Е това е накратко цялата дискусия.
По инерция....
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
По инерция....
Когато даваха ключовете ,търговецът каза- най-важно е да не се кара на N.Не попитах защо.Мислех че ще намеря отговор в гугъл, ама няма.Пробвах да се спускам на неутрална- не зарежда батерията- това е ясно. Мисля ,че включва двг и работи постоянно за да не вдигне малкия елмотор високи обороти.
Струва ми се, че в инструкциите не препоръчват неутрална ,но няма изрична забрана.Може и нищо да не пише.
Предполагам, че намаленото смазване не е обяснение защото зъбните колела разпръскват масло, а и няма натоварване.
Изтощаване на батерията също е невъзможно за кратко време.
Освен натоварването на спирачките да е причината, както дълбоко залегналото схващане, да не се изключва на нулева ръчна скоростна кутия при спускане.
Струва ми се, че в инструкциите не препоръчват неутрална ,но няма изрична забрана.Може и нищо да не пише.
Предполагам, че намаленото смазване не е обяснение защото зъбните колела разпръскват масло, а и няма натоварване.
Изтощаване на батерията също е невъзможно за кратко време.
Освен натоварването на спирачките да е причината, както дълбоко залегналото схващане, да не се изключва на нулева ръчна скоростна кутия при спускане.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
За хибрида евентуалното изтощаване на батерията. Както и натоварването прегряването на спирачките.
Другото което е липсата на контрол... ако по някаква причина се наложи да ускориш. За разлика от ръчните нямаш някакви хиляди чарколяци които от 900-1000 оборота да ги вкараш в 3-4000. Така че надали е фатално.
Ако напишат при ниски нива на батериите недейте да карате на неутрална при спускане... ще се появят маса дебили които някак ще успеят да я изхабят до долу... по - лесно е да кажат не карай и толкова. Точка... то ще се намери идиот който да изхаби по този начин батерията, но те са го написали и съответно гаранцията сигурно няма да ти важи.
Другото което е липсата на контрол... ако по някаква причина се наложи да ускориш. За разлика от ръчните нямаш някакви хиляди чарколяци които от 900-1000 оборота да ги вкараш в 3-4000. Така че надали е фатално.
Ако напишат при ниски нива на батериите недейте да карате на неутрална при спускане... ще се появят маса дебили които някак ще успеят да я изхабят до долу... по - лесно е да кажат не карай и толкова. Точка... то ще се намери идиот който да изхаби по този начин батерията, но те са го написали и съответно гаранцията сигурно няма да ти важи.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Сигурни ли сте, че пали двигателя? Мисля, че има забрана, защото при стартиране подава обратен момент към колелата. При движещ се автомобил може би не е голям проблем и когато е на неутрал не знам дали има алгоритъм да го синхронизира с МГ2. Трябва и да следи положението на ротора на МГ1, а при неутрал не знам дали го прави. (И дали при новите хибриди има съединител, ако има къде е. А ако има трябва да има синхронизатор и "заключване".)planetarydrive написа: ↑02 Сеп 2021 12:36 Мисля ,че включва двг и работи постоянно за да не вдигне малкия елмотор високи обороти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По инерция....
Това е основният довод, поради което препоръката да не се кара на N можете да я срещнете и на ръчни кутии..

Защо трябва да има синхронизатор?! При съединител какво ще синхронизира?
Има храповик, който по принцип е здраво устройство - дори вартбурзите и трабантчетата имаха такъв ('фрайлауф" му викаха

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
А къде да е съединителя. Където и да е трябва да може да се изключва (блокира) за да се реализират различните режими (защото не е трабанче
). А за да стане това при работеща система, не в покой, трябва да има синхронизатор.
(А така вече става твърде усложнено, твърде масивно.)

(А така вече става твърде усложнено, твърде масивно.)
Последно промяна от Hursa на 02 Сеп 2021 15:46, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По инерция....
По спомен от схемите - храповика е между ДВГ и стандартната хибридна система... Но може и да се бъркам - отдавна го гледах...
Не мога да те разбера за съединителя - синхронизатор има когато се превключват предавки... Къде при съединител си виждал синхронизатор?! И какво според теб ще прави синхронизатора при съединител?!
Не мога да те разбера за съединителя - синхронизатор има когато се превключват предавки... Къде при съединител си виждал синхронизатор?! И какво според теб ще прави синхронизатора при съединител?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
Ако еднострания съединител е между ДВГ и водилото (планетарния редуктор) - как ще се стартира, как ще се реализира брейк режима (въртенето на ДВГ от колелата). Синхронизатора при необходимост от блокиране на едностранния съединител ще "занули" оборотите на водилото (спрямо неподвижния вал на ДВГ).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По инерция....
Наистина нямам ясен спомен - може храповикът да е блокируем т.е. два режима - 'напълно блокиран', и нормално работещ храповик...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
По инерция....
https://global.toyota/en/powertrain/ths/ (най-долу, търсете за "one way clutch")
https://parts.toyota.com/p/Toyota__Priu ... 47020.html
Сигурно shimano го правят
Създава интересни тунинг опции:
https://www.hopetech.com/products/hubs/ ... -rear-hub/
https://industrynine.com/hubs/mountain/ ... 7-6b-rear/
Това в Холандия ще е много вървежно... пускаш я по инерция да цъка и всичко живо ти прави път
(задължително се слагат "натегнати" пружинки и се пести от смазка - повече цъкане, повече вървеж... нещо като права тръба ама по-яко)
https://parts.toyota.com/p/Toyota__Priu ... 47020.html
Сигурно shimano го правят

Създава интересни тунинг опции:
https://www.hopetech.com/products/hubs/ ... -rear-hub/
https://industrynine.com/hubs/mountain/ ... 7-6b-rear/
Това в Холандия ще е много вървежно... пускаш я по инерция да цъка и всичко живо ти прави път

(задължително се слагат "натегнати" пружинки и се пести от смазка - повече цъкане, повече вървеж... нещо като права тръба ама по-яко)
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
За плъгин хибрида явно основното предназначение е друго и има смисъл (безспорно е оригинално и много интересно решение). Но си има и своята цена. (Любопитно как е при плъгин хибридния рав.)
Все пак не е само един пасивен опростен и надежден механизъм. А значително по усложнен с още два активни механизма, заедно със задвижването им, както и управлението на всичко това - да се задействат по команда в нужния момент. Това оскъпява и усложнява системата (дори е и по-тежка), а и надеждността все пак се снижава.
Все пак не е само един пасивен опростен и надежден механизъм. А значително по усложнен с още два активни механизма, заедно със задвижването им, както и управлението на всичко това - да се задействат по команда в нужния момент. Това оскъпява и усложнява системата (дори е и по-тежка), а и надеждността все пак се снижава.
Последно промяна от Hursa на 02 Сеп 2021 18:59, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
По инерция....
Къде видя още два активни механизма?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
А как да ще работи без възможност от блокаж.
Как МГ1 ще стартира ДВГ. Как ще се реализира В режима - за плъгин хибрида може да не е особено важен, но за хибрида си е нужен.
Как МГ1 ще стартира ДВГ. Как ще се реализира В режима - за плъгин хибрида може да не е особено важен, но за хибрида си е нужен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
По инерция....
Няма съединител при обикновения хибрид.
Има само ограничител на макс въртящ момент-два диска постоянно натегнати един към друг и приплъзващи само при ударни натоварвания.
Механизъм отделящ двг е добавен при плъгин ,за да може да се използва и МГ1 като тягов мотор.
Трите мотора и колелата са в постоянна механична връзка при обикновен хибрид.Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
Има само ограничител на макс въртящ момент-два диска постоянно натегнати един към друг и приплъзващи само при ударни натоварвания.
Механизъм отделящ двг е добавен при плъгин ,за да може да се използва и МГ1 като тягов мотор.
Трите мотора и колелата са в постоянна механична връзка при обикновен хибрид.Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
По инерция....
И при плъгин хибрида - не е само този едностранен съединител (според мен). При него също МГ1 стартира ДВГ (до колкото разбирам). За да задвижва МГ1 заедно с МГ2 автомобила - той също трябва да се присъедини към водилото и така към короната. И тези присъединявания с едновременни отсъединявания трябва да стават при движещи се механизми - по команда от системата.
Дали може да бъде стартиран или задвижван, дали системата го прави (при неутрал). И ако ротора на МГ1 може да понесе много високи обороти - може да не е нужно.planetarydrive написа: ↑02 Сеп 2021 19:22 Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта