Моята е12 1.6 я карах първоначално с 10w40 и имах подобно почукване при студено време докато е студен двигателят. Тогава започнах да слагам 5w40 по съвет на официален сервиз на Тойота и това чукане почти изчезна.
Също така може да купиш добавка, която допълнително да помогне.
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
chukich
- Akima
- Мнения: 7472
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 105 пъти
- Получена благодарност: 193 пъти
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Мнение от Akima » 23 Дек 2021 11:56
Според постното описание до тук - проблемът не е в маслото, а в "събирането" на двигателя и по-точно ГРМ и в частност хлабините на клапаните.
► Виж съдържание
Офтопик
Според ОЕМ ремонтното ръководство на Lexus-а от темата с лифтърите по-горе, за правилна подмяна на водачите на клапаните се ползва следната процедура:
- Главата плавно се загрява до 110-130 градуса по Целзий във вана;
- Със специален инструмент - SST 09201-10000 и чук - водачите се избиват:
- 09201-10000.jpg (348.02 KiB) Преглеждано 1410 пъти
- С вътромер се измерва диаметъра на получения отвор в цилиндровата глава;
- Избира се стандартен или O/S водач ОЕМ водач /цена ~15 BGN/брой на дребно/- на база горното измерване;
- Главата отново се загрява плавно във ваната до 110-130 градуса по Целзий;
- С посоченото горе SST и чук водачите се набиват в главата, докато не останат да стърчат между 6.8-7.2мм от равнината на главата - посока към опашката на клапана естествено;
- Накрая водачът се райбери с райбер 5.00 мм от комплекта или ваш за постигане на клиърънс;
- Отново всичко се измерва и така се събира глава - за да се пасват клапани например.
Akima
- ufer
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Мнение от ufer » 23 Дек 2021 19:10
Какво значи дразнещо? Ако тракат толкова много, могат да станат и поразии. Само сваляне на капака няма да е достатъчно; повдигачите, за да се сменят, вероятно ще се свалят и валовете... 

ufer
- ufer
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Мнение от ufer » 23 Дек 2021 20:12
Горе-долу и ръководството на Mahle е същото с малка разлика в температурата, но главите бяха на Опел... И понеже нямах оригинални инструменти, си направих мои: кондуктори, дорници от месинг и други...

ufer
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта