По инерция....
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Хурса, как си представяш, че ще бъде допуснато мг1 да се развърти до обороти над критичните?
Викаш при твоя хибрид на 65 км/ч му ръгаш Н по някой наклон и колата вдига 90, и кутията се пръска, защото е много важно да не бъде запален двигателя по неизвестна причина? Хайде малко по-сериозно.
Викаш при твоя хибрид на 65 км/ч му ръгаш Н по някой наклон и колата вдига 90, и кутията се пръска, защото е много важно да не бъде запален двигателя по неизвестна причина? Хайде малко по-сериозно.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
До 90 не. Но при 180 при старите хибриди мг1 може да стигне до над 16 хиляди оборота (по груба сметка). За да бъде запален двигателя (по добре просто да бъде развъртян) - при хибрида - това вече няма да е неутрал (ще има реакция върху двигателни колела, както при старта, така и от въртящият се ДВГ). Ако има защита просто би трябвало да смени режима (или да не позволява минаване в неутрал, както не минава в Е). По същия начин по който изписва, че батерията е паднала - може да превключи режима, при по старите може да включи и в "парк", ако е в покой.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Та по скоро допускам, че поне при новите хибриди МГ1 може да се развърти до високи обороти без проблем. Все пак (ако е запазено долу горе същото съотношение) - 16 20 хиляди оборота за ел машина, дори при ротор с "постоянни" магнити съвсем не е огромно число, особено ако е относително компактен (новите системи са доста "орязани" от към ел мощност).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По инерция....
Огромно число е за 'стокова' машина... Цената на лагери, нуждата от охлаждане и т.н. хвърчи нагоре, издържливостта - надолу... Центробежните сили също са сериозни, от там - нуждата от добра балансировка и т.н.
Търсил съм за 30х.об/мин мааалко по-големи лагерчета (като размер - близо до 6205) - ами цената и наличността не ми хареса

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Силите се неутрализират умишлено, за да има нулево усещане на +/- въртящ момент към колелата. Демек шофьора си усеща автомобила като на неутрална скорост, но ДВГ-то си се върти.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Ако се неутрализират - това пак не е неутрал, това си е активен режим. Неутрализират се и при D. Защо е необходимо да указва, че е на неутрал, ако фактически не е. При висока скорост, ако включим неутрал - защо трябва да показва, че превключва, просто да игнорира, ако е недопустим (след като няма и да е неутрал).
Правили ли сте го на висока скорост? В действителност двигателя показва ли обороти или дори разход?
Правили ли сте го на висока скорост? В действителност двигателя показва ли обороти или дори разход?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
На Д никога не се неутрализират. Освен умишлено да "глайдваш" с ефект на Н.
Ти си потребител. Теб не те интересува какво се случва механично. Искаш да караш напред, ръгаш Д. Искаш назад, ръчкаш Р, искаш неутрална, буташ на Н. Това е. Друго не те интересува.
Ти си потребител. Теб не те интересува какво се случва механично. Искаш да караш напред, ръгаш Д. Искаш назад, ръчкаш Р, искаш неутрална, буташ на Н. Това е. Друго не те интересува.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Реакцията на развъртането на ДВГ от МГ1 ще се отрази и ще се усети. Трябва да се неутрализира, независимо от режима – за да остане практически незабелязано. При неутрал да се грижат за това, а в D не?
Не знам, може да се докаже при включване на неутрал на висока скорост дали ДВГ се върти (аз не съм го правил, а и май не бих го направил, особено при скорост над около 120). Какъв е смисъла да показва неутрал, ако не е неутрал. По-важно е да се знае от шофьора, а не да бъде заблуждаван. По горната логика - при задействане на EV, когато е недопустимо, защо системата го отхвърля? Да отчете задействането, а действително да мине в този режим, когато е възможно.
Не знам, може да се докаже при включване на неутрал на висока скорост дали ДВГ се върти (аз не съм го правил, а и май не бих го направил, особено при скорост над около 120). Какъв е смисъла да показва неутрал, ако не е неутрал. По-важно е да се знае от шофьора, а не да бъде заблуждаван. По горната логика - при задействане на EV, когато е недопустимо, защо системата го отхвърля? Да отчете задействането, а действително да мине в този режим, когато е възможно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Реакцията от палене на ДВГ се усеща толкова, колко да минеш и през цигара на пътя. Някой може да го усети, друг няма да го усети това трепване на автомобила.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно. Също както ти показва Д, или пък Р. Просто избираш режим, в който искаш да се движи колата, който режим трябва да го знаеш. Още повече при електронен скоростен лост като при Приус, примерно.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно. Също както ти показва Д, или пък Р. Просто избираш режим, в който искаш да се движи колата, който режим трябва да го знаеш. Още повече при електронен скоростен лост като при Приус, примерно.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По инерция....
Според американски форум и мнения от 2010г, цитиращи отговор от Тойота - 'ако случайно включиш N при висока скорост, двигателя ще работи и можеш да чуваш форсиране на ДВГ, като ще имаш зяуков сигнал и ще светне лампа на таблото'
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
По инерция....
Днес случайно превключих на "н" при връщане от "б" с скорост от около 90 километра и нямаше проблем. За пръв път ми се случва, но важното е че нямаше последствия. Оборотите мисля бяха още високи от "б" и на "н" но прекалено бързо превключих и не съм сигурен.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Усеща се така, защото компенсира с МГ2 при D. И как ще стане без съпротивителните сили на ДВГ? Тогава трябва да работи изразходвайки гориво, но дори тогава трябва да съответстват моментите от короната така, че въртящият момент от или приложен към ДВГ да е близък до 0 - и фактически няма неутрал.BOz написа: ↑04 Сеп 2021 20:13 Реакцията от палене на ДВГ се усеща толкова, колко да минеш и през цигара на пътя. Някой може да го усети, друг няма да го усети това трепване на автомобила.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно.
Но можете да го докажете - ускорете до 130 140 и включете неутрал.
А каква лампа светва? Какво указва - да се превключи или че не може да бъде задействан този режим.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Не мога да схвана какво твърдиш или разсъждаваш.
Просто казвам, че включваш на Н и колата я чувстваш на Н - неутрална. Това е. Какво му дреме на обикновения потребител какво се случва механично? И не си прав, че няма неутрална. Все едно да твърдиш, че няма задна, защото не работи механично задната като при механична кутия. Пак го казвам - обикновеният потребител иска дадено движение на автомата/автомобила (скоростната кутия) и не му дреме какво става в частите вътре. Иска да върви напред, бута на Д. Иска назад, бута на Р. Иска на свободна, бута на Н. Какъв е проблемът?
И ако при дадени условия искаш да включиш на скорост, която е несъвместима с движението на колата, чуваш две бибиткания и нищо не се случва. Демек ти "казва" я помисли какво искаш и пробвай пак.
През последните 3 дни и на другата ми кола с "класически" автомат видях надписа Shift Denied сигурно над 20 пъти, ама нали съм прост потребител и често нямаме еднакви виждания.
Просто казвам, че включваш на Н и колата я чувстваш на Н - неутрална. Това е. Какво му дреме на обикновения потребител какво се случва механично? И не си прав, че няма неутрална. Все едно да твърдиш, че няма задна, защото не работи механично задната като при механична кутия. Пак го казвам - обикновеният потребител иска дадено движение на автомата/автомобила (скоростната кутия) и не му дреме какво става в частите вътре. Иска да върви напред, бута на Д. Иска назад, бута на Р. Иска на свободна, бута на Н. Какъв е проблемът?
И ако при дадени условия искаш да включиш на скорост, която е несъвместима с движението на колата, чуваш две бибиткания и нищо не се случва. Демек ти "казва" я помисли какво искаш и пробвай пак.

През последните 3 дни и на другата ми кола с "класически" автомат видях надписа Shift Denied сигурно над 20 пъти, ама нали съм прост потребител и често нямаме еднакви виждания.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
По инерция....
Много шум за нищо,ако е противопоказно и опасно за автомобила конструкторите никога не биха дали възможност това да се случва.Щяха да му хакнат един соленоид и ECU да си решава.
Отделен въпрос е че на Вас просто Ви е интересно как се случват нещата.
Отделен въпрос е че на Вас просто Ви е интересно как се случват нещата.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта