Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Здравейте,
Споделям проблем, който все още не съм разрешил и изглежда е по-скоро изключение отколкото масово явление. Преди време смених съединител и за целта се наложи да сваля предния мост. Покрай свалянето на предния мост свалих и носачите. След това при монтажа на носачите изглежда не съм ги нивелирал правилно (работна позиция) и започнаха да скърцат при спускане по наклон с неравности и натискане на спирачката. Скърцането се получава основно от предния тампон, чиято втулка има назъбени краища и се вкопава в монтажното гнездо на предния мост. Там се получава превъртане и затова скърца. Гнездата до толкова се изядоха, че смених моста с друг. Ето как изглежда въпросното гнездо след тормоза: Вследствие на превъртането на втулката на носача гнездото се изронва и монтажното разстояние се увеличава. След това при повторно стягане на болта лявата страница на моста се деформира, за да компенсира липсващия материал.
По сервизно ръководство процедурата е следната: монтира се новия носач и болтовете се стягат на ръка. Към носача се монтират шарнирните болтове (заедно с шенкела). Монтират се гумите. Колата се пуска на земята и купето се разклаща няколко пъти, за да могат носачите да заемат работна/неутрална позиция. Болтовете се стягат до 137Nm. Това е.
С новия мост изпълних процедурата като вместо да пускам колата на земята сложих по един крик под двата носача и ги вдигнах до степен предницата да се освободи от подпорните стойки. След това стягам до 150Nm. Ползвах крикове, защото нямам канал и не мога да стегна болтовете, когато гумите са качени и колата е на земята.
След пробно каране 10км и спускане по наклон чух познатото прискърцване, когато минавам през неравности. След като този проблем не е масово явление (в ПитСтоп сервиза в София дори не бяха чували за "нивелиране на носачи"), явно проблема не е в конструкцията на носачите, а в майстора. Някой ако има опит с монтажа на този тип носачи, нека сподели как ги монтира.
Споделям проблем, който все още не съм разрешил и изглежда е по-скоро изключение отколкото масово явление. Преди време смених съединител и за целта се наложи да сваля предния мост. Покрай свалянето на предния мост свалих и носачите. След това при монтажа на носачите изглежда не съм ги нивелирал правилно (работна позиция) и започнаха да скърцат при спускане по наклон с неравности и натискане на спирачката. Скърцането се получава основно от предния тампон, чиято втулка има назъбени краища и се вкопава в монтажното гнездо на предния мост. Там се получава превъртане и затова скърца. Гнездата до толкова се изядоха, че смених моста с друг. Ето как изглежда въпросното гнездо след тормоза: Вследствие на превъртането на втулката на носача гнездото се изронва и монтажното разстояние се увеличава. След това при повторно стягане на болта лявата страница на моста се деформира, за да компенсира липсващия материал.
По сервизно ръководство процедурата е следната: монтира се новия носач и болтовете се стягат на ръка. Към носача се монтират шарнирните болтове (заедно с шенкела). Монтират се гумите. Колата се пуска на земята и купето се разклаща няколко пъти, за да могат носачите да заемат работна/неутрална позиция. Болтовете се стягат до 137Nm. Това е.
С новия мост изпълних процедурата като вместо да пускам колата на земята сложих по един крик под двата носача и ги вдигнах до степен предницата да се освободи от подпорните стойки. След това стягам до 150Nm. Ползвах крикове, защото нямам канал и не мога да стегна болтовете, когато гумите са качени и колата е на земята.
След пробно каране 10км и спускане по наклон чух познатото прискърцване, когато минавам през неравности. След като този проблем не е масово явление (в ПитСтоп сервиза в София дори не бяха чували за "нивелиране на носачи"), явно проблема не е в конструкцията на носачите, а в майстора. Някой ако има опит с монтажа на този тип носачи, нека сподели как ги монтира.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Опората е на половината от разстоянието и момента е 2 пъти по-малък от необходимото да го повдигне до желаното ниво, поне така го виждам аз.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Възможно е усилието с крик под носача да не е еквивалентно на това с гуми на земята, допускам го. Крика е подпрян под долната част на шарнира. По-късно ще снимам колко са прибрани носачите, когато колата е на земята.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
На всеки автомобил монтажът/стягането на такива втулки става в 'нормално' положение на окачването... Идеята е гумената част да е в неутрално положение - ненапрегната при нормално положение (автомобилът е нормално натоварен и си стои на гумите)
В противен случай или къса втулката или създава други подобни на горния проблеми...
В противен случай или къса втулката или създава други подобни на горния проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Проблема ти е друг. На доста коли съм сменял носачи без да правя подобни упражнения и проблеми съм нямал.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Е те проблемите се появяват малко като се поумори гумата... А за 'износването на моста' - да не би да е имало шайби, които да са били пропуснати при монтажа?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Няма по каталог - това е за черното Версо от обявите - 2.2 D-Cat:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Шайби има само от външната страна на сглобките - под главата на болта, но те имат функцията да разпределят усилието между главата на болта и периферията около отвора в моста. Под силата на болта същата тази периферия, но от вътрешната страна ще бъде вкопана в назъбената втулка на носача, като по този начин се ограничава движението на втулката.
Както каза urb, първоначално и аз не мислех че ще има особено значение в каква позиция точно са монтирани носачите. В бързината изобщо не зачетох процедурата и ги притегнах с моста на земята.
Преди малко снимах носачите с колата стъпила на земята:
Мисля е видно, че има осезаема разлика в позицията им спрямо снимката в първия ми пост с двата крика под носачите. Тук носачите и моста са почти в една равнина, докато с двата крика носачите провисват надолу с едни поне 5 градуса. Това потвърждава хипотезата на tora, че симулацията с криковете не е еквивалентна на "нормалната" позиция на носачите с гуми стъпили на земята.
В петък имам път към ТМ ауто покрай сервизната кампания за подмяна на компютъра на еърбеците и ще ги накарам да охлабят и притегнат болтовете на носачите с гуми стъпили на земята.
Както каза urb, първоначално и аз не мислех че ще има особено значение в каква позиция точно са монтирани носачите. В бързината изобщо не зачетох процедурата и ги притегнах с моста на земята.
Преди малко снимах носачите с колата стъпила на земята:
Мисля е видно, че има осезаема разлика в позицията им спрямо снимката в първия ми пост с двата крика под носачите. Тук носачите и моста са почти в една равнина, докато с двата крика носачите провисват надолу с едни поне 5 градуса. Това потвърждава хипотезата на tora, че симулацията с криковете не е еквивалентна на "нормалната" позиция на носачите с гуми стъпили на земята.
В петък имам път към ТМ ауто покрай сервизната кампания за подмяна на компютъра на еърбеците и ще ги накарам да охлабят и притегнат болтовете на носачите с гуми стъпили на земята.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Според мен моста се е издълбал от хлабави болтове. А от стягане с провиснали носачи ще пострада само каучука.
Carina E 4AFE LB 1992
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Алтернатива - някой е въртял гайката при стягане вместо болта.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Много е вероятно предписаното усилие 137Nm да се явява недостатъчно или да е валидно за нови мост и носачи + правилно позициониране на носачите. Умишлено стягах със 150Nm, за да избегна евентуална грешка на инструмента.
Колкото до болтовете и гайките, предния тампон е само с болт, а задния с болт и гайка. Тези 150Nm са приложени на главите на болтовете, а гайката е фиксирана в процепите на моста и не превърта.
В петък ще пиша дали стягането на носачите в работна позиция е дало резултат.
Колкото до болтовете и гайките, предния тампон е само с болт, а задния с болт и гайка. Тези 150Nm са приложени на главите на болтовете, а гайката е фиксирана в процепите на моста и не превърта.
В петък ще пиша дали стягането на носачите в работна позиция е дало резултат.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Ъпдейт от предния ми пост. 4 неща се случиха от тогава:
1. Преглед ходова част и нивелиране на носачи в ТМ-Ауто София Изток. Механика охлаби 4-те болта на двата носача, повдигна ги с крик подпрян под шарнирите и надигна до степен купето да започне да се отделя от подемника. Уви, нямаха свободен подемник тип платформа с канал, на който да притегнат носачите с гуми стъпили на земята. Разпечата си частта от сервизното ръководство, в която са опоменати усилията на стягане (137Nm) и притегна със 140-150Nm. Поговорихме по темата и доколкото разбрах и той не беше срещал подобен "феномен". След манипулацията, покара колата навън, каза че не чува скърцане и по живо по здраво. Съответно след това като я подкарах по наклоните пак се разскърца.
2. Свалих носачите да огледам какво се случва с леглата в моста. Ясно проличава, че втулките на носачите не са стояли мирни и са шавали в посока навън от моста.
Рекох си, сигурно тези ръждиви и претъркани зъби не захапват добре в моста и изпускат. Заостих ги и ги издълбах с помощта на дремел:
След това монтирам носачите в позиция аналогична на тази, когато колата е стъпила на земята (за целта си ползвам снимките, които съм направил предварително):
Стягам не със 137Nm, не със 150, а с 210Nm! Подкаравам колата и носачите скърцат.
3. Отивам при мой приятел с канал и повтаряме монтажната процедура по ръководство. Колата е стъпила на земята, охлабват се болтовете, купето се разклаща няколко пъти и болтовете се затягат (отново с 210Nm). Носачите скърцат. Казвам си, яснооо…този мост е фира, трябвало е да нивелирам и стегна носачите от първия път, преди да са превъртели.
4. Взимам още един мост втора ръка от 2.2 136кс този път, с фабрично монтирани и нивелирани носачи (носачите нито са охлабвани, нито са вадени; теглих по един ключ 154Nm на всички болтове и всичко си беше на място):
Качвам моста на колата. Изкарвам от гаража и по-рядко, но все пак отчетливо чувам познатото "скръц-скръц". Какво се оказва? Проблема най-вероятно не е нито в моста, нито в носачите, щом мост с фабрично стегнати и нивелирани носачи започва да си суче втулките след броени метри. За момента казуса остава неразрешен. Утре съм на реглаж за справка колко големи компенсации ще има ляво-дясно (едва ли това ще да е причината, ама вече хвърлям боб...). Стаб. щангата е ок, с нови биалетки и тампони. Шарнирите са нови, вътрешни и външни накрайници са нови, опорите на макферсоните и прахоуловителите са нови, полуоските са ревизирани и са ок, главини са ок, спирачки също. Не се наблюдават никакви следи от удари по предницата. Отзад вдясно е била чукната, но само до степен да се спука стопа и съвсем леко да се подвие ръбчето на калника под него. Гредичката под бронята е леко деформирана, но цялостно здрава.
Репорт от реглаж на преден/заден мост правен след началото на скърцането и преди монтирането на втория мост:
Задно дясно колело е леко отворено, дали от удара, дали от друго, не знам, но според майстора на 3д геометрията отклонението е толкова малко, че дори не би повлияло на износването на гумата. Не мисля, че има връзка със скърцането на предницата.
Изглежда нещо вкарва екстра усилие в носачите и се опитва да ги измъкне от моста, но не мога да установя кое е това нещо.
1. Преглед ходова част и нивелиране на носачи в ТМ-Ауто София Изток. Механика охлаби 4-те болта на двата носача, повдигна ги с крик подпрян под шарнирите и надигна до степен купето да започне да се отделя от подемника. Уви, нямаха свободен подемник тип платформа с канал, на който да притегнат носачите с гуми стъпили на земята. Разпечата си частта от сервизното ръководство, в която са опоменати усилията на стягане (137Nm) и притегна със 140-150Nm. Поговорихме по темата и доколкото разбрах и той не беше срещал подобен "феномен". След манипулацията, покара колата навън, каза че не чува скърцане и по живо по здраво. Съответно след това като я подкарах по наклоните пак се разскърца.
2. Свалих носачите да огледам какво се случва с леглата в моста. Ясно проличава, че втулките на носачите не са стояли мирни и са шавали в посока навън от моста.
Рекох си, сигурно тези ръждиви и претъркани зъби не захапват добре в моста и изпускат. Заостих ги и ги издълбах с помощта на дремел:
След това монтирам носачите в позиция аналогична на тази, когато колата е стъпила на земята (за целта си ползвам снимките, които съм направил предварително):
Стягам не със 137Nm, не със 150, а с 210Nm! Подкаравам колата и носачите скърцат.
3. Отивам при мой приятел с канал и повтаряме монтажната процедура по ръководство. Колата е стъпила на земята, охлабват се болтовете, купето се разклаща няколко пъти и болтовете се затягат (отново с 210Nm). Носачите скърцат. Казвам си, яснооо…този мост е фира, трябвало е да нивелирам и стегна носачите от първия път, преди да са превъртели.
4. Взимам още един мост втора ръка от 2.2 136кс този път, с фабрично монтирани и нивелирани носачи (носачите нито са охлабвани, нито са вадени; теглих по един ключ 154Nm на всички болтове и всичко си беше на място):
Качвам моста на колата. Изкарвам от гаража и по-рядко, но все пак отчетливо чувам познатото "скръц-скръц". Какво се оказва? Проблема най-вероятно не е нито в моста, нито в носачите, щом мост с фабрично стегнати и нивелирани носачи започва да си суче втулките след броени метри. За момента казуса остава неразрешен. Утре съм на реглаж за справка колко големи компенсации ще има ляво-дясно (едва ли това ще да е причината, ама вече хвърлям боб...). Стаб. щангата е ок, с нови биалетки и тампони. Шарнирите са нови, вътрешни и външни накрайници са нови, опорите на макферсоните и прахоуловителите са нови, полуоските са ревизирани и са ок, главини са ок, спирачки също. Не се наблюдават никакви следи от удари по предницата. Отзад вдясно е била чукната, но само до степен да се спука стопа и съвсем леко да се подвие ръбчето на калника под него. Гредичката под бронята е леко деформирана, но цялостно здрава.
Репорт от реглаж на преден/заден мост правен след началото на скърцането и преди монтирането на втория мост:
Задно дясно колело е леко отворено, дали от удара, дали от друго, не знам, но според майстора на 3д геометрията отклонението е толкова малко, че дори не би повлияло на износването на гумата. Не мисля, че има връзка със скърцането на предницата.
Изглежда нещо вкарва екстра усилие в носачите и се опитва да ги измъкне от моста, но не мога да установя кое е това нещо.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Пробва ли с откачени биалетки дали скърца?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Четох с голям интерес, страхотен казус. Какъв тип все пак е това скърцане: чисто метално или гумено-метално?
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Не съм, ще пробвам и това, за да се изключи влияние на стаб. щангата.
По-скоро метално. Вибрациите при слизане от легнал полицай със спирачка съпътстващи звуковия ефект наподобяват стържене или чегъртане. Подобно единично изпукване/скърцане може да се получи и при навиване на волана или маневриране напред-назад.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта