Демонтаж/монтаж на дюзи
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от gddimov » 14 Сеп 2021 12:24
Здравейте, колеги!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
gddimov
iovkito
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от Kiki » 14 Сеп 2021 17:33
И аз съм сменял дюзи без да райберовам.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Kiki
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от the_fast_r1 » 11 Окт 2021 22:32
Знам, че е препоръчително райбероването на леглата на дюзите. Задължителна е смяната на дифтунгите с нови, най-добре оригинални!
the_fast_r1
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от boiski » 12 Окт 2021 19:58
По думите на Иван от гара Яна (човек занимаващ се с рециклирането на дюзи) ако компресията не е влизала под капака на клапаните и самите дихтунги не са зверски залепнали от това, няма нужда от райбероване! Леглата се почистват с WD-40, с някоя по-дълга клечка за уши или с парче парцал фиксирано с миша опашка на върха на права отвертка (така го направих аз). По резултата след чистенето ще разберете дали има нужда от по-сериозна обработка. Съображението да не се прави райбероване за щяло и нещяло е че най-вероятно инструмента няма да е центрован добре спрямо леглото (или ще се върти на ръка), което може да внесе наклон в леглото и да стане още по-голяма мизерия след монтажа на дюзите.
След почистване с WD-40:
С новия дихтунг:
Както виждате леглото е идеално чисто и няма никакъв смисъл да се райберова.
След почистване с WD-40:
- 1.jpg (1.03 MiB) Преглеждано 4255 пъти
- 2.jpg (721.33 KiB) Преглеждано 4255 пъти
boiski
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от memorex » 12 Окт 2021 20:44
Вoiski,райбероването не е за отнемане на метал от леглото а за почистване ако има карбон или мед от дихтунгите.ако са оригинал ,щото на оригинал не се слага смазка. На всички дюзи се препоръчва райбероване и си има приспособление.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
boiski
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от gddimov » 20 Окт 2021 13:25
А друг начин има ли да се разбере дали отърват дихтунгите, освен визуално - по-гъст бял пушек, и слухово - чува се съскащ звук от компресията в цилиндъра, при развита капачка за наливане на мслото? Защото при мен ги няма тези симптоми...
gddimov
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
Мнение от boiski » 22 Окт 2021 00:54
Какви са опасенията? Че ако я отвориш и дихтунгите са изтървали няма да можеш да изкараш дюзите/дихтунгите или какво? Ако дюзите са за ремонт/смяна едва ли можеш да отлагаш вечно. Доколкото знам когато компресията е влизала под капака на клапаните гледката не е красива. Майстора на дюзите оприличи картинката като "навсякъде ще има кюмюр". Отделно могат да се наблюдават и течове/избиване на масло поради повишеното вътрешно налягане.
boiski
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта