Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
xtratime
Мнения: 84
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от xtratime » 03 Ное 2021 09:53

Привет!
Разбрах , че на nicktodorov не му допада королата хибрид и я сравни със сеат ибиза, която се оказа по-пъргава, по-бърза, по-икономична. Не разбирам обаче, той какво иска от една кола, да е бърза, да е икономична, да е и двете ли. Ако разсъждаваме по този начин, по който той разсъждава, може да вземем например едно EVO X с 2.0 турбобензин с 241к.с., която пък те води към космоса. И тук е момента, в който човек трябва да знае какво иска от един автомобил. Сега как да ме убеди. че EV кола с 20 спирания за зареждания го е забавила с един час повече незнам.Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря. Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.Колко е по-икономично оставам всеки сам да смята. Ако говорим за глух клон на еволюцията, то за мен това са EV автомобилите. Тойота Мирай това е :)
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 03 Ное 2021 10:09

И аз съм на мнение, че коли като Мирай са по-удачният вариант за бъдещето. Станат ли масови електричките, най-много 10 години след това ще им гледаме чудото. Супер замърсяващо и скъпо производство на литий и батерии, изведнъж ще се сетят, че търсенето на ел. енергия ще може само да се покрие от АЕЦ, не някакви фотоволтаици, а ел. мрежата няма да може да понесе натоварването в сегашния си вид. Токът ще поскъпне, държавите няма да седят ей така и ще измислят някакви данъци. Литиевите батерии при колите издържат най-много 10 години докато им падне капацитета на или под 70%, което се води брак вече. А планините стари батерии ще отидат все във развити страни за 'утилизация', като България, Румъния, Украйна (за Европа), Индия (за Азия), Филипините (за Тихоокеанския район), далеч от очите на развитите общества. Пунта мара направо ще е цялата екология.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 10:22

Ами направо да идва 4-ият конник... tooth.gif

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 10:26

Hursa написа: 02 Ное 2021 21:34 ако се зарежда на бърза зарядна станция би струвало около 60 лева
Как го сметна това? Най-скъпите станции у нас са на Елдрайв и цената е 0.7лв на киловат. Дори цялата батерия да трябва да се зарежда няма да стигне и 50. Но имаме и по-евтините на Финес и напълно безплатните на Кауфланд.
travelboy1965 написа: 02 Ное 2021 22:13 Пък и не искам да съм бета тестер на коли измислени сутринта и произведени вечерта.
Не знам как го виждаш да си бета тестер на нещо, което го има и се развива от вече 10-ина години. Тесла, Нисан Лийф, БМВ и3, Рено Зои и т.н. вече имат доста години и дори следващи генерации...
ufer написа: 03 Ное 2021 09:31 Електричките ще бъдат подходящи за нашата страна, едва когато имат гарантиран пробег от мин. 1000 км.
Интересно кой модел на Тойота (евентуално без Ленд крузър, но и за него не знам) има резервоар за над 1000км? А колко коли с газова уредба имат бутилка за такива преходи? Аз навремето имах едно Субару, което на газ и 250км трудно минаваше. Е тогава беше филм до къде ще стигна и къде ще заредя като тръгна на път.
xtratime написа: 03 Ное 2021 09:53 Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря.
Първо, защото не се усетих да настроя, че стартираш с пълна на 100% батерия. Останало е 90% от предния път, когато го ползвах и с толкова тръгвах.
И второ, като изключим Хемус до Шумен, къде по пътя Шумен-Русе и Русе-Букурещ можеш легално и безопасно да караш с по-високи скорости???
xtratime написа: 03 Ное 2021 09:53 Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.
То и бензина/дизела в Германия е по-скъп от тук...
Най-скъпите станции у нас са 0.70лв на киловат. Има и по-евтини, има и безплатни.
Но най-вече - ти докато си държиш бензиновата/дизеловата кола нощем в гаража, резервоара не й се пълни на стотинките за нощна тарифа, нали? Искаш или не - каквото решат картела бензиностанции и Лукойл. Освен ако не сипваш крадена нафта нали....

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 10:47

nicktodorov написа: 03 Ное 2021 10:26 А колко коли с газова уредба имат бутилка за такива преходи?
Е, аз съм от старата генерация и имах едно икономично Капри с 1,6 л мотор и газова бутилка от 60 л. От Бургас до София и обратно ми стигаше, без градско в София, разбира се. А за електрички с мин. 1000 км пробег мога да кажа само едно - аз мисля в перспектива за бъдещото технологично развитие на батериите... :D

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 11:06

ufer написа: 03 Ное 2021 10:47 аз мисля в перспектива за бъдещото технологично развитие на батериите
И в бъдеще няма да има такива. И няма нужда. 4-5-600км е напълно достатъчно.
Ще се развиват станциите и с каква мощност могат да се зареждат самите коли.
Ако сега у нас се срещат 50-100-120кВ станции и на такива с празна батерия ти трябва около час, то с новата станция на ABB (най-големия производител на станции) с 360кВ, това става за около 15 минути, или казано по друг начин - добавяш 100км преход за 3 минути зареждане.

Разберете, и аз преди да се зарибя по електричките, да попроуча нещата и накрая да го пробвам, си разсъждавах като вас със старите разбирания от употребата и зареждането на конвенционален автомобил.
Електричка няма нужда да се зарежда "до горе" по време на път. Това става вкъщи през нощта. Навигациите на колите и различни приложения изчисляват интелигентно на база много фактори къде и за колко време да спреш за допълване. Следи в реално време коя станция е свободна или не, какво е времето и температурата, задаваш си с каква скорост ще караш (+ -) спрямо ограниченията на скоростта по маршрута и т.н. И по този начин изчислява най-бързия преход. А това винаги е различно от карай докато свърши батерията и после зареди до горе. Много по-бързо е да спреш 1-2 пъти (зависи от маршрута) за по 5-10-15 минути дозареждане. То така или иначе, обикновено човек спира някъде за тоалетна/кафе.
А и дори спиране на бензиностанция за сипване на гориво рядко е под 10 минути. Ако не вярвате, засечете си следващия път колко време минава докато сипете, да отидете до касата, да минат 1-2 човека пред вас, ао плащате с карта доакто мине транзакцията и ви разпечатат касовата бележка. А ако се случи да го направите при масовите напускания на градовете по празници, когато чакш на опашка преди колонката, после на касата, може и 30 минути да не ти стигнат.

dracunculus
Мнения: 1437
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 03 Ное 2021 11:36

nicktodorov, живея в Германия, т.е. доста "зелено ориентирана държава" и мога да те уверя, че ел. кола за МОЯ стил на живот и модел на ежедневно шофиране, както и на огромен брой хора, с които съм си говорил, в настоящето и близко бъдеще е напълно изключена! Пътувам страшно много и много рядко бих могъл да си позволя колата да може да виси на зарядната станция.....която в моя квартал изобщо я няма. Зареждам 66л в Лексуса за около 3 минути, плащам за 2- и потеглям, и минавам над 800-900км според стила на шофиране. Да не говорим за апела на експерти, които постоянно призовават за плавно преминаване към ел. мобилитет, много, много по-плавно отколкото ЕС и Германия планират (особено при очертаващата се управляваща коалиция тук)...защото токът няма от къде да дойде. Купуваме ток от АЕЦите на Франция, защото сме много "еко" и си затворихме нашите. Токът поскъпва главоломно, според изчисленията би се наложило повишаване на капацитета с много стотин %, за да се обезпечи нуждата при преминаване изцяло на ел. мобилитет до 2050 (както е планирано). И както казват експерти от енергийния бранш (а не аз и ти, чешейки си езика във форума) токът няма да има от къде да дойде. Като тук даже и не говоря за екология и дали една 400кг. батерия в една Тесла би била екологична за производство и рециклиране. Говоря за чисто обективната страна на нещата и тя е, че държавата, в която живея е на прага на истинска енергийна катастрофа, даже и сега. Това са фактите, пък всеки от нас има право да ги тълкува както иска и да кара каквото пожелае :cheers: . Аз лично ще карам хибрид до момента, в който няма да мога да заредя бензин (според актуалния план 2050) и после минавам на каквото може - силно се надявам водород и НЕ ток.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 11:47

nicktodorov написа: 03 Ное 2021 11:06 И в бъдеще няма да има такива. И няма нужда. 4-5-600км е напълно достатъчно.
Със сигурност ще има, но да видим кога? Технологиите се развиват, дори по-бързо отколкото си мислим, а проблемът с инфраструктурата на този етап е най-сериозният. Освен това всеки разсъждава от собствената си камбанария. А моята камбанария показва, че не обичам да спирам за щяло и нещяло, освен ако не съм на разходка и имам много свободно време. Така че всяка коза на свой крак! :D

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 03 Ное 2021 12:50

nicktodorov написа: 02 Ное 2021 21:03 Не е точно така и от тук нататък ще става само по-добре.
Не е точно така. Ако съм лош пророк, зарядната мрежа ще изостане от разпространението на ел. автомобилите. Което от тук нататък ще става все по-зле. Което реално е един от най-големите проблеми за преминаване към електрически автомобили. Нито е ефективността, нито и минаването на разстояние с едно зареждане и т.н.
nicktodorov написа: 03 Ное 2021 11:06 Електричка няма нужда да се зарежда "до горе" по време на път. Това става вкъщи през нощта.
А допускаш ли, че щом говориш глобално, че може би глобално не всеки може да си зареди колата вкъщи? Да не се окажат, че само едноцифрен процент собственици на автомобили биха имали такава възможност.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 13:06

Разбирам, че има хора, които не могат да зареждат вкъщи.
Разбирам и, че има хора, които пътуват срашно много и ще им е сложно със спирания за зареждане.
Съгласен съм, че всеки гледа от собствената си камбанария.
Тук нещата тръгнаха от там, че аз продадох Королата и искам да взема електричка. Но в моя конкретен случай, това е по-добрия вариант.
При мен 80% от случаите на пътуване извън града са с преспиване някъде и пътувам с кемпер вана ми. Много по-комфортно ми е да не мисля за нощувките в дестинацията, а по време на пътя да си имам всичките удобства като хладилника със студена вода и безалкохолни, кухнята за да мога за 2-3 минути отбиване да си сваря кафе, тоалетната също си нося, а не в често мизерните и изискващи плащане или покупка по бензиностанциите (това извън страната най-вече). А и винаги имам гъвкавостта, ако нещо неочаквано (катастрофа, снеговалеж, затворен път) просто да отбия някъде и да преспя в собствено легло. Децата и жена ми също пътуват несравнимо по-комфортно, отколкото в коя да е кола.
В останалите редки случаи електричката ще може с минимални забавания да ме придвижи и на дълъг път.
А в града, макар и да предпочитам велосипеда, не съм някакъв фанатик и знам, че винаги излизат ситуации да трябва да го правя с кола. Тези пътувания ще са ми несравнимо по-удобни и приятни. Знаете, как недоволствах от мудната динамика само на ток и ограничените дистанции в EV режим с Королата. С пълна електричка имам брутално ускорение (дори сравнено с конвенционален автомобил) и пробег от дни наред каране.

Та с две думи, както има хора, за които електричките не са практични, така има и обратното. И не е хубаво нито да се агитира масово да се карат такива, но и също така да не се отхвърлят категорично и да се твърди, че не стават за никой.

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 03 Ное 2021 13:39

И аз съм голям фен на електричките. Всъщност хибридът беше най-близката ми възможност за досег до електричеството и това беше една (но само една, а впоследствие се появиха и много други) от причините да го предпочета пред обикновения старомоден дизел. Сега се заглеждам към фиат 500е на 3 години. Удоволствието да си яхнал сравнително нова технология, безшумност и без вибрации през цялото време, уникално ускорение, пробег 180 км, което покрива седмичните ни нужди за жик так из града, без синя и зелена зона, без данък, без зареждане по бензиностанции, а само в гаража - уникален кеф за втора градска кола, на която с удоволствие бих се мятал при всяка възможност.

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 03 Ное 2021 13:47

nicktodorov написа: 03 Ное 2021 13:06 Но в моя конкретен случай, това е по-добрия вариант.
Перфектно. За твоята ситуация ти си преценил, че една електричарка ще ти свърши перфектна работа. Представи си голяма част от хората, които управляваме автомобили, че ще имат електричарка и няма да имат кемпер или Ибиса. Дори с този огромен компромис, подтикнат от желанието за електричарка, как ще те накара да се замислиш, че може би и в твоя случай електричарката ще бъде голям компромис, което вече ще наклони везната на желанието ти, спрямо експлоатационните възможности.
И аз искам електричарка. Но пак по тези причини, че няма да ми е единствената кола в семейството. Ако трябва електричарката да ми е единствената кола, разума, който гледа и анализира действителността, най-вероятно ще надделее над желанието.
Ето, колегата, който е писал и той, нека каже дали ще вземе 500е, ако условието е този автомобил да е единствен в семейството и да се разчита целогодишно само на него.
Да не се окаже накрая, че единствената опция за електричарка е да бъде подплатена и от друго средство, което е с ДВГ. tooth.gif

Поради тази причина, за мен пък най-разумния избор би бил плъг-ин хибрид, който ти отричаш. Защото в 90% от времето ще си го карам като електричарка, с всички екстри, които предлагат, но не съм ограничен във времето на придвижване, зареждане и всякакви такива неща. Особено като стигнат един пробег от 70-100 км. И тогава за мен електричарката би била доста излишна.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 03 Ное 2021 13:54

BOz написа: 03 Ное 2021 13:47 Ето, колегата, който е писал и той, нека каже дали ще вземе 500е, ако условието е този автомобил да е единствен в семейството и да се разчита целогодишно само на него.
За себе си съм достигнал до идеята, че все още е рано EV да е единсствен в семейството. Бившият ми шеф имаше страхотна Тесла С и винаги се съобразява с множество фактори, когато тръгва на път. В крайна сметка вземаше "стария" си луксозен седан, сместо Теслата, на дълги пътувания. Засега според мен EV са по-скоро sexy, отколкото особено практични. Говоря за по-малките - Пежо 2008, Фиат 500, еUp, еCityGo, Дачия Спринг, малкото е-ситроенче, i3 и подобни. За Кона, новата е-Мазда, Тесла - те са по-големи, но си носят недостатъците на краткия пробег, който продължава да ги определя като градски коли в моите очи.

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 03 Ное 2021 14:14

Гледайки технологиите, отчитайки много неща като цена, дизайн, практичност, икономия, вървене и т.н., за мен най-хубавото нещо, което може да вземеш от 2-та свята е това:
https://www.autoscout24.bg/objava/peuge ... c=listPage
Докато Тойота пусне нещо такова, ще минат поне още 2-3 поколения Короли. А до тогава можем да минем на електричарки всички. Знае ли се. :)
Ама сега като си споделих мислите в Тойота форум, ще настане един шум... tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 14:29

Плъгин не гледам, защото имам преки наблюдения от Айоник плъгин и един колега с някакво БМВ 3 плъгин. И двете се държат донякъде като хибридите на Тойота - при малко по-сериозно ускорение или натоварване на баир пали ДВГ. Да, не са толкова немощни като Королата в ЕВ режим, ама пак имат ситуации да не достига. А то веднъж запали ли мотора, ще го държи докато загрее и ти отиде конкретния трип да е само на ток...
По неофициална информация и плъгина на Сеат е същата работа.

Та затова не искам нещо, което да има пробег само на ток, ама той да е компромисен от към динамика и да трябва макар и по-малко от Королата, да се съобразявам как тръгвам от светофар или с каква скорост изкачвам баир.
Преди да купя Королата бях на косъм от купуване на такъв Айоник. По време на тест драйв-а само като видях, как на ток не можа да качи рампата от Горубляне към Тойота на Цариградско без да започна да бавя колите зад мен, и се отказах. Тогава реших, че така или иначе като ще имаме подпомагане от ДВГ, то не е оправдана по-високата цена за плъгина и страничния разход от монтиране на зарядна станция вкъщи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта