключ, който ползвам много рядко.
Krachunov написа: 03 Яну 2022 21:18 В същото време ако пък се спускаш ползва двигателната спирачка за да намали скоростта до/под лимита.
Темпомата поддържа скоростта при спускане по същия начин, с двигателна спирачка.
И има звуков сигнал ако тръгне да превишава зададена скорост при спускане - т.е. ако двигателната спирачка не е достатъчна да се намали скоростта до зададената.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 03 Яну 2022 22:36

Това с функцията „заспиване” на ключа я има и при королата. Но при „двойното” заключване мислех, че може част от процедурата да протича без обмен при заключване, например (или с излъчване на „лъжливи” кодове). (А е дадено, че може и допълнително да се промени според желанието на клиента.) Но едва ли процедурата ще трябва да е описана подробно в инструкцията. Жалко, че я няма тази екстра при мен.
Задържането на зададената скорост (до колкото разбирам) протича преимуществено, чрез увеличаване на регенерацията. При достигане на максималната допустима мощност на регенерираната енергия (а тя дава по-голям ефект отколкото същата мощност, отдавана при ускорение), предполагам задържането се увеличава, чрез увеличаване оборотите на ДВГ, чрез симулиране превключване на „ниска предавка” (евентуално - чрез развъртането на ДВГ (развъртането на ДВГ, не означава, че го "пали"), ако до тогава то е било в покой, както и ако батерията се зареди до зададения си максимум). При спуск по-много стръмен наклон и зададена относително ниска скорост, може би се включват и спирачките, но трябва да се провери. Май някъде срещнах, че спирачките не се използват, т. е. при такава ситуация не би поддържала зададената скорост. Дали по еднакъв начин реагира при зададена максимална скорост и при зададена скорост на круиз контрола – при спуск – не знам (може при втория случай да е допустимо да използва спирачките – ще е любопитно да се провери). (При напълно заредена батерия – евентуално електродвигателя може да работи в „спирачен режим” консумирайки ел енергия, има такъв режим при ел двигателите – но дали се използва при хибрида, не знам.)
пс
BladeBG написа: 03 Яну 2022 22:23 При мен го има Sedan Luxury макар да няма някакъв стикер - като се натисне бутона за заключване на дръжката на колата втори път - има светлинен сигнал с аварийните и допълнителен звук за заключване на вратите.
Ще трябва да проверя, не бе дадена в описанието на екстрите (всъщност дори за "стикерите" не съм поглеждал) - в инструкцията е описано задействането на "двойното заключване" по друг начин. Може да е само при седана, при това ниво или при Luxury + май има и "следене на "мъртвата" точка.
Последно промяна от Hursa на 03 Яну 2022 22:53, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ico1 » 03 Яну 2022 22:50

При адаптивен круиз ,си поддържа дистанцията и скоростта като ползва спирачката.
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 03 Яну 2022 22:54

Да, до колкото си спомням в инструкцията бе споменато, че в такъв случай използва и спирачките, ако се налага.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 04 Яну 2022 09:30

Ако надолнище аз понякога ускорявам малко и така ползвам инерцията вместо да натиска спирачка
Toyota Corolla 1.6 e210

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 10:09

Това на круйз контрол ли? smile.gif Иначе тази система поддържа скоростта по отклонение, до колкото знам.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта