Демонтаж/монтаж на дюзи
Демонтаж/монтаж на дюзи
Здравейте, колеги!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Аз не съм ги райберовал. Проблеми засега не е имало. Сигурно, ако имах подходящите инструменти, щях да го направя.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
И аз съм сменял дюзи без да райберовам.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Демонтаж/монтаж на дюзи
Знам, че е препоръчително райбероването на леглата на дюзите. Задължителна е смяната на дифтунгите с нови, най-добре оригинални!
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
По думите на Иван от гара Яна (човек занимаващ се с рециклирането на дюзи) ако компресията не е влизала под капака на клапаните и самите дихтунги не са зверски залепнали от това, няма нужда от райбероване! Леглата се почистват с WD-40, с някоя по-дълга клечка за уши или с парче парцал фиксирано с миша опашка на върха на права отвертка (така го направих аз). По резултата след чистенето ще разберете дали има нужда от по-сериозна обработка. Съображението да не се прави райбероване за щяло и нещяло е че най-вероятно инструмента няма да е центрован добре спрямо леглото (или ще се върти на ръка), което може да внесе наклон в леглото и да стане още по-голяма мизерия след монтажа на дюзите.
След почистване с WD-40: С новия дихтунг: Както виждате леглото е идеално чисто и няма никакъв смисъл да се райберова.
След почистване с WD-40: С новия дихтунг: Както виждате леглото е идеално чисто и няма никакъв смисъл да се райберова.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Вoiski,райбероването не е за отнемане на метал от леглото а за почистване ако има карбон или мед от дихтунгите.ако са оригинал ,щото на оригинал не се слага смазка. На всички дюзи се препоръчва райбероване и си има приспособление.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
А друг начин има ли да се разбере дали отърват дихтунгите, освен визуално - по-гъст бял пушек, и слухово - чува се съскащ звук от компресията в цилиндъра, при развита капачка за наливане на мслото? Защото при мен ги няма тези симптоми...
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
Какви са опасенията? Че ако я отвориш и дихтунгите са изтървали няма да можеш да изкараш дюзите/дихтунгите или какво? Ако дюзите са за ремонт/смяна едва ли можеш да отлагаш вечно. Доколкото знам когато компресията е влизала под капака на клапаните гледката не е красива. Майстора на дюзите оприличи картинката като "навсякъде ще има кюмюр". Отделно могат да се наблюдават и течове/избиване на масло поради повишеното вътрешно налягане.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта