По инерция....
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Мнение от BOz » 03 Сеп 2021 00:39
Викаш при твоя хибрид на 65 км/ч му ръгаш Н по някой наклон и колата вдига 90, и кутията се пръска, защото е много важно да не бъде запален двигателя по неизвестна причина? Хайде малко по-сериозно.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 03 Сеп 2021 08:53
Hursa
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 03 Сеп 2021 12:24
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По инерция....
Мнение от slowtraveler » 03 Сеп 2021 13:21
Огромно число е за 'стокова' машина... Цената на лагери, нуждата от охлаждане и т.н. хвърчи нагоре, издържливостта - надолу... Центробежните сили също са сериозни, от там - нуждата от добра балансировка и т.н.
Търсил съм за 30х.об/мин мааалко по-големи лагерчета (като размер - близо до 6205) - ами цената и наличността не ми хареса

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 03 Сеп 2021 16:29
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Мнение от BOz » 03 Сеп 2021 21:24
Силите се неутрализират умишлено, за да има нулево усещане на +/- въртящ момент към колелата. Демек шофьора си усеща автомобила като на неутрална скорост, но ДВГ-то си се върти.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 03 Сеп 2021 22:04
Правили ли сте го на висока скорост? В действителност двигателя показва ли обороти или дори разход?
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Мнение от BOz » 04 Сеп 2021 00:03
Ти си потребител. Теб не те интересува какво се случва механично. Искаш да караш напред, ръгаш Д. Искаш назад, ръчкаш Р, искаш неутрална, буташ на Н. Това е. Друго не те интересува.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 04 Сеп 2021 18:15
Не знам, може да се докаже при включване на неутрал на висока скорост дали ДВГ се върти (аз не съм го правил, а и май не бих го направил, особено при скорост над около 120). Какъв е смисъла да показва неутрал, ако не е неутрал. По-важно е да се знае от шофьора, а не да бъде заблуждаван. По горната логика - при задействане на EV, когато е недопустимо, защо системата го отхвърля? Да отчете задействането, а действително да мине в този режим, когато е възможно.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Мнение от BOz » 04 Сеп 2021 20:13
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно. Също както ти показва Д, или пък Р. Просто избираш режим, в който искаш да се движи колата, който режим трябва да го знаеш. Още повече при електронен скоростен лост като при Приус, примерно.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По инерция....
Мнение от slowtraveler » 04 Сеп 2021 20:30
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
По инерция....
Мнение от Mcl » 04 Сеп 2021 21:19
Mcl
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 04 Сеп 2021 21:31
Усеща се така, защото компенсира с МГ2 при D. И как ще стане без съпротивителните сили на ДВГ? Тогава трябва да работи изразходвайки гориво, но дори тогава трябва да съответстват моментите от короната така, че въртящият момент от или приложен към ДВГ да е близък до 0 - и фактически няма неутрал.BOz написа: ↑04 Сеп 2021 20:13 Реакцията от палене на ДВГ се усеща толкова, колко да минеш и през цигара на пътя. Някой може да го усети, друг няма да го усети това трепване на автомобила.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно.
Но можете да го докажете - ускорете до 130 140 и включете неутрал.
А каква лампа светва? Какво указва - да се превключи или че не може да бъде задействан този режим.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
По инерция....
Мнение от BOz » 04 Сеп 2021 23:20
Просто казвам, че включваш на Н и колата я чувстваш на Н - неутрална. Това е. Какво му дреме на обикновения потребител какво се случва механично? И не си прав, че няма неутрална. Все едно да твърдиш, че няма задна, защото не работи механично задната като при механична кутия. Пак го казвам - обикновеният потребител иска дадено движение на автомата/автомобила (скоростната кутия) и не му дреме какво става в частите вътре. Иска да върви напред, бута на Д. Иска назад, бута на Р. Иска на свободна, бута на Н. Какъв е проблемът?
И ако при дадени условия искаш да включиш на скорост, която е несъвместима с движението на колата, чуваш две бибиткания и нищо не се случва. Демек ти "казва" я помисли какво искаш и пробвай пак.

През последните 3 дни и на другата ми кола с "класически" автомат видях надписа Shift Denied сигурно над 20 пъти, ама нали съм прост потребител и често нямаме еднакви виждания.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Митхат
- Мнения: 3828
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
По инерция....
Мнение от Митхат » 05 Сеп 2021 10:26
Отделен въпрос е че на Вас просто Ви е интересно как се случват нещата.

Митхат
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: pavlan и 1 гост